AFMF ile Cyberpunk 2077 - Şaşırtıcı sonuçlar!

AMFM, gönüntü üzerine sonradan FG uyguluyor. Oyunun desteği gerekmiyor. Bunun da bir dezavantajı oyun motorundan gelen hareket yönleri, derinlik haritaları gibi ek veriler olmadığı için çok yüksek harekette AMFM kapatılıyor. AMFM çok yoğun hareket sırasında açık kalırsa görüntüde ciddi bozulmalar oluşabilir kareler arası farkın anlamsız olmasından dolayı. FSR 3 ve DLSS 3, "gördüğünüz" karenin dışındaki birçok veriye erişebildiği için hareket hızınız(görüntünün değişme hızı) ne olursa olsun bunu kaldırabiliyor. AMFM'de az hareket ederseniz veya hiç hareket etmezseniz uygulanıyor. Daha özelliğin önizleme sürücüsünde olduğunu unutmamak gerek, AMD ya "otomatik AMFM kapatma" özelliğini devre dışı bırakacak ki bu sorun gitsin veya kullanıcıya bırakacak bu seçimi. Ha kesinlikle FSR 3 veya DLSS 3 kadar iyi olmayacaktır ama televizyonlarda falan uygulanıyor, bence şu anki halinden daha iyi olabilir. Benim az önce anlatmaya çalıştığım nokta ise %1'in yorumlanmasındaki hata ve bunu doğrudan akıcılığa bağlamanızdı.

Öyle bir özellik gelecekmiş galiba.

Sürücü şuan beta olarak var göreceğiz. Ben açık veya kapalı hiçbir etki görmedim. İster anti-lag+ açık olsun ister sabit kalayım.

İleride 3 teknoloji birleştiği zaman bu sıkıntıları görmeyiz.
 
Öyle bir özellik gelecekmiş galiba.

Sürücü şuan beta olarak var göreceğiz. Ben açık veya kapalı hiçbir etki görmedim. İster anti-lag+ açık olsun ister sabit kalayım.

İleride 3 teknoloji birleştiği zaman bu sıkıntıları görmeyiz.
AMFM'nin en büyük handikapı oyun içerisindeki verilere erişemiyor olması. FSR'nin elinde ham görüntü ve oyundaki veriler üzerine FG uygularken AMFM YouTube'den izlediğiniz bir video üzerine FG uyguluyor gibi düşünebilirsiniz. FSR'nin elinde Premiere Pro üzerinde işlenmemiş görüntü ve onca veri, AMFM elinde ise YouTube'den sıkıştırılarak gelmiş görüntü(Örnek olarak söyledim arasındaki veri avantajını yansıtmak açısından).
 
AMFM'nin en büyük handikapı oyun içerisindeki verilere erişemiyor olması. FSR'nin elinde ham görüntü ve oyundaki veriler üzerine FG uygularken AMFM YouTube'den izlediğiniz bir video üzerine FG uyguluyor gibi düşünebilirsiniz. FSR'nin elinde Premiere Pro üzerinde işlenmemiş görüntü ve onca veri, AMFM elinde ise YouTube'den sıkıştırılarak gelmiş görüntü(Örnek olarak söyledim arasındaki veri avantajını yansıtmak açısından).

Bunların farkındayım ama bu özelliğin ileride ne gibi artıları olacağını göreceğiz. Şuan benim için ya var ya yok. 3 teknoloji birleştiği zaman belki bu sorunlar ortadan kalkar. Şu an en iyisi oyuna entegre etmek olacak. Bunu açsan açmasan bir fark göremiyorum. Bir AMD kullanıcısı olarak bunların tabi ki düzelmesi ama, kötüye kötü demek lazım.
 
Bunların farkındayım ama bu özelliğin ileride ne gibi artıları olacağını göreceğiz. Şuan benim için ya var ya yok. 3 teknoloji birleştiği zaman belki bu sorunlar ortadan kalkar. Şu an en iyisi oyuna entegre etmek olacak. Bunu açsan açmasan bir fark göremiyorum. Bir AMD kullanıcısı olarak bunların tabi ki düzleşmesi ama kötüye kötü demek lazım.
Üç teknoloji birleşsin derken ne dediğinizi anlamadım. Oyun FSR 3 FG destekliyorsa ve üstüne AMFM açırsanız FPS gerçekten 4 katına çıkıyor ama input lag o kadar artıyor ki ve sahte kareyi kullanarak başka bir kare ürettiğiniz için görüntü olarak çok alakasız ek kareler ortaya çıkıyor.
 
Üç teknoloji birleşsin derken ne dediğinizi anlamadım. Oyun FSR 3 FG destekliyorsa ve üstüne AMFM açırsanız FPS gerçekten 4 katına çıkıyor ama input lag o kadar artıyor ki ve sahte kareyi kullanarak başka bir kare ürettiğiniz için görüntü olarak çok alakasız ek kareler ortaya çıkıyor.

Hyper-rx + FSR 3 ve AFMF'den bahsediyorum.

AFMF açıkken ani hareket yaparken nasıl kendini açıp kapatıyorsa, Radeon Boost açıkken sağ sola hızlı hareket ettiğini zaman FPS artiyor. bunlarla ilgili hatalarını örtecek bir şey yaparlar belki
 
Son düzenleme:
Hyper-rx + FSR 3 ve AFMF'den bahsediyorum.
Hyper-RX özelliklerinin hepsini şu anda sürücüden açabilirsin.

Radeon Boost teknolojisi çok eski kartlarda dahi var. Siz kamerayı hareket ettirirken doğal olarak detayları seçemezsiniz, sürücü de fare hızınıza bağlı olarak ekran çözünürlüğü ve gölge kalitesiyle(6000 serisi ve sonrası) oynayarak FPS'i arttırır. Dolaylı yoldan FPS artacağından kare oluşturma süresi kısalır ve input lag azalır.

Anti Lag teknolojisi de aynı şekilde eski kartlarda var. Sürücü bazı ek bufferları kaldırarak ve ekran kartını en yüksek frekansta çalıştırarak gecikmeyi azaltmaya çalışır.

AMFM'de şimdi geldi işte. 6000 serisi ve üzerinde açabiliyorsunuz.

FSR 3 ve AMFM beraber çalışamaz zaten. FSR 3'ün ürettiği sahte kareden başka bir kare üretirseniz hem input lag daha da artar hem de ürettiğiniz kareler alakasız olur. Ciddi görüntü bozunmaları, tearing gibi sorunlarla karşılaşırsınız.
 
Hyper-RX özelliklerinin hepsini şu anda sürücüden açabilirsin.

Radeon Boost teknolojisi çok eski kartlarda dahi var. Siz kamerayı hareket ettirirken doğal olarak detayları seçemezsiniz, sürücü de fare hızınıza bağlı olarak ekran çözünürlüğü ve gölge kalitesiyle(6000 serisi ve sonrası) oynayarak FPS'i arttırır. Dolaylı yoldan FPS artacağından kare oluşturma süresi kısalır ve input lag azalır.

Anti Lag teknolojisi de aynı şekilde eski kartlarda var. Sürücü bazı ek bufferları kaldırarak ve ekran kartını en yüksek frekansta çalıştırarak gecikmeyi azaltmaya çalışır.

AMFM'de şimdi geldi işte. 6000 serisi ve üzerinde açabiliyorsunuz.

FSR 3 ve AMFM beraber çalışamaz zaten. FSR 3'ün ürettiği sahte kareden başka bir kare üretirseniz hem input lag daha da artar hem de ürettiğiniz kareler alakasız olur. Ciddi görüntü bozunmaları, tearing gibi sorunlarla karşılaşırsınız.

Hepsinin farkındayım ve biliyorum.
Vallahi hocam ister AFMF açılsın, ister Anti-lag+ açılsın ister Radeon Boost açılsın aynı.
Faydaları varmı var ama bu özellik şuan varlığı ile yokluğu belli değil. Aynı Radeon cill gibi insanların elini sürmediği bir teknoloji olmasın da ne olursa olsun.
 
Hepsinin farkındayım ve bilmiyorum.
Vallahi hocam ister AFMF açılsın, ister Anti-lag+ açılsın ister Radeon Boost açılsın aynı.
Faydaları varmı var ama bu özellik şuan varlığı ile yokluğu belli değil. Aynı Radeon chill gibi insanların elini sürmediği bir teknoloji olmasın da ne olursa olsun.
Bence "chill" teknolojisi güzel bir teknoloji. Fare oynatmıyorken FPS'yi sınırlayarak güç tüketimini azaltıyor. Özellikle bilgisayarların her gün daha fazla güç tüketmesiyle beraber bu tarz teknolojiler devletlerin zoruyla dayatılabilir.
 
Bence "chill" teknolojisi güzel bir teknoloji. Fare oynatmıyorken FPS'yi sınırlayarak güç tüketimini azaltıyor. Özellikle bilgisayarların her gün daha fazla güç tüketmesiyle beraber bu tarz teknolojiler devletlerin zoruyla dayatılabilir.

Bu özellik çoğu oyunda var zaten. İsteyen açar.
Sistemi ısınıyorsa açarak biraz olsun ısısını azaltabilir. Çok kulanan yok.
 
Bu özellik çoğu oyunda var zaten. İsteyen açar.
Sistemi ısınıyorsa açarak biraz olsun ısısını azaltabilir. Çok kulanan yok.
Oyunlarda böyle bir özellik yok ki. Ha kendiniz FPS'yi sınırlarsınız ondan bahsediyorsanız onun karşılığı chill değil. Burada dinamik olarak yapılıyor. Oyun oynarken 144, 300 artık ne kadar alıyorsanız ve fareyi bırakınca 60 gibi bir değere otomatik sabitliyor.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı