Subtick sistemini açıklıyayım chat-GPT kullandım bu yazıyı yazarken umarım açıklayıcı olmuştur.
Counter-Strike'da dahil olmak üzere birçok çevrimiçi çok oyunculu oyunda oyun dünyası, tickrate olarak bilinen sabit bir oranda güncellenir. Titreşim oranı, sunucunun oyun durumunu saniyede kaç kez güncellediğini ve bu bilgiyi istemcilere gönderdiğini belirler. Örneğin, tıklama hızı 64 olarak ayarlanmışsa, sunucu oyun durumunu saniyede 64 kez günceller.
Her tik içinde oyun motoru, zamanı subtick adı verilen daha küçük birimlere ayırır. Tick işareti sistemi, daha hassas hareket ve nişan almanın yanı sıra genel olarak daha akıcı bir oyun deneyimi sağlar. Her subtick, her tick içinde daha küçük bir zaman birimini temsil ederek, oyuncu hareketlerinin ve eylemlerinin daha doğru bir şekilde izlenmesini sağlar.
Counter-Strike'da oyun motoru, varsayılan olarak her tıklama için dört subtick içeren bir subtick sistemi kullanır. Bu, her tickin, her biri toplam tick süresinin bir kısmını süren dört eşit subticke bölündüğü anlamına gelir. Örneğin, tıklama hızı saniyede 64 tıklama olarak ayarlanmışsa, her bir tıklama yaklaşık 15,6 milisaniye sürer ve her bir subtick yaklaşık 3,9 milisaniye sürer.
Her subtick sırasında oyun motoru, oyuncunun o subtick sırasındaki eylemlerine dayalı olarak oyuncunun konumunu, hızını ve diğer ilgili değişkenleri hesaplar. Bu, oyun motoru oyuncunun hareketlerini ve eylemlerini daha kesin bir şekilde takip edebildiğinden, daha yumuşak hareket ve daha doğru nişan alma sağlar.
Ve bu sistem sayesinde düşük pingli oyunculara karşı daha rekabet edilebilecek bir ortam olacak daha adil olacak yani.