1500 TL Monitör Önerisi

Oyunlar 4:4:4'e kadar destekliyor. Daha canlı ve iyi renkler görmek varken neden sınırlı kalayım ki?
Sosyal medya için de SDR gamut kullanılıyor ve ARGB de bunun içinde yer alıyor.

Hala bildiğinizi sanıyorsunuz ama bilmiyorsunuz.

Bakın oyunlar için hazırlanan assetler sRGB gamutta hazırlanır. Diğer renk uzayları neredeyse hesaba bile alınmaz.

8-Bit panelin verebileceği renk zaten 16.7 milyon, dijital içerikler ha keza sRGB olarak üretilir.

Bunun ötesine geçen değerler tamamen kullanıcıya sanki iyi birşeymiş gibi lanse edilen değerlerdir, çünkü panelin çıkabileceği yer belli. O sınırdan ötesinde "oversaturated" denen, renk doygunluğu arttırıldığından her şeyin kırmızıya kaydığı bir görüntü oluşur.

Yani canlı ve iyi renkler görmüyorsunuz, satürasyon oranı arttırılmış görüntü ekrana veriliyor. Bunun için gidip de monitör seçmeye gerek yok. Monitörün renk ayalarından satürasyonu fullemeniz yeter de artar.

Dijital içerikler sRGB uzayda oluşturulur ve sRGB uzayı destekleyen, ki dünya üzerindeki dijital görüntülemeye imkan tanıyan cihazların %90'ından fazlası, cihazlarda görüntülenir.

SDR bir renk uzayı değildir. SDR, Standart dynamic range anlamına gelir. Bir gama eğrisidir. Gama eğrileri ve renk uzayları birbirinden farklı şeylerdir.

4:4:4 ise sıkıştırmasız codectir. Yani hem ışık hem de renk bilgisini beraber taşır. 1080plik bir monitöre gelen 4:4:4 görüntü tüm pikseller için verileri taşıyor demektir. Zaten bilgisayarda oluşan bir görüntünün direkt olarak o bilgisayarın çıkış birimine yönlendirilmesinde sıkıştırma yapılmaz. Yani konumuzla alakası yok.

ARGB uzay oyunlarda, dijital içerikte kullanılmaz, ARGB uzayı Adobe programları kullanır. ARGB uzayda oluşturulmuş bir görüntüyü PNG harici bir formatta görüntülediğinizde zaten karşınıza yine sRGB uzaydaki görüntüsü gelir.

Bu tür konulara merakınız, bir miktar bilgi birikiminiz olabilir, bu çok güzel bir şey. Ama bu konuda da işin okulunu okumuş, bu konular hakkında çalışmış, hayatını bunlarla idame ettiren kişilerin bilgilerine de kulak vermek önemli.

Bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Üslubunda mesajlarınız için de teşekkürler, hele ki şu günlerde tartışmayı bilmeyen insanlar etrafımızı sarmışken.
 
Hala bildiğinizi sanıyorsunuz ama bilmiyorsunuz.

Bakın oyunlar için hazırlanan assetler sRGB gamutta hazırlanır. Diğer renk uzayları neredeyse hesaba bile alınmaz.

8-Bit panelin verebileceği renk zaten 16.7 milyon, dijital içerikler ha keza sRGB olarak üretilir.

Bunun ötesine geçen değerler tamamen kullanıcıya sanki iyi birşeymiş gibi lanse edilen değerlerdir, çünkü panelin çıkabileceği yer belli. O sınırdan ötesinde "oversaturated" denen, renk doygunluğu arttırıldığından her şeyin kırmızıya kaydığı bir görüntü oluşur.

Yani canlı ve iyi renkler görmüyorsunuz, satürasyon oranı arttırılmış görüntü ekrana veriliyor. Bunun için gidip de monitör seçmeye gerek yok. Monitörün renk ayalarından satürasyonu fullemeniz yeter de artar.

Dijital içerikler sRGB uzayda oluşturulur ve sRGB uzayı destekleyen, ki dünya üzerindeki dijital görüntülemeye imkan tanıyan cihazların %90'ından fazlası, cihazlarda görüntülenir.

SDR bir renk uzayı değildir. SDR, Standart dynamic range anlamına gelir. Bir gama eğrisidir. Gama eğrileri ve renk uzayları birbirinden farklı şeylerdir.

4:4:4 ise sıkıştırmasız codectir. Yani hem ışık hem de renk bilgisini beraber taşır. 1080plik bir monitöre gelen 4:4:4 görüntü tüm pikseller için verileri taşıyor demektir. Zaten bilgisayarda oluşan bir görüntünün direkt olarak o bilgisayarın çıkış birimine yönlendirilmesinde sıkıştırma yapılmaz. Yani konumuzla alakası yok.

ARGB uzay oyunlarda, dijital içerikte kullanılmaz, ARGB uzayı Adobe programları kullanır. ARGB uzayda oluşturulmuş bir görüntüyü PNG harici bir formatta görüntülediğinizde zaten karşınıza yine sRGB uzaydaki görüntüsü gelir.

Bu tür konulara merakınız, bir miktar bilgi birikiminiz olabilir, bu çok güzel bir şey. Ama bu konuda da işin okulunu okumuş, bu konular hakkında çalışmış, hayatını bunlarla idame ettiren kişilerin bilgilerine de kulak vermek önemli.

Bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Üslubunda mesajlarınız için de teşekkürler, hele ki şu günlerde tartışmayı bilmeyen insanlar etrafımızı sarmışken.
RTİNGS ideal değeri %90 ve üstü olarak belirtmiş ve RTİNGS ARGB ve sRGB'yi SDR color gamut içerisine alıyor.
4:4:4 ise 12 bit, 4:2:2 10 bit ve 4:2:0 8 bit diye biliyorum. Tabii kaynağım Koray Birand olduğu için kendime sıkı sıkı güveniyorum :D.
Asıl ben teşekkür ederim :).
 
RTİNGS ideal değeri %90 ve üstü olarak belirtmiş ve RTİNGS ARGB ve sRGB'yi SDR color gamut içerisine alıyor.
4:4:4 ise 12 bit, 4:2:2 10 bit ve 4:2:0 8 bit diye biliyorum. Tabii kaynağım Koray Birand olduğu için kendime sıkı sıkı güveniyorum :D.
Asıl ben teşekkür ederim :).
SDR renk uzayı değildir onu diyorum ben de. Gama eğrisidir, ikisi farklı şeyler.

4:4:4 demek renklerde hiçbir sıkıştırma yapılmıyor demek. Color subsampling diye aratırsanız daha detaylı anlatan içerikler bulabilirsiniz. Yani 4:4:4 12 bit diğeri 3 bit öteki 21 bit falan diye bir şey yok. Medyanın sıkıştırmasıyla alakalı tamamen.

Koray hocayı da severim. Takip ederim. Yanılmıyorsam kendisinin de subsampling olayını açıkladığı bir videosu var. Kanalında bulabilirsiniz.
 
Pff, baya kafam karıştı. Sizden sonra makalelere bakmaya başladım ama CIE:1931'e NTSC varyantı diyen de var, ARGB diyen de var.
@OMFG EPIC
 
Oturdum anlamaya çalışıyorum yazılanları ama nafile. Monitör almam bir sürü yeni ancak tam anlayamadığım bilgiler edinmeme yol açtı. 165Hz yerine 144Hz monitör tercih etmemden sonra gelen noktada renk uzaylarının neyi kapsayıp kapsamadığı ve neyin renk uzayı olup olmadığının tartışmalarını okuyorum. Tekrardan teşekkür ederim yardımlar ve bilgiler için.
 
Pff, baya kafam karıştı. Sizden sonra makalelere bakmaya başladım ama CIE:1931'e NTSC varyantı diyen de var, ARGB diyen de var.
@OMFG EPIC
ARGB Adobe ürünleri için geliştirilme hocam. Basılı ürünler için. Dijital işlerle alakası yok. Misal şu an Photoshoptan ARGB uzayda bir görsel oluşturup buraya atsanız siz de dahil herkes onu sRGB uzayda görür.

CIE 1931 olayı için de şu kaynağı inceleyebilirsiniz.

 

Bu görsel galiba CIE1931, NTSC ve Adobe RGB ilişkilerini baya net bir şekilde gösteriyor.
AOC 24G2AE IPS panel mi yoksa VA mı? Kendi sitesinde IPS yazıyor ancak bir kaç yerde VA yazdığını gördüm.

Kendi Sitesi: 24G2AE/BK | AOC Monitors
VA yazan site: Comparison between: 23.6" AOC C24G2AE/BK, 23.6" AOC C24G2U/BK, 23.8" AOC 24G2U
Bu sitede 24G2U 'nun yeni versiyonunun da VA olduğu sadece eski versiyonun IPS olduğu yazıyor. Ve model adlarının sonunda bulunan bu BK kısmı ne anlama geliyor?
@Dreamy Bull biliyor musun acaba hangisi doğru?
 
Son düzenleme:

Bu görsel galiba CIE1931, NTSC ve Adobe RGB ilişkilerini baya net bir şekilde gösteriyor.
AOC 24G2AE IPS panel mi yoksa VA mı? Kendi sitesinde IPS yazıyor ancak bir kaç yerde VA yazdığını gördüm.

Kendi Sitesi: 24G2AE/BK | AOC Monitors
VA yazan site: Comparison between: 23.6" AOC C24G2AE/BK, 23.6" AOC C24G2U/BK, 23.8" AOC 24G2U
Bu sitede 24G2U 'nun yeni versiyonunun da VA olduğu sadece eski versiyonun IPS olduğu yazıyor. Ve model adlarının sonunda bulunan bu BK kısmı ne anlama geliyor?
@Dreamy Bull biliyor musun acaba hangisi doğru?
24G2U modelinin kronik siyah çizgi problemi var. Ne zaman vuracağı belli olmuyor.
 
24G2U modelinin kronik siyah çizgi problemi var. Ne zaman vuracağı belli olmuyor.
24G2AE modelini aldım. Umarım karşılaşmam siyah çizgi sorunu ile.

Panel olayınıda karıştırmışım benim hatam sonradan farkettim. AOC 'un model adının başında C olan yani curve modelleri VA panel kullanıyormuş.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı