Kodlama dillerini bilmek oyun yapmak için yeterli mi?

Yorum yazan herkesin konuyu okumadığına adım kadar eminim. Arkadaş C++, C# bilinirse Unreal Engine kullanılabilinir mi yoksa onların ayrı kütüphaneleri mi var diye soruyor ama kimi ekip işi, kimi tasarım, hazır assets vb. Alakasız cevaplar veriyor. 😂😂😂😂
C++ bilirseniz unreal engine kullanabilirsiniz rahatlıkla. Ekstradan editörü kullanmayı bilmek gerekli olsa da C++ bildikten sonra geriye daha basit kısmı kalıyor, yani evet yeterli olacaktır çoğu noktada.
 
Başlangıç için Unity/Unreal Engine motorları fazla komplike gelirse de GameMaker Studio 2 ile başlangıçta kendinizi oldukça geliştirebilirsiniz. Daha kısıtlı olsa da çok güzel oyunlar tasarlanabiliyor GameMaker Studio 2'de. Örnek vermek gerekirse popüler oyunlardan olan Undertale, Gamemaker Studio ile tasarlanmıştır.
 
Başlangıç için unity/unreal Engine motorları fazla komplike gelirse de gamemaker Studio 2 ile başlangıçta kendinizi oldukça geliştirebilirsiniz. Daha kısıtlı olsa da çok güzel oyunlar tasarlanabiliyor gamemaker Studio 2'de. Örnek vermek gerekirse popüler oyunlardan olan Undertale, gamemaker Studio ile tasarlanmıştır.

Hocam gamemaker stuido uygulamasını biliyorum hatta Steam istek listemde fakat uygulama ücretli ve ben şu durumda alamam. O yüzden ücretsiz bir uygulama kullandım hep. Ama onun yerine Godot Engine de kullanılabilir diye biliyorum. İkisinde de güzel 2D oyunlar yapanlar var.
 
Hocam gamemaker stuido uygulamasını biliyorum hatta Steam istek listemde fakat uygulama ücretli ve ben şu durumda alamam. O yüzden ücretsiz bir uygulama kullandım hep. Ama onun yerine Godot Engine de kullanılabilir diye biliyorum. İkisinde de güzel 2D oyunlar yapanlar var.
Evet haklısınız, Türkiye şartları dolayısıyla da oldukça pahalı ne yazık ki. Fakat ilgilenirseniz kendi sitesinden 30 günlük deneme süresi boyunca kullanabiliyorsunuz sanırım. Ve Steam'de de indirim dönemlerinde 83 TL'ye düşüyor sanırım (gene pahalı ne yazık ki ama ihtiyaç duyarsanız indirim döneminde daha ucuza alabilirsiniz.). Bunun yanında dediğiniz gibi ücretsiz yazılımlar da iş görecektir rahatlıkla. Ayrıca zaten Unreal Engine kullanmak isterseniz onun da editörü ücretsiz. Gönül rahatlığıyla indirip kullanabilirsiniz :).
 
MediaFire

Tek başıma ve 10 günde ve sadece kodlayarak (Basic ile) oyun motoru yada herhangi bir oyun kütüphanesi kullanmadan yaptığım oyun.

Her şey kod'a bakar. Oyun motorları o kodları hazır sunar. (Sana fazla bir şey öğretmez, seni kendi sunduklarına mahkum bırakır.)
 
C++ bilirseniz unreal engine kullanabilirsiniz rahatlıkla. Ekstradan editörü kullanmayı bilmek gerekli olsa da C++ bildikten sonra geriye daha basit kısmı kalıyor, yani evet yeterli olacaktır çoğu noktada.
Hayır yeterli olmaz. Unreal engine nin kendi kütüphanesini bilmeden bir şey yapamazsın. Macroları classları fonksiyonları bilmen gerek. Bu tüm oyun motorları için geçerli.
Örnegin. C# Bilen unity de direk kod yazamaz. Çünkü unity kütüphanesini öğrenmeli.

Sana tavsiyem. Bir dil seç. C++, C# ve hatta Java da olabilir. Önemli olan oop bir dil olması. Daha sonra Algoritma, veri yapıları ve oop konularını öğren. Olayın büyük bölümünü çözmüş oldun tebrikler.
Bundan sonra rahatça istediğin bir library, framework öğrenebilirsin.
Ve son tavsiye. Her zaman ilk kaynağın, artık ne kullanıyorsan kullan, onun kendi dokumanyasyonu olsun.
 
OOP'de de her şey hazır. Arkada ne yürüyor? insan bilemiyor. Prosedual veya Funsional programlama bilmeyen biri bence bir yerden sonra yerinde sayar.
 
Hocam biraz daha basit bir dil ile anlatır mısınız?
OOP de işlem çağırıyorsun ve parametre ekleyerek kullanıyorsun. Yok kopyasıymış, yeniden değerlendirmesiymiş, referasıymış, hep hikaye.

O işlemlerin hepsi birer Fonsiyon (işlev) içerir. Sizin işinizi kolaylaştırabilir tabiki. Ama size bir şey öğretmez. Kendiniz yapmadığınız sürece, neyin nasıl işlediğini anlayamazsınız. Tıpkı ev ödevlerinizi sizin için annenizin yapması gibi.
 

Geri
Yukarı