Sabitlenmesin. Ben de sabitleme taraftarı değilim zaten. sebebini yazıda açıkladım. Okur iseniz anlarsınız sebeplerinden sadece birkaçını.@eckir Söylediğiniz monitörler hep yoktu. Son 1-2 senede trend oldu. Öncesinde 144 Hz kullanılıyordu. O zamanlar da sabitlenmiyordu. Yanlış anlıyorsunuz şu an. Lütfen doğrusunu öğrenmek için araştırma yapın.
Hala FPS'den bahsediyorsunuz. Aksini söyleyen yok ki zaten. Evet 60Hz monitörde 60FPS göreceksiniz. Bizim bahsettiğimizde bu zaten. 144 FPS alırken olan gecikme ile 3000 FPS alırken olan "GECİKME". Bakın tekrar söylüyorum, FPS değil gecikme.Cidden değişik arkadaşlar varmış aramızda. Çoğu arkadaşın da anlattığı gibi monitörünüz 144 Hz olursa isterseniz 5000 FPS alın yine 144 Hz göreceksiniz. Belirtilmemiş fakat zaten Ultra ayarlarda 130 150 alıyorsunuz yani low ayarlara cekerseniz 200 250 FPS'i rahatlıkla görebilceğiniz düşünüyorum. Bence o yüzden hiç bir etki etmeyecek, sadece ekranda gördüğünüz FPS değerleri biraz artacak ama yine ayni FPS'i alacaksanız. O yüzden de bence sistemi sırf CS:GO için gerek yok.
Hay ağzına sağlıkSistemin raporladığı iki kare arası süre azalıyor. Bu da monitörün göstereceği karelerin daha tutarlı olmasını sağlıyor.
Bir saniyelik periyotu düşün. 60 Hz bir monitör kaba hesapla 1000ms / 60 Hz = 16 milisaniyede bir kare görüntüler diyebiliriz. Yani 1 saniyeyi 60 eşit parçaya bölersek 16 milisaniyede bir kare gösterecek. Siz 60 FPS elde ettiğinizde monitörün göstereceği ana denk getiremeyebilirsiniz. Bu da bir gecikme meydana getirir. Ama siz 300 FPS elde ederseniz, monitörün tazeleme hızına çok yakın bir anda bir kare çizebilirse bilgisayar, monitörde daha akıcı bir görüntü seyredersiniz.
Karşınızdaki insanlar da biliyor 60 Hz ne demek, 144 veya 240 Hz ne demek. Bizim o bilgiye vakıf olduğumuzu siz de biliyorsunuz fakat hala bilinen bir şeyi öğretmeye çalışıyorsunuz. Kaç kez açıklamaya çalışılsa da yazdıklarımızı okumamaya çalışıyorsunuz.
Diyorsunuz ki 60 FPS her zaman aynı akıcılıktadır. Biraz konudan farklı bir örnek olduğunun farkındayım. 60 FPS alabildiğiniz bir oyunu ele alalım. Fakat eski piksel oyunlardan olmasın. Mesela Battlefield 5. Siz bilgisayarınızda 60 FPS alıyorsunuz. Youtube'dan herhangi bir 60 FPS video açarsanız, aslında oynarken gördüğünüz 60 FPS hissiyatıyla videodaki farklı. Çünkü karelerin çizilme hızı devreye giriyor.
@eckir Yahu gecikme demek sadece "Input Lag"dan ibaret değil.
At 60 fps:
Time 0 ms -> Your monitor just refreshed.
Time 5 ms -> Your GPU just made a new frame. Let's call it Frame 1.
Time 16.67 ms -> Your monitor just refreshed and showed Frame 1. This frame is delayed by 11.67 ms.
Time 21.67 -> Your GPU made another frame. Call it Frame 2.
Time 33.33 ms -> Your monitor just refreshed again. It is now displaying Frame 2. It is delayed by 11.67 ms.
etc.
Now let's try it out for 300 fps:
Time 0 ms -> Your monitor just refreshed.
Time 5 ms -> Your GPU just made its first frame. Call it Frame 1.
Time 8.33 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 2.
Time 11.67 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 3.
Time 15 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 4.
Time 16.67 ms -> Your monitor just refreshed. It is displaying Frame 4. It never displayed Frame 1 -3. It is delayed by 1.67 ms.
Time 18.33 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 5.
Time 21.67 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 6.
Time 25 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 7.
Time 28.33 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 8.
Time 31.66 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 9.
Time 33.33 ms -> Your monitor just refreshed. It is displaying Frame 9. Frame 5 - 8 were never displayed. It is delayed by 1.67 ms.
etc.
300 ve 400 arasındaki fark hissedilebilir mi tartışılır. Ama CS:GO'da 60 FPS veya 100 FPS gibi bir deneyim ile 300 FPS arasındaki deneyim birbirinden çok farklı.
İngilizceniz varsa lütfen attığım linki okuyun. Kod içerisinde tam da anlatmak istediğim şeyi anlatan yazıyı da paylaşacağım.
Kod:At 60 fps: Time 0 ms -> Your monitor just refreshed. Time 5 ms -> Your GPU just made a new frame. Let's call it Frame 1. Time 16.67 ms -> Your monitor just refreshed and showed Frame 1. This frame is delayed by 11.67 ms. Time 21.67 -> Your GPU made another frame. Call it Frame 2. Time 33.33 ms -> Your monitor just refreshed again. It is now displaying Frame 2. It is delayed by 11.67 ms. etc. Now let's try it out for 300 fps: Time 0 ms -> Your monitor just refreshed. Time 5 ms -> Your GPU just made its first frame. Call it Frame 1. Time 8.33 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 2. Time 11.67 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 3. Time 15 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 4. Time 16.67 ms -> Your monitor just refreshed. It is displaying Frame 4. It never displayed Frame 1 -3. It is delayed by 1.67 ms. Time 18.33 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 5. Time 21.67 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 6. Time 25 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 7. Time 28.33 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 8. Time 31.66 ms -> Your GPU just made another frame. Call it Frame 9. Time 33.33 ms -> Your monitor just refreshed. It is displaying Frame 9. Frame 5 - 8 were never displayed. It is delayed by 1.67 ms. etc.
Daha fazla bu konuyu meşgul etmeyelim. Eğer hala sürdürmek istiyorsanız konu açıp etiketleyin. Konu başlığını gören ve benden daha iyi açıklama yeteneği olan arkadaşlar da izah ederler.
@SemihSK 'dan da konu farklı yerlere kaydığı için özür dilerim.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.