TUSAŞ MMU Animasyon Videosu

  • Konuyu başlatan Jira
  • Başlangıç Tarihi
  • Mesaj 25
  • Görüntüleme 2B
Modellemede hareket edecek kısımların pivot noktalarını doğru kullanmak ve animasyonda gerçekçiliği sağlamak için tecrübe gerekiyor. Mesela benim evimde Orhun Yazıtlarından hallice anatomi kitabı var, animasyon çalışmaları yaparken insan modellerinde parçaların hangi noktalardan ne şekilde hareket edeceğini öğrenmek için haftalar harcadım. Daha gerçekçi kaplamalar için materyal ayarları ve UVW Mapping için ayrıca haftalar harcadım, ışığın renkler ve gölgeler üzerindeki etkilerini anlamak daha da uzun sürdü.

Maalesef Türkiye'nin sorunların birisi bu, insanlar gelir düzeylerinden memnun olmadıkları için yaptıkları işe özveri gösterme konusunda çok isteksizler. İşini gerçekten iyi yapan fazla kişi de yok 2 ayrı kariyer alanında yıllardır birlikte çalıştığım yüzlerce kişiye baktığım zaman. Bu animasyonda da uçakların hareket momentumlarında, art yakıcı kullanılma anında nozüldeki efektlerde, ön tekerlek ve kontrol yüzeylerindeki hareketli parçalarda, kaplamanın gerçekçiliği gibi konularda epey eksik var.

Dediğin gibi ya aceleye gelmiş ya da bu tür bir işi bu düzeyde ilk defa yapan bir ekibe yaptırılmış.
Öncelikle bilgilendirme için teşekkürler hocam. Bu tür konularda ayrıntıları bir bilenden dinlemek güzel oluyor.

Bu projeye bir anda hype oluştu. Bence bunu değerlendirmek ve gazlamak için bir animasyon yapılması istendi ve ekibin kısıtlı süresi vardı. Bu yüzden aceleci davranıp iyi olsalar dahi basit ve ayrıntısız bir şey çıkartılar. Tabii bu sadece bir ihtimal.
 
Öncelikle bilgilendirme için teşekkürler hocam. Bu tür konularda ayrıntıları bir bilenden dinlemek güzel oluyor.

Bu projeye bir anda hype oluştu. Bence bunu değerlendirmek ve gazlamak için bir animasyon yapılması istendi ve ekibin kısıtlı süresi vardı. Bu yüzden aceleci davranıp iyi olsalar dahi basit ve ayrıntısız bir şey çıkartılar. Tabii bu sadece bir ihtimal.
Ecmel hocam eyvallah acele yapmış olabilirler ancak füzenin bırakıldığı sahneye bakın, füzeler ağır şeyler ancak sanki poşetmiş gibi düşüyor aşağıya.
 
18 Mart 2023'te anca tekerleğini hangardan çıkarırız.
Roll out tarihi bu. Proje takviminde ciddi bir aksama görünmüyor. Parça imalatları devam ediyor. Parçalar yurt dışındaki rüzgar tünellerinde teste tabi tutuluyor. Roll out'da bir problem olmaması için uçağa takılacak F-16 motoru depodakilerden değil, ABD'den izin alınarak ve lisanslı bir şekilde satın alındı.

Yani klasik bir kendimizi gömme mesajından ibaret yorumun. Projenin temellerini ve nasıl ilerlediğini bilmiyorsun, bilsen böyle yorum yapmazsın.
 
Bu projeye bir anda hype oluştu. Bence bunu değerlendirmek ve gazlamak için bir animasyon yapılması istendi ve ekibin kısıtlı süresi vardı.
Mümkün.

Aslında bu animasyonun kalitesini o kadar çok umursadığımdan değil, mesleki refleksle detaylarına baktığım için belirttim en başta. Projenin değerini düşüren bir şey değil ama daha kaliteli işler görürüz umarım sonrakilerde.

Mesela 14-15 yıl önce çıkan aksiyon/simülasyon oyunundaki trailer bile bu animasyondan çok daha gerçekçi duruyor. 20. saniyeden sonraki Dassault Rafale sahnelerinin kaplaması, hava koşulları, pivot noktalarının doğru kullanımı, havanın akışkan fiziğinin doğru kullanımı, nozüldeki efektler gibi örnekleri iyi şekilde görüyoruz. Tabii daha yeni oyunlarda bundan da iyileri var.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

BAYKAR'ın şu anki CEO'su Selçuk Bayraktar F-35 hakkında "bizi kısıtlıyor" diyor. Aslında bu gerçekten mantıklı.
MMU gibi yerli uçakların ve daha bütün savunma sanayine Türkiye'nin ihtiyacı var. Ortadoğu'da bu kadar büyük bir role sahipken aslında bu güne kadar kendi uçaklarımızı ve savunma sanayimizi geriden yürütmek saçmalıktı.
 
Aslında bu animasyonun kalitesini o kadar çok umursadığımdan değil, mesleki refleksle detaylarına baktığım için belirttim en başta. Projenin değerini düşüren bir şey değil ama daha kaliteli işler görürüz umarım sonrakilerde.
Tabii ki projenin değeri ve önemini düşürmüyor ama kaliteli işlerde her ekibin kaliteli bir şey yapmasını beklerim ki herkes öyle bekler herhalde. Sizin bahsettiğiniz detayları inceleyince de neden bu tür bir kötü izlenim oluştuğunu daha iyi anladım. Keşke daha iyi bir animasyon olsaymış ama proje bir şey kaybetmedi. Proje gerçekleşsin de çok önemli değil.


Mesela 14-15 yıl önce çıkan aksiyon/simülasyon oyunundaki trailer bile bu animasyondan çok daha gerçekçi duruyor. 20. saniyeden sonraki Dassault Rafale sahnelerinin kaplaması, hava koşulları, pivot noktalarının doğru kullanımı, havanın akışkan fiziğinin doğru kullanımı, nozüldeki efektler gibi örnekleri iyi şekilde görüyoruz. Tabii daha yeni oyunlarda bundan da iyileri var.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Evet, aradaki fark çok net bir şekilde anlaşılıyor.
 
Çok fevrisiniz, bu kadar agresif olmaya gerek yok. Belki sizin dışarıdan gözle baktığınız şeyleri içeriden gözle bilen birileri olabilir.
Belki de senin dışarıdan gözle baktığını sandığın kişi işin içindedir. Kim bilir...

Fevrilik derecem aldığım mesajların içeriğine göre değişiyor. Projenin detaylarını bilmeden yorum yapılmasına karşıyım. 2023'te anca tekerleğini hangardan çıkarırız cümlesine az bile yazdım bence.
 
Evet, aradaki fark çok net bir şekilde anlaşılıyor.
Bu videoda da havacılıkla ilgili hatalar var ama o kadar da kıllık yapmayayım, sadece modelleme/animasyon kalitesinde kalayım. 🤣

Animasyon aceleye gelmiş gibi. İzlerken rahatsız ediyor. Bence vermek istediği mesajı da törpülüyor.
Törpülemek doğru kelime mi bilmiyorum ama vermesi gereken heyecanı sağlamıyor bence de. Uçağı direkt katı modellemeyle tek parça modellemişler, hareketli parça yok. :D Animasyon dışında modelleme kısmında bu işi yapanın çok profesyonel biri olmadığına dair en büyük gösterge bu. Perçinlerine kadar da uğraşmalarına gerek yok ama gövde panelleri ve hareketli parçaların modellemesinde bu kadar özensiz iş yapmamak lazım.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Yeni mesajlar

Geri
Yukarı