GoW, TLOU2 abartan kitle hakkında

İçgüdülere mantıkla karşı çıkamayacak olsak herkes birbirini öldürürdü sokakta, içgüdü olarak var diye içgüdüye teslim olmak doğru bir davranış değil.
Içimizde olduğunu veya benim gayet keyif aldığım gerçeğini değiştirmiyor ama.
 
Benim başta kesin konuşma sebebim konunun açılış şekli ve ilk sayfalardaki garip tartışmalar. 100 saatlik bir açık dünya oyununun, 12-20 saatlik bir yarı açık - kapalı dünya macera oyunuyla hikaye açısından doğrudan karşılaştırılması pek doğru değil zaten. RDR2'nin bu konudaki asıl muhattabı Witcher 3 gibi oyunlar olmalı. Çünkü kısa süreli, kapalı oyunlarda hikaye anlatmak, oyuncuyu etkilemek daha kolay.

Sizin için incelemeyi de izledim. Ana görevleri beğenme kısmı hariç zaten katıldığım ve her RDR2 konusunda da az çok söylediğim şeyler. Açık dünya, detaylar, gerçekçilik, etkileşimler muhteşem bir seviyede RDR2'de. Yan hikayelerin bazıları yine çok güzel, hatta yan görevler hikaye ve karakterler açısından ana görevlerden çok daha kaliteli bence. Özellikle arthur ve sadie çok güzel işlenmiş karakterler, ama kalan karakterler için aynı şeyi düşünmüyorum mesela. Sadie ile beraber yapılan yan görevler mükemmel bir karakter gelişimi içeriyor, keşke başka karakterlerle de benzer detaylı görevler olsaydı.

Ana görevler hakkında "çeşitli, sıkıcı değil" demiş dost bey. Çeşitliliğe katılıyorum, gerçekten farklı farklı atmosferlerde farklı şeyler yaptırıyor oyun size. Bunu sıkıcı bulmayan insanlar da olacaktır. Ben daha çok hikaye ağırlıklı ana görevler sevdiğim için, yapılan şeyin farklı olması bana yetmiyor örneğin. Yani o ana görevin mutlaka bir hikaye anlatıyor, bir his oluşturuyor, bir karakter gelişimine olanak sağlıyor olması lazım. Bana kalırsa bu tip hikaye açısından kaliteli ana görev sayısı çok az, sadece size görevlerle keyifli zaman geçirten bir oyun RDR2. yani ortada bir ana hikaye var, oynatıyor da kendini, ama muadili Witcher 3 ile karşılaştırdığımda ana hikaye oldukça tekdüze senaryo açısından. Aksiyon var, keyif var, ama senaryo doluluğu yetersiz. RDR2 bence Arthur'un çok iyi bir karakter oluşundan, ve hikayenin dramatik bitişinden kurtarıyor bu olayı. Ben de hikayenin sonunda çok fena duygulandım, ağladım, şarkıları açıp açıp dinlerim hala. Ama o noktaya gelene kadar da canımın çıktığını iyi bilirim. Çünkü bana göre ana hikayenin sonuna kadar sadece çalıp çırpıp adam öldürüyoruz, pek hikayesi farklı veya ilgi çekici bir şeyler yok. Oyun sonlarına doğru açılıp Arthur'un iç dünyasını incelemeye başlayınca etkili hale geliyor, ama bu noktaya kadar saatlerce simülasyon oynuyorsunuz. Kötü bir şey değil bu elbette, yaptığı işi çok iyi ve keyifli yapıyor çünkü. Ama herkes de oturup 60-100 saat at sür, adam vur, avlan gibi simülasyon işlerden keyif almıyor maalesef. Umarım açıklayabilmişimdir derdimi.

Size katılıyorum RDR 2'nin çoğu görevi bana da sıkıcı geliyor, ilk chapterlarda yolculuklar çok uzun sürüyor hele bir de atınız öldüyse yürümekten fenalık geçiriyorsunuz. görevlerde bize hiç özgürlük tanınmıyor NPC'lerden en ufak bir uzaklaşmanızda görev başarısız oluyor ve muhteşem Save sisteminden dolayı çok geriden başlatıyor. Oyun hile yapmanıza dahi müsaade etmiyor hile kodlarını kullanırsanız Save aldırtmıyor. Çatışmaları zaten sevmiyorum Dead Eye aç adamları öldür bana sıkıcı geliyor. Çoğu insanın muazzam açık dünya, fizikler ve hikayede yaptığı iyi finallerden ötürü oyunun kötü yanlarını görmezden geldiğini düşünüyorum. Oyunu keyif alacağım bir şekle getirdim trainer, kampta koşma modu falan yükledim arada da girer atımı sürer yan görev yapıp çıkarım. Oyunlara bu kadar körü körüne bağlanmaya gerek yok herkes sizin yaşadığınız deneyimi yaşamıyor.
 
Son düzenleme:
2018'de God of war ve Red Dead Redemption 2 arasında güzel bir çekişme oldu.

Kendim her ne kadar Red Dead Redemption 2'nin Yılın ödülünü hakettiğini düşünsem de God of War'un alması üzmedi hak ediyor çok güzel bir oyun.

Yılın ödülünü kazanmış olsa da Metascore puanına bakılması lazımdır.

Gow-94

Rdr2-97

God of War'un kazanmasını sağlayan etmenleri yazacağım katılırsınız katılmazsınız kendi fikriniz:

1- Sony özel oyunu olunca zaten abartılıyor biraz.

2- Uzun zamandır God of War görmüyoruz. (Red Dead Redemption'da uzun zamandır görülmüyor fakat İlk Red Dead Redemption çıktığında God of War çok popüler bir oyundu Red Dead oyunlarından değil Sadece Redemptiondan bahsediyorum).

Kısacası God of War 2018 yılın ödülünü kazandı kimse itiraz edemez fakat ben Red Dead Redemption 2'nin çok daha güzel bir oyun olduğunu düşünüyorum.

Ek olarak Metacritic sitesinde Basın incelemeleri daha önemli daha objektiftir. Kullanıcı yorumlarında hater birisi mesaj atabilir. Yada oyunu inceleyen birisinin mesajını alıp yapıştıran insanlar olabilir kullanıcı yorumlarına bakıp karşılaştırmayın oyunu.
 
Son düzenleme:
Kendim her ne kadar Red Dead Redemption 2'nin Yılın ödülünü hakettiğini düşünsem de God of War'un alması üzmedi hak ediyor çok güzel bir oyun.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
(Süre ayarlı) 🙂
 

Geri
Yukarı