Witcher 3'ün kötü yanları

Reis bir tık sert olmuş sanki :D
Boş muhabbet yapmasın, adam gibi eleştirsinler ben de tamam haklısınız diyeyim. Bu konuda başka hiçbir eleştiriye cevap yazmadım zira bir çoğu mantıklı şeyler yazmış. Ama böyle saçmalayanlara tahammülüm yok kusura bakmayın. :D

Katılıyorum. Dediklerine her ne kadar katılsam da biraz fazla ofansif kaçmış sanki.
"Bana bak fanboy", "hiç RPG oynamamışsın", "git başka yerde oyna" tarzı konuştuğu için ben de biraz anladığı dilden cevap verdim. Böyle tanımadığı, bilmediği insanlara sallayanları sevmem çünkü. Adamın benim hakkımda en ufak fikri yok ama beni fanboy ilan edip oyun oynamadığımı iddia edebiliyor..
 
Senin gibi birinden beklediğim gibi boş bir yorum. Şuan Dark Souls 2 oynuyorum ve balta kullandığım halde rezalet bir vuruş hissi var. Sen bence Witcher yerine Skyrim falan oynamışsın. Havayı döve döve artık beynin sulanmış. Hangi oyunu oynadığını idrak edemiyorsun. Kontratlardaki bosslar birbirinin aynısı değil. Sanırım çok oyun oynamaktan artık hayal de görmeye başlamışsın. Ayrıca Geralt bahsettiğin kadar ünlü birisi değil. Geralt'ı tanıyan herkes öyle böyle bir şekilde Geralt ile etkileşime geçen ya da ortak tanıdıkları olan kalburüstü insanlar. 7 kitabını da okumuş biri olarak söylüyorum bunu. Hatta arkadaşı Dandelion daha ünlü. Fanboy falan da değilim. Senin aksine bu oyundaki eksi yönleri her birinin farkındayım. Ama eksi yön diye saçmalarsan cevabını veririm. Adamın söylediği şeye bak. NPC ler yaptığı şeyler için takdir ediyorlarmış da Witcher da yokmuş bu. Takdir görmek için oyun oynayanını da ilk defa görüyorum. RPG oynamaya gelince, senin yaşın kadar oyun geçmişim var. Ve Witcher 3 ile alakalı da ben herhangi bir iddia da bulunmadım. Skyrim'den daha iyidir daha kötüdür ya da çok iyi bir RPG dır gibisinden. Her ikisinin de kendine göre güzel yanları var. Dediğim gibi Witcher, Geralt'ın hikayesini anlatır. Böyle bir oyuna gidip kendi karakterin yok demek tam bir saçmalıktır. İlle kendi karakterini yaratmak istiyorsan git mmorpg falan oyna. Ya da sen bu kafa ile hiç oyunlara bulaşma. Direk git kumda oyna.
Benim anlatmaya çalıştığım Skyrim'in dünyasının daha canlı hissettirdiği. Takdir görmek için falanda oynamıyorum oyunu, en basitinden bir kontrakt halletiğinde NPC'lerin sana ''vaow o canavarı katleten kişi sen değil misin yahu'' tepkileri vermelerini beklerim açıkçası. Belli yani hayatında Fallout, Stalker gibi serilerine hiç girişmediğin. Sende git kumda limonunla oyna.
 
Benim anlatmaya çalıştığım Skyrim'in dünyasının daha canlı hissettirdiği. Takdir görmek için falanda oynamıyorum oyunu, en basitinden bir kontrakt halletiğinde NPC'lerin sana ''vaow o canavarı katleten kişi sen değil misin yahu'' tepkileri vermelerini beklerim açıkçası. Belli yani hayatında Fallout, Stalker gibi serilerine hiç girişmediğin. Sende git kumda limonunla oyna.
Sen rahat ol çocuk. S.T.A.L.K.E.R.'ın, Fallout'un kitabını yazarım ben sana. Ama işte diyorum ya ancak sallayın bilgisayar başından, bilip bilmediğiniz insanlara.. :)
 
Benim anlatmaya çalıştığım Skyrim'in dünyasının daha canlı hissettirdiği. Takdir görmek için falanda oynamıyorum oyunu, en basitinden bir kontrakt halletiğinde NPC'lerin sana ''vaow o canavarı katleten kişi sen değil misin yahu'' tepkileri vermelerini beklerim açıkçası. Belli yani hayatında Fallout, Stalker gibi serilerine hiç girişmediğin. Sende git kumda limonunla oyna.
Gören de sanacak Elder Scrolls serisinde muhafızlar, npcler çok takıyor ana karakteri. Mesela Skyrim'de koskoca Ejderdoğan'sın muhafızlar sana artistlik yapıp hala daha ters laflar edebiliyor. Oblivion'u saymıyorum bile. Onda zerre öyle bir şey yok.

Ayrıca "gerçek RPG" olmaması bana kalırsa daha iyi, ben Skyrim'de Oblivion'da veya KOTOR'da yarattığım karakterle bir bağ kuramıyorum. Oynadıktan kısa bir süre sonra unutuyorum. Çünkü karakterleri yok, sesleri yok. Rol yaparak oynama olayı da beni oyundan uzaklaştırıyor. Mesela Oblivion'da bir özgeçmiş bile yazmıştım karakterime ama akıcılığı bozuyor. Yok öyle keyif alamıyorum.
 
Ben keyif alabiliyorum. Skyrim'in en sevdiğim yönlerinden birisidir, kendi karakterini oluşturabilmek. Witcher 3 kesinlikle kötü değil, ama oyundan soğutan yanları var. Örnek vermek gerekirse;
1) Oyunun başlarında, oyuncu soğuyor. Yok, "Benim koyunum gitti, onu al getir; bu işi sen yap." Giriş sinematiği güzel ama devamı yok işte... Oyunun ilk saatleri oyuncuyu sıkarsa, oyuncu bırakıyor ki, buz dağının görünmeyen yüzü. Çoğu oyuncu bu yüzden bırakmış bile olabilir.
2) Dövüş sistemi, sanki konsola çıkmış gibi uyarlanmış. Klavye/fare ile deneyimledim. Bir sıkıntı var dövüşlerde. Ben mi tam istediğim hareketleri yapamıyorum, "gamepad" ile daha mı rahat oynanır, anlamadım gitti.
3) Yetenek ağacı, başlarda karmaşık geldi. Watch Dogs 1'in ve Final Fantasy VII Remake'i ile karşılaştırıldığında, karmaşık gelebilir. Sıkıntı yok, zamanla çözülür.
Ya, o kadar hem kızımız hem de eşimiz kayıp diyoruz. Hoppala, Yennefer çıkıp geliyor. Böyle gelmesine şaşırıyorum. Biz bulmak için çaba bile harcamadık oyunda. Bir baktık, karşımıza geldi. Witcher 3'ü Final Fantasy VII Remak'te yaptıkları gibi üç oyuna bölebilirlerdi. Üç olmasa dahi, iki parta. Yapımcı, Ciri'ye çok değinilmediğini söyledi, dizide. Oyunda biraz daha üstüne değinilebilirdi.
Velhasıl, oyunun mükemmel olan (hikâye ve sunumu -başları hariç-, müzikleri, karakterler) yanları da bolca var tabii.
Yine de, insanın yaptığı kusursuz olmaz.
 
Ben keyif alabiliyorum. Skyrim'in en sevdiğim yönlerinden birisidir, kendi karakterini oluşturabilmek. Witcher 3 kesinlikle kötü değil, ama oyundan soğutan yanları var. Örnek vermek gerekirse;
1) Oyunun başlarında, oyuncu soğuyor. Yok, "Benim koyunum gitti, onu al getir; bu işi sen yap." Giriş sinematiği güzel ama devamı yok işte... Oyunun ilk saatleri oyuncuyu sıkarsa, oyuncu bırakıyor ki, buz dağının görünmeyen yüzü. Çoğu oyuncu bu yüzden bırakmış bile olabilir.
2) Dövüş sistemi, sanki konsola çıkmış gibi uyarlanmış. Klavye/fare ile deneyimledim. Bir sıkıntı var dövüşlerde. Ben mi tam istediğim hareketleri yapamıyorum, "gamepad" ile daha mı rahat oynanır, anlamadım gitti.
3) Yetenek ağacı, başlarda karmaşık geldi. Watch Dogs 1'in ve Final Fantasy VII Remake'i ile karşılaştırıldığında, karmaşık gelebilir. Sıkıntı yok, zamanla çözülür.
Ya, o kadar hem kızımız hem de eşimiz kayıp diyoruz. Hoppala, Yennefer çıkıp geliyor. Böyle gelmesine şaşırıyorum. Biz bulmak için çaba bile harcamadık oyunda. Bir baktık, karşımıza geldi. Witcher 3'ü Final Fantasy VII Remak'te yaptıkları gibi üç oyuna bölebilirlerdi. Üç olmasa dahi, iki parta. Yapımcı, Ciri'ye çok değinilmediğini söyledi, dizide. Oyunda biraz daha üstüne değinilebilirdi.
Velhasıl, oyunun mükemmel olan (hikâye ve sunumu -başları hariç-, müzikleri, karakterler) yanları da bolca var tabii.
Yine de, insanın yaptığı kusursuz olmaz.
Witcher'dan ne beklemen gerektiğini bilirsen başında da soğumazsın sonunda da. Ama elbette ki oyun kusursuz değil..
 
Witcher 3'ün yetenek ağacı sistemi build kurma üzerine. Yani belli başlı yetenekleri seçerek gelişiminizi belli bir yola çekmeniz gerekiyor. Oynanışını kılıç üzerine yoğunlaştıracaksan ona göre build oluşturursun, işaret üzerine yoğunlaşacaksan ona göre build dizersin. Zaten Geralt'ın belli bir karakteri var onun dışına çıkamıyorsun. Sistemin olay bu zaten, tüm yetenekleri alıp tanrı konumuna gelmeni istemiyor oyunu dengelemek için. Örnek gösterdiğin TES ve Fallout oyunları istediğin her yeteneği sana veriyor ama oyunun sonunda tadı kaçıyor oyunun. New Vegas'da her şeyi fulleyince pek bir amaç kalmamıştı oyunda, zorluk gitmişti. Skyrim ile ırkların yetenekleri etkilemesi de hoş bir olay değildi kanımca. Artısı var mı var ama eksisi yok. Dengeyi sağlayamıyorsun. Bu sistem zaten görmeye alışık olduğumuz bir şey, kullanan başka oyunlarda var, mesela Payday 2. Niye yeniymiş gibi eleştirdin anlamadım.
Yağ ve iksir kullanımı konusunda CDPR zorunlu bir değişikliğe gitmek zorunda kalmıştı. Üçüncü oyunun yapısı ilk iki oyundan daha değişik çünkü açık dünya dinamiği eklendi oyuna. Önceki oyunlarda canavarla karşılaşmadan önce gidip sağdan soldan zor bela karışım bileşeni toplardın, canavarın karşısına çıkmadan dakikalar önce ateşin başına oturur onu hazırlar içer öyle giderdin. İksir bir gereklilikti. Etki süresi de azdı ve Geralt istediği her yere ateş yakamazdı. Bu kadar zahmetli bir oynanışı açık dünyaya koyabilir misin? Evet koyarsın ama oyun akmaz. O yüzden bu iksir sistemini değiştirmek zorunda kaldılar. Bu sistemi geliştirme sürecinin en başında koymuşlar ama kaldırdılar bu sebeplerden dolayı. Çünkü Witcher 3 serinin ana kitlesine ek olarak yeni yeni casual oyuncular da çekecekti. CS, Lol, Fifa oynayan adama iksir yaptır bakayım yarım saatte yapabiliyor mu? :D
Son olarak Witcher 3 RPG değil, RPG elementleri içeren bir macera oyunu. Hem oyuna RPG damgası vuran hem de yücelten kitle oyunun ana kitlesi değil, Witcher'ı son oyunla tanıyan casual oyuncu kitlesi. Ana kitle zaten kendilerinin neyi beklediğini biliyordu. Onlar istediklerini aldılar ve Witcher defterini kapattılar. Marka artık popüler kültürün bir parçası da olduğuna göre hepsi inzivaya çekilmiş durumda. :)
 
3. maddede aşırı sallamışsız. O mantıkla düşünürsek Minecraft'ı Creative oynarken kazma ve küreğe hiç gerek bu oyunu kötü yapar. (Minecraft'ı örnek verdim çünkü herkes bilir.) Belli ki oyunun hikayesini dinlememişsiz ve oyun sana rpc gibi gelmemiş. Ama oyunda yaptığın her şey değiştiriyor. Mesela bir yan görevi yaparsan Witcher 2 de olan bir şey gyine oluyor. Nasıl oynadığına göre oyunun 3 sonu var. Oyunu her oynayışında başka bir şey görüyorken aşırı saçma bir şey yazmışsın. Ama 1 ve 2 de haklısın.
En zorda oynayınca da yağları, bombaları falan kullanmaya pek gerek kalmıyor eğer levelinizden çok yüksek düşmanlara saldırmadıkça. Biraz daha zor olmasını beklerdim.
Oyunu eylenceli kılan yönü zorluk değil hikaye zaten ve kullanmassın, kullanırsın; zor gelir kolay gelir. zorlaştırmak için yüksek lvlli yerlere git, zor düşmanlarla dovüş.
 

Geri
Yukarı