Ekran kartları görüş açısı dışındaki alanları neden renderlıyor?

digerkullanici

Centipat
Katılım
31 Aralık 2022
Mesajlar
118
Çözümler
1
Arkadaşlar biraz düşündüm de aklıma şöyle bir fikir geldi. Oyunlarda görmediğimiz alanları, mesela arkamızı ekran kartları neden renderliyor? Demek istediğim şu ekran kartları görüş açımız dışındaki yerleri renderlamasın. Bu hem performansı çok büyük arttırır hem de bellek yükünü hafifletir. Şahsen ben olsam ilk hikaye ağırlıklı olan oyunlara getirirdim.
 
Arkanı dönünce renderlanmamış yerler mi görmek istiyorsun? Milisaniyelik bir iş değil doku işleme. O yüzden dediğin şey pratikte mantıksız.

0'dan renderlancağını kim söylediki? Ana hatlar üzerinden render yapılır ilk başta.

0'dan renderlancağını kim söylediki? Ana hatlar üzerinden render yapılır ilk başta.
Sallıyorum Kılıcının deseni değilde tek bir uzun çizgi gibi
 
Tek seferde renderlamak yerine araliksiz renderlasin dursun ki performans artsin yani?

Sallıyorum 3000 tane nesne var. Bu nesnelerde diyelim ki 2 katmanlı. Toplamda 6000 katmanı oluyor değil mi? Bu 6000 katmandan alakamız olmadığı müddetçe 1, 5K'sını ikinci render işlemine atsın. Renderlamasın yani. Eğer bir nesne ile bir iletişimimiz olduğu zaman renderi başlatsın.

Arkanı dönünce renderlanmamış yerler mi görmek istiyorsun? Milisaniyelik bir iş değil doku işleme. O yüzden dediğin şey pratikte mantıksız.

Ani sahne değişimleri de imkansız ona bakarsanız. Render işlemeyi Minecraft'taki chunk işleme gibi biliyorsunuz herhalde.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı