Watch Dogs Neden Yerden Yere Vuruldu?

Özet olarak:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


Ne alakası var? Vaat ettiğin ile yaptığın farklı olursa tabii ki yerden yere vurulursun.
Kızın bir yerleri ile dağları devirme olayına bayıldım. :D
 
Ben o dönemde Person of Interest dizisini de izliyordum. Bana biraz o tadı vermişti. O yüzden severek oynadım. Yalnız sonlara doğru biraz tekrara düştü gibi hissettim. Yine de bence güzeldi.
 
Bu Ubisoft'un her zamanki hali, Assassin's Creed Unity'nin yanında bu oyun melek kalıyor oysa ki. En azından tamamlanmış bir oyundu Watch Dogs. Bazen ben de bu şekilde düşüncelere dalıyorum bununla ilgili bir konu da açtım hatta. Bir oyun teknik açıdan bir ton sorun, eksik barındırsa da oyuncuları eğlendirebiliyor, buna en iyi örnek Skyrim'dir bana kalırsa.

İlk defa bir görevde takıldığımda "buga girdi kesin" diye düşündürdü bana Skyrim. Ama ona rağmen üzerinden o kadar yıl geçmesine rağmen tonlarca insan oynar ve över Skyrim'i. Sen bi' oyunda eğlendikten sonra oyunun teknik sorunları, ağaçların doğranması, çöp arabasının bile Ferrari Berlinetta gibi hızlanıp gidebilmesi kafana takılmıyor. Sen eğleniyorsan problem yok demektir.
 
Watch dogs 1i çok beğendim. Severek oynadım yorumlara kesinlikle katılıyorum ancak 2. Oyununda bayaa bir düşüş yaşadı.
 
Oyun 3 sebepten yerden yere vuruldu;

1) Grafik olarak dönemin en iyi bilgisayarlarında (hatta bugün bile) imkansızı zorlayan grafikleri çıkıp "oynanış videosu, oyun aynen böyle olacak, her bilgisayarda çalışacak" diye gösterdiler. Bu konuyu övmeleri için bir çok yayıncı/incelemeci ile anlaşıp oyunun erken kopyalarını gönderdiler. İncelemeler taraflı çıktı. Ancak oyun çıkınca akıl almaz boyutuna rağmen grafiklerin söz verilenlerle alakası bile yoktu. Bir de oyun PC'ye double buffered V-Sync ile çıktı. Yani oyun 30 FPS'e sabitlemişti kendini. Sadece çift ekran kartlı bilgisayarlarda 60 FPS ile oynamak mümkündü.

Üstelik, 1 sene içinde bir mod yayıncısı, vaadedilen şeylerin çoğunun aslında oyunun içinde gömülü olduğunu, sadece onları aktifleştirme anahtarlarını menülere koymadıklarını fark etti. Basit bir kaç hamle ile o grafik özelliklerini etkinleştirdi ve oyun, tanıtıldığı zamanlara yakın bir görsele ulaştı. Kısa bir süre sonra da bir Ubisoft çalışanı, bunun bilinçli yapıldığını, hem Microsoft'un hem Sony'nin kendilerine gelip "oyun en hızlı bizde çalışsın, bilgisayarlarda ek grafik özellikler olmasın" dediklerini, hatta bunun için para ödemesi aldıklarını, yüksek parayı veren tarafa da oyunun 1 hafta erken çıkarıldığını itiraf etti. Sözde oyun tüm platformlara aynı gün çıkmıştı ama raflara gelişi ve internetten indirilmesi her platformda aynı gün başlamamıştı. Yani insanlar daha oyunu oynayamadan isyan ettiler.

2) Yapay zeka. GTA V çıkalı aylar olmuş, yaşayan şehir ve açık dünya kavramı üzerine insanlar hayranlıktan ağızlarının suları akarak bakan bir haldeyken Ubisoft çıkıp "Biz daha iyisini yaptık, az bekleyin" diyor. 1 yıl geçmeden Watch Dogs çıkıyor, oyunun videolarında insanlar birbirlerine tepki veriyorlar, ana karakterden etkileniyorlar, düşmanlar kıvrak zekalı, hatta neredeyse öğreniyorlar. Biz de haliyle "GTA 5.5" gözüyle bakıyoruz oyuna. Üstelik GTA V daha henüz PC'ye çıkmamış. Oyun çıktığında insanların ve arabaların sayısı yarı yarıya azaltılmıştı, yapay zeka ise .... çok yapaydı. Yaşayan şehir hissi, GTA V'in yanından bile yaklaşamıyordu. Çok iyi düşünülmüş şehir mimarisinin yanında zombi insanlar varmış gibiydi. Ubisoft hızını alamadı, bunu bilerek yaptıklarını, o dönem işlemcilerinin daha fazlasını kaldıramayacağını iddia etti (halbuki bundan çok daha iyisini GTA V ile PS 3 kaldırıyordu). Tabi ki yukarıda bahsettiğim itirafta konunun yine konsollar olduğu, o dönem rakibinden güçsüz olan Xbox için böyle bir "ayarlama" yapıldığı ortaya çıktı.

3) Hack olayının abartılması. Oyuna hackleme kavramı getirmek Watch Dogs'un başlattığı bir akım falan değil, oldukça eski bir kavram. Üstelik bir çok oyunda hack işlemi bir bulmaca çözme, bir kaç tuş kombinasyonu yapma gibi; nispeten zor eylemlerle yapılıyor. Bu oyunda tek bir tuşa basılı tutuyorsunuz ve her şeyi hack'liyorsunuz. Oyunun adını Harry Potter koyup, elindeki cihazı da asa yapsalarmış yermişiz. Bir fark yok.

Bu 3 madde yüzünden oyun (ve firma) çok güven kaybetti. Daha oyunu oynamayadan bir çok insanda güvensizlik oluştu. 2008-2009 yıllarından beri dünyada ana akım oyunları satın alma eğilimi ilk 6. ayda tepe yaptığı için asıl çoğunluk oyunu alacağı zamanda zaten olumsuz yorumlar yapılmış, milletin gözü korkutulmuştu. 1. senesine gelmeden de bütün yalanları döküldü ve Ubisoft vakalarına bir yenisi olarak daha eklendi.

Ubisfot müşterisini çok dinleyen bir firma, en son teknolojilere de her daim oyunlarında yer vermeye çalışıyor. Üstelik altındaki stüdyolara da iyi ödemeler yaptığı ve güzel koşullar sunduğu hep söyleniyor. Ancak fuarlardan başlayıp, son ana kadar yalan üstüne yalan söylemek gibi bir huyları var. Bilinçli oyuncular artık bunu yemiyor ama oyun kervanına her yıl katılan milyonlarca insan bu yalanlara inanıp sonra hayal kırıklıkları yaşıyor.

O dönem Level dergisinin de dediği gibi; bu kadar tanıtım yapılıp beklentiler bu kadar yükseltilmeseydi, GTA'yı kendine rakip seçip caka satmasaydı; bu oyun daha çok sevilir, çerez niyetine daha çok satardı. Ama yaptığı herşeyi "bu bir başyapıt, en doğrusunu, en güzelini yine biz yaptık" diye satmaya çalışan Ubisoft gazının kurbanı oldu.
 
Çıktığında çoğu Ubisoft oyunu gibi optimizasyon yerlerdeydi. Hatalar, kapanmalar, takılmalar...
Tanıtıma harcanan paranın yarısı oyunun geliştirilmesinde kullanılsaydı böyle olmazdı bence. Efsane olabilecekken çıtır çerez bir oyun olarak kaldı. Ama lanet olsun ki serinin 3. oyunu yine umut vaat ediyor.
 
Watch_Dogs 2'de grafik olayını hallettiler. Ama halen teknik sorunlar var. Mesela adam kahve içiyor, bardağı koyduğu gibi bardak yok oluyor. Zaten modellemeler her oyunda problemli. Yeni çıkan oyunlarda bile kaldırımlar köşeli. Grafikler yükseliyor, modeller 2008 modeli.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı