Gordon Freeman iyi bir karakter mi?

Tam olarak 1998 yilinda cikmis bir oyundaki karakterin derinligini gunumuz oyunlariyla kiyaslamak da iyiymiş cidden. Half-Life cag kapatip cag acan bir oyundur nasıl kiyaslamalar yapiyorsunuz acaba. 2000 yillarin basi zaten fazla konusmayan karakter dönemidir? Dead Cells'de bunun orneklerinden birisi mesela.

Ben oyundaki karakterin bir karakteri olmamasına rağmen bu kadar sevilmesini ve büyütülmesini eleştiriyorum. Yoksa oyunun kendisi çok iyi olabilir. Ayrıca oyunun çok eski olması bir şeyi değiştirmez. Max Payne de çok eski ama ana karakterin gerçekten bir karakteri var. (Her ne kadar fps oyunu olmasa da) Ha karakterin konuşmaması yapımcının tercihidir o ayrı. Burada karakterin abartılmasından bahsediyoruz.
 
Ben oyundaki karakterin bir karakteri olmamasına rağmen bu kadar sevilmesini ve büyütülmesini eleştiriyorum. Yoksa oyunun kendisi çok iyi olabilir. Ayrıca oyunun çok eski olması bir şeyi değiştirmez. Max Payne de çok eski ama ana karakterin gerçekten bir karakteri var. (Her ne kadar fps oyunu olmasa da) Ha karakterin konuşmaması yapımcının tercihidir o ayrı. Burada karakterin abartılmasından bahsediyoruz.
Öncelikle hepimizin bildiği gibi Gordon hiç konuşmuyor ses dahi çıkarmıyor. Zıpladığımızda ya da hasar aldığında Serious Sam vs. gibi bağırmıyor.
Bunda hemfikiriz.
Bunu bizzat oyuncu değil de film gibi düşünelim Half-Life ve Half-Life 2 filmleri.
Bakış açımız film gibi olsun.
Bu adam büyük bir felaketin ortasında kalıyor. Kendini çabuk toparlıyor. Bilim adamlarının bilgileri ile durumu kurtarmak için çaba sarfetmeye başlıyor. Ürkütücü garip güçleri olan uzaylılarla savaşıyor. Ardından Amerikan askerleri herkesi yok etmeye geliyor. Uzaylılar vs Gordon vs Amerikan askerleri oldu mu sana 2 ordu vs 1 adam. Bu iki tarafla savaşıyor ve ne askerler ne de.
Nihilantın uzaylıları bu adamı durduramıyorlar.
Gordon'un konuşmasına gerek yok. Askerlerin dilinde Gordon var ve durdurulamadığını her fırsatta ifade ediyorlar. Hatta bir keresinde güvenliğin biri Gordon'a "doğruymuş kanı akan her şeyi öldürebildiğin söylenmişti. Dedi.
Amerikan askerleri hem yaratıklar hem de Gordon'la uğraşmayı bırakıp geri çekilmeye başladı. Daha güçlü Black Ops ekibini Gordon'un üzerine saldılar. Gordon yine hepsini hakladı.
Ardından Xen'e gitti hiç bilmediği diyara ve korkunç güçleri olan bir varlığın tehditine son vermeye. Oraya gidince bizimde gördüğümüz gibi Gordon'un zırhından giymiş bir sürü ölü adam var. Meğerse marifet tek zırhta değilmiş. Gordon dünyaya dönebileceğinden bile emin olmadan görevini tamamlamak için inançla ilerliyor karşısına çıkan dev gonarchı öldürmeyi başarıyor.
Bu savaş onun iradesini yıkmaya yetmiyor. Daha da ilerliyor nihilantın garip kölelerine karşı savaşıyor. En sonunda nihilant denilen korkutucu gücü olan devasa yaratıkla yüzleşiyor. O bizim sadece insan olduğumuzu söylüyor. Gordon'un yine insan olduğunu hatırlıyoruz. Müthiş mücadele sonrasında nihilantı öldürmeyi başarıyor. Bu yaratık 5. seviye medeniyet olan Combine'nın elinden kaçmış bir yaratık ama gordona yeniliyor. Sonra rezonans çağlayanına yakalanan dünyayı combine ele geçiriyor sadece 7 saatte tüm dünya ordularını böcek gibi eziyorlar. Tehditleri temizleyince ordusunun bir kısmını geri çekiyor. Ve gman 10 yıl sonra Gordon'u combine üzerine salıyor. Dünyanın tüm sefilliğine rağmen Gordon combine birliklerini biçerek ilerliyor. Adamı bir türlü durduramıyorlar. Bu yaptıklarından ötürü konuşmadığı için övünmüyor ve sürekli yaptığı kahramanlıklardan dolayı diğer karakterlerden övgüler topluyor. Xen ve combine ordularını ezip geçen insanları kendi etrafında birleştiren, devreye girdiğinde okları tersine dönderen bir insan Gordon Freeman.
Film gibi anlattım bu bakış açısıyla düşünmeni de tavsiye derim. Bayağı uzun oldu. Olabildiğince kısaltmaya çalıştım. Gordon konuşmadığından ve kısacası sürekli yoluna devam etmesini sağlayan çelik iradesi bizlerin gönlünü fethetmiştir.

Bunu diğer konuya da yazmıştım. Biraz sığ düşünüldüğünden dolayı böyle bir konunun açıldığına inanıyorum umarım bu yazı bir cevap olmuştur.
 
Ben oyundaki karakterin bir karakteri olmamasına rağmen bu kadar sevilmesini ve büyütülmesini eleştiriyorum. Yoksa oyunun kendisi çok iyi olabilir. Ayrıca oyunun çok eski olması bir şeyi değiştirmez. Max Payne de çok eski ama ana karakterin gerçekten bir karakteri var. (Her ne kadar fps oyunu olmasa da) Ha karakterin konuşmaması yapımcının tercihidir o ayrı. Burada karakterin abartılmasından bahsediyoruz.

Burada olay FPS bakis acisinda oyuncunun kendisini karakterin yerine koymasi aslinda. Yoksa ucuncu sahis olarak baktiginda Gordon Freeman'in pek bir esprisi yok. Ancak oyuncu olarak kendini Gordon ile bagdaslastirinca etrafinda donen inanilmaz hikayeye sanki onu da ortak etmis gibi oluyorsun. Bu tamamen oyuncunun oyunu ne kadar sevdigiyle alakali. Bu oyunu 2010'dan sonra oynadiysan dedigim olayi yasaman cok zor, 2010'dan once oynadiysan daha olasi. Misal Crysis serisinin ama ozellikle de ilk oyunun benim icin yeri cok ozeldir. Bu oyunda da Nomad konusmaz hatta Prophet ve Psycho ana karakterden daha cok on plandadir ama ben ilk oynadigimda Nomad ile maceradan maceraya kosarken oyle bir bagdaslasmistim ki ikinci oyuna bir sure sirf Nomad ile oynamiyoruz diye burun kivirmistim mesela. Bu olaya third person - first person olayi direkt etki ediyor zaten ama Max Payne veya Mafia'nin yapiminda illaki Half Life'in da etkisi oldu mesela. O yuzden cag acip kapatan bir oyundur kendisi. Ornegin ben bu kategoriye Witcher 3'u de koyarim. Zira 2015'den sonra oyun dunyasinin gidisatini degistirdi. Bakkaldaki adam bile RPG ogelerinden haberdar oldu. Bir suru oyun sirketi bunun farkina vardi. Yoksa o zamana kadar RPG'nin krali Skyrim ve Fallout oyunlari vardi zaten ama bakkaldaki adamin bile haberdar olacagi seviyede degildi.
 
Burada olay FPS bakis acisinda oyuncunun kendisini karakterin yerine koymasi aslinda. Yoksa ucuncu sahis olarak baktiginda Gordon Freeman'in pek bir esprisi yok. Ancak oyuncu olarak kendini Gordon ile bagdaslastirinca etrafinda donen inanilmaz hikayeye sanki onu da ortak etmis gibi oluyorsun. Bu tamamen oyuncunun oyunu ne kadar sevdigiyle alakali. Bu oyunu 2010'dan sonra oynadiysan dedigim olayi yasaman cok zor, 2010'dan once oynadiysan daha olasi. Misal Crysis serisinin ama ozellikle de ilk oyunun benim icin yeri cok ozeldir. Bu oyunda da Nomad konusmaz hatta Prophet ve Psycho ana karakterden daha cok on plandadir ama ben ilk oynadigimda Nomad ile maceradan maceraya kosarken oyle bir bagdaslasmistim ki ikinci oyuna bir sure sirf Nomad ile oynamiyoruz diye burun kivirmistim mesela. Bu olaya third person - first person olayi direkt etki ediyor zaten ama Max Payne veya Mafia'nin yapiminda illaki Half Life'in da etkisi oldu mesela. O yuzden cag acip kapatan bir oyundur kendisi. Ornegin ben bu kategoriye Witcher 3'u de koyarim. Zira 2015'den sonra oyun dunyasinin gidisatini degistirdi. Bakkaldaki adam bile RPG ogelerinden haberdar oldu. Bir suru oyun sirketi bunun farkina vardi. Yoksa o zamana kadar RPG'nin krali Skyrim ve Fallout oyunlari vardi zaten ama bakkaldaki adamin bile haberdar olacagi seviyede degildi.
Birincisi Nomad konuşan bir karakter. İkincisi ise Witcher oyun dünyasını falan değiştirmedi.
Skyrim ve Fallout RPG olarak Witcher'dan çok daha iyi oyunlar.
 
Birincisi Nomad konuşan bir karakter. İkincisi ise Witcher oyun dünyasını falan değiştirmedi.
Skyrim ve Fallout RPG olarak Witcher'dan çok daha iyi oyunlar.
Senin amacın anlamaya çalışmak değil, sürekli birşeyleri karşılaştırmak, bari şurdan örnek vereyim.
G.I. Joe'daki Snakeyes neden seviliyorsa
Gordon Freeman'da ona yakın bir nedenden ötürü seviliyor. Karşılaştırma sevdiğin için örnek verdim senin için.
 
Senin amacın anlamaya çalışmak değil, sürekli birşeyleri karşılaştırmak, bari şurdan örnek vereyim.
G.I. Joe'daki Snakeyes neden seviliyorsa
Gordon Freeman'da ona yakın bir nedenden ötürü seviliyor. Karşılaştırma sevdiğin için örnek verdim senin için.
Snakeeyes seviliyor muydu ya?
 
Senin amacın anlamaya çalışmak değil, sürekli bir şeyleri karşılaştırmak, bari şuradan örnek vereyim.
G. I. Joe'daki snakeyes neden seviliyorsa.
Gordon Freeman'da ona yakın bir nedenden ötürü seviliyor. Karşılaştırma sevdiğin için örnek verdim senin için.

Kusura bakma da boş yapıyorsun neyi anlayacağım? Karakterin bir derinliği yok, bir olayı yok diyoruz gelip buna cevap olarak paragraf diziyorsun. Bana gelmiş oyunun hikayesini anlatıyorsun. Asıl senin amacını anlamış değilim. Boşuna kendinizi kandırmayın işte karakter boş bu kadar basit.
 
3 gün önce Black Mesaya başladım ilk defa Half-Life oynuyordum hikaye olarak. Gerçekten beni cezbetti. Henüz başlarındayım 3-4 saat oldu. Gerçekten Half-Life neden iyi bir oyunmuş anlıyorum. Üstüne bu oyunu 98 yıllarında yapmışlar...
 
Kusura bakma da boş yapıyorsun neyi anlayacağım? Karakterin bir derinliği yok, bir olayı yok diyoruz gelip buna cevap olarak paragraf diziyorsun. Bana gelmiş oyunun hikayesini anlatıyorsun. Asıl senin amacını anlamış değilim. Boşuna kendinizi kandırmayın işte karakter boş bu kadar basit.
Neden sevildiğini anlamaya geldim diye boş yapıyorsun. Anlatıyoruz anlamak istemiyorsun. Sizin gibi toxic insanlarla uğraşılmaz kolay gelsin

Snakeeyes seviliyor muydu ya?
Sevilmese karaktere özgü ayrı bir film yaparlarmıydı.
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı