Yazılıma nasıl başlanmalı?

Ne alakası var ki, her yazılımcı matematik bilecek diye bir şey yok, yazılımın dalları var bazılarında matematik hayati öneme sahip bazılarında yok gibi bir şey.

İnternet olmadan neredeyse sınırsız geliştirme yapabilirsin fakat ilerleyen zamanlarda takıldığın yerlerin cevabı kitaplarda değil internette olduğu için oralara girmek için internet ihtiyacın olacak yoksa kod yazıp çalıştırmak için internet olmasa da olur.

Komiksin gerçekten şu an gülüyorum. Hiçbir şey bilmiyorsun 100km öteden belli sus arkadaşa yanlış bilgi verme.
 
Komiksin gerçekten şu an gülüyorum. Hiçbir şey bilmiyorsun 100km öteden belli sus arkadaşa yanlış bilgi verme.

Belli ki okuldan yeni mezun olmuşsun derslerin etkisinde fazla kalmışsın, ben fullstack developerım matematikle işim olmuyor. Bilip bilmeden milletin kafasını bulandırma, frontend developer olmak isteyen adam matematiği nerede kullanacak bir anlatsana, ama öyle 2 basit toplama çıkarma bölme işlemini gösterip aha bak matematik deme "her şeyi bırak matematik öğren" kısmında bahsettiğin gerçek matematiği nerede kullanır onu anlat. Frontend developerlar diferansiyeli şurada kullanır, şurada şu matematik teoremine ihtiyaç duyar diye açıklama yapmanı bekliyorum.
 
Bence sen programlamayı boş ver bilmiyorsan matematik çalış, matematik bilmeyen Yazılımcı olamaz.
Matematik, ortaya çıkan problemleri çözme konusunda yazılımcıya farklı bakış açıları kazandıracağı için önemli ama şunu ayırımı yapmakta fayda var: Mühendislik ile yazılımcılık farklı şeyler. Yazılım diyince konu çok kapsamlı oluyor. Render Engine da bir yazılım, bir web sitesinin arayüzü de. Birinde lineer cebir, 3D geometri, kalkülüs gibi konularda oldukça bilgili olman gerekiyorken öbüründe front-end developer olarak matematik hakkında ortaokulda öğretilen bilgiler hariç bilmen gereken bir şey yok.
 
Matematik, ortaya çıkan problemleri çözme konusunda yazılımcıya farklı bakış açıları kazandıracağı için önemli ama şunu ayırımı yapmakta fayda var: Mühendislik ile yazılımcılık farklı şeyler. Yazılım deyince konu çok kapsamlı oluyor. Render Engine da bir yazılım, bir web sitesinin arayüzü de. Birinde lineer cebir, 3D geometri, kalkülüs gibi konularda oldukça bilgili olman gerekiyorken öbüründe Front-End developer olarak matematik hakkında ortaokulda öğretilen bilgiler hariç bilmen gereken bir şey yok.

Hayır front end için matematik gereksiz diyen maksimum yüzde 10'unu biliyordur front end in.

Belli ki okuldan yeni mezun olmuşsun derslerin etkisinde fazla kalmışsın, ben fullstack developerım matematikle işim olmuyor. Bilip bilmeden milletin kafasını bulandırma, frontend developer olmak isteyen adam matematiği nerede kullanacak bir anlatsana, ama öyle 2 basit toplama çıkarma bölme işlemini gösterip aha bak matematik deme "her şeyi bırak matematik öğren" kısmında bahsettiğin gerçek matematiği nerede kullanır onu anlat. Frontend developerlar diferansiyeli şurada kullanır, şurada şu matematik teoremine ihtiyaç duyar diye açıklama yapmanı bekliyorum.
Sen fullstack developer isen bunu bilirsin zaten ama değilsen zaten böyle düşünmen gayet normaldir.

Matematik le işin olmadan ekrana yazı yazabilirsin evet ama bu seni 'Fullstack developer' yapmaz.
 
Az önce söylemiştim ilk sayfada olması lazım.
"Ayrık matematik, olasılık istatistik, lineer cebir, calculus". Bunların front-end de yeri yok. Hatta bunların çoğunun yazılımda doğrudan bir kullanımı yok. Bunlar temel olarak her mühendislikte öğretilen şeyler. Endüstri mühendisi de bu dersi alıyor, bilgisayar mühendisi de. Dediğim gibi bunları bilmek farklı bakış açıları kazandırır ama çoğu zaman yazılımda bunların doğrudan uygulamalarını göremezsin. Bunu ben demiyorum, mühendislik alanında yetkin biri diyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
"Ayrık matematik, olasılık istatistik, lineer cebir, calculus". Bunların Front-End de yeri yok. Hatta bunların çoğunun yazılımda doğrudan bir kullanımı yok. Bunlar temel olarak her mühendislikte öğretilen şeyler. Endüstri mühendisi de bu dersi alıyor, bilgisayar mühendisi de. Dediğim gibi bunları bilmek farklı bakış açıları kazandırır ama çoğu zaman yazılımda bunların doğrudan uygulamalarını göremezsin. Bunu ben demiyorum, mühendislik alanında yetkin biri diyor.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Dediğim gibi ekrana yazı yazan basit uygulamalar yapmıyor büyük işler yapacak isen bu konularda bilgi sahibi olmak gerekir. Bu konuları öğretmelerinin sebepleri var. 2-3 satır kod yazsaydın bunların front end ile de alakalı olduğunu anlardın.

Dediğiniz kalkülüs, lineer cebir gibi mühendislik derslerinin yazılımla ne ilgisi var hocam?
Yazılım öğrenmek istiyormuş?
 

Geri
Yukarı