Yukarıdaki arkadaş gibi bazı ayetleri sonu başı olmadan kırpıp birde kendi fikrince yorumlarsan anlaşılmaması normal he birde çeviri diye bir olay var, bir romanı bile mümkünse orijinal dilinden okuyun tavsiyesinde bulunulur.
Thomas Hardy'i gidip Aleyna Tilki çevirisi ile okursan zaten anlatmak istediğini anlamakta güçlük çekersin önce mealin iyi olacak ama tek başına yeterli değil çünkü Türkçe Kuran Arapçası nı açıklamak için birebir çeviride yeterli olmuyor bu yüzden neyle destekliyoruz meali, Kuran da yaşanmış ve daha iyi kavramamız için verilmiş olan örneklerle ve Peygamberin o ayetler hakkında yaptığı yorumlar ve yaşantısıyla Kuranın derinliklerine inerek yıllarca süren çalışma ve araştırmalar sonucu ortaya çıkmış olan Hadis kitaplarıyla anlıyoruz. Dünya yaşlandıkça Kuran eskimeyecektir Kuran o dönemin insanı için arabaya binek dediyse o dönemin insanı at arabası deve vs. anlar ben otomobil anlarım 1000 yıl sonra bu farklı bir isimle anlamlandırabilir. Bu sadece basit bir örnektir, burada Hayatınızda hiç bir zaman Kuranı ve İslamiyeti derinlemesine incelememiş kuranı okumamış veya yüzeysel okumuş Buhari hadis kitabını okumamış veya hiç duymamış insanlar Bir inanç ile alay ağzı ile dalga geçmeye çalışıyor aklınca. Bunu özellikle bilim dinine tapan arkadaşlar yapıyor bilimin yapı taşı olan araştırma inceleme sorgulamayı es geçerek. ( Yalan yok boş sorgulama yapıyorlar alaycı bir tavırla ) Buda ayrı bir ironi. Size iyi forumlar.
Bu dedikleriniz bir insanın yazdığı bir kitap olsa kabul edilebilirdi. Ama bu kitabın tanrının sözleri olduğu söyleniyorsa böyle olmamalı.
Ayetlerin gerçek anlamı neymiş söylerseniz sevinirim.
Ayrıca madem hadisleri kabul ediyorsunuz bende o sahih hadislerden birkaç örnek vereyim:
1)Kadında, atta ve evde uğursuzluk vardır. [1995-6617-İbn Mace-1995/1993 c.17 s.218 /6617], [Buhârî-Müslim-Ebû Davud-Tirmizî-Nesâî]
2)Erkeğe karısını niçin dövdüğü sorulmaz. [3299-Ebu Dâvud]
3)Kadınların akılları kıt ve dindarlıkları eksiktir. [3307-Ebu Dâvud-Müslim-Buharî-İbnu Mâce]
4)Oğlan çocuğu için birbirine denk iki kurban, kız çocuğu için bir kurban gerekir. [3970-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî]
5)Altın ve ipek, erkeklere haramdır. [3597-7071-Ebu Dâvud- Nesâi-İbn Mace]
6)Eti bıçakla kesmeyin. [3188-Ebu Davud]
7)Ateşte pişeni yiyince abdest alın. [481-6147-İbn Mace]
8)İçinizin irinle dolması şiirle dolmasından iyidir. [Buhari-Müslim-Ebu Davud-Tirmizi- İbn Mace-Darimi]
9)İki yöneticiye birden onay verildi mi, birini öldürün. [1710-Müslim] [1711-Müslim
10)İçki içmede beşinci kez ısrar edenleri öldürün. [1643-Ebû Dâvud-Tirmizî]
11)Namazı terkedenler öldürülebilir. [2117-Ebû Dâvud]
12)Dinden dönenleri öldürün. [1585-Muvatta] [1558-Ebu Dâvud-Nesâî] [676-Nesâî] [1586-Ebu Dâvud-Nesâî]
13)Namazı terkeden kafir olur. [2356-Tirmizî-Nesâî-İbnu Mâce] [2357-Tirmizî] [2355-Tirmizî-Ebû Dâvud-İbnu Mâce]
14)Yüz sene sonra yeryüzünde kimse kalmayacak. [5029-Müslim-Tirmizî-Buhari-Ebu Davud]
15)Av, koyun ve çoban köpekleri dışındaki köpekleri öldürün. [4949-Buhârî-Müslim-Muvatta-Tirmizî-Nesâî]
16)Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için, bacağını açıp, baldırını gösterir. (Buhari, Müslim)
17)"Kertenkeleyi bir vuruşta öldürene 100 sevap vardır. Çünkü kertenkele, Hz. İbrahim ateşe atılınca diğer hayvanlar gibi su taşımayıp yanmasını istediği için üflemiştir. Bu yüzden kertenkele fasıktır.” (Müslim: 2240/147, Buhari: 7/3150)
18)Namaz kılan bir adamın önünden eşek, kara köpek ve
kadın geçerse namazı bozulur.
(Buhari 8/102, Hanbel 4/86)
19)Tavla oynamak haramdır. (Müslim, Ebu Davud, Muvatta)
20)“Peygamber bir gecede dokuz hanımıyla ayrı ayrı cinsel ilişki kurardı.” (Buhari, Muhtasar Tecrid-i Sarih, hadis no: 192)
21)"Dinini değiştireni öldürün." (Buhârî, Cihâd, 149)
22)“Dinini değiştiren kimseyi öldürün.” (Neylu’l-Evtar, 7/190)
"Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."
Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625
Mübarek keçinin yediği ayetler recm ile ilgili idi. Ayşe, Müslim ve Tirmizi'nin bize aktardığı hadislerde bu ayetlerin varlığından söz etmiştir;
Aişe(r.ah) derki Peygamber(s) vefat edinceye kadar Recm ayeti okunurdu.
Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309
Ömer duruma müdahale etmek istemiş, fakat "Allah'in sözünü değiştirdi" ya da "Allah'in sözü üstüne söz ekledi" diyeceklerinden korkup çaresiz kalmıştır.
"Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi."
(Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34)