Gordon Freeman iyi bir karakter mi?

Gordon Freeman'ın tek bir kelime dahi etmeden bu kadar cok kişiye kendisini sevdirtmesi çok garip geliyor sizce Gordon Freeman iyi bir karakter mi?

İyi mi? Bu da soru mu şimdi? Adam tek başına elinde levye ile uzaylı istilasına direniyor. Daha ne yapsın bu adam yahu?
 
Levyeli ve bilim yapan bir abimiz. Ayrıca uzaylı dövüyor. 98 yılında çıkmış bir FPS oyunu için fazlasıyla yetiyordu. Çünkü o zamanlar max resimdeki Blazkowicz'i görüyorduk, o da hasar alınca tipi değişen bir arkadaştı.
 

Dosya Ekleri

  • images.jpeg
    images.jpeg
    12,4 KB · Görüntüleme: 479
Karakterin derinliği ve oyuncuya verdiği hissiyat manasında sormuştum aslında.

Dostum akıl okuyamam. Öyle bir yetim yok maalesef.

Karakter görünüş olarak top sakalı, hiv suiti ve levyesiyle akıllara kazınmış biri.
Oyunda hiç konuşmadığı için diyaloğu yok karakteri hakkında pek de bir şey bilmiyoruz aslında. Valve böyle yaparak işi bize bırakıyor. Beynin boşlukları doldurma özelliğinden faydalanıyor bir bakıma. Yani işi bize bırakıyor, karakterin kişiliği sen ne tarafa çekersen o tarafa gidiyor.

Oyuncuya verdiği hissiyatta direkt karakterden ziyade olayların gelişimiyle ilgili. Levyele dünyaya çökmeye gelen uzaylı öldürünce sempati duymaya başlıyosun haliyle.
 
Oyun dünyasında çok bir kişiliği olmasa bile ikonikleşen karakterler var. Hele birde o oyun eskiyse o zaman nostaljik hislerle daha da önemli kalıyor. Mesela benim aklıma gelen karakterlerden biri Resident Evil 4'deki merchant. Oyunda sadece eşya satın alıp sattığın bir karakter olmasına rağmen 3-5 diyaloğu ile çoğu insanın aklına kazındı. Gordon Freeman ise diyalogları ile değil levyesi ve kıyafeti ile akıllara kazındı ve öyle sevildi. Mesela Half- Life 3 çıksa ve Gordon konuşan ve kişilik gösteren bir karakter olsa eminim çok daha iyi olmasına rağmen beğenmeyip kötü yorum yapacak insanlar vardır.
 
Kaçırdığınız nokta oyunda asıl sevilen kişi karakter değil, hikayedir. Oyunun çok sağlam bir evreni ve bu evren etrafında dönen bir hikayesi var. Gordon Freeman ise sizin yönettiğiniz konuşmayan, belirli bir kişiliği olmayan bir karakterdir. Siz o karakter ile bu evrende oyun oynuyorsunuz. Karakter hiçbir olaya hiçbir tepki vermiyor. Bunun nedeni ise çok basit; Valve sizi karakter ile bütünleştirmek istiyor. Kendinizi o karakterin yerine koymaya başlıyorsunuz. Bu nedenle karakter seviliyor. Bu teknik başta Call of Duty Modern Warfare serileri de olmak üzere çeşitli oyunlarda denendi. Hiçbiri Half-Life serisi kadar çok iyi bir izlenim bırakmadı.
 
Karakterin derinliği falan filan yok. Kim ne diye bu kadar seviyor onu da anlamış değilim. Boş bir karakter. Aksini söyleyip iyi bir karakter olduğunu iddia edenler, gitsinler bir Arthur Morgan'a, bir Last of Us'daki Ellie'ye baksınlar.
Oyunların çıktığı yıla ve o zamanki anlayışa göre değerlendirmek lazım. Mesela o Last of Us ilk 2013'de çıktı. Half Life ise 1998 yılının bir ürünü. O yıllarda daha FPS oyunları kavramı bile tam olarak yeni yeni oturuyordu. Karakter kişilikleri falan üstüne düşünülen şeyler değildi pek. Gordon Freeman olayını o dönemki FPS'ler ile kıyaslarsak hatırladığım kadarıyla Quake 2 vardı, Unreal Tournament vardı bir kaç farklı deneme daha vardı.
Gordon Freeman ise gerek tipiyle, gerek levyesiyle, gerekse Lambda logosuyla gerekse de oyunun hikayesiyle ikonikleşti sadece. O dönemde Quake 2'de yönettiğimiz karakterin nasıl bir tip olduğunu göremiyorduk ya da Unreal Tournament öyle vurucu bir hikayesi olan bir oyun değildi. Gordon Freeman ile Ellie'yi kıyaslamak ise Volkswagen Beetle ile Ferrari Enzo'yu kıyaslamak ya da Pele ile Neymar'ı kıyaslamak gibi oluyor. Bugün Ferrari Enzo her disiplinde Beetle'ı çiğ çiğ yer ama ikisi farklı dönemin farklı imkanların arabası. Pele olayı da aynı şekilde. Yani Gordon Freeman NFS Most Wanted'daki M3 GTR gibi bir şey oldu.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı