Cyberpunk 2077 kötü müydü?

Ben Skyrim'de bile meyhaneye gidip oturabiliyorum ama devasa Night City'de hikaye dışında mekana girip oturup elimle içeceğimi içemiyorum ayakta satın alıyorum her şeyi. Bu ne lan şimdi sen devasa, mükemmel tasarımlı bir şehir ve mekanlar yap ama şöyle bir oturamayalım.
E Night city'de onca bar vardı?
 
Ben Skyrim'de bile meyhaneye gidip oturabiliyorum ama devasa Night City'de hikaye dışında mekana girip oturup elimle içeceğimi içemiyorum ayakta satın alıyorum her şeyi. Bu ne lan şimdi sen devasa, mükemmel tasarımlı bir şehir ve mekanlar yap ama şöyle bir oturamayalım.
Şehir tasarımı konusunda oyunun herhangi bir sıkıntısı yok ama şehir canlılığı ve şehri kullanarak yapılabilecek şeyler konusunda çok sorun var. Mekaniksel yetersizlik şehri dolduramamalarının temel sebeplerinden biri aslında, adamlar bagaj kapağını açma animasyonunu bile yetiştirememişler, bunu yapamamışken açık dünyadaki nesnelerle etkileşime geçilirken giren animasyonları yapabilmeleri şaşırtıcı olurdu zaten. 1 sene daha geç çıksa canlılık olarak da açık dünya doluluğu olarak da çok farklı bir oyun olabilirdi elimizde.
 
İşin açığı zevkli olurdu. Online modu çıktığında eklerler belki. Çıkabilirse tabii.
E Night city'de onca bar vardı?

Var her şey çok güzel ama o yapay zeka ve yaşayan şehir olmayınca boşlukta kalıyorsun. Hikaye ve görev varken oturup içkimi alıyorum barmenle sohbet ediyorum etrafa bakıyorum ne güzel ama görevde değilsen bomboş. NPC'lerden birisiyle ilişki yapıyorsun gel gezelim, mekana gidelim yok oturup suratına bakıyor boş boş. Motora atlayıp gitmişim tepeye bank var oturamıyorum? Dönme dolap güzel mesela bak bir o var. Böyle etkileşimlerden bahsediyorum ama hikaye ve görevlere koyup kalanı boş bırakmışlar şehirde.
 
Ya bilader AC:Valhalla'da bile "rol yapma" tagi var, çok mu RPG o? Geç bu muabbeti. Tonla RPG oynadım ben de, merak etme. Mass Effect serisinin ağır hastasıyım, Fallout'lar, Elder Scrolls'lar falan oynadım merak etme. Bunların içinden en çok RPG gibi hissettiren Cyberpunk oldu. Karakterimi istediğim şekilde kullanabildiğim tek oyun oldu.
Bahsettiğim bu zaten, AC: Valhalla da rol yapma değil. Günümüzde karakter geliştirebildiğin, diyalog seçebildiğin her oyun rol yapma oldu, aslında alakası bile yok. Mass Effect serisini ben de çok severim ve keyifle oynadım oyunlarını. Mass Effect varken rol yapma konusunda Cyberpunk 2077'nin yüzüne bakmam. Karakterini istediğin şekilde kullanman rol yapma oyunlarında önemli olan nokta değil, önemli olan karakterinle rol yapabilmen, karakterine istediğin rolü verebilmen. Cyberpunk 2077'de V'ye istediğin rolü veremezsin çünkü V'nin rolü oyun tarafından belirlenmiş.
 
Cyberpunk RPG değil diyenin RPG'den haberi yoktur. Oyun çok güzel, 2070'li PC'de oynadım mis gibi aktı ancak konsol kanadında oynanmayacak kadar rezil olduğunun farkındayım. Oyun kusursuz değil çok fazla sorunu var kesinlikle ama son zamanlarda en çok kayif aldığım oyundu, net. RDR2 cidden çok bunaltmıştı beni ama Cyberpunk'ı 2 kere bitirdim.

RPG ama zayıf kalmış bir RPG.
 
Bahsettiğim bu zaten, AC: Valhalla da rol yapma değil. Günümüzde karakter geliştirebildiğin, diyalog seçebildiğin her oyun rol yapma oldu, aslında alakası bile yok. Mass Effect serisini ben de çok severim ve keyifle oynadım oyunlarını. Mass Effect varken rol yapma konusunda Cyberpunk 2077'nin yüzüne bakmam. Karakterini istediğin şekilde kullanman değil önemli olan rol yapma oyunlarında önemli olan karakterinle rol yapabilmen, karakterine istediğin rolü verebilmen. Cyberpunk 2077'de V'ye istediğin rolü veremezsin çünkü V'nin rolü oyun tarafından belirlenmiş.
Bak, Cyberpunk da karakter gelişimi ve görev dizaynları karakterine istediğin rolü verebilmeni sağlıyor. İstersen V hayalet gibi aralarından geçer, gider. İstersen V terminatörden hallice olur, vurur kırar. İşte bu özgürlüğü hiçbir Fallout'da hissedemedim.
 
Şehir tasarımı konusunda oyunun herhangi bir sıkıntısı yok ama şehir canlılığı ve şehri kullanarak yapılabilecek şeyler konusunda çok sorun var. Mekaniksel yetersizlik şehri dolduramamalarının temel sebeplerinden biri aslında, adamlar bagaj kapağını açma animasyonunu bile yetiştirememişler, bunu yapamamışken açık dünyadaki nesnelerle etkileşime geçilirken giren animasyonları yapabilmeleri şaşırtıcı olurdu zaten. 1 sene daha geç çıksa canlılık olarak da açık dünya doluluğu olarak da çok farklı bir oyun olabilirdi elimizde.

Hikaye, yan görevler, tasarım, şehir, araçlar, müzikler, karakterler 10/10 ama 1/10 olan şeyler de var. Ben eksik kaldım, kırpıldım diye bağırıyor oyun. V'nin villası bile haritanın bir noktasında bomboş yatıyor erişemiyorsun. Developerlar bildiğin "yetiştiremedik atalım da şurada dursun sonra bitiririz" demişler.
 
Bak, Cyberpunk da karakter gelişimi ve görev dizaynları karakterine istediğin rolü verebilmeni sağlıyor. İstersen V hayalet gibi aralarından geçer, gider. İstersen V terminatörden hallice olur, vurur kırar. İşte bu özgürlüğü hiçbir Fallout'da hissedemedim.
Rol vermekten kastım o değildi aslında. Günümüzde çoğu 3A açık dünya oyun oyuncuya o özgürlüğü sunuyor zaten. Mesela ben V ile arkadaşlarını satan kötü bir karakter olarak takılmak istiyordum ancak oyun kötü olmama izin vermedi. Nedeni de dediğim gibi V'nin rolünün önceden verilmiş olması. Oyunun V için çizdiği karakter dışına çıkılamıyor.
 

Geri
Yukarı