Valorant Ne Kadar Başarılı Olur?

Moba sevdikleri için LOL oynayan kitle, sırf riot çıkardı diye Valorant'ı oynayacağını sanmıyorum. FPS oynayacak olan gider CS:GO oynar. Şahsen FPS Multiplayer seven birisi olsam CS:GO başından kalkmam.
 
Bu arada RIOT seven tayfa, oyunu denemeden ya da FPS kültüründen anlamadan tutar demeyin. Çok fazla FPS oyunu var. Bu oyunlar arasından kitle çekmeyi hedefliyorsun. Farklılık olsun diye CS:GO ve R6 eşya olarak sunduğu çoğu şeyi özellik diye sunuyorsun. Ayrıca bunları kullanmak tam bir angarya.
Ekşiye yazdığım şeyi paylaşıyorum. Oyunun çok fazla sorunu var. Bu hali ile çıkarsa oyun 8-9 ay sonra, R6 ilk dönemlerine dönecektir. RIOT Tencent satın aldıktan sonra baya değişti. MOBA emekleme yıllarındaki isteği, oyun tutmazsa Valorant aktarabileceklerini pek sanmıyorum. Yılların devi Battlefield bile şu aralar CS:GO, COD ve R6 üçlüsünün arkasına düşmüş durumda.

Ayrıca belirtilen düşük sistem olayı şu hali ile çıkarsa olacak gibi durmuyor. Oyun CS:GO göre daha fazla CPU sömürüyor. En yüksek ayarlar da bile CPU tüketim sorununu çözemedim. Belki Anti-guard yazılımından kaynaklanıyor olabilir. UE4 ile yapılan bir oyundan ne kadar detay çıkarırsan çıkar. Asla istirkarlı çalıştığını görmedim.

Ekşi üzerinde belirttiğim notları okumayacaklar için en büyük sorunları belirteyim. Oyunun karakter modelleri ve hareketleri, parası Motion capture yetmeyen Zula, Wolfteam oyunları gibi duruyor. CS:GO, COD ve R6 neden kocaman ve ağır karakter yaptığını oynayınca anlarsınız.

Spray sistemi diye bir şey yok. Oynarken üçlü ve tek tek sıkarak adam almanız gerekiyor. Oyun üçüncü mermiden sonra sapıyor. Bunun için de bir şema yok. Yani CS:GO gibi sol alta doğru silahı çek gibi bir şey yok.

Yani CS:GO oynayan tayfa için bile, eğer spray ile adam almaya alışkınsanız. Yani uzaktan adamları üç mermi ile almayı beceremiyorsanız. Oyun o kadar kolay değil. Yani bu oyun FPS uzak kişiler için, karakter modelleri ve spray sistemi yüzünden zor.

Ben yetenek işinin bu oyun için gereksiz olduğunu düşünüyorum. Saldıran taraf yetenek kullanmadan, bir yeri çok kolay alıyor. Kısaca yetenekler daha çok savunma tarafında işe yarıyor. Flash, smoke ve yanıcı bomba mantığı ile çalışan şeyleri yetenek olarak saymıyorum.

En son alarak izlediğim bazı yayıncılara güveniyorum. Para almadıklarına eminim. Bir oyunu erken erişim, kapalı ve açık beta da oynamak ise ayrı cazip geliyor. İnsanlar bu yüzden oyuna ilgi duyuyor. Yoksa ne MOBA tayfası, ne de CS:GO tayfası bu oyun çıktıktan üç ay sonra oyunu oynamaya devam etmeyecek. Bunu yedi senedir takip ettiğim oyun camiasından dolayı biliyor ve tahmin ediyorum. İnsanları alışkanlıklarından kurtarmak istiyorsanız. Sevdiği oyunun yenisini çıkarmaktan başka şansınız yok.
 
Ben de tutacağını pek zannetmiyorum. Hile ve toxicity olmazsa oyuncu sayısını olumlu etkilecektir elbette. Arkadaşın dediği gibi piyasada çok fazla oyun var hangi birini oynayalım? Hatırlıyorum bundan 10 sene önce internet kafede CS oynardık arkadaşlarla. Çünkü bir tek o vardı. Bugün bir ekiple oynayabileceğimiz bir sürü oyun var. Yani öyle Riot yaptı abi ortalık yıkılacak diye bir durum yok diye düşünüyorum.
 
Çok kötümser yaklaşmışsınız. O dediğiniz trilyon oyunlar neler? Hepsini oynuyor musunuz da böyle trilyon oyuna benzettiniz bunu? Riot Games'i bu kadar hafife almamalısınız. Direk fanboyluk'a girmişsiniz.
Fanboyluk yok, CS:GO dışında doğru düzgün başarı elde edebilen online FPS oyunu yok neredeyse. Bir kaç tane, onlar da hakikaten iyi.

Riot Games'in kitlesine güvendiyseniz ciddi bir hatadasınız. Riot Games'in kitlesi MMORPG'ci, FPS değil. Oradan da ciddi bir kayıp.

Ayrıca LoL'e uyguladıkları ayni nerf/buff politikalarını uyguladıkları anda oyun biter. Riot Games MMORPG'de başarılı, FPS'de değil. Hele ki son zamanlarda çıkan oyun türlerini ve oyunları düşünürsek, Valorant'ın başarı elde etmesi bir hayli zor. Grafik açısından aşırı basit, taktik o kadar da yok. CS:GO daha fazla stratejiye bağlı.
 
@244012 Kapalı beta olduğu için herkes deneyimliyor zaten. CS:GO beta vardı zamanında normal oyun ile MAP azlığı ve günümüzdeki haline göre açılış resimi, ses ve skin harici bir şey değişmedi oyunda. Bunda da öyle olacağı için çok tutmaz. Gömmek normal. PUBG, Fortnite, Overwatch hepsi kemik kitle oluşturmuş oyunlar. Kendi düşüncem olarak bunları bile geçemez iken CS:GO yanına yaklaşacağını düşünmüyorum. Normal versiyonu çıktıktan 2 hafta sonra unutulur. Apex gibi, Apex, Overwatch, CS:GO çakması. Umarım Para Göz Games, LOL oyununda doğru düzgün adam ve eşit galibiyet almış oyuncular ile eşitleme sistemini getirdikten sonra FPS oyununa girişir. Bir de çoğu yayıncılara sponsorluk veriyor haha.
 
Çok başarılı olur. Oyunun websitesinde 10 yıllık bilgisayarlarla bile stabil bir deneyim sunuyor deniyor. Pastel grafikleri zevkten yapmamışlar, çok oyuncuya ulaşmak için yapmışlar. Ücretsiz oyun, inanılmaz bir reklam süreci var. Küçük çocuklar bayılacak zaten, karakterler havalı, renkler canlı vesaire. Açıkçası güzel şeyler de yok değil, 3 şarjor boşaltmanız gerekmiyor Warzone'un aksine. Yetenekler hoş. İnanılmaz başarılı olacağına eminim.
 
Kapalı beta olarak bakmıyorlar. Zaten oyunu yazın çıkarma planları vardı. Hatta kapalı betayı, açık beta sunar gibi bir sürü oyuncu alacaklardı. Coronadan dolayı bu olayı kısıtlı tuttular. Bir oyunu denemeden ve yapılan açıklamaları okumadan asla böyle eleştirmem. Her şeyi öven ve şükürle yaşayın diyen bir tayfa eleştri ve gömme kavramları nedir gram anlamıyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu arada sistem özellikleri belirttiğinden daha yüksek. Oyun CS:GO göre yüksek CPU tüketiyor. Oyunu en yüksek de oynamama rağmen, CPU tüketimine çözüm bulamadım. Belki Anti-guard kaynaklanıyor olabilir. Bu sorunu çözemezlerse, o belirttiği patates bilgisayar ile oyunu açamazsınız. Ayrıca minimum dediği 720P ve 30 FPS için. Çok oyunculu oyunlar için 30 FPS ideal değil. Yani Unreal engine 4 ile oyun yapmak, kendi bacaklarına sıkmak demek.

Bu arada oyunun zırh sistemi tüm vücudu kaplıyor. Yani kafa ve gövdeye sıkacak yeteneğiniz yoksa bir adamı 10-15 mermi de zor alıyorsunuz. Gerçekten izlediğiniz videolara göre oyun yorumlamayı bırakın. En iyi zırhı alarak oyun da canınız 150 oluyor.

Ayrıca en sevdiğiniz oyun markası da olsun. Bir oyunun sitesinde belirttiği bilgilere göre hareket etmeyin. Çoğu oyun Unity ya da Unreal engine 4, kendisi için hazırladığı sistem öneri sistemini kullanıyor.

FPS dünyasına çok oyunculu bir oyun yapıyorsan, inanılmaz bir devrim yapamazsan büyük oyunlardan kitle çekemezsin. Bilinenin aksine oyun kolay değil. Ayrıca geliştirici ablamızın belirttiği, oyunu sürekli geliştireceğiz lafının tutulmasını da canı gönülden arzuluyorum.

RIOT böyle bir şey yaparsa; sadece para kaynakları LOL akışı kesilmesin diye oyuncuyu destekledikleri imajını yıkmış olur. Ama eğer Tencent ve üst yetkililer oyun tutmayınca ağır baskı yaparsa; Blizzard ve Activision ortaklığı ile Blizzard'ın günümüzdeki haline benzetebiliriz.

Activision, Blizzard, EA, Ubisoft ve Bethesda gibi firmalar paraya odaklı oyun yapmaktan, baya ağızları yandı. Araların da en şanslısı Activision olmasına rağmen o bile bazı konular da mecburen oyuncuyu dinlemek durumunda kalıyor. Tencent ve RIOT bu ağız yanması olayını daha tadmadı. Bakalım o ağız yanması tadınca yapacakları şeyler ne olacak.
 
Kapalı beta olarak bakmıyorlar. Zaten oyunu yazın çıkarma planları vardı. Hatta kapalı betayı, açık beta sunar gibi bir sürü oyuncu alacaklardı. Coronadan dolayı bu olayı kısıtlı tuttular. Bir oyunu denemeden ve yapılan açıklamaları okumadan asla böyle eleştirmem. Her şeyi öven ve şükürle yaşayın diyen bir tayfa eleştri ve gömme kavramları nedir gram anlamıyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu arada sistem özellikleri belirttiğinden daha yüksek. Oyun CS:GO göre yüksek CPU tüketiyor. Oyunu en yüksek de oynamama rağmen, CPU tüketimine çözüm bulamadım. Belki Anti-guard kaynaklanıyor olabilir. Bu sorunu çözemezlerse, o belirttiği patates bilgisayar ile oyunu açamazsınız. Ayrıca minimum dediği 720P ve 30 FPS için. Çok oyunculu oyunlar için 30 FPS ideal değil. Yani Unreal Engine 4 ile oyun yapmak, kendi bacaklarına sıkmak demek.

Bu arada oyunun zırh sistemi tüm vücudu kaplıyor. Yani kafa ve gövdeye sıkacak yeteneğiniz yoksa bir adamı 10-15 mermi de zor alıyorsunuz. Gerçekten izlediğiniz videolara göre oyun yorumlamayı bırakın. En iyi zırhı alarak oyun da canınız 150 oluyor.

Ayrıca en sevdiğiniz oyun markası da olsun. Bir oyunun sitesinde belirttiği bilgilere göre hareket etmeyin. Çoğu oyun Unity ya da Unreal Engine 4, kendisi için hazırladığı sistem öneri sistemini kullanıyor.

Ben çoğu şeye karamsar bakan bir tipim. Ama FPS dünyasına çok oyunculu bir oyun yapıyorsan, inanılmaz bir devrim yapamazsan büyük oyunlardan kitle çekemezsin. Bilinenin aksine oyun kolay değil.

İzlediğimiz videolara göre değilse neye göre yorumlayacağız? Herkese düşmüyor oyun yayınlardan.
 
@244012 Kapalı beta olduğu için herkes deneyimliyor zaten. CS:GO beta vardı zamanında normal oyun ile MAP azlığı ve günümüzdeki haline göre açılış resimi, ses ve skin harici bir şey değişmedi oyunda. Bunda da öyle olacağı için çok tutmaz. Gömmek normal. PUBG, Fortnite, Overwatch hepsi kemik kitle oluşturmuş oyunlar. Kendi düşüncem olarak bunları bile geçemez iken CS:GO yanına yaklaşacağını düşünmüyorum. Normal versiyonu çıktıktan 2 hafta sonra unutulur. Apex gibi, Apex, Overwatch, CS:GO çakması. Umarım Para Göz Games, LOL oyununda doğru düzgün adam ve eşit galibiyet almış oyuncular ile eşitleme sistemini getirdikten sonra FPS oyununa girişir. Bir de çoğu yayıncılara sponsorluk veriyor haha.
Verdiğiniz örnek bile ödül almaya devam ediyor ve yaptıkları özellikler kopyalanıyor.

Valorant bazı konularda fena değil bence. Sunucular ve sistem gereksinimleri konusunda uğraşmışlar. Kalan konuları ben de merak ediyorum. Yine de umutluyum.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı