Jang Geum'un Danji Yemeği
Megapat
- Katılım
- 18 Temmuz 2019
- Mesajlar
- 8.073
- Makaleler
- 8
- Çözümler
- 99
Biraz daha detaya ineceğim.Rica ederim kusur yok, hepimiz acemiyiz goreceli olarak.
Merhaba, evet yapilabilir. Buna "heuristic" hesaplama denilir ( Turkce'si sezgisel ). Kabaca bir seyin %100 cevabini bulmanin imkansiz ya da cok pahali oldugu durumlarda "idare eder" cevabi bulmak gibi. Satranc yapay zekalarinda ya da meteorolojide yillardir yapilan bir sey. Her ikisinde de "en dogru" seyi bulmak ya imkansiza yakin ya da cok pahali ( zaman - CPU gucu ).
Bu durum belli yere kadar bizi idare etse de limitliyor. Ornegin bir arabanin yaris sirasinda nasil davrandigini fizik motoruyla bizi ikna edecek sekilde modellemek o kadar zor olmasa da, atmosfer olaylari - akiskanlar mekanigi vs gibi meseleler isin icine girince kan aglatiyor islemcilere.
Nvidia ilk Hairworks olayini piyasaya surdugunde ( NVIDIA HairWorks ) saclari modellemeye calisan AMD kartlari 3 FPS veriyordu bu ozellik aktive edildiginde. Bunda tabi rakibe karsi yapilmis bel alti bir vurus da var ama birbirinden bagimsiz hareket eden saclari modellemek icin bile cok yetersiz aslinda GPU'lar.
Open-world bir oyunda sokakta yuruyen insanlar var, bir anda ruzgar cikiyor ve herkesin saclari ya da kiyafetleri ucusmaya basliyor. Bu senaryoyu gercek hayatta yasamissinizdir. Herhangi bir oyunda bunu modellemek icin super bir bilgisayarin olsa dahi yetersiz kalir.
Örneğin yapay zekayla çalışan bir motor geliştirdik. Bu yapay zekayla çalışan motor bize karikatür gibi bir görsel veriyor, bu da grafik gücünü azaltıyor. Örneğin saçlar ayrı ayrı teller gibi gözükmek yerine 10 15 tane çizgi şeklinde görünüyor ve başka bir yapay zeka da bu görselleri tanıyıp oraya modelleri yerleştirme işlemi yapıyor.
Basitçe bir karikatür var ve bir yapay zeka bu karikatürdeki çizgilerin nesne karşılıklarını buluyor bir tür object detection algoritmasıyla. Ardından bir tür yapay zeka, elimizdeki modele öyle bir manupulation uyguluyor ki model, karikatürden çıkan alana tam oturuyor.
Kalan arkaplan vs önemli değil.
+ =
Karikatürde insan resmi içi boş, sadece çerçevesi belirtilmiş olsun veya aşağı yukarı çizgileri verilmiş olsun. Nasıl bir model kullanarak modeli oraya yerleştirebiliriz? En düzgün ve kurallara mantığa uyan biçimde.
Bu sene proje hazırladığımdan dolayı bu alana az biraz aşinayım. Seneye de hazırlamak istediğimden soruyorum. Cevabınız için şimdiden teşekkürler.