Witcher 1 neden kötü?

Detayina girmek istemiyorum, cunku Witcher3'un iyi bir RPG oldugunu iddia edenle tartisilacak bir mesele degil bu. Bunu diyen insan ile RPG konusunda iletisim kurmamak en sagliklis
Üslubunuz harika ya, insanlara sürekli böyle tepeden bakmak zor olmuyor mu?

Zaten mesajımı da anlamamışsınız, Witcher'ın karar verme ve hikayenin gidişatını etkileme açısından iyi oluşuyla ilgili hiçbir cümlem yok. Aksine derin olmadığını ve eleştirilebilecek yönlerinden biri olduğunu da belirttim.

RPG, geniş bir terim. En başından beri bu böyleydi. 2007 yılında çıkmış oyuna "yeni nesil bebeklerin türettiği minimalist RPG tanımı" demek komik değil mi biraz? Kimi RPG oyunu, size daha geniş yelpazeli bir hikaye ve karar ağacı sunarken, kimi daha lineerdir, daha az dallanır. Bu, tek başına karşılaştırılacak bir şey değil. Bazı hikayeler daha lineer anlatımlar ister, bazıları daha geniş anlatımlara izin verebilir. Witcher serisinin hikayesi, RPG ögelerini kısıp lineerliği arttırarak daha başarılı olabilecek türden bir hikaye. Bu, kalitesiz olduğu veya RPG olmadığı anlamına gelmiyor.

Benim Dungeons & Dragons oynadığım iki ayrı ekibim var mesela, birisinde çok daha lineer bir hikaye oynuyoruz kendimiz rol yaparak, ana hikaye nispeten lineer ilerliyor, içeriğindeki küçük maceraları kendimiz yönlendiriyoruz. RPG değil mi şimdi bu? Rol yapmıyor, karar vermiyor muyuz sonuçta?

Kaldı ki, başlattığınız tartışma o kadar anlamsız ki. Witcher 3, RPG değil Aksiyon olarak sunulsa, o zaman beğenecek misiniz yani? Tek sorun etiketi mi? İçerdiği 200 saati aşkın, ilgi çekici diyaloglar ve karakterlerle dolu hikayesi vs bir kenara koyup "RPG yönü zayıf o yüzden sıkıcı" demek ne kadar sığ bir yaklaşım haberiniz var mı?
 
Son düzenleme:
Ben direkt Witcher 3 ile başladım. (Alalı bayağı oluyor) oyun sardı. Oyuncu topluluğu diğer oyunlarını da çoğu kişi beğeniyor beğenmiyor. Yapı olarak bir tık Mount and Blade mekaniğini hissediyorum.
 
Witcher serisine girmek için direkt 3'ü uygun bulmadım. Ben de 1'den başlayayım dedim ve oyunu indirdim. İlk 20 dakikada oynanış çok rahatsız etti. Kılıç ile adam kesmesi işkence gibi gelmeye başladı. Ben de oyunu bıraktım. Sizce de Witcher 1 kötü mü?
2007 yılında çıktığı için mekanikleri haliyle kötü. Remake çıkacak yakında ona bakarsınız.
 
Üslubunuz harika ya, insanlara sürekli böyle tepeden bakmak zor olmuyor mu?

Zaten mesajımı da anlamamışsınız, Witcher'ın karar verme ve hikayenin gidişatını etkileme açısından iyi oluşuyla ilgili hiçbir cümlem yok. Aksine derin olmadığını ve eleştirilebilecek yönlerinden biri olduğunu da belirttim.

Kaldı ki, başlattığınız tartışma o kadar anlamsız ki. Bu oyun RPG değil Aksiyon olarak sunulsa, o zaman beğenecek misiniz yani? Tek sorun etiketi mi? İçerdiği 200 saati aşkın, ilgi çekici diyaloglar ve karakterlerle dolu hikayesi vs bir kenara koyup "RPG yönü zayıf o yüzden sıkıcı" demek ne kadar sığ bir yaklaşım haberiniz var mı?

Tartisma baslattigimi dusunmuyorum. RPG alaninda cok zayif kalmasina ragmen 2016 yilinda en iyi RPG odulu almasindaki tezati belirttim yalnizca.

Bir oyunun kabaca nasil guzel bir RPG oyunu olabilecegini de belirttim.
Combat mekanigindeki kazmaliklardan da bahsettim bir ara. Eh, hem RPG hem combat olarak benim standartlarimin altinda kalinca begenmemem normal sanirim.

Begenip begenmememin kime sig, kime derin gelecegi de benim sorunum degil. 200 saati askin diyalog, muthis neseli karakterler teletubbies cizgi filminde de var. Bu tarz metriklerin oyunu otomatik olarak iyi yapmayacagini kendi kendinize cozemeyip de birilerinin sizlere hatirlatmak zorunda kalmasi uzucu.

Hep diyorum zaten, oyun sektorundeki son 5-10 senedeki yozlasmanin sebebi ac gozlu firmalar degil, oyundan anlamayan insanlar. 200+ saat diyalog varsa hikaye iyi olmadir gibi argumanlara kaliyoruz :)
 
Hep diyorum zaten, oyun sektorundeki son 5-10 senedeki yozlasmanin sebebi ac gozlu firmalar degil, oyundan anlamayan insanlar. 200+ saat diyalog varsa hikaye iyi olmadigir gibi argumanlara kaliyoruz :)
Anlayın şu okuduğunuzu gözünüzü seveyim.

"200 saati aşkın 'ilgi çekici karakterler ve diyaloglarla dolu' hikaye" demişim değil mi?

Yani iyi yapan neymiş? 200 saati aşkın olması mıymış yoksa ilgi çekici içeriklerle dolu olması mıymış?

Daha benim yazdığım 2 cümlelik eleştiriyi anlayamayıp, oyundan anladığınızı iddia ediyorsunuz, komik duruma düşüyorsunuz.
RPG alaninda cok zayif kalmasina ragmen 2016 yilinda en iyi RPG odulu almasindaki tezati belirttim yalnizca.

Yine aynısı. RPG bir oyunun, "iyi bir oyun" olması için yapabilecekleri:
1. Hikayenin kendisi
2. Hikayeye yön verme ve rol yapma mekaniğinin derinliği
3. RPG ögelerinin hikaye ile uyumu
4. Oynanışın diğer mekanikleri
5. Grafikler
6. Böyle böyle gider bu liste.

Witcher, "RPG mekanikleri" açısından "zayıf" olarak değerlendirilebilir, ama:
1. Anlattığı hikaye, sizin "zayıf" olarak nitelendirdiğiniz, düşük rol yapma derecesi ve yüksek lineerlik ile çok daha etkili olan bir hikaye. Yani mekanikleri ile anlatılan hikaye uyumu yüksek. Size yeterince seçenek sunulmuyor olması, otomatik olarak "zayıf" ve "başarısız" yapmıyor oyunu. Bu bakış açısı sığ, çünkü sadece size verilen seçim sayısına ve etki derinliğine bakıyorsunuz.
2. Diğer kategorilerde ortalama üstü başarılı olup, RPG mekanikleri zayıf bile olsa "En iyi RPG oyunu" ödülü alabilir, çünkü ödül oyunun bütününe veriliyor, "Oyuncuya en çok kararı sunan oyun" ödülü değil.
 
Kötü değil. Eski. Zamanının iyi oyunlarındandı ve savaş mekaniklerini saymazsak hala hikaye ve oynanış çeşitliliği anlamında ortalama bir oyun. Remake'i geliyor onu bekleyin. Daha fazla zevk alırsınız.

Eskiliğinden değil direkt oyun berbat ötesi bir oyun o zamanlar çıkmış witcherı savaş mekaniği olarak geçecek bir sürü oyun var.
 
Anlayın şu okuduğunuzu gözünüzü seveyim.

"200 saati aşkın 'ilgi çekici karakterler ve diyaloglarla dolu' hikaye" demişim değil mi?

Yani iyi yapan neymiş? 200 saati aşkın olması mıymış yoksa ilgi çekici içeriklerle dolu olması mıymış?

Daha benim yazdığım 2 cümlelik eleştiriyi anlayamayıp, oyundan anladığınızı iddia ediyorsunuz, komik duruma düşüyorsunuz.


Yine aynısı. RPG bir oyunun, "iyi bir oyun" olması için yapabilecekleri:
1. Hikayenin kendisi
2. Hikayeye yön verme ve rol yapma mekaniğinin derinliği
3. RPG ögelerinin hikaye ile uyumu
4. Oynanışın diğer mekanikleri
5. Grafikler
6. Böyle böyle gider bu liste.

Witcher, "RPG mekanikleri" açısından "zayıf" olarak değerlendirilebilir, ama:
1. Anlattığı hikaye, sizin "zayıf" olarak nitelendirdiğiniz, düşük rol yapma derecesi ve yüksek lineerlik ile çok daha etkili olan bir hikaye. Yani mekanikleri ile anlatılan hikaye uyumu yüksek. Size yeterince seçenek sunulmuyor olması, otomatik olarak "zayıf" ve "başarısız" yapmıyor oyunu. Bu bakış açısı sığ, çünkü sadece size verilen seçim sayısına ve etki derinliğine bakıyorsunuz.
2. Diğer kategorilerde ortalama üstü başarılı olup, RPG mekanikleri zayıf bile olsa "En iyi RPG oyunu" ödülü alabilir, çünkü ödül oyunun bütününe veriliyor, "Oyuncuya en çok kararı sunan oyun" ödülü değil.

Cyberpunk'i preorder yapan tayfada olma ihtimalin gozumde %90+ su anda.
Ama keyifli tartismamizi burada noktaliyorum. Anladim ben seni.
 
2007 Yılına göre gayet güzel bir oyun. Bazı arkadaşlar büyük şirketlerin oyunu ile kıyaslamış, fakat bu oyunun maliyeti ile o büyük şirketlerin yaptıkları oyuna ayırdığı bütçe eşit değil. Adil bir karşılaştırılma yapılacak ise en büyük unsurlardan biri bu olmalı.
 

Geri
Yukarı