Oyunlarda uzaktaki nesneler bulanık ve titriyor

Kutty

Hectopat
Katılım
2 Şubat 2021
Mesajlar
412
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar. Oyunları 1080P'de oynuyorum, tüm oyunlarda (Ghostrunner, RDR2, Shadow of Tomb Raider, GTA V, The Witcher 3) biraz uzaktaki nesneler 720p gibi bulanık ve kenarları titriyor. Bütün ayarlar Ultra'da olmasına rağmen. Monitörümü aldığımdan beri hiçbir ayarını değiştirmedim kurcalamadım. Monitörümde ya da ekran kartımda bir sıkıntı mı var yoksa bir ayar mı yapmam gerekiyor? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Monitörüm: ASUS VG24vq.
Anakart: ASUS Prime B450M-K II.
İşlemci: R5 3600.
Ekran kartı: ROG STRIX RTX 2060.
XPG 16 GB (2x8) 3200 MHz RAM.
Kioxia Exceria 500GB NVMe M.2 SSD (1700 MB okuma / 1600 MB yazma).
 
İzlediğin videolarda daha yüksek çözünürlükte ya da oyunun konsol versiyonunda oynuyor olabilirler. Konsol versiyonlarda oyun daha düşük grafik ayarlarında, bu çizim hileleri dediğimiz efektlerin daha ustaca kullanıldıkları versiyonları oluyor.

Her grafik ayarını en yükseğe almak oyunun pürüzsüz ve yumuşak bir görüntüye sokmaz. Ayarları kurcalayarak test edin. Mesela aşağıdaki keskinlik ayarını tamamen kapatın.

Eki Görüntüle 945209

Rockstar Games oyun motorunu yukarıda belirttiğim gibi sevmiyorum. Aynı bulanıklık efektleri RDR2'de de var. Isı bulanıklığı tarzı bir şey olsa gerek. Gözümü rahatsız ettiği çok oluyordu.

Ama hocam dediğim gibi sadece Rockstar'ın oyunlarında değil tüm oyunlarda bu sorun var.
 
Ekran kartları oyun içerisindeki tüm dokuları detaylı gösterecek güçte değiller. Bu yüzden yakındaki objeler hariç uzaktaki objeler en ince detayına kadar render edilmezler. Bu yüzden uzaktaki objeler kötü gözükmesin diye post efekt olarak adlandırdığımız depth of field ya da FXAA gibi ayarlar ile yumuşak ve bulanık olarak gösterilir. Bunun sistemle ya da özel bir ayarlar düzeltilecek şeyler olmadığının farkında olun. Oyunun bu efektleri ne kadar iyi sunduğu önemli. Bazı oyunlar çizim hileleri ile bunları çok hoş gösterebilir.

Mesela Elder Scrolls: Skyrim'ya da konsollarda Uncharted oyunları bu çizim hilelerini güzel yapıyorlar. Aşağıdaki karşılaştırmaları izlersen demek istediğimi anlarsın. Olay oyunun post efektleri ne kadar iyi sunduğunda saklı aslında. Eski oyunlar bu efekt teknolojisinden yoksun olduğundan sorunlu olabiliyor. GTA V aslında post efektleri çok iyi kullanan bir oyun değil.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Özellikle PS3 ve PS4 grafik karşılaştırmasında post efekt kapalı ve açık gibi bir karşılaştırma yapabilirsin. Bu ayarları kapatmak uzaktaki dokuların hoş gözükmesini sağlamayacak.

Ekstra olarak re-shade gibi ek yazılımlar ile daha kaliteli post efektler uygulayabilirsin.
GTA V oyununun GTA IV gibi facialı teknik sorunları olan bir oyun motorunun, belirli şeyler düzeltilerek sunulmuş olduğunu unutmayın. Şimdi bazı GTA fanboyları sinirlenecek ama bana göre grafik tarafında vasat bir oyun. Özellikle GTA San Andreas beri kullandıkları sıcaklığı temsil etmesi için eklenen bulanıklık efekti beni hep rahatsız etmiştir.

Diğer oynadığınız Laptop'da bir ayar yapılmış mıydı? Hayır ise büyük ihtimalle sorunludur.

Ekran kartı hasar görmüş olabilir.

Hocam bu arada SS leride bırakayım buraya sorunlu olup olmadığına karar verelim sizce de oyun 720p de oynuyormuşum gibi değil mi?
 

Dosya Ekleri

  • ayarlar1.jpg
    ayarlar1.jpg
    105,3 KB · Görüntüleme: 183
  • ayarlar2.jpg
    ayarlar2.jpg
    102,4 KB · Görüntüleme: 253
  • ss1.jpg
    ss1.jpg
    340,9 KB · Görüntüleme: 300
  • ss2.jpg
    ss2.jpg
    316,5 KB · Görüntüleme: 339
  • ss3.jpg
    ss3.jpg
    280,7 KB · Görüntüleme: 280
  • ss4.jpg
    ss4.jpg
    337,2 KB · Görüntüleme: 276
  • ss5.jpg
    ss5.jpg
    334,6 KB · Görüntüleme: 257
  • ss6.jpg
    ss6.jpg
    298 KB · Görüntüleme: 216
Çok fazla toz yansıması var. Bu ortamdaki yapaylığı azaltmak için kullanılan bir efekt. Büyük ihtimalle sana oyunu 720P gibi hissettiren de bu efekt. Ubisoft oyunlarında çok görebilirsin. Öncüleri onlar desek yeridir. Performansa aşırı etki eder ve benim sevmediğim bir efekt. Ayrıca bu oyunda Ambient Occulusion iyi kullanamamışlar. Bazı yerlerdeki objeler çok dip dibe olduğundan, objelerdeki yapaylığı almak için üstüne sabit gölge atan bu ayar objelerde titremeye neden oluyor.

Bu söylediğim toz efekti hangi ayarın içine eklenmiş bilmiyorum. Ama test ederek biraz daha bu ayarın detaysız ve bulanık gözükmesini sağlayabilirsin.

Screenshot_11.png


Güncel ve özellikle AAA oyunların diğer bir sorunu da bu. Eskiden en ince detayına kadar kapatma sunan bu firmalar, yine Ubisoft'un öncülük yaptığı gibi bazı ayarları kapatmaya izin vermiyorlar. Gösterdiğim ayarları kısıp test eder misin? İşaretlemedim ama Anti Aliasing ayarını kapatmayı deneyebilirsin. Performansa etki etmeden kenar yumuşatma sağlayan bazı ayarlar görüntüyü bozabiliyor.
 
Çok fazla toz yansıması var. Bu ortamdaki yapaylığı azaltmak için kullanılan bir efekt. Büyük ihtimalle sana oyunu 720p gibi hissettiren de bu efekt. Ubisoft oyunlarında çok görebilirsin. Öncüleri onlar desek yeridir. Performansa aşırı etki eder ve benim sevmediğim bir efekt. Ayrıca bu oyunda ambient occulusion iyi kullanamamışlar. Bazı yerlerdeki objeler çok dip dibe olduğundan, objelerdeki yapaylığı almak için üstüne sabit gölge atan bu ayar objelerde titremeye neden oluyor.

Bu söylediğim toz efekti hangi ayarın içine eklenmiş bilmiyorum. Ama test ederek biraz daha bu ayarın detaysız ve bulanık gözükmesini sağlayabilirsin.

Eki Görüntüle 945271

Güncel ve özellikle AAA oyunların diğer bir sorunu da bu. Eskiden en ince detayına kadar kapatma sunan bu firmalar, yine Ubisoft'un öncülük yaptığı gibi bazı ayarları kapatmaya izin vermiyorlar. Gösterdiğim ayarları kısıp test eder misin? İşaretlemedim ama anti aliasing ayarını kapatmayı deneyebilirsin. Performansa etki etmeden kenar yumuşatma sağlayan bazı ayarlar görüntüyü bozabiliyor.

Hocam yine aynı pek bir şey değişmedi gibi.😕
 

Dosya Ekleri

  • ss7.jpg
    ss7.jpg
    277,4 KB · Görüntüleme: 169
  • ss8.jpg
    ss8.jpg
    328,5 KB · Görüntüleme: 155
  • ss9.jpg
    ss9.jpg
    354,3 KB · Görüntüleme: 134
  • ss10.jpg
    ss10.jpg
    264,2 KB · Görüntüleme: 105
  • ss11.jpg
    ss11.jpg
    351,9 KB · Görüntüleme: 104
  • ss12.jpg
    ss12.jpg
    346 KB · Görüntüleme: 176
En azından dokulardaki o karartı kalkmış. Dediğim gibi bu toz ayarını hangi ayar altında sunduklarını bilmiyorum. Tamamen kapatmak için de ayar sunmuyorlar. Ayarları kurcalayarak gözünüze en hoş gelen şekilde kullanın.

Re-Shade yazılımını da test edebilirsin. Oyunlara ekstra post efekt, renklendirme vb. kattığından daha canlı ve o göz yoran efektleri iyi gösterebilir.
Oyunun çalıştırıldığı DX sürümüne göre yükleme yapman gerekiyor. Daha sonra oyun içinde Home tuşu ile yüklediğin efektleri çalıştırabilirsin. Oyunlara özel yapılan profilleri de ekleyebilirsin. Ben hazır sunduğu paketleri kullandım. Diğer oyuncuların sunduğu paketler nasıl yükleniyor bilmiyorum.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 

Geri
Yukarı