İslamiyet açısından en güvenli kaynaklar orada hocam. Eğer hadisçilik oynanacaksa ilk oralara bakılması lazım.Konudan bağimsız olarak; çeşitli hadis kitapları, Kütüb-i Sitte ile sınırlı değil. Bunu da bir kenara not edin.
İslamiyet açısından en güvenli kaynaklar orada hocam. Eğer hadisçilik oynanacaksa ilk oralara bakılması lazım.Konudan bağimsız olarak; çeşitli hadis kitapları, Kütüb-i Sitte ile sınırlı değil. Bunu da bir kenara not edin.
Haram* için konuşacaksak hiçbir alim haram hükmü veremez anca yorum yapar, bu da kişiyi bağlar dini bir sorumluluk oluşturmaz. Ayrıca o çeşitli hadis kitaplarında (kütüb-i sitte) o kadar absürt şeyler var ki uygulamaya kalksan ortalıkta ne ahlak kalır, ne düzen.
Full ezber konuşuyorsun dostum yarısını okuma tenezzülünde dahi bulunmadım. Kuranda "su geçirmediği" falan gibi genel ifade de bulunmaz. Her şeyi geçtim kuranda içkinin haram olduğu dahi doğrudan belirtilmemiştir. Abdest namaz gibi şeyler kuranda elbette yazmaz ki yazmadığını dünyanın çeşitli yerlerinde namazın farklı kılındığını zaten biliyoruz. Ayrıca ateistim ve kuranı ben defaatle hem Türkçe hem Arapça hem iniş sırasına göre hem düzenlenen sıralarına göre okudum. O yüzden bu polemiklere ezberciliğe hiç gerek yok. İlla hadisçilik yapacaksanız zina işleyen recm edilir ve bu hadis ayet niteliğindedir bunu da uygulasak güzel olmaz mı?Peki sen namaz kılmayı, abdest almayı hangi kaynaklardan öğrendin, bildiğim kadarıyla kuranda bunlarla ilgili (nasıl alınacağına dair) bir ayet yok. Vucuda zarar vermenin yasak olması ve dövmenin (en azından eski usul ile yapılanlar, yeni teknikler çıktıysa bilmiyorum) su geçirmediği için abdest almaya engel olmasından ötürü haram olduğu söylenmiştir. Kuranda zaten genel ifade geçer bu ifadelere göre kıyaslama ile bir şeyin haram olup olmadığı belirlenir.
Mesela rakı, şarap, bira, votka haramdan ziyade sarhoşluk veren nesneler haram kılınmıştır, yani bugün sen bir çay ile sarhoş oluyorsan bu da haram olur, kuranda çay haramdır demiyor bu yüzden bu haram değildir diyemezsin, kıyaslama yaparak (sarhoşluk veren şey haramdır, bu bitkinin çayı sarhoşluk veriyor, o halde bu bitkinin çayı haramdır.) Bunun haram olduğunu tespit edebilirsin. Sonuç olarak vucuda zarar vermek + boy abdesti almamak günahtır, dövme bunlara sebep olur, haliyle dövme de günahtır.
Dövme yüzyıllardır deri altına yapılıyor yalnız. Su geçirmeme gibi bir olay olamaz.Peki sen namaz kılmayı, abdest almayı hangi kaynaklardan öğrendin, bildiğim kadarıyla kuranda bunlarla ilgili (nasıl alınacağına dair) bir ayet yok. Vucuda zarar vermenin yasak olması ve dövmenin (en azından eski usul ile yapılanlar, yeni teknikler çıktıysa bilmiyorum) su geçirmediği için abdest almaya engel olmasından ötürü haram olduğu söylenmiştir. Kuranda zaten genel ifade geçer bu ifadelere göre kıyaslama ile bir şeyin haram olup olmadığı belirlenir.
Mesela rakı, şarap, bira, votka haramdan ziyade sarhoşluk veren nesneler haram kılınmıştır, yani bugün sen bir çay ile sarhoş oluyorsan bu da haram olur, kuranda çay haramdır demiyor bu yüzden bu haram değildir diyemezsin, kıyaslama yaparak (sarhoşluk veren şey haramdır, bu bitkinin çayı sarhoşluk veriyor, o halde bu bitkinin çayı haramdır.) Bunun haram olduğunu tespit edebilirsin. Sonuç olarak vucuda zarar vermek + boy abdesti almamak günahtır, dövme bunlara sebep olur, haliyle dövme de günahtır.
Peki sen namaz kılmayı, abdest almayı hangi kaynaklardan öğrendin, bildiğim kadarıyla kuranda bunlarla ilgili (nasıl alınacağına dair) bir ayet yok.
Abdest namaz gibi şeyler kuranda elbette yazmaz ki yazmadığını dünyanın çeşitli yerlerinde namazın farklı kılındığını zaten biliyoruz.
Abdestin, namazın hareketlerini ve tarifini bana herhangi bir ayetle şuan ispatlarsan hesabımı sileceğim. Madem biliyorsun kuranı ispatla. Abdestin tarifi vardır ama sayısı rakamı yazmaz namaz ile ilgili farklı ayetlerde parça parça bulursun ama sırasını çıkaramazsın bana tarifini barındıran bir ayet at tamam diyeceğim.Var, bir zahmet Kur'an'ı okuyun. Bu, kulaktan dolma çıkışlardan uzak olmak lazım.
Abdestin, namazın hareketlerini ve tarifini bana herhangi bir ayetle şuan ispatlarsan hesabımı sileceğim. Madem biliyorsun Kuranı. ispatla. Abdestin tarifi vardır ama sayısı rakamı yazmaz namaz ile ilgili farklı ayetlerde parça parça bulursun ama sırasını çıkaramazsın bana tarifini barındıran bir ayet at tamam diyeceğim.
Hocam hadi gel buradan 5 vakti ve rekatların anlamını çıkaralım nasıl çıkaracağız? Ben namaz abdest yok demedim ki bunların tarifi yok dedim yani hepsi yoruma açık şeyler. Maide suresinde ki abdesti alırsan abdestin de kabul değil zaten! Ne ense mesh ediliyor ne kulak içi yıkanıyor. Bunlar mezhep imamların eklemesinden başka bir şey değil onu anlatmaya çalışıyorum. Dövme işi de aynı bu şekildedir. Hadislerle gelmiştir itibar edersin etmezsin bu senin bileceğin iş, ama senin bileceğin iş. Haramdır, dinimizce uygun değildir dersen şirke girip girmeyeceğini ne biliyorsun ya belki allah seviyor.Abdest için Maide 6 yeterli sanırım. Namaz için de İsra 110 ve 111 yeterli. Ne arıyorsunuz? Rakam veya sayı, neye etki ediyor?
Hocam ne kadar uğraşırsanız uğraşın bu İslam dini yoz yobaz. İçinde ne saygı var, ne anlayış. Bu din ne kuranla yaşanır, ne hadisle. Kuranın evrensel olduğu yalanı artık herkesin okuyup anlayacağı dilde yazılmış ki ülkemizde okuma oranı fazla olsaydı dini terk eden çok kişi olurdu emin ol. Okumaktan kastım kendi kuranlarını ve hadis kitaplarını, başka kaynak aramaya gerek yok. Artık kuranın hükmünde ki çok eşlilik, kadın dövme, kol bacak kesme, cihat, cariyecilik, kölelik gibi şeylerin hükmünün bağnazlığının çağımızda yeri yok. Ve kuranı bilmeyip bunları okumayan bilmeyen insanlar, dini hoş görülü, sevgi pıtırcığı bir şey sanıyor ama islamiyet ondan çok çok uzak.@494722 "El hükmü lillah". İnsanın hükmü ise kendincedir.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.