- Katılım
- 14 Haziran 2019
- Mesajlar
- 12.096
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 68
Ne alaka be abi? Barbie o büyüklükte bir film değil.
Anlayana çok alaka be abi.
Ne alaka be abi? Barbie o büyüklükte bir film değil.
Bu şans değil, kabiliyet. Sen de Spielberg ve Nolan gibi ilk filmlerini düşük bütçelerle kaliteli çekersen o bütçeler ve oyuncular senin de sonraki filmlerinde kapında sıraya dizilirler. Spielberg cüzi bütçelerle Duel gibi dönemine göre iyi filmler çekerek Jaws filmi için projenin başında tahmin edilenden 3 kat fazla bütçe bulup filmi çekebildi.Adam kaç defa sınırsız bütçeye sahip film çekti. Ayrıca filmlerinde hep iyi oyuncular oynadı.
Benzer miktarda hatta daha fazlasını harcayıp nasıl çöp filmler yapılabildiğine de şahit oluyoruz. Son Star Wars üçlemesi, çoğu Marvel ve özellikle DC filmleri, son Fast&Furious filmleri ve Hobbit üçlemesi geliyor direkt aklıma. Nolan'ın kendi yönettiği filmlerinde Memento ve sonrasında karavanası yok, hepsi belli bir kalitenin çok üstünde. Bu bütçeler ve oyuncular bu adamda olmayacak da kimde olacak? Firmalar tabii ki bu adamın taleplerine göre kamera ve bantlar üretecek, biz de dijitalleşmeye meydan okuyan bu delinin filmlerini takdir etmeye devam edeceğiz.Yani bunları göz önünde bulundurunca "bir zahmet de böyle film çeksin" diyor insan.
Anlayana çok alaka be abi.
Birçok yönetmen genç yaşta piyasanın üzerinde iyi bir film çekti. Maalesef gişede tutmadı diye birçoğuna şans dahi verilmedi. Gişede filmin iyi bir kâr getirmesi sadece filmin güzelliği, kalitesi ve yönetmenliğiyle alakalı değil. Filmin çıktığı zaman ve hitap ettiği kesim de bunu etkiliyor. Bunları göz önüne alırsak tamamiyle başarı olmaz.Bu şans değil, kabiliyet. Sen de Spielberg ve Nolan gibi ilk filmlerini düşük bütçelerle kaliteli çekersen o bütçeler ve oyuncular senin de sonraki filmlerinde kapında sıraya dizilirler. Spielberg cüzi bütçelerle Duel gibi dönemine göre iyi filmler çekerek Jaws filmi için projenin başında tahmin edilenden 3 kat fazla bütçe bulup filmi çekebildi.
Aynı şekilde şanslı diyerek basitleştirdiğin Nolan ise yine cüzi bir bütçeyle Memento gibi yine kült olmuş bir filmi uzun film kariyerinin başında çekmeyi başardığı için o bütçeler ve oyunculara sahip durumda.
Söylediğiniz yapımlar ile Nolan'ın filmlerini karşılaştırmak çok saçma. Hepsi neredeyse daha öncesinden bir seri ve maalesef belirli bir hikaye ile bağlantısı var ( Fasr&Furious hariç). Daha öncesinde çekilmiş filmler ile bağlantı kurup efsane bir yapım çıkmasını beklemek saçmalıktır. Çünkü bu çok zor bir iştir. Bir evren yaratılıp buna sadık kalarak hikayenin devamı veya öncesi işlenir. Nolan ise tekil filmler çekiyor. Batman hariç tüm filmlerinin bir devam filmi yok. Her biri farklı bir hikaye ve evren.Benzer miktarda hatta daha fazlasını harcayıp nasıl çöp filmler yapılabildiğine de şahit oluyoruz. Son Star Wars üçlemesi, çoğu Marvel ve özellikle DC filmleri, son Fast&Furious filmleri ve Hobbit üçlemesi geliyor direkt aklıma. Nolan'ın kendi yönettiği filmlerinde Memento ve sonrasında karavanası yok, hepsi belli bir kalitenin çok üstünde. Bu bütçeler ve oyuncular bu adamda olmayacak da kimde olacak? Firmalar tabii ki bu adamın taleplerine göre kamera ve bantlar üretecek, biz de dijitalleşmeye meydan okuyan bu delinin filmlerini takdir etmeye devam edeceğiz.
Adam anlamamış sormuş bir de" anlayana çok alaka" yazıyorsun. Yazdığın şeyin rastgele bir ifade olduğu belli oluyor.
Eğer biri farklı türlerde ve konularda filmler çekip hepsinde hedefi ortadan vuruyorsa bu şans değil başarıdır. Memento çıktığı zaman sinemalarda o kadar da başarılı olmuş bir yapım değil, kâr elde etti ama Hollywood için 31 milyon dolarlık bir getiri o dönem bile çok göz önünde bulundurulacak bir miktar değildi. Yapımcılar sadece gişeye bakmış olsaydı önceki filminde 40 milyon dolar gişe yaptıktan sonra (Hollywood için büyük miktar değil) sonraki filmine bu gişe getirisinden de fazla bir bütçe verip Nolan'a Insomnia'yı çektirmezlerdi. Bu adam gelmiş geçmiş en iyi yönetmenlerden biri, kalabalığın içinden sıyrılmaya çalışanlardan biri değil ve daha ilk filmlerinde zaten bunu yapımcılar gördü. Kabiliyeti bu kadar belli bir adama yatırım yapılması şans değil işte. Memento'da 9 milyon civarı, Insomnia'da 46 milyon dolar civarı bütçe ile film çekmiş adama "şanslı olduğu için" Batman'de 150 milyon dolar bütçeyi öylesine çıkarmaz hiçbir yapımcı.Filmin çıktığı zaman ve hitap ettiği kesim de bunu etkiliyor. Bunları göz önüne alırsak tamamiyle başarı olmaz.
İşte bu adama izleyicilerden yapımcılara, oyunculardan şirketlere kadar herkesin büyük saygı duymasının nedeni de bu. Kendin demişsin, ben de o zaman sana şöyle sorayım; bu adam kadar farklı konularda ve evrenlerde bu kadar farklı film çekip de hepsinde yapılabilecek en iyi işi yapabilen kaç kişi var? Bugün sen oyuncu olsaydın Nolan'ın filminde oynamak için kapısını kendin çalardın, şirket sahibi olsan Nolan'ın istediği özel ekipmanları yapmayı kendin kabul ederdin.Nolan ise tekil filmler çekiyor. Batman hariç tüm filmlerinin bir devam filmi yok. Her biri farklı bir hikaye ve evren.
Hocam bence siz beni anlamamışsınız. Ben size Christopher Nolan kötü bir yönetmen demiyorum dikkat ederseniz. İyi bir yönetmen fakat bu konuda şansı da açık. Doğru zamanda doğru kararları verdi. Sayılabilecek onlarca iyi yönetmen var fakat maalesef film yapımcılarının kâr etme amacından dolayı saçma sapan filmlerde harcandılar. İster kabul edin ister etmeyin fakat herkes WarnerBros gibi şirketlerle çalışacak kadar şanslı ve başarılı olamıyor. WarnerBros çok fazla avantaj tanıdı. Ben de burada size söylemek istediğim başka yönetmenlere de bu kadar avantaj sağlansa daha iyi filmler çekebilirlerdi. Örneğin Denis Villeneuve da çok iyi bir yönetmen ve ne kadar yetenekli olduğunu da kanıtladı. Fakat sorsanız kimse tanımıyor.İşte bu adama izleyicilerden yapımcılara, oyunculardan şirketlere kadar herkesin büyük saygı duymasının nedeni de bu. Kendin demişsin, ben de o zaman sana şöyle sorayım; bu adam kadar farklı konularda ve evrenlerde bu kadar farklı film çekip de hepsinde yapılabilecek en iyi işi yapabilen kaç kişi var? Bugün sen oyuncu olsaydın Nolan'ın filminde oynamak için kapısını kendin çalardın, şirket sahibi olsan Nolan'ın istediği özel ekipmanları yapmayı kendin kabul ederdin.
Bu arada ben yukarda zaten belirttim. Tekil filmlerin evrenini ve kurallarını oluşturmak daha kolaydır. Seri olan filmlerin birbiri ile bağlantısı daha karmaşıktır.İşte bu adama izleyicilerden yapımcılara, oyunculardan şirketlere kadar herkesin büyük saygı duymasının nedeni de bu. Kendin demişsin, ben de o zaman sana şöyle sorayım; bu adam kadar farklı konularda ve evrenlerde bu kadar farklı film çekip de hepsinde yapılabilecek en iyi işi yapabilen kaç kişi var?
Öyle olsaydı böyle olurdu... Olmamış şeyler hakkında varsayımlarda bulunmaya da kafada paralel evrenler oluşturmaya da gerek yok, ortada bir realite zaten var. Bu adam bu bütçelerle bir defa bile tökezlemiş olsaydı zaten şu anda böyle konuşuyor olmazdık, yatırımcılar da önceki filminde harcadığı bütçenin 3 katından fazlasını bu adama Batman için verdilerse bunun bir sebebi vardı. Yanılmadılar, zamanla her yaptığı işte bu kadar iyi olan bir adamın dediklerini tabii ki dinleyecekler. Şu anda hangi yapımcı hangi şirket çıkıp da biz bu işi Nolan'dan iyi biliyoruz bizim dediğimizi yapacak diyebilir? Nasıl ki bir teknik direktör çıkıp Messi'ye top sürmesi için tavsiye verdim düzelttim dese herkes bir tarafıyla gülerse aynı şey Nolan'ın işine karışan yapımcılar için yapılır.Ben de burada size söylemek istediğim başka yönetmenlere de bu kadar avantaj sağlansa daha iyi filmler çekebilirlerdi.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.