Yılın oyunu adayları açıklandı!

Çok film izleyen biriyim. RDR 2'nin bırak klişeliği Hollywood senaryoları ile alakası bile yok. Hatta oynarken RDR 2'nin Hollywood'dan uzak olmak için çabaladığını bile görebilirsin. Hollywood filmlerinin sonları çok hareketli, patlamalı çatlamalı olur. Hâlbuki RDR 2'nin tüm sonları sakin ve yavaş. RDR 2 genel olarak sakin ve yavaş işleyen bir senaryoya sahip zaten. Hollywood filmi izlememiş olsak inanacağız.

Ayrıca Hollywood filmleri genellikle tek veya birkaç kişi üzerinden senaryoyu anlatmaya çalışır. RDR2 ise tüm çete üyeleri, yeni yerlerde tanıştığımız insanlar gibi bir sürü kişi üzerinden senaryoyu anlatıyor ve başarıyor. O dünyanın merkezinde Arthur Morgan olmadığını hissediyorsun.
 
@Techno34 her ne kadar güzel oyun olsa da yılın oyunu olmaya aday bir oyun değil bence.
Stray yılın oyunu olmaya aday ama dying light 2 değil mi? Şaka yapıyorsunuzdur umarım. DL2'nin bu adaylar arasında şansının olmadığını biliyorum ama aday olmayı kesinlikle hak ediyordu. Yazık olmuş..
 
Stray yılın oyunu olmaya aday ama dying light 2 değil mi? Şaka yapıyorsunuzdur umarım. DL2'nin bu adaylar arasında şansının olmadığını biliyorum ama aday olmayı kesinlikle hak ediyordu. Yazık olmuş..
Kesinlikle katılıyorum, burada Stray veya A Plague Tale yerine Dying Light 2 olmalıydı. Ragnarök'tan bile daha DLC olmuş A Plague Tale. Zaten Stray konusuna girmiyorum bile, kedi var diye övüldü sırf oyun...
 
Kesinlikle katılıyorum, burada Stray veya A Plague Tale yerine Dying Light 2 olmalıydı. Ragnarök'tan bile daha DLC olmuş A Plague Tale. Zaten Stray konusuna girmiyorum bile, kedi var diye övüldü sırf oyun...
Plague Tale belki bi GOTY değil ama berbat bir oyun da değil. Oyunu tam oynamadıysanız Narrative, Best Performance ve Best Score ödüllerinde gerçekten iddialı olduğunu da bilemezsiniz. Ama Evet GOTY kategorisinde biraz saçmalık olduğuna katılıyorum.

Ki bu söylediğim kategorilerde AA bir oyunun AAA oyunlara kafa tutması takdir edilmesi gereken bir olay.
 
Son düzenleme:
GoW Ragnarök fan-service bir yapım olduğu için çok fazla oy toplayacak. Elden Ring yanlış yılda çıkış yaptı. Unlucky... :/
 
Arkadaşlar gerçekten GoW Ragnarok'den ne bekliyorsunuz. Yakın dövüşü piyasadaki en iyi olan oyunun devamı zaten oynanışın benzemesi çok normal. Bence devam oyununun benzemesi gerekiyor öncesine zaten. Ama 3. oyun da bu kadar benzer olur ise o zaman laf edilmeli. Epik savaşlar dışında pek bir eksiği olmayan bir oyun eski oyunun yaptığı her şeyi daha iyi yapıyor. Ama yine de elden Ringe'de verilse bir şey demem souls serisine yeni bir hava kattı keşfedilecek bir açık dünya ile. Ama GoW ragnarok daha fazla kitleye hitap ettiği için seçilir büyük ihtimalle.
 
Arkadaşlar gerçekten GoW Ragnarok'den ne bekliyorsunuz. Yakın dövüşü piyasadaki en iyi olan oyunun devamı zaten oynanışın benzemesi çok normal. Bence devam oyununun benzemesi gerekiyor öncesine zaten. Ama 3. oyun da bu kadar benzer olur ise o zaman laf edilmeli. Epik savaşlar dışında pek bir eksiği olmayan bir oyun eski oyunun yaptığı her şeyi daha iyi yapıyor. Ama yine de elden Ringe'de verilse bir şey demem souls serisine yeni bir hava kattı keşfedilecek bir açık dünya ile. Ama GoW ragnarok daha fazla kitleye hitap ettiği için seçilir büyük ihtimalle.
Yakın dövüşte God of War en iyisi değil, Sekiro'nun, Bloodborne'un, Elden Ring'in ve Devil May Cry oyunlarının, özellikle 5'in aksiyonu GoW'dan fersah fersah üstün aşağı yukarı her açıdan, argümanımı desteklemek için örnek vermek gerekecek olursa, bu 4 oyunda da düşmanınıza vurduğunuzda GoW'un aksine tepki alıyorsunuz, GoW'da çoğu zaman bir şeye vurduğunuzda tepki almıyorsunuz, kılıç/balta vs. saplanma sesleri bu 4 oyunda GoW'a nazaran çok daha tok hissettiriyor, gözünüzü kapatıp sadece sese odaklanarak oynasanız bile yine vuruş hissini alırsınız aşırı tatminkar, görsel olarak çıkan kanlar, siz düşmana vurdukça çıkan kanların etrafa gerçekçi fizikler ile saçılmazı özellikle ve özellikle Elden Ring'te inanılmazdı. Ya kelimelere dökmek gerekirse resmen düşmanlara vurdukça ıslanıyorsunuz. Bitiriş animasyonları konusunda da en tatmin edicisi Sekiro, bir katanayı kullanmak bu kadar keyifli olabilirdi düşmana her bitiriş animasyonu yaptığınızda ayrı bir tatmin oluyorsunuz, katanayı adamın gırtlağına geçirdiğinizi sonuna kadar hissettiriyor, kombo açısından oyun dünyasının en zengin oyunu DMC 5'e girmiyorum zaten, aksiyonda görsellik denince akla gelmesi gereken ilk oyun bu. Kısaca bu tarz konular ile saydığım bu dört oyun -Sekiro, Elden Ring, Bloodborne, Devil May Cry 5- aksiyon bakımından GoW'dan kat be kat üstün.
 
Yakın dövüşte God of War en iyisi değil, Sekiro'nun, Bloodborne'un, Elden Ring'in ve Devil May Cry oyunlarının, özellikle 5'in aksiyonu GoW'dan fersah fersah üstün aşağı yukarı her açıdan, argümanımı desteklemek için örnek vermek gerekecek olursa, bu 4 oyunda da düşmanınıza vurduğunuzda GoW'un aksine tepki alıyorsunuz, GoW'da çoğu zaman bir şeye vurduğunuzda tepki almıyorsunuz, kılıç/balta vs. saplanma sesleri bu 4 oyunda GoW'a nazaran çok daha tok hissettiriyor, gözünüzü kapatıp sadece sese odaklanarak oynasanız bile yine vuruş hissini alırsınız aşırı tatminkar, görsel olarak çıkan kanlar, siz düşmana vurdukça çıkan kanların etrafa gerçekçi fizikler ile saçılmazı özellikle ve özellikle Elden Ring'te inanılmazdı. Ya kelimelere dökmek gerekirse resmen düşmanlara vurdukça ıslanıyorsunuz. Bitiriş animasyonları konusunda da en tatmin edicisi Sekiro, bir katanayı kullanmak bu kadar keyifli olabilirdi düşmana her bitiriş animasyonu yaptığınızda ayrı bir tatmin oluyorsunuz, katanayı adamın gırtlağına geçirdiğinizi sonuna kadar hissettiriyor, kombo açısından oyun dünyasının en zengin oyunu DMC 5'e girmiyorum zaten, aksiyonda görsellik denince akla gelmesi gereken ilk oyun bu. Kısaca bu tarz konular ile saydığım bu dört oyun -Sekiro, Elden Ring, Bloodborne, Devil May Cry 5- aksiyon bakımından GoW'dan kat be kat üstün.

DMC5 kombatını en sevdiğim oyundur. GoW'dan fersah fersah üstün bir kombata sahip olduğunu düşünüyorum. Keza Sekiro'nun da öyle olduğunu düşünüyorum fakat geri kalan souls oyunlarının kombatı GoW'dan iyi mi bilemiyorum. GoW'da şu tepki vermeyen kocaman düşmanlar olmasa çok rahat daha iyi derdim de benim gözümde aynı kefedeler. GoW'da şu tepki vermeyen ve kombo bölen düşman olayını çözemedi bir türlü. Bayonetta'nın buna çözüm olarak getirdiği son zamanda saldırıdan kaçınıp zamanı yavaşlatma güzeldi. GoW'a da bu sistem örnek oldu tabii ama bu sistem souls-like oynanış şemasına sahip bir oyuna uygun olmayacağı için GoW'da pek de iyi çalışmıyor maalesef. Başka bir çözüm bulmaları gerek.
 

Geri
Yukarı