İngilizce Çeviri Projesi

Who is Raziye Devlet Hatun?
Raziye Hatun During the Anatolian Seljuk period XIII. Is a sultan lady who lived in Konya in the century. Son of Yanıbasan from Danişmendoğulları is the daughter of Muzafferüddin Mahmut Bey, the son of Sinan Yaddin Yusuf. Probably Izzeddin is the lady of Keykavus. Bedreddin is the sister of Bremoni. It is a village of Kahta accident connected to Malatya Sancağ. This village was a metropolis in the time of the Danishmend Dynasty. Raziye We see in many vesicles that State Hatun and his father came from this Biremony family.According to Turkish history and tradition, many documents, inscriptions, and foundations are mentioned by the rulers of the sovereign families. Muzafferüd-din Mahmut is the daughter of the State Hatun'un Raziye is the main name.During the Seljuk period, the Caravanserai was quite common and Raziye Hatun built a winter caravanserai in Seyideli Seyrekviran in H.620 (1223). In the book of this caravanserai; "Allah, mercy to the Mahmut daughter Raziye Hatun, the owner of this inn in H.620, is written."The Raziye State Hat is the foundation of this mansion with eight rooms, two sofas and two barn hay feathers in Saideli (Seyrekviran), Kalamıca (Gelemiş), Meydanlı farms as well as Konya Municipality (Hatuniye) Mahallesi. Mihmandar Mahallesi in the east of Alaaddin Tepesi in Konya, Raziye Devlet Hatun is the one who got the Hatuniye Mosque on Kınacı Street. This mosque has two dairies in Meydan (Meydanlı), Seyrekviran and Kalamıça (Gelemiş) farms connected to Saideli province and three houses in Konya.When the Raziye Devlet Hatun died in H.620 (1223), it was buried in the garden of this mosque. This mosque was built by his brother Bedreddin Biremonsi and this mosque is also called "Log Minaret" after that




Raziye Devlet Hatun Kimdir?

Raziye Hatun Anadolu Selçukluları döneminde XIII. asırda Konya’da yaşamış bir sultan hanımdır. Danişmendoğullarından Yağıbasan Oğlu Sinanüddin Yusuf’un Oğlu Muzafferüddin Mahmut Bey’in kızıdır. Muhtemelen I.İzzeddin Keykavus’un hanımıdır. Bedreddin Bremoni’nin de kız kardeşidir. Biremoni Malatya Sancağına bağlı Kahta kazasının bir köyüdür. Bu köy Danişmendoğulları zamanında başşehir idi. Raziye Devlet Hatun ve babasının da bu Biremoni ailesinden geldiğini birçok vesikada görmekteyiz.

Türk tarih ve geleneğine göre birçok vesika, kitabe ve vakfiyelerde hükümdar ailelerinden olan hanımlardan Devlet Hatun diyerek bahsedilmektedir. Muzafferüd-din Mahmut kızı olan Devlet Hatun’un asıl adının ise Raziye olduğu kesindir.

Selçuklular döneminde Kervansaray olgusu oldukça yaygın olup, Raziye Hatun H.620(1223) yılında Saideli Seyrekviran’da kışlık bir kervansaray yaptırmıştır. Bu kervansarayın kitabesinde; “Allah’ım, H.620 yılında bu hanı yaptıran sahibesi olan Mahmut kızı Raziye Hatun’a rahmet eyle.” yazılıdır.

Raziye Devlet Hatun yaptırdığı bu hanına gelir olarak Saideli (Seyrekviran), Kalamıça (Gelemiş), Meydanlı çiftlikleri ile beraber bir de Konya Esediye (Hatuniye) Mahallesinde sekiz odalı, iki sofa, iki ahır samanlığı bulunan bir köşkü vakfetmiştir. Konya’da Alaaddin Tepesi’nin doğusunda Mihmandar Mahallesi, Kınacı Sokağındaki Hatuniye Camii’ni yaptıran da Raziye Devlet Hatun’dur. Bu camiye gelir olarak ta Saideli vilayetine bağlı Meydan (Meydanlı), Seyrekviran ve Kalamıça (Gelemiş) çiftliklerini ve Konya’da üç dükkan ile iki evi vakfetmiştir.

Raziye Devlet Hatun H.620 (1223) yılında öldüğü zaman bu caminin bahçesine gömülmüştür. Kardeşi Bedreddin Biremoni tarafından bu camiye bir minare yaptırılmış olup, bundan sonra bu cami “Kütük Minare” diye de anılmaktadır.



Raziye Devlet Hatun'u çevirmiş abim. Yarın sabah 9 gibi hepsini bitiririm sizin için bir sıkıntı yaşatır mı?
 
C-KARAMANOĞULLARI PERIOD:Karamanoğulları women were treated as a province at the time. After Karamanoğlu Mehmet Bey conquered the Konya plain, he divided it into two and divided it into two parts: Turgut Bey (Beylerb Bey) and Bayburt Bey (1277).Turgut was a Turkmen tribe who came from Central Asia and settled in Anatolia. Later, they escaped from the Ottomans and settled in this region by refusing to Karamanoğulları. They were always loyal to the Karaman children. As a matter of fact, Karamanoğlu Mehmet Bey appointed Pir Hasan son Ömer Bey from Turgutoğlu as an order (governor) to Saideli province in 1423-1462.The Turgutites then went to Egypt through Aleppo. After 250 years, the era of the Ottomans returned to the Aegean region. They founded the province of Manisa Turgutlu. The Turgutans gave great service in Anatolia as a faithful order of Karamanoğulların in terms of religious, military, cultural and social. Turgutoğlu Hasan Bey Son Ömer Bey Hatun Village (Today's Women's Village district center) connected to the Saideli province has a tekke built in the city. This monk has also appointed Shaykh Turud as the sheikh, the imam of the masjid built by Konya and Mevlana's monks and followers, Cemel Ali (whom he refers to because he carries Mevlana in his childhood). Then the sons of Sheikh Turud, Sheikh Durmuş and Sheikh Turhan were found in this zawiyah as sheikh and foundation trustee.

C-KARAMANOĞULLARI DÖNEMİ:

Kadınhanı Karamanoğulları zamanında vilayet olarak idare edilmiştir. Karamanoğlu Mehmet Bey, Konya ovasını zaptettikten sonra ikiye bölerek yarısını beylerinden Turgut Bey’e diğer yarısını da Bayburt Bey’e taksim etmiştir.(1277)

Turgutoğulları Orta Asya’dan gelerek Anadolu’ya yerleşmiş bir Türkmen aşireti idi. Daha sonra Osmanlı’lardan kaçıp Karamanoğulları’na iltica ederek bu bölgeye yerleşmişlerdir. Karamanoğullarına hep sadık kalmışlardı. Nitekim Karamanoğlu Mehmet Bey 1423-1462 tarihlerinde Turgutoğullarından Pir Hasan Oğlu Ömer Bey’i Saideli vilayetine emir(vali) olarak tayin etmiştir.

Turgutoğulları daha sonraları Halep yoluyla Mısır’a gitmişler. 250 sene sonra Osmanlılar döneminde çıkan afla Ege Bölgesine geri dönmüşler. Manisa Turgutlu ilçesini kurmuşlardır. Turgutoğulları Karamanoğullarının sadık bir emiri olarak Anadolu’da dini, askeri, Kültürel ve içtimai açıdan büyük hizmetler vermişlerdir. Turgutoğlu Hasan Bey Oğlu Ömer Bey Saideli vilayetine bağlı Hatun Köyü (Bugünkü Kadınhanı ilçe merkezi)nde bir tekke yaptırmıştır. Bu tekkeye de Konya’da Mevlana’nın muassır ve müridlerinden olan Cemel Ali (Çocukluğunda Mevlana’yı sırtında taşıdığı için böyle anılır) tarafından yaptırılan mescidin imamı ve muallimi olan Şeyh Turud’u şeyh olarak tayin etmiştir. Daha sonra Şeyh Turud’un oğulları Şeyh Durmuş ve Şeyh Turhan bu zaviyede şeyh ve vakıf mütevillisi olarak bulunmuşlardır.
 
D-OTTOMAN PERIOD:

The Karamanoğulları is located in the south of Central Anatolia, XIII. And XV. They have dominated centuries, have continued their sovereignty, and have left great influences in these regions in political, economic and cultural terms. However, the connection with the Osmanoğulları was not very good. From time to time they were shooting the rebellion against the Ottomans. Çelebi Sultan Mehmet from Ottoman Sultans walked over the Karamanoğulları, which did not obey the treaties that had been constructed many times. In 1414 he took Akşehir and headed towards Konya. Karamanoğlu Mehmet Bey requested peace and made an agreement.Sarımüddin İbrahim Bey, the last ruler of Karamanoğulları, left important places such as Kadınhan, Ilgın, Beysehir, Seydisehir to Fatih Sultan Mehmet. He gave his daughter to Fatih. The Ottoman ambassador negotiated with Mehmet Bey, the son of the butcher, and remained faithful to this agreement until his death.Despite this agreement, there was still a lot of confusion in Konya. In 1467 Fatih Sultan Mehmet walked on Karamanoğlu state and joined the Ottoman Empire and removed Karamanoğulları from the center.During the Ottoman period Turgutoğlu Omer Bey continued his activities. With Fatih Sultan Mehmet Han 's gratitude, this zaviye religion and mysticism were educated to do education and training. Sheikh Tajeddin, one of the first sheikhs of the Tekken, the granddaughter of Sheikh Turud, was commissioned to save the property of this zakiye and foundation.Fatih decides to migrate this region to other places with the thought that Turgutoğulları, who is in Saideli and who is a loyal supporter of the Karamanoğulları, can reunite with the Karamanoğulları. As a matter of fact, the result of this migration is Saideli dispersed, the population has decreased. Saideli (Women's), formerly the province, was administered as an accident center connected to the Konya province during the Ottoman Empire.XVII. And XVIII are in the whole of the Ottoman Empire in the centuries as well as in the Konya and Saideli regions, the movements of tribalism and torture system, the abandonment of the land of the farmers, the decrease of the production after the long wars and the increase of the prices, . The unlawful and arbitrary attitudes of the administrators have also provoked the authority. The baldness and economic depression increased the poverty of the people. Without losing his land, the peasant fell to the state unable to pay his tax. He started to borrow money from treasurers. The moral decline has begun. As a matter of fact, when the people are restless, they have begun to leave their homes, their villages and their homes. Therefore, the Saideli population has decreased for the second time.

D-OSMANLILAR DÖNEMİ:

Karamanoğulları Orta Anadolu’nun güneyinde XIII. ve XV. asırlarda hakimiyet kur- muş, hükümranlık sürmüş, bu bölgelerde siyasi, iktisadi ve kültürel açıdan büyük tesirler bırakmışlardır. Ancak Osmanoğulları ile ilişkileri pekiyi değildi. Zaman zaman Osmanlılara karşı isyan bayrağını çekiyorlardı. Osmanlı Padişahlarından Çelebi Sultan Mehmet birçok kez yapılan andlaşmalara uymayan Karamanoğulları’nın üzerine yürüdü.1414 yılında Akşehir’i alarak Konya’ya doğru ilerledi. Karamanoğlu Mehmet Bey barış istedi ve anlaşma yapıldı.

Karamanoğulları’nın son hükümdarı Sarımüddin İbrahim Bey, Fatih Sultan Mehmet’e Kadınhanı, Ilgın, Beyşehir, Seydişehir gibi önemli yerleri terk etti. Kızını Fatih’e verdi. Osmanlı elçisi Kasap oğlu Mehmet Bey’le anlaştı ve bu anlaşmaya ölümüne kadar sadık kaldı.

Bu anlaşmaya rağmen Konya’da yine birçok karışıklık çıkmış, asayiş bozulmuş idi. 1467 yılında Fatih Sultan Mehmet Karamanoğlu devleti üzerine yürüyerek, topraklarını Osmanlı Devleti’ne katıp Karamanoğulları’nı ortadan kaldırmıştır.

Osmanlılar zamanında da Turgutoğlu Ömer Bey’in zaviyesi faaliyetlerini sürdürmüştür. Fatih Sultan Mehmet Han’ın beratı ile bu zaviye dini ve tasavvufi eğitim ve öğretim yapmak üzere tevcih edilmiştir. Tekkenin ilk şeyhlerinden Şeyh Turud’un torunlarından Şeyh Taceddin bu zaviye ve vakıf mülklerinin tasarrufu için görevlendirilmiştir.

Fatih, Saideli’nde bulunan ve Karamanoğullarının sadık taraftarı olan Turgutoğullarının Karamanoğulları ile tekrar birleşerek ayaklanabileceği düşüncesi ile bu bölgeyi başka yerlere göç ettirmeye karar verir. Nitekim bu göç neticesinde Saideli dağılmış, nüfusu azalmıştır. Daha önce vilayet olan Saideli(Kadınhanı) Osmanlı İmparatorluğu zamanında Konya vilayetine bağlı kaza merkezi olarak idare edilmiştir.

XVII. ve XVIII asırlarda Osmanlı İmparatorluğu’nun genelinde olduğu gibi Konya ve Saideli bölgesinde de Aşiretlerin iskan edilmesi, tımar sisteminin bozulması, çiftçilerin toprağını terk etmesi, uzun süren savaşların sonunda üretimin azalması ve paranın değerinin düşerek fiyatların yükselmesi ayrıca vergilerin artması gibi sebeplerle soygunculuk ve eşkıyalık hareketleri çoğalmıştır. İdarecilerin kanunsuz ve keyfi tutumları da otoriteyi zaafa uğratmıştır. Eşkıyalık ve ekonomik çöküntü, halkın fakirliğini artırdı. Toprağını kaybeden köylü, devlete vergisini ödeyemez duruma düştü. Tefecilerden borç almaya başladı. Ahlaki gerileme başladı. Nitekim halk huzursuz olunca evlerini, köylerini ve yurtlarını terk etmeye başladılar. Dolayısıyla Saideli nüfusu ikinci kez azalmış oldu.
 
E-REPUBLICAN PERIOD.
İnevi (Cihanbeyli) Nahiyesi accident occurred in 1926 and took the village of Yeniceoba Nahiyesi and Köyler'in 25 women from the village was separated from the village in 1926 Kaymakam Hami BeyEnver Tuncer, a hardworking patriotic man in 1937, served at the Women's Hall, which has been run as a municipality since 1883. In this year the revenue of the Municipality was 12.000 liras. The waters were brought together by combining the waters of the watery soft, kangalli and sandy springs, and the fountains were built in the bazaar and the neighborhoods. Hacı Ahmet Hamdi Topbaş and Haci Musa Uğur donated 12,000 liras and 5,000 liras to bring this water. Also in these years radio facilities and band were established. In 1933, the tenth anniversary of the Republic was celebrated and the "10th Anniversary Memorial of the Republic" was erected in the park in the Women's Market. The President of the People's House was founded in 1939 by the late M.Hulusi Altındağ. In this period, neighborhoods in the district center were merged and 6 neighborhoods were formed.

E-CUMHURİYET DÖNEMİ

İnevi (Cihanbeyli) Nahiyesi 1926 yılında kaza olmuş ve Yeniceoba Nahiyesi ve Köylerini de alarak Kadınhanı’ndan 25 köy ayrılmıştır.1926 yılında Kaymakam Hami Bey’dir

1883 yılından beri belediye olarak idare edilen Kadınhanı’nda 1937 yıllarında çalışkan vatansever bir insan olan Enver Tuncer hizmet etmiştir. Bu yılda Belediye’nin geliri 12.000 lira idi. Kazanın suyu Softalar, Kangallı ve Kumlu pınarlarının suları birleştirilerek getirildi, çarşı ve mahallelere çeşmeler yaptırılarak taksim edildi. Bu suyun getirilmesi için Hacı Ahmet Hamdi Topbaş 12.000 lira, Hacı Musa Uğur 5.000 lira bağışta bulunmuşlardır. Ayrıca yine bu yıllarda radyo tesisleri ve bando kurulmuştur. 1933 yılında Cumhuriyetin Onuncu yılı kutlamaları yapılmış, Kadınhanı çarşısındaki parka “Cumhuriyetin 10.Yıl Dönümü Anıtı” dikilmiştir.1939 yılında Halk Evi açılmış başkanlığını ise merhum M.Hulusi Altındağ yapmıştır. Yine bu dönemde ilçe merkezindeki mahalleler birleştirilerek 6 mahalle oluşturulmuştur.
 
The close villages near the women's hometown were the footsteps of the Women's House. Between the years 1800-1900, these villagers were formed together with these springings. While the highlands are highlands, the villagers that are established later are:(Koşmar), Çeşmecik, Çubuk, Kamışlıöz, Karasevinç, Kızılkuyu, Küçükkuyu, Köylütolu, Meydalı, Söğütözü (Extract), Tosunoglu, Yağlıca (Tahsin), Yaylayaka (Göğimam), Kurthasanlı, Hacımehmetli, Hacıpirli, Kabacalı, Bayramlı, Karahisarlı, Karakurtlu, Karayoruklu, Konurören, Kökez, Bakırpınarı, Afşarlı, Demiroluk (Kındıras).Some of our villagers were also settled in the time of the Ottoman Empire. These are our peasants:Bulgurpınarı (Mehdilli), Pirali, Şahören, Başkuyu, Beykavağı (Kestel), Consensus, Mahmudiye, Hacıoflazlar, Kolukısa, Sarıkaya.



Kadınhanı civarındaki yakın köyler önceleri Kadınhanı’nın yaylası idi.1800-1900 yılları arasında bu yaylalara yerleşmelerle birlikte bu köylerimiz oluşmuştur. Önceleri yayla iken sonradan kurulan köylerimiz şunlardır:

Alabağ (Koşmar), Çeşmecik, Çubuk, Kamışlıöz, Karasevinç, Kızılkuyu, Küçükkuyu, Köylütolu, Meydalı, Söğütözü (Dırağan), Tosunoğlu, Yağlıca (Tahsin), Yaylayaka (Göğimam), Kurthasanlı, Hacımehmetli, Hacıpirli, Kabacalı, Bayramlı, Karahisarlı, Karakurtlu, Karayörüklü, Konurören, Kökez, Bakırpınarı, Afşarlı, Demiroluk (Kındıras).

Bazı köylerimiz de Osmanlı İmparatorluğu zamanında dışarıdan gelip yerleşenlerce kurulmuştur. Bu köylerimiz ise şunlardır:

Bulgurpınarı (Mehdilli), Pirali, Şahören, Başkuyu, Beykavağı (Kestel), Atlantı, Mahmudiye, Hacıoflazlar, Kolukısa, Sarıkaya.
 
Our peasants, who were re-elected after the Republican era, are:

Pusat, Saçıkara, Örnekköy.The name of İlçemizin Saideli was changed as Kadınhan in 1935. In 1959, the population decreased as the Sarayönü district was separated from the women's center together with the villagers. Apart from Başhuyu Cihanbeyli, the villages of Örnekköy and Sarıkaya were connected to the Women's House in 1975 as a result of the referendum made while the precedence was attached to the Yunak District.As it is in Turkey as well, there is a migration from the villages to the city centers in Kadınhan, and the neighborhoods of Tepebaşı, Karakaya and Istiklal have been established.



Cumhuriyet döneminden sonra iskan edilen köylerimiz ise şunlardır:

Pusat, Saçıkara, Örnekköy.

İlçemizin Saideli olan adı 1935 yılında Kadınhanı olarak değiştirilmiştir.1959 yılında Sarayönü nahiyesi ilçe olarak köyleri ile birlikte Kadınhanı’ndan ayrılınca nüfus azalmıştır. Başkuyu Cihanbeyli’den ayrılarak, Örnekköy ve Sarıkaya köyleri ise daha önceleri Yunak İlçesine bağlı iken yapılan referandum sonucunda 1975 yılında Kadınhanı’na bağlanmıştır.

Türkiye genelinde olduğu gibi Kadınhanı’nda da köylerden şehir merkezlerine göç yaşanarak, Tepebaşı, Karakaya ve İstiklal mahalleleri oluşturulmuştur.

Ve nihayet bitti :) kusura bakma D bölümü beni uğraştırmıştı. Biraz karışık oldu sen ingilizce bölümleri kopyala yapıştır bir yere ordan ayırt edersin.
 
Uyarı! Bu konu 8 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı