Bannerlord'un abartılması

Bannerlord'u kim abartıyor gerçekten merak ediyorum. Çok sık görüyorum bu tip konuları. Oyun çıktı 1 ay oynandı ve unutuldu resmen.
 
Abartan görmedim hep oyunu gömen var ve gömen insanlar haklılar. Oyunda 170 saat oynadım ve hala çok kötü diyorum. Buglar, uzun bekleme süreleri, optimizasyon sorunu ve birçok hata var oyunda.
 
O fiyata alınmaz gerçekten, Warband'den sonra E3'te falan o siege gameplay'lerini gördükten sonra ben de heyecanlanmıştım açıkçası, eğer M&B'yi benim gibi çok oynayan biriyseniz bu gelişmeler size bir nebze yetmiş olmalı, ben de daha tatmin olmadım daha düzeltilmesi gereken hatalar ve geliştirilmesi gereken diplomasi sistemi var, güzel olucak gibi duruyor bence, göreceğiz.
 
Yalnız eleştirmek gereken konu şu; o kadar insan o kadar yıl boyunca sadece oyun motorunda birkaç mekanik gelişim
Bilip bilmeden konuşmayın, araştırmadığınız çok belli. Taleworlds ekibi sizin alaycı tavırlarınız ile söylediğiniz "birkaç" değişiklik yapmadı. Activison'a olan bağımlılıklarından kurtulmak için Motion Capture gibi son teknolojileri içeren sıfırdan kendi oyun motorlarını geliştirdiler. Oyun motoru yapmak gibi bir zor iş de bu kadar kısıtlı bir ekiple en az 5 yıl sürdü zaten. 4 sene gibi bir sürede de oyunu yaptılar ki bunun çoğu arayüze harcandı. Oyunculara rahat bir deneyim sunmak için arayüz defalarca silinip baştan yapıldı.
------------------
Kaynak:
Jahrein - Armağan Yavuz / KKHA
Multiplayer Kanalı: Enis Kirazoğlu Armağan Yavuz Röportajı
Technopat Armağan Yavuz Röportajı
 
Bannerlord oynamadım ama warbandı oynayınca bannerolordun baya iyi olduğu kanaatindeyim
Bannerlord oynamadım ama warbandı oynayınca bannerolordun baya iyi olduğu kanaatindeyim
crack indirip oynanabilir bir oyun ama herkes sevemez
Noldu ya niye kızdınız ? :D
???????????????
 
Son düzenleme:
Bilmiyorum ki. Ben oyunu indirince sıfır beklenti ile oturdum başına. Öyle yıllarca fragman, olay örgüsü vb. de okumadım. Bana muhteşem bir atmosfer gibi geldi. Her şeyin iyi ve kötü yanları vardır. Yedi milyar insan yedi milyar fikir demek. Ama "Abi kusursuz oyun/Abi çok b.ktan oyundu" diyemeyiz. Muadili yok bu avantajı. Yılına göre geri kalması, dil ve diplomasi geriliği dezavantajı. Ama bu adamlar bir şeyler denemiş. Bütçe ayırıp denemeleri bile önemli.
 
Motion Capture gibi son teknolojileri içeren sıfırdan kendi oyun motorlarını geliştirdiler.
2014 yılından beri oyunun yapımını yakından takip ediyorum. Know-how ve bütçe eksikliği yüzünden "her şey" olması gerekenden çok daha yavaş ilerledi. Başta hayal ettikleri mekaniklerin bir kısmını oyuna bile koyamadılar çünkü ellerinde global anlamda dikkat çeken tek kişiye büyük yapımcılardan birisi kancayı taktı.

Oyun motoru yapmak gibi bir zor iş de bu kadar kısıtlı bir ekiple en az 5 yıl sürdü zaten. 4 sene gibi bir sürede de oyunu yaptılar ki bunun çoğu arayüze harcandı.
Oyun motorunun o kadar uzamasının nedeni dolaylı yoldan yukarıda dediklerimden biri. Bunun dışında 4 sene gibi sürede benzer sayıdaki ekiple 8 yıl önce Skyrim de çıkabiliyor, 8 yıl sonrasında Bannerlord da... Know-how ve ekibin seviyesi (birkaç kişi hariç) küresel çaptaki firmaların çok altında. O oyun motoru ve "editörüyle" 4 yılda 10 kişilik modlama ekibinin yapabileceklerini görsen ağzın açık kalır.

Oyunculara rahat bir deneyim sunmak için arayüz defalarca silinip baştan yapıldı.
Al sana bir know-how eksikliği örneği daha. :D

Ayrıca oyun yapımını da biraz bilirim, şu anda toplamda milyonlarca kişinin oynadığı çok oyunculu oyunlar yapan bir firmaya sözleşmeli iş yapıyorum. Taleworlds ile de kısa bir süre iyi niyetli bir dirsek temasım oldu, ta ki bütçe ve kazançları duyana kadar. :D O büyüklükteki bir ekip çok daha iyisini çıkarabilirdi eğer seviye olarak olması gerektiği düzeylerde olsalardı...
 

Geri
Yukarı