CS2 Hakkında Görüşlerim

Herkese merhabalar, bu konu CS:GO aşığı standart bir kullanıcının ilk oyun deneyimini aktarma amaçlı yazılmıştır.

Yaklaşık 2017 yılında beri bilfiil, düzenli olarak CS:GO oynuyorum. 2 yıldır da orijinal matchmaking sisteminde Global Rankta mücadele ediyorum. Son 6 aydır farklı bir oyuna ilgimin kaymış olması nedeniyle CS2'nin Beta sürümlerini falan oynamadım. Oyun çıktığında zaten oynayacağız diye düşünüyordum. Nihayet dün akşam bir arkadaşımın daveti üzerine "Bakalım ne yapmışlar" diyerek CS2 güncellemesini indirip oyuna girdim.

Yaklaşık 11 yıldır piyasada olan bir oyun için köklü değişiklikler yapmanın oldukça riskli bir iş olduğunu düşünüyordum. Zira bu oyun, yeni bir oyun olarak çıkmayacak, elimizdeki ürünü güncelleyeceklerdi. Dolayısıyla, en azından eski deneyimimize "fazlasıyla yakın" bir deneyim elde etmeyi umuyordum. Nitekim bu düşünce ana menüyü gördüğümde de "Evet, şimdilik bir problem yok. Olmuş galiba, becerebilmişler!" diyerek devam etti. Ana menü olarak herhangi bir problem yoktu, her şey alışık olduğum yerlerde, veyahut o yerlere yakın yerlerdeydi. Menüde kaybolmadım, ve bu beni fazlasıyla mutlu etti. Kısacık bir süre sonrasında oyunumuz maçı onaylayıp yükleme ekranına geçti.

Maç öncesi beni bekleyen ısınma süresince arkadaşlarımla oyun üzerine tartışmalar yaptık, dolayısıyla aktif bir ısınma turu geçirmedim. Ping 25-30 civarında geziyordu, önceki oyunda aldığım 60-90 arası değişiklik gösteren pinge göre bu mükemmel bir değerdi. Evet, server yakınlarımıza gelmiş, bu da harika bir gelişme. Ancak olaylar buradan sonra bi' hayli rahatsız edici seviyeye evrildi benim için.

  • Alışık olduğum 4:3 oranlı ve 1024*768 çözünürlük ayarım eski oyuna nazaran inanılmaz derecede bulanık ve çirkin hissettirdi. 2K çözünürlük ve 27" bir monitörde bu görüntünün bulanık olmasının normal olduğunu düşünenler olacaktır mutlaka, ancak kıyaslama yaptığımızı unutmuyoruz. Önceki oyuna göre oldukça kötü görünüyordu göze.
  • Geliştirici konsolu tuşunu değiştirmişler. Evet, klavye ayarlarından istediğiniz tuşa atayabiliyorsunuz. Ancak 11 yıldır kullandığım tuşun bir gecede değiştirilmesi beni bayağı rahatsız etti.
  • Movement mekaniklerinde herhangi bir problem göremedim, aynı eski oyun gibi çalışıyor.
  • Silah sesleri beni aşırı rahatsız etti. Bunu değiştirmelerine gerek yoktu bence. Onun dışında oyun sesleri olarak da bir problem görmedim.
  • Vuruş hissiyatı konusunda hiç tatmin olmadım. Oyunda bir "input lag" durumu söz konusu. Bununla alakalı mıdır bilmiyorum ancak Valorant tarzı "yürüyerek öldürme" olayı yaşadım çok sık. Bu inanılmaz rahatsız etti beni. Yüksek ihtimalle kısa sürede düzeltilecektir bu durum, o yüzden çok fazla dert etmedim. Fakat özgüvenimi bir hayli kırdı bu durum. Hiçbir şekilde rahat hissetmedim. Ayrıca silahların hiçbiri alıştığım gibi değildi, favori silahım olan SSG ile her oynayışımda müthiş keyif alıyorken dün akşam bayağı rahatsız edici bir deneyim yaşadım. Keza AK-47 spray anlamında beni hiç tatmin etmedi. Pattern değişmiş olabilir, emin değilim.
  • Beni en çok hayal kırıklığına uğratan şey satın alma ekranı oldu. İlk bakışta karışık görünmeyen bir menü bizi karşılıyor. Fakat her şeyin yerinin değişmiş olması "tanıdık" hissini alıp götürdü. Round başlarında menüde kaybolduğum için taktiksel anlamda büyük problemler yaşadık takım olarak. Almak istediğim şeyleri almak çok uzun sürdü. Ve nedendir bilmiyorum, klavye üzerindeki sayılarla satın alma yapamadım.
  • FPS olarak ben bir sorun yaşamadım. Ancak görece güncel olan sistemimde oyun içinde birkaç kez stutter yaşadım, optimizasyon sorunu var.
  • Haritaya eklenen "proximity sound" mekaniğini başarılı buldum. Anlık olarak karakterinizin çıkardığı sesleri ne kadar uzaklıktaki oyuncuların duyabileceğini görebildiğiniz bir sistem entegre edilmiş. Aktif oyuncular için gerekli bir değişiklik değil, ancak yeni başlayan veya oyuna alışma sürecinde olan oyuncular için yararlı bir gelişme olmuş.
  • Smoke mekaniğinin çok hoşuma gittiğini söyleyemem. Teknoloji olarak müthiş bir gelişme, ancak oyuna katkısı bence olumsuz anlamda olmuş.
  • İnternette bahsedilen buglardan hiçbirini yaşamadım. Sanırım gelen büyük güncelleme ile birçok oyuncunun muzdarip olduğu oyun kırıcı buglar giderilmiş. Oldukça yaygın olan "oyundan atma" sorununu da hiç yaşamadım.
Genel olarak ilk oyun sonrası gözüme çarpan şeyler bu şekilde. Eklemek istediğiniz, ya da tartışmak istediğiniz şeyler varsa bu konu hakkında konuşmak isterim. Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.
 
Birkaç ekleme de ben yapayım:

1) Çoğu FPS oyununda karakterimin bir ağırlığı olduğunu hissetmiyorum ben. GO için bu durum geçerliydi, en son R6 oynarken gerçekten bir karakteri yönettiğimi hissettirmişti oyun bana. Şimdi CS 2 ile karakterin bel altının gözükmesi, ayak seslerinin çok daha keskin hale getirilmesi gibi detaylar bana sonunda ağırlığı olan bir karakteri yönettiğim hissini vermeyi başardı. Sadece o da değil, oyun başlarında ve sonundaki takım sunumu da bunda etken.

2) Ben yeni silah seslerini vesaire beğendim. Misal Glock önceden sanki oyuncak bir tabanca hissiyatı verirken artık çok daha oturaklı olduğunu hissettiriyor.

3) Birisini öldürünce cidden sanki bir gecikme problemi var. Öldürür öldürmez o feedback'i almıyorsun. Milisaniyelik, nedenini tam anlayamadığım bir şey işin içine giriyor gibi. Özellikle tek mermi ile headshot atıldığında bariz belli oluyor.

4) Satın alma ekranı pek çok yönden hayal kırıklığı ama sevdiğim detaylardan birisi geri satabilmek. ECO roundlarda yanlışlıkla çekim derdi son bulacak artık.

5) Inferno favori haritam, evimden daha iyi biliyorum o derece. Yeni haline bayıldım. Tek sevmediğim şey tam öğle vakti ışıklandırmaya sahip olması. Biraz daha öğleden sonraya sarkıtılabilirmiş gün ışığı. Çok parlak geliyor her şey. Eski Inferno tam kıvamındaydı. En eski Inferno zaten soba rengi gibiydi ona hiç girmiyorum.

6) Vuruş hissi olarak geliştirme olduğu bariz. Kan efektleri, merminin model üzerinde bıraktığı izdeki geliştirmeler, arkasında bıraktığı iz, ragdoll geliştirmeleri vesaire bunlar dikkat edildiğinde kendini belli eden şeyler. Ben sevdim, şu an sevemeyeni de anlarım. Çünkü çok değişiklik oldu.

7) "Proximity sound" dediğiniz gibi tam bir QoL. Epey hoş bir eklenti.

8) Smoke konusunda ciddi anlamda bir ezber bozulduğu için, oturması zaman alacak. Mesela insanların en azından yarısı hala daha Smoke'a bomba atıp geçici süreliğine sisi kaldırabileceğini hatırlayamıyor. Önceden smoke ile alakalı çok fazla taktik yoktu, eminim ki bu sayede çok güzel anlar izliyor olacağız. Özellikle profesyonel maçlarda.

Zaten smoke değişikliği aslında Source 2'nin limitlerini zorlayıp yapabileceklerini göstermek açısından önemli. Smoke değişikliği gibi ilerde bu tarz ezber bozan ama çeşitliliği arttıran pek çok değişikliği görebiliriz. Oyunun önü artık Source 2 sayesinde açık. Dota 2 gibi.

9) Performans konusunda yani, benim pek bir problemim yok şu anlık. Geçenlerde Ancient oynarken T tarafında suyun içinde round başladığında, herkes aynı anda koşunca su efektinden dolayı FPS 30'lara kadar düşüyordu. Bununla alakalı patch geldi mi bilmiyorum ama ilgilendikleri bir sorun anlık olarak. Su fizikleri konusunda cidden çağ farkı var ama optimize edilememiş henüz belli.

10) Spray konusunu henüz ben de beğenemedim, tap atmak daha tatmin edici hissettiriyor. Zamanla feedbackler ile toparlar diye düşünüyorum.

11) Yükleme süreleri aşırı hızlanmış. Bariz fark ettiriyor.

Aklıma ilk gelenler bunlar, 11 madde ile sınırlayayım şimdilik.
 
Eline sağlık @Oreki . Açıkçası, karakterin bariz bir ağırlık hissettirmesi konusu bende de hoş bir hissiyat yarattı. Alışık olduğum CS:GO movement mekaniğinden hiçbir şey götürmeden bu hissiyatı olumlu bir şekilde entegre edebilmeleri çok hoş. Mesela 6 ay gibi bir süredir CoD:MW2 oynuyorum, ki movement mekaniği konusunda fersah fersah fark var. R6 ağırlığı kadar olmasa da, gerçekten bir kütleyi yönlendirdiğinin farkındasın MW2'de de. Buna karşın, CS'de uçuyormuş hissi almadım önceki versiyondaki gibi, bu olumlu bir değişme bence de.

Bunun dışında, silah sesleri hariç söylediğin hemen her şeye katılıyorum. Yalnızca 1 oyun oynadığım için hâlâ CS oynuyormuşum gibi hissedememiştim. Birkaç oyun sonra bazı şeyler daha oturaklı hâle gelecektir diye düşünüyorum.

Aynı zamanda gördüğümüz eksiklikler güncellemeler ile onarılacaktır. Valve'in hayranı olan biri değilim, ancak şu an gördüğüm kadarıyla oldukça yoğun çalışıyorlar oyun üzerine. Heyecanla bekliyorum yeni güncellemeleri.

Oyun Türk yapımı Sabotaj adında bir oyun vardı bir aralar ona benzemiş resmen. CS:GO Lem olarak spray atmayı beceremiyorum oyunda. Benim için 7000 saatlik CS devri sona erdi.
İlk birkaç round sonrası benim düşüncem de aynı şekildeydi. CS benim için bitmiş gibi düşünüyordum, fakat oyun sonuna doğru birkaç el daha oynamam gerektiğini hissettim bir yargıya varabilmek için. Bence bu rahatsızlık veren şeyler güncellemeler ile düzeltilecektir, ya da oynamaya devam edebilirsek alışacağız diye düşünüyorum.
 
Oyun bence Full sürümünün çıkması için çok erkendi, optimizasyon, lag, vb hatalar hala daha giderilmeden açık Beta'ya bile geçmeden çıkması bence saçma.

CS:GO'da 80-100 arası FPS alıyorken aynı ayarlarda 2. oyunda 30-40 FPS alıyorum, hesapta eski oyunla aynı FPS değerini alacaktık. Eski oyunun gitmesi benim için ve bana benzer 2. oyunda sistemi kasan kişiler için kötü oldu, önceden en azından CS:GO - Valorant arası gidip geliyordum şimdi tek seçenek Valorant olarak kaldı. Umarım optimizasyon en kısa zamanda iyileşirde oynanabilir bir hale gelir.
 
Oyun bence Full sürümünün çıkması için çok erkendi, optimizasyon, lag, vb hatalar hala daha giderilmeden açık Beta'ya bile geçmeden çıkması bence saçma.

CS:GO'da 80-100 arası FPS alıyorken aynı ayarlarda 2. oyunda 30-40 FPS alıyorum, hesapta eski oyunla aynı FPS değerini alacaktık. Eski oyunun gitmesi benim için ve bana benzer 2. oyunda sistemi kasan kişiler için kötü oldu, önceden en azından CS:GO - Valorant arası gidip geliyordum şimdi tek seçenek Valorant olarak kaldı. Umarım optimizasyon en kısa zamanda iyileşirde oynanabilir bir hale gelir.
Kesinlikle katılıyorum. Erkendi, ve “şak” diye bir anda yaptılar. Beta sürümünde yeteri kadar feedback alınabildiğini düşünmüyorum, en azından söylediğin gibi açık beta olarak çıkarsalardı ve biraz daha geribildirim alsalardı tüm internet alemini sallayan eleştiriler almazdı Valve. Tabii dediğim gibi, şimdilik Valve oyunun arkasında görünüyor ve bir an önce düzelteceklerdir.
 

Geri
Yukarı