LaruN
Picopat
- Katılım
- 23 Haziran 2022
- Mesajlar
- 120
- Makaleler
- 1
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
şimdi bazı oyunlar dediğin gibi 6 thread kullanır, mesela orn crysis 3 işlemci burada %80 lerde çalışır. Alt sekmede bir program açık kalsa o eşdeğer 8 yükten 6 yükü kullanır matematiksel olarak %80 hazırda olan yük her 8 parçacıkta alttaki program tarafından kullanılsa boş kalan %20 yükten %15x8 olarak kullanır program ortalama yükü %50 ise %50x8 ister 15x8=120 verilen değer 50x8=400 istenen değer 400-120=280 280 birimlik iş yükünü işlemci nereden karşılaycak? Haliyle 280lik yük kadar bekleme yapması mecburi, bu da 280/120=2.33 birimlik kadar bir gecikme demek işte bu 2.33 luk birim oyundaki donma parametresidir.Senin mantığın ile bakarsak %100 kullanılan i3 10100f ile %80 kullanılan i3 9100f aynı fazla para vermeye gerek yok.
öyle bir terim yok. ingilizcesi thread türkçesi sanal iş parçacığıdır.
2. paragrafa yanıt veremeyip 4590 ve 1650 kombosuna takılman da ayrı ironik.Eğer full yükte i3 10100f ve rtx 3080 kullanıp 1080 p de ac odysey oynasan bile işlemci %100 leri görecek ve oyunu aralıklarla sıkıştaracaktır.
akıcı şekilde işlemcinin çizebileceği max değer olan 62 fpslerde eğer fps limiti 55-60 a çekmezsen oyun alan haritasında hareket ettikçe aralıklarla donma yaşanacaktır, kullanım arttıkça sıcaklık artacaktır. Sen 1650 ve 4590 ile ac odyseey oyna hem oyun akıcıyken aralıklarla donar hemde stok fanda işlemci 85-90 dereceleri görür bu da işlemciye zarar verir. Aynı şey 10100f ve rtx 3080 de de geçerli.
Başkalarına yanlış bilgi vermemek için yazdığını silmelisin bence, çünkü işlemci güncel oyunlar geldikçe sıkışacağı için 4-5 yıl sonra yazdıklarına kendin gülüp utanacaksındır.
@kino senden cevap bekliyorum ne diyeceksin acaba?
Hala bekliyorum tabii ki yazdığım matematiksel veriye cevap ver saman adam safsatası yapıp kombo sorgulama komik oluyorsun
devam edeyim donma arttığı için çekirdekler o yükü paylaştıramaz o çekirdek sıkıştıkça işlemci sıcaklığı yükselir sıkıştıkça yükselir 90 derece üstüne çıkınca da sen onu 2 yıl öyle kullan gör bakayım işlemci nasıl yanıyorşimdi bazı oyunlar dediğin gibi 6 thread kullanır, mesela orn crysis 3 işlemci burada %80 lerde çalışır. Alt sekmede bir program açık kalsa o eşdeğer 8 yükten 6 yükü kullanır matematiksel olarak %80 hazırda olan yük her 8 parçacıkta alttaki program tarafından kullanılsa boş kalan %20 yükten %15x8 olarak kullanır program ortalama yükü %50 ise %50x8 ister 15x8=120 verilen değer 50x8=400 istenen değer 400-120=280 280 birimlik iş yükünü işlemci nereden karşılaycak? Haliyle 280lik yük kadar bekleme yapması mecburi, bu da 280/120=2.33 birimlik kadar bir gecikme demek işte bu 2.33 luk birim oyundaki donma parametresidir.
2. paragrafa yanıt veremeyip 4590 ve 1650 kombosuna takılman da ayrı ironik.
@kino senden cevap bekliyorum ne diyeceksin acaba?
Hala bekliyorum tabii ki yazdığım matematiksel veriye cevap ver saman adam safsatası yapıp kombo sorgulama komik oluyorsun
Son düzenleme: