Yavaş yavaş dinden uzaklaşıyorum

DİONYSOS64

Decipat
Katılım
1 Ekim 2020
Mesajlar
2.707
Çözümler
5
İslam'ın beş şartı bunlar, nasıl isteğe bağlı oluyormuş. :)

Sen zorla mı müslümansın istersen farklı bir dine geçebilirsin o manada zorlama yoktur demek istedim.
Hocam bildiğim kadarıyla Dinde zorlama yok kavramı dini seçme ile ilgili. Zaten dediğiniz ibadetler farz yapılması zorunlu.

Bende dini seçmekle ilgili manada dedim ve sonrasın da yapabileceği ibadetleri saydım.
 

Sevenempest

Picopat
Katılım
31 Mart 2021
Mesajlar
40
Çözümler
1
Sorgulasın, bir daha anlar zaten muhteşemliği. Fark etmez.

Sorun da bu zaten, bir "muhteşemlik" illüzyonu yaratıyorsunuz. Bir dine veya direkt olarak tanrının varlığına sırf muhteşem diye inanılmaz. Ayrıca inanılan dinin muhteşem olması da gerekmez. Bunlar güzellilikten ve mantıklı olmaktan bağımsız, kutsal olmakla ilgili konulardır. Kutsal olan bir şey ister muhteşem olsun-olmasın, ister mantıklı olsun-olmasın, o kutsaldır ve bu yüzden arkasından gidilir.

Sen Kuran'a tanrı sana onu yolladığı için inanıyorsun ve Müslüman oluyorsun, muhteşem olduğu için değil. Ha bunun yanında Kuran'ın muhteşem olduğunu düşünebilirsin bu senin için güzel bir şeydir fakat tanrının böyle bir kitap yollamadığını düşünen biri için o kitabın muhteşem olup olmaması bir şey ifade etmez. Kuran'ın muhteşem olmadığını düşünsen bile o senin için kutsal, sonuçta tanrı yollamış sana ise inanmak düşer.

Şimdi muhtemelen bana İslam'ın ve Kuran'ın ne kadar muhteşem olduğunu açıklamaya çalışacaksınız ama olayın kökünün bundan bağımsız olduğunu anlatmak istedim. Bu inanç felsefesi meselesidir. Konuyu açan arkadaşa tavsiyem iki yönde de araştırmalar ve okumalar yapmalı, ikisini de yanlı olmayan bağımsız bakış açılarıyla değerlendirmeli. Ne yazık ki bu konular "buna inanmak istiyorum"dan aykırı. Eğer ki dinlerin yalan olduğunu düşünüyorsan, yani kendi sorgulamaların sonucu bu kanıya vardıysan bu senin için rasyonel bir şey olmuştur. Tam tersine kendini inandırmaya çabalaman bir illüzyon yaratmak olur.
 

Emre Rekt

Centipat
Katılım
30 Ekim 2020
Mesajlar
3.788
Çözümler
17
Sorun da bu zaten, bir "muhteşemlik" illüzyonu yaratıyorsunuz. Bir dine veya direkt olarak tanrının varlığına sırf muhteşem diye inanılmaz. Ayrıca inanılan dinin muhteşem olması da gerekmez. Bunlar güzellilikten ve mantıklı olmaktan bağımsız, kutsal olmakla ilgili konulardır. Kutsal olan bir şey ister muhteşem olsun-olmasın, ister mantıklı olsun-olmasın, o kutsaldır ve bu yüzden arkasından gidilir.

Sen Kuran'a tanrı sana onu yolladığı için inanıyorsun ve Müslüman oluyorsun, muhteşem olduğu için değil. Ha bunun yanında Kuran'ın muhteşem olduğunu düşünebilirsin bu senin için güzel bir şeydir fakat tanrının böyle bir kitap yollamadığını düşünen biri için o kitabın muhteşem olup olmaması bir şey ifade etmez. Kuran'ın muhteşem olmadığını düşünsen bile o senin için kutsal, sonuçta tanrı yollamış sana ise inanmak düşer.

Şimdi muhtemelen bana İslam'ın ve Kuran'ın ne kadar muhteşem olduğunu açıklamaya çalışacaksınız ama olayın kökünün bundan bağımsız olduğunu anlatmak istedim. Bu inanç felsefesi meselesidir. Konuyu açan arkadaşa tavsiyem iki yönde de araştırmalar ve okumalar yapmalı, ikisini de yanlı olmayan bağımsız bakış açılarıyla değerlendirmeli. Ne yazık ki bu konular "buna inanmak istiyorum"dan aykırı. Eğer ki dinlerin yalan olduğunu düşünüyorsan, yani kendi sorgulamaların sonucu bu kanıya vardıysan bu senin için rasyonel bir şey olmuştur. Tam tersine kendini inandırmaya çabalaman bir illüzyon yaratmak olur.
Ya, ne demek istediğim açık işte. Niye farklı yönlere bu kadar çekmeye çalışıyorsunuz ki? Evrenden, çiçeklerden böceklerden doğadan bahsediyorum. Bu kadar. Niye bu kadar kendinizi haklı çıkarma meraklısısınız? İnanmıyorum de geç. Konu Allah'ın var olup olmadığı veya İslam'ın hak olup olmadığı konusu mu? Adam zorlanıyorum demiş, iki tavsiye verdik sadece. Evet gönülden inanıyorum evet bana göre muhteşem. Sana göre olmayabilir. Akıl diye bir şey var. Herkes aynı dine inanmak zorunda da değil.

Hayır efendim, size İslam'ın ne kadar muhteşem olduğunu açıklamaya falan da çalışmayacağım. Kendiniz araştırın bulun.
 

Yennefer O.V

Decipat
Katılım
10 Ağustos 2020
Mesajlar
2.358
Çözümler
5
Yer
Vengerberg
Hangi din? İnandığın dinin kutsal kitabını oku. Ama oku. Kendi dilinde oku. Arapça okuyanları, Türkçesine bakmayanları ve ben Müslümanım diyenleri anlayamıyorum. Türkçe biliyorsan Türkçe oku, İngilizce biliyorsan İngilizce oku. Arapça bilmiyorsan, Arapça Kuran okunmaz. Ve orada geçenlerin senin mantığına uyup uymadığını gör ve dinine ona göre bağlan.
 
Yukarı