Android neden iOS gibi optimizasyonlu değil?

iOS uygulamaları sadece birkaç modele geliştiriliyor ve o sayede daha optimize oluyor ama Android'de bir sürü üretici var ve doğal olarak daha çok model var ve bu kadar telefonların hepsi ile ayrı ayrı ilgilenilemiyor.
 
Bir oyun serverı olarak düşünün içine ne kadar fazla eşya yapı gibi şeyler koyarsanız optimizasyon o kadar zorlaşır Android'de ise çok fazla telefon olduğu için böyle.
Ayrıca %10 derken abartmamış mısınız sizce de?
 
Android açık kaynak, Linux tabanlı bir işletim sistemi. Haliyle isteyen Google'dan stok şekilde alıp kendi cihazına portluyor, özelleştiriyor falan. Tabii Android üreticileri her segmente cihaz çıkarmak istediğinden zibilyon tane model piyasaya sürüyor. Hepsine ayrı ayrı optimize etmek zor işletim sistemini.

Ama Apple'ın belli başlı modelleri var. O modellerin hepsi ile teker teker ilgilenebiliyor. O yüzden zaten bir İPhone'un güncelleme ömrü 5-6 sene oluyor. Apple o telefona bol bol vakit ayırabiliyor. Ayrıca İOS aslında macOS tabanlı bir işletim sistemidir. macOS ise stabil, güzel bir işletim sistemi. Yani kuruldukları çekirdek sağlam bir kere.
 
Bildiğim okuduğum kadarı ile Android başta sadece telefonlar için değil birçok teknolojik alet için geliştirilmeye başlanmış ve bununla birlikte birçok optimizasyon sıkıntıları oluyor olmakta Android hayal gücünüze ve bilginizi birleştirerek birçok şey yapmaya fırsat veriyor bir geliştirici iseniz Linux ve onun alt yapısını kullanan Android ile birçok proje yapmanız çok daha basit.
 
iPhone 5 döneminin her telefonundan üstün değil sonuçta. İşletim sistemi burada en büyük unsur. IPhone'ların neredeyse hepsi amiral gemisi statüsünde piyasa sunulduğu için ve yazılımları ona uygun olduğundan performansı genelde zirve oluyor ama Android için de bazı modeller uzun süre bu performansı iPhone ile neredeyse eşdeğer koruyabiliyor. E tabii kaç tane iPhone var, kaç tane Android cihaz var diye bakarsak zaten sonuca kısa yoldan varırız. Tabi burada iPhone ya da Apple'ın Apple olması ve piyasada tutulması da bir etmen. Windows Phone cihazlar da sistem olarak stabildi ancak tutulmadığı için uygulamalar her zaman stabil olmadı çünkü ya geç geldi uygulama güncellemesi ya da devşirme gibi portlandı ve Instagram mesela en son Lumia 735 ve Windows Phone 10 Mobile cihazımda kasılmaktan atıyordu yani dayanamıyordu. Eğer tutulsaydı Windows Phone'da şu an daha az cihaz (ki diğer markalar da geliştirdiği için stabilite uzun sürmeyebilirdi) ile Android'i geçebilirdi.
 
Bence tartışılması gereken konu Android-iOS stabilliği değil de android cihaz üreticilerinin hala iPhone kamerasının kalitesine erişememesi.
Açıkçası ben öyle düşünmüyorum. Mesela ilk çıktığında İphone X ile Xiaomi Mi 8 arasında kamera performansı kafa kafayaydı. Biri amiral gemisi biri amiral gemisi katili olarak anılıyordu. Yani bence burada olay modelden modele göre değişkenlik gösteriyor. Mesela android cephesinde her türlü cihaz var ancak hepsi dahil yok. Yani kamerası iyi işlemcisi son model değil. Yada kamera kötü ama işlemci, ekran kalitesi, malzeme kalitesi 10 numara 5 yıldız. Burada Apple'ın başardığı tüm bu özellikleri bir cihazda toplaması. Ancak bu da bütçeyi zorluyor. Yani Xiaomi burada da ucuz yurt dışında da, Apple burada da pahalı yurt dışında da. Tabi bizde bu etki çok daha yüksek belli ediyor kendini. Ancak özetle modelden modele değişir. Android ucuz ve çeşitliği fazla, Apple pahalı ancak tek cihazda her şey var.

Ayrıca konu gene yazılıma da geliyor. İPhone kamera yazılımı gerçekten çok iyi ve optimize. Android kısmında bu optimize ile baş edebilen tek yazılım "Gcam" yani Google Camera programı/yazılımı. Ancak bu yazılımda her cihaza destek vermiyor ne yazık ki. Bu yüzden burada gene yazılım devrede oluyor ve İOS öne geçiyor. Yani Samsung, Xiaomi, Huawei markalarının kamera yazılımları arasında bile tonla fark varsa burada bir problem var demektir. Apple avantajı tek bir yazılım kaynağından az sayıdaki telefon modellerine titizlikle yazılım yapması. Android genelde kim alıp ne kattıysa o çıkıyor. Fark bu.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı