Cyberpunk 2077 1.2 incelemesi

Geliştirici yıllarca yan gelip yatmış
Witcher 3'ü yattıkları yerden yaptılar sanırım. CDPR 2015'e kadar zaten Witcher 3'ü geliştirdi. 2016'ya kadar da Blood and Wine ve Hearts of Stone DLC'lerini geliştirdi. O zamanlar adamlar tanınmıyordu, para da yoktu insan gücü de. Aynı anda 2 AAA oyun geliştirmelerine imkan yoktu. Cyberpunk'ın asıl geliştirilmesi haziran 2016'da başladı. 4 yıl geliştirilmiş bir oyundan bahsediyoruz.
İlk gösterim videosunun 2013'te çıktığını farz edersek
O gösterim tamamen fikirden ibaretti o zaman. Şirketin 2013'de kaynağı yoktu böyle bir proje için.
 
Az mı peki 4 sene?
Witcher 3 satışlarından gelen para ile düzgün bir proje ekibi oluşturulabilirdi.
Az tabi böyle bir oyun için. Kaç çalışanı, kaç stüdyosu var ki CDPR'nin? Kıyaslama olarak söyleyeyim Rockstar 2-3 BİN kişilik ekiple 5 yılda yaptı RDR2'yi. Ubisoft da yine 2 bin kişilik ekiple çalışıyor. CDPR kaç kişi sence? 300-500 arası. Adamlarda stüdyo da yok insan kaynağı da.
 
Az mı peki 4 sene?
Witcher 3 satışlarından gelen para ile düzgün bir proje ekibi oluşturulabilirdi.

Adam zaten daha geç çıkaracaktı. Fakat CDPR hissedarları baskı yaptı oyunu çıkar diye. Zaten erteleme aldıkça CDPR hisseleri düşüyordu. Bundan dolayı hissedarlar çok fazla çıkarması için baskı yaptı.
 
Az mı peki 4 sene ?
Witcher 3 satışlarından gelen para ile düzgün bir proje ekibi oluşturulabilirdi.
Bu çok doğru.

Az tabi böyle bir oyun için. Kaç çalışanı, kaç stüdyosu var ki CDPR'nin? Kıyaslama olarak söyleyeyim Rockstar 2-3 BİN kişilik ekiple 5 yılda yaptı RDR2'yi. Ubisoft da yine 2 bin kişilik ekiple çalışıyor. CDPR kaç kişi sence? 300-500 arası. Adamlarda stüdyo da yok insan kaynağı da.
Oyun satışından Rocsktar kadar para kazandılar. Çok rahat bir şekilde 3-5 bin kişi ile bu oyunu yapabilirlerdi fakat mevcut kadroları ile devam etmekte ısrar ettiler. Kaliteyi değil, cukkayı doldurmayı amaçladılar. İşin altından kalkabileceklerini düşündüler fakat öyle olmadı. 3D animatör olarak söylemeliyim ki oyundaki animasyonlar berbat ötesi. 10 yıl önceki rigleme teknolojisi. Döngüler hatalı geçişler sorunlu. Dünya kadar paran var al en iyi animatörleri.
Bir araç sürme mekaniğini bile yapamamışlar. Bence bu kadar sorunun tek sebebi cimrilik.
 
Az tabi böyle bir oyun için. Kaç çalışanı, kaç stüdyosu var ki CDPR'nin? Kıyaslama olarak söyleyeyim Rockstar 2-3 BİN kişilik ekiple 5 yılda yaptı RDR2'yi. Ubisoft da yine 2 bin kişilik ekiple çalışıyor. CDPR kaç kişi sence? 300-500 arası. Adamlarda stüdyo da yok insan kaynağı da.
O zaman böyle bir projeye girişmeyecekti bu kadar basit. Ellerine yüzlerine bulaştırdılar boşuna savunma.
 
O zaman böyle bir projeye girişmeyecekti bu kadar basit. Ellerine yüzlerine bulaştırdılar boşuna savunma.
Teknik sorunları geçersek oyun gayet güzel oyun. Çok güzel yazılmış karakterleri, sağlam yan görevleri var. Oynanış olarak en fazla RPG hissini veren oyunlardan birisi. Hikaye olarak olmasa da oynanış olarak Skyrim'den de Fallout'dan da çok daha başarılı bi' RPG. Başında geçirdiğim her saniyeden gayet keyif aldım ben.
 

Geri
Yukarı