Salih METİN
Kilopat
- Katılım
- 22 Aralık 2018
- Mesajlar
- 5.933
- Makaleler
- 13
- Çözümler
- 20
Arkadaşlar oncelikle şunu belirteyim. daha once hiçbir FromSoftware oyununu oynamadım. Ta ki Elden Ring'e kadar. Çok kısa da olsa deneyimleme fırsatı buldum. YouTube'dan birkaç oynanış videosunu izledim. Ben oyunu cok kısa denedigim için videoları baz alarak konuşacağım genelde.
İlk olarak mekanlar harika tasarlanmış. Açık dunyasından ziyade mekânlara bayıldım. deneyene kadar kaplama kalitesini bayağı kotu bulmuştum. Denediğimde ise ilk çıkan PS4 oyunlarına benzettim. Grafik takıntım olmadıgından benim için sorun yok ama yeni nesil grafikleri bu degil kesinlikle. Açık dunyası da bir farklı olmuş, hoş buldum.
Oynanışa gelelim. Elden Ring'e daha onceki FromSoftware oyunlarında olmayan bir yenilik gelmiş: Binek at. Ben tabii oncesinde Dark Souls, Sekiro ve Bloodborne oynamadığımdan farkı hissedemedim lâkin bineğin kontrollerine pek alışamadım, hantal geldi. Oyunda zaten genel olarak bir hantallık var. Animasyonların da Skyrim'den hallice olması sebebiyle kontrollere alışmak zor suruyor. Özellikle GoW oynayan bir oyuncu için zorlu bir alışma sureci olacak.
Gelelim şu meşhur bosslara. Her bossun farklı bir oynanış stili var. Oyun zaten başta hangi sınıfı seçmek istediginizi soruyor. İzledigim bir yayıncı buyucu secmişti. Başka buyucu seçen bir yayıncı ile karşılaştırdım. İkisinin arasındaki fark şaşırtmadı desem yalan olur. Çok farklı kombolar var. Millet neler yapmış diye içimden geçirdim.
Bazı arkadaşlar tekrara dusuyor demiş, ben izledigim/denedigim kadarıyla bu durumu sezemedim ancak açık dunya oyunu için gayet normal şeyler bunlar.
Hikayeye gelelim. Souls oyunlarında hikayeye cok az onem verildigini; hikaye anlatımının da çevreden anlayıp, kesfedip oyle ogrenildigini oynayanlardan duymuştum. Hakikaten de oyle. Elden Ring'ten once Death Stranding'i bitirmiştim, Cyberpunk'ı oynuyordum. Bilenler bilir DS'in hikayesinin ne kadar iyi oldugunu. Şu ana kadar ki izlenimime gore bir tavsiye verecek olursam; hikaye tarafına sıfır beklentiyle girmek lazım. DS'ten sonra bayağı zayıf geldi hikaye sunumu.
Ozetle; FromSoftware oyunlarına yabancı biri olarak Elden Ring'i biraz abartılı buldum. Hele ki 10/10 puanları gordukten sonra tereddute de dusmustum bir an acaba bu kadar iyi olabilir mi diye. Kendim bir puan verecek olsaydım 7,5 derdim. Eksikleri yok degil. Gonul isterdi ki guzel bir hikaye ile beni buyuleseydi, animasyonları biraz daha akıcı olsaydı.
PC tarafında iyi bir makine ile denediğim için optimizasyona dair bir şey diyemeyeceğim. Steam'deki yorumları okuduguma gore bayağı sorunluymuş. Metacritic'te de kullanıcılar bunu belirtmiş. Şimdi almayın bence, biraz daha bekleyin duzelene kadar. Genel olarak olumlu bir izlenimim var Elden Ring hakkında. Tavsiye ederim indirim zamanı.
İlk olarak mekanlar harika tasarlanmış. Açık dunyasından ziyade mekânlara bayıldım. deneyene kadar kaplama kalitesini bayağı kotu bulmuştum. Denediğimde ise ilk çıkan PS4 oyunlarına benzettim. Grafik takıntım olmadıgından benim için sorun yok ama yeni nesil grafikleri bu degil kesinlikle. Açık dunyası da bir farklı olmuş, hoş buldum.
Oynanışa gelelim. Elden Ring'e daha onceki FromSoftware oyunlarında olmayan bir yenilik gelmiş: Binek at. Ben tabii oncesinde Dark Souls, Sekiro ve Bloodborne oynamadığımdan farkı hissedemedim lâkin bineğin kontrollerine pek alışamadım, hantal geldi. Oyunda zaten genel olarak bir hantallık var. Animasyonların da Skyrim'den hallice olması sebebiyle kontrollere alışmak zor suruyor. Özellikle GoW oynayan bir oyuncu için zorlu bir alışma sureci olacak.
Gelelim şu meşhur bosslara. Her bossun farklı bir oynanış stili var. Oyun zaten başta hangi sınıfı seçmek istediginizi soruyor. İzledigim bir yayıncı buyucu secmişti. Başka buyucu seçen bir yayıncı ile karşılaştırdım. İkisinin arasındaki fark şaşırtmadı desem yalan olur. Çok farklı kombolar var. Millet neler yapmış diye içimden geçirdim.
Bazı arkadaşlar tekrara dusuyor demiş, ben izledigim/denedigim kadarıyla bu durumu sezemedim ancak açık dunya oyunu için gayet normal şeyler bunlar.
Hikayeye gelelim. Souls oyunlarında hikayeye cok az onem verildigini; hikaye anlatımının da çevreden anlayıp, kesfedip oyle ogrenildigini oynayanlardan duymuştum. Hakikaten de oyle. Elden Ring'ten once Death Stranding'i bitirmiştim, Cyberpunk'ı oynuyordum. Bilenler bilir DS'in hikayesinin ne kadar iyi oldugunu. Şu ana kadar ki izlenimime gore bir tavsiye verecek olursam; hikaye tarafına sıfır beklentiyle girmek lazım. DS'ten sonra bayağı zayıf geldi hikaye sunumu.
Ozetle; FromSoftware oyunlarına yabancı biri olarak Elden Ring'i biraz abartılı buldum. Hele ki 10/10 puanları gordukten sonra tereddute de dusmustum bir an acaba bu kadar iyi olabilir mi diye. Kendim bir puan verecek olsaydım 7,5 derdim. Eksikleri yok degil. Gonul isterdi ki guzel bir hikaye ile beni buyuleseydi, animasyonları biraz daha akıcı olsaydı.
PC tarafında iyi bir makine ile denediğim için optimizasyona dair bir şey diyemeyeceğim. Steam'deki yorumları okuduguma gore bayağı sorunluymuş. Metacritic'te de kullanıcılar bunu belirtmiş. Şimdi almayın bence, biraz daha bekleyin duzelene kadar. Genel olarak olumlu bir izlenimim var Elden Ring hakkında. Tavsiye ederim indirim zamanı.
Son düzenleme: