100 FPS fakat oyun kasıyor gibi

60 FPS ye sabitle sıkıntı falan kalmayacak. Bende PUBG LİTE da 170 FPS alıyorum ve VSYNC'yi açınca 60 FPS ye sabitliyor. Bunun amacı monitörün kare hızına ekran kartının kare hızına eşitlemesi deniliyor. Senin ekranda yırtılma,dalgalanma vs. bu tür şeylerle karşılaşırsın o zaman. Monitörünün Freesync gibi özelliği yoksa bunu yapmalısın.
VSYNC açınca bazı oyunlar cidden kasıyor. Nedenini biliyor musunuz ?
 
Hocam bu nasıl oluyor, biraz açıklayabilir misiniz? Ben tam tersini biliyordum da ondan soruyorum. Hatta başka bir konuya yazdığım cevap şu şekilde.

60Hz monitörümüz var diyelim, oyundan 150 FPS alıyoruz. 60Hz monitörümüzün maksimum yenileme hızı olduğu için 150 FPS bu değeri aşacaktır, monitör kendisini aşan kare hızına yetişemeyecektir ve bundan dolayı da düşük FPS hissiyatı oluşacaktır.
 
Hocam yalnız şöyle bir durum var. Bende olan bir durumdur bu ayrıca. Ben AMD ekran kartı kullanıyorum. Örnek vereceğim oyun Counter-Strike Global Offensive olsun. Normal olarak 250 ve üzeri bir FPS değeri almaktayım ve monitörüm bazı ayarlar ile 75Hz olmakta. Arkadaşların dediği gibi, oyun kasmış gibi gözükebilir. Ancak şöyle bir şey var ki, bu tamamen bu durum ile alakalı değildir. Yani ne zaman benim bilgisayarıma ve ekran kartıma güncelleme gelse, sizdeki sorunu ben de yaşıyorum. Çözüm olarak AMD'nin denetim masasında o akıcılığı yakalayabildiğim ayarlar ile sorunumu çözüyorum genelde. Yani demek istediğim işin donanım kısmı ile beraber yazılım kısmı da var. Denetim masanızdan oyun ayarlarınızı (Nvida'da var mı bilmiyorum) bir gözden geçirin derim. İyi günler.
 
@Arkham Kn1ght Tearing'i çok yanlış anladığınızı düşünüyorum.

Alıntıladığım mesajımda belirttiğim gibi, monitörün yenileme hızı sabit, yetişememe gibi bir durum yok. Monitörü bir el olarak hayal edin. Her saniyede, yukarıdan aşağıya doğru 60 sahne çiziyor. Ekran kartı ise, o elin ne çizeceğine karar veren beyin. Siz ele saniyede 60 değil de 120 kare gönderdiğiniz zaman, henüz tek bir sahnenin çizimi bitmemiş iken, sahnenin diğer yarısı aslında farklı bir sahne olacaktır.
Bu yüzdendir ki, monitörünüz 60Hz olsa bile 60 FPS ile 120 FPS arasındaki hız farkını hissedebilirsiniz.
Bunu anlatmama gerek yok sanırım? İlla ki herkes 60Hz monitörde bir oyunu Vsync açık veya kapalı oynamıştır, hangisinde görüntünün daha hızlı tepki verdiğini, akıcı olduğunu görmüşsünüzdür.

when frame produced by GPU sent to the monitor, monitor starts to draw that frame.
If a new frame is sent to monitor while previous frame drawing is not complete, the monitor will draw the rest of the image from the new frame.
So you endup with image on monitor made of 2 (or more) frames. That's what is called screen tearing.

GSYNC7-1000x562.jpg


Görselle açıklamak için bir GIF aradım ancak bulamadım. Anladığınız kadarıyla...



VSYNC açınca bazı oyunlar cidden kasıyor. Nedenini biliyor musunuz ?
Vsync, oyun içinde algılanan sahte akıcılığı azaltır. Ayrıyeten lag ekler, ekran kartının monitörün yenileme hızından az FPS alması durumunda ise stutter'a neden olur.

nvidia_editorsday_day2_final_pagina_16.png
 
Son düzenleme:
@Arkham Kn1ght Tearing'i çok yanlış anladığınızı düşünüyorum.

Alıntıladığım mesajımda belirttiğim gibi, monitörün yenileme hızı sabit, yetişememe gibi bir durum yok. Monitörü bir el olarak hayal edin. Her saniyede, yukarıdan aşağıya doğru 60 sahne çiziyor. Ekran kartı ise, o elin ne çizeceğine karar veren beyin. Siz ele saniyede 60 değil de 120 kare gönderdiğiniz zaman, henüz tek bir sahnenin çizimi bitmemiş iken, sahnenin diğer yarısı aslında farklı bir sahne olacaktır.
Bu yüzdendir ki, monitörünüz 60Hz olsa bile 60 FPS ile 120 FPS arasındaki hız farkını hissedebilirsiniz.
Bunu anlatmama gerek yok sanırım? İlla ki herkes 60Hz monitörde bir oyunu Vsync açık veya kapalı oynamıştır, hangisinde görüntünün daha hızlı tepki verdiğini, akıcı olduğunu görmüşsünüzdür.



Eki Görüntüle 411592

Görselle açıklamak için bir GIF aradım ancak bulamadım. Anladığınız kadarıyla...




Vsync, oyun içinde algılanan sahte akıcılığı azaltır. Ayrıyeten lag ekler, ekran kartının monitörün yenileme hızından az FPS alması durumunda ise stutter'a neden olur.

Eki Görüntüle 411593
Dediğiniz doğru olabilir fakat 120Hz monitörde alınan 120 FPS her türlü 60Hz monitörde alınan 120 FPS'den daha sağlıklı olur.
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı