HAFTA BİTERKEN #1 (18.01.21 - 24.01.21)
Çok sevgili Technopat Sosyal'in oyun severleri için hazırlamış ve hazırlayacak olduğum haftalık oyun bültenine hoş geldiniz. Arkanıza yaslanın ve tüm haftanın özetini "hafta biterken" okuyun.
Bu hafta oyun dünyasında gerçektende güzel ve çarpıcı haberlerin olduğu bir haftaydı. Tabi ki tüm haberleri bu konuda yer vermeyeceğim. Daha önemli ve daha ön plana çıkan haberlerin yer alacağını unutmayın.
Bu özette olmayan kaçırdığım önemli gelişmeleri mail adresime iletebilirseniz sevinirim. Yazının sonunda mail adresimi görebilirsiniz.
Kapak: Banner psd created by freepik - www.freepik.com
"HATALI ÇIKARACAĞIMIZI BİLİYORDUK" CYBERPUNK 2077'DEN FAZLA DÜRÜST AÇIKLAMALAR
Jason Schreier isimli ünlü gazetecinin Bloomberg için hazırladığı haber makalesinde CD Projekt RED firmasının içerisinde ki çalışanlardan (birçoğunun ismini paylaşmadan) oyunun "Neden bu kadar kötü çıktı?" sorusuna yanıt arıyor.
Cyberpunk 2077 için sorunların, yayınlanmadan önce tam olarak bilinmediğini söyleyen Iwinski'nin açıklamaları bazı eski ve mevcut stüdyo çalışanları tarafından reddedildi.
Schreier raporunda "COVID-19'un iletişim ve üretimde zorluklara neden olduğunu" belirtti. Bu duruma örnek olarak ise pandemi sürecinde geliştiricilerin ofisteki konsol geliştirme kitleri üzerinde çalışamadığını söyledi. Yapılan harici testler küçük sorunları gösterse de Iwinski'nin de belirttiği gibi "Sorunların büyük çoğunluğunu" göstermemiş. Bunu da ancak oyunun çıkışından sonra yaşanan olaylar sırasında görebilmişler. Yani anladığımız o ki pandemi süreci Cyberpunk 2077 için oldukça zorlu ve imkansızlıklarla geçmiş. Fakat bu, oyunun lansman tarihindeki durumu üzerinde o kadar da etkili değil.
Schreier "Çıkış tarihi yaklaşırken, stüdyodaki herkes oyunun zor durumda olduğunu ve daha fazla zamana ihtiyaç duyduğunu biliyordu" şeklinde yazdı. Cyberpunk 2077 için çıkış tarihinin 19 Kasım'dan 10 Aralık tarihine ertelenmesine de atıfta bulundu. Bu üç haftalık gecikme sırasında "Yorgunluktan tükenmiş programcılar ellerinden geldiğince durumu düzeltmek için çabaladılar, ancak bu noktada sorunsuz bir çıkış imkansız olurdu" diyor. Hatta bir çalışan "Oyun bana göre 2022'de tam manasıyla çıkış yapabilirdi." diyor. Aynı zamanda şirketin geliştirici ekibin çalışma saatleri ve aşırı mesailer konusunda tepki aldığını da unutmamak lazım.
Şirket testler sırasında hataların büyük bir kısmını görmese de oyunun sorunları olduğunu ve biraz daha zamana ihtiyacı olduğunu biliyormuş. Fakat son erteleme duyurusundan sonra hayran kitlesinin baskılarının da etkisiyle bu riski almak istemişler gibi görünüyor. Şimdi ise aldıkları bu risk onlara hayran kitlesinin kaybolan güveni ve aldatıldığını düşünen yatırımcıların toplu davaları olarak geri dönüyor.
Oyunun RPG ağırlıklı olması durumda birçok oyuncuyu kaybedeceklerini düşündüklerini düşünüyorum. Haliyle oyunun ne olduğuna değil ne olması gerektiğini bizlere yansıttılar. E3 2018 ve 2019 yıllarında ki şovları ile oyun dünyasının belki de en büyük hypelarından birini yarattılar ve bunun meyvelerini topladılar. - ta ki oyun çıkana kadar.
Eksik bir oyun olarak çıkan CP77 sadece bununla kalmayıp mevcut jenerasyonda da başarısızlıklar yüzünden hem hisse değeri kaybetti hem de milyonlarca oyuncuyu ve haliyle milyonlarca doları. Müstehak size!
Neyse haberin daha detaylarına inmek isteyenler aşağıdaki linke gidebilirler. Ben sinirlendim, köşeme geçip biraz "LELELEY" nidası çekmem lazım.
DETAYLI HABER METNİ İÇİN :
Cyberpunk 2077 Faciasının Arka Planı
Cyberpunk 2077 geliÅtiricileri ile konuÅan Bloomberg, oyunun geliÅtirme ve pazarlama sürecinde olan biteni ortaya çıkardı. CD Projekt SA Ä°cra Kurulu
www.technopat.net
Kaynak : Merlinin Kazanı, Technopat.net
ROCKSTAR, GTA 6 NPC'LERİNE "KİŞİLİK" KATIYOR!
Öncelikle patentin Rockstar'ın neden başka oyunlar adına alınmadığını kanıtlayabilen birkaç bilgi var. Bunlar : Rockstar'ın RDR2 geliştirilme ve yayınlanma sürecinde böyle bir patente sahip olmadığı ayrıca GTA efsanesinin başlarında yer alan isimlerin aldığını görüyoruz. (David Hynd [Rockstar’da Teknoloji Direktörü Yardımcısı] ve Simon Parr [Rockstar’da Yapay Zeka Programcısı] ).
Şimdi gelelim detaylara, ne olacak bu yapay zeka ile ne kazanacak bu GTA 6? Efendim bu oyunda boş boş gezinen kaldırım eskiten, trafiği zora sokan NPC diye adlandırdığımız oyun karakterleri artık daha zeki olacak ve belli bir kişilikleri olacak. Örneğin oyundaki bazı karakterler yavaş bir sürücü olabilirken, diğerleri çok daha hızlı araç sürebilir. Veya NPC’lerle etkileşime geçtiğinizde alacağınız tepki, hepsinde farklı farklı olabilir. Bu şekilde NPC’lere kişilik kazandırmak GTA 6 içerisindeki oyun hissiyatı bambaşka bir noktaya getirecektir.
İzninizle GTA 6 için kısa bir şiir yazmak isterim :
Bekledim seni yıllarca
Gelirsin diye
Ben konsolu bilmem
Gelir misin PC'ye?
Gelirsin diye
Ben konsolu bilmem
Gelir misin PC'ye?
KAYNAK : Technopat.net
NAUGHTY DOG FANTASTİK EVRENLERE DALACAK GİBİ DURUYOR!
Bilmem tanımayan var mı bu güzide şirketi (çalışanlarının sırtlarında kamçı izi oluşmuş olabilir ama iyi oyun yapıyorlar canım, heee! bir de gönüllü mesai yapıyorlarmış, vay arkadaş işe bak [!] ) kendileri SONY'nin konsolu PS için yaptıkları oyunlar ile tanınan, büyük büyük oyunlar yapan bir firma. (Bkz. Last of Us Franchise, Crash Bandicoot, Uncharted Franchise...) Kendileri Last of Us Part II defterinin dürdükten sonra merakla beklenen yeni projelerini henüz duyurmamışlardı. Lakin Uncharted 4 ile o serinin defterini düren firmadan artık yeni bir IP bekliyorduk.-ki şirket içinde ana konsept tasarımcı ünvanına sahip bir abiden ArtStation'a (bunlar da çok seviyor he bu stationları, playstation, artstation...şakaydı...neyse) güzel güzel, orta çağ temalı çizimler düştü. Adamdan abi diye bahsetmek yanlış olur, ismi Hyoung Nam olan bu abimiz gelin bakalım neler paylaşıp neler söylemiş :
"Yeni oyundan ilham aldım. Ne hakkında konuştuğumu biliyorsunuz"
Bu açıklamayı sonradan şu şekilde yenilemiş : "Yeni oyun, Assassins Creed Valhalla'dan ilham aldım. Neden bahsettiğimi biliyorsunuz."
Bu açıklamayı sonradan şu şekilde yenilemiş : "Yeni oyun, Assassins Creed Valhalla'dan ilham aldım. Neden bahsettiğimi biliyorsunuz."
Tabi siz sevgili okurlar bu kadarcık haberle yeterince umutlanmazsınız diye ufak bir sürpriz daha iliştirdim. Naughty Dog'un oyun direktörlerinden Neil Druckmann (Last of Us 1 ve 2, Uncharted 4) resmi Naughy Dog şirket hesabının yaptığı "İŞ VAR KOŞUN GELİN!" paylaşımını alıntılayarak ahanda şu twiti attı :
Bu da demek oluyor ki bu görsellerin evreninde geçicek bir oyun geliyor. Tabi bu çok erken bir aşama olma ihtimali olduğundan muhtemelen önümüzdeki 3-5 yılda ancak geliştirilip piyasa sürülür gibi.
NVIDIA GEFORCE NOW TÜRKİYE SUNUCULARI AÇILIYOR, AMA...
Benim de bizzat kullanıcı olarak haberini paylaştığım bu güzel haberi bu bültene almasak olmazdı. Efendim GFN artık hepimiz bildiği bir sistemdir diye çok detaya inmeden kısaca : "Düşük donanım, yüksek internet ile satın aldığınız oyunları gelin bizim sunucularımızda ki canavar donanımlarla oynayın." şeklinde tanımlanabilecek şekilde, Türkiye için oldukça önemli bir platform olan GFN bunu biliyor olsa ki Türkiye için sunucu çalışmalarına başladı. "Eee güzel kardeşim niye başlığa 'ama...' yazdın o zaman" dediğinizi duyuyorum. Bekleyin, açıklıyorum.
Efendim bu güzel sistem gelmesine geliyor ama Nvidia getirmiyor. Nvidia bu sistemi Türkiye'de ki yerel hizmet sağlayıcılarından biri olan Turkcell'e veriyor. Bir nevi franchise sistemi gibi düşünebilirsiniz. (Hani Burger King - TAB Gıda, MC Donalds - Anadolu Grubu gibi şirketlerde ya, GFN'da tıpkı Rusya'da yaptığı gibi Türkiye bölgesi içinde böyle bir sistem öngörmüş ve bunu Turcell ile yapmaya karar vermiş) "Eee kardeşim tamam da hala 'ama...' yı anlamadım ben" diyorsanız biraz daha canınızı sıkayım.
Bu franchise hizmeti duyurulduktan 1 gün sonra Nvidia GFN Global, Türkiye'den GFN sitesine girenlere üyelik sayfasını ahanda bu görselle gösterdi :
Kısacası yeni üyeliklere sistemi kapattı. Şimdi bu durumda yakın zamanda GFN Global'i yani Avrupa sunucularını kullanamaz hale getirilebilir. Bu durumda Turkcell'in GFN Powered by Gameplus+ diye isimlendirdiği bu hizmet dışında başka bir GFN sistemi kullanamayacak hale gelebilir ve bu Turkcell'in elini güçlendirebilir.
Bir korkutucu haber ise Rusya'da uygulanan aynı sistemde, aracı firma (Turkcell konumunda) kendi payınıda üstüne koymuş olacakki aylık 5.45€'lık sistemi 11 € gibi bir fiyata satıyor. Yani tam 2 katı!
Türkiye'de de bu sistem normal sistemden bile pahalı konuma gelebilir. Açıkçası sizi bilmem ama ben Türkiye sunucusundan çok yerel fiyatlandırma istiyordum. Sanırsam bu yerel fiyatlandırma işini Turkcell'in kucağına atan Nvidia kendi 5.45€'luk payından taviz vermeyecek ve bize de aylık 10€'luk bir sistem karşılayacak gibi.
Gelişmeleri hem buradan hem de gameplus.com.tr adresinden ve sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.
Bu kısım Turkcell'e :
Turkcell kardeş sen daha Türk oyuncu kitlesini tanımamış olabilirsin. Bak ben sana özet geçeyim, biz var ya biz, Steam'de indirimin indirimini kovalar, Epic'den beleş oyunları 5'er 10'ar alırız. Haliyle sen bu sistemi makul fiyattan çıkartmazsan o sunucular muhtemelen bomboş kalır. Benden sana tavsiye sen bu fiyatı aylık 30₺ yi geçmeyecek şekilde ayarla. Yoksa bug avlarsın o sunucularda. Hee! bir de o "Free" üyelik sistemini sakın çıkartma.
VALVE CEOSU GABE NEWELL: VAR BİRKAÇ PROJE
Yeni Zelanda'nın yerel kanallarından biri olan TVNZ kanalı ile röportaj gerçekleştiren Gabe, tıpkı magazin programlarına çıkmış ünlülere sorulan "yeni proje var mı?" sorusuna cevap verir gibi cevaplar verdi :
" Kesinlikle geliştirmekte olduğumuz oyunlar var ve bunları duyuracağız. Oyun çıkarmak eğlenceli. Half-Life: Alyx harikaydı. Tek oyunculu oyunlara geri dönmek bu oyunlardan daha fazla yapmak için şirket içinde çok fazla momentum yarattı. "
TVNZ ekibi Gabe'e hepimizin merak ettiği soruyuda sordu ama Gabe abimiz o soruyu pas geçti. (Half Life veya Portal'ın devam oyunu geliştiriliyor mu? )
KAYNAK :
BSC
XBOX GAME PASS BU AY COŞTURDU - CONTROL - DESPERADOS III VE DAHA FAZLASI GELİYOR!
Oyun dünyasının yeni kilometre taşlarından biri olan "servis" mantığını şuan için en iyi yapabilen firma olan Xbox'ın Game Pass servisine yeni oyunlar geldi. Tabi gelenler olduğu gibi gidenlerde var da gelen gideni aratmayacak gibi duruyor.
21 Ocak
Control (PC)
Desperados III (Konsol ve PC)
Donut County (Konsol ve PC)
26 Ocak
Cyber Shadow (Konsol ve PC)
28 Ocak
The Medium (Xbox Series X|S ve PC)
Yakuza 3 Remastered (Konsol ve PC)
Yakuza 4 Remastered (Konsol ve PC)
Yakuza 5 Remastered (Konsol ve PC)
29 Ocak'ta Xbox Game Pass'ten kaldırılacak oyunlar ise şu şekilde:
Death Squared (Konsol)
Death's Gambit (PC)
Final Fantasy XV (Konsol ve PC) [Bu baya üzücü]
Fishing Sim World: Pro Tour (Konsol ve PC)
Gris (PC)
Indivisible (Konsol ve PC)
Reigns: Game of Thrones (PC)
Sea Salt (Console and PC)
KAYNAK :
KELAJAN 47 HITMAN 3 İLE GERİ DÖNDÜ!
Bu haberde tabiki oyunu incelemeyeceğim ama kısaca söylemem gerekirse bu oyun :
Serinin Absolution oyununun hikaye kurgusunu temele alarak üzerine güzel birkaç değişik oyun mekaniği koyarak bir de yanımıza bir yardımcı (uzaktan yardım ediyor ama ilerleyen süreçlerde belki fiziksel olarak da yardım eder.) yan karakter koyarak önümüze sunulmuş serinin odak noktasının dışına çıkmadan yapılmış tatlı bir Hitman oyunu olmuş.
Gelin bakalım Metacritic ne demiş ?
PC Sürümü : 45 inceleme sonucu Metacritic ortalaması : 88/100
VG247 100
Player 2 100
GamesBeat 100
Attack of the Fanboy 100
MMORPG.com 90
PCMag 90
The Digital Fix 90
PC Games 90
GRYOnline.pl 90
GameMAG 90
TrueGaming 90
GameWatcher 90
IGN 90
The Games Machine 90
Gameblog.fr 90
Shacknews 90
GAMINGbible 90
PC Gamer 90
Game Informer 90
GameSpot 90
Screen Rant 90
Destructoid 90
GamesRadar+ 90
Noisy Pixel 90
SpazioGames 88
Game Revolution 85
Millenium 85
Power Unlimited 85
Multiplayer.it 85
PC Invasion 85
Jeuxvideo.com 85
JeuxActu 85
Digital Trends 80
Everyeye.it 80
PCGamesN 80
TheGamer 80
VGC 80
DualShockers 80
Eurogamer Italy 80
IGN Italia 80
Stevivor 70
Comicbook.com 70
Player 2 100
GamesBeat 100
Attack of the Fanboy 100
MMORPG.com 90
PCMag 90
The Digital Fix 90
PC Games 90
GRYOnline.pl 90
GameMAG 90
TrueGaming 90
GameWatcher 90
IGN 90
The Games Machine 90
Gameblog.fr 90
Shacknews 90
GAMINGbible 90
PC Gamer 90
Game Informer 90
GameSpot 90
Screen Rant 90
Destructoid 90
GamesRadar+ 90
Noisy Pixel 90
SpazioGames 88
Game Revolution 85
Millenium 85
Power Unlimited 85
Multiplayer.it 85
PC Invasion 85
Jeuxvideo.com 85
JeuxActu 85
Digital Trends 80
Everyeye.it 80
PCGamesN 80
TheGamer 80
VGC 80
DualShockers 80
Eurogamer Italy 80
IGN Italia 80
Stevivor 70
Comicbook.com 70
Xbox Series Metascore 87
EGM 100
SomosXbox 95
COGconnected 92
Cultured Vultures 90
TrueAchievements 90
Game Rant 90
IGN 90
GameSkinny 90
Press Start Australia 85
Critical Hit 85
God is a Geek 85
Windows Central 80
Xbox Achievements 80
Twinfinite 80
Hardcore Gamer 70
SomosXbox 95
COGconnected 92
Cultured Vultures 90
TrueAchievements 90
Game Rant 90
IGN 90
GameSkinny 90
Press Start Australia 85
Critical Hit 85
God is a Geek 85
Windows Central 80
Xbox Achievements 80
Twinfinite 80
Hardcore Gamer 70
PlayStation 5 Metascore 84
GameSpew 90
IGN 90
PlayStation Universe 90
Push Square 90
4Players.de 83
Vandal 82
MGG Spain 82
XGN 80
TheSixthAxis 80
Hobby Consolas 80
Gamer.nl 80
Trusted Reviews 80
Carole Quintaine 80
IGN 90
PlayStation Universe 90
Push Square 90
4Players.de 83
Vandal 82
MGG Spain 82
XGN 80
TheSixthAxis 80
Hobby Consolas 80
Gamer.nl 80
Trusted Reviews 80
Carole Quintaine 80
Önceki İki Oyunun Metacritic Ortalaması
Hitman -- 83
Hitman 2 -- 82
Diğer iki oyunu Hitman 3'de oynayabileceksiniz :
IO Interactive HITMAN 3 için diğer iki oyuna sahip olanların, o oyunlarının bölümlerini de HITMAN 3'de daha iyi grafikler ile oynayabileceğini söylemişti. Lakin bu söz Steam versiyonlarını alanlar için tutulamayacak gibi. IO Interactive bu konuda "Yakında bu sorunu çözeceğiz. Save dosyalarınızı taşıyabileceksiniz." dese de henüz problem çözülmüş değil. (Bu söz EpicGames özel anlaşması olmadan önce verilmişti.) Web sitelerinde bu taşıma işlemini nasıl yapabileceğiniz anlattıkları bir blog var. O blogdan sizde yapabilirsiniz.
IO Inc: HITMAN 3, serinin en iyi çıkışını yapan oyunu oldu
IO Interactive, Hitman 3'ün serinin en büyük dijital çıkışını gerçekleştiren oyun olduğunu duyurdu. Çıkışında dijitalde serinin en çok satan oyunu olmayı başardı. Net satış miktarı ve kutulu sürümünün nasıl bir performans sergilediği açıklanmadı. Hitman 3 PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, PC ve Stadia için 20 Ocak'ta çıkış yaptı. PC'de Epic Games Store'a özel ve Switch'e de bulut versiyonu geldi.Türkiyeti fiyatı fazla gibi...
HITMAN 3 her ne kadar seriyi re-build ettiklerinde sonra çıkardıkları en iyi oyun olsa da Türkiye fiyatlandırması konusunda daha iyi olabileceğini düşünürdüm. CEO'su Türk olan bir şirketin bile yerel fiyatlandırmayı yapamaması beni üzdü. Umarım bir sonraki oyunda düzeltilir. Özellikle konsol fiyatı baya pahalı.
EpicGames - 260 ₺ | PS5 - 499 ₺ | Xbox Store - 260 ₺ |
KAYNAK:
PC
XBOX
PS
HITMAN
HITMAN 2
Dipnot: 23.01.2021 puanlarıdır. İnceleme ortalamaları değişebilir.
XBOX LIVE GOLD'DAN 'GOLD' DEĞERİNDE HABERLER
Xbox One
Gears 5 (1 - 28 Şubat)
Resident Evil (1 - 28 Şubat)
Dandara: Trials of Fear Edition (16 Şubat - 15 Mart)
Xbox 360
Lost Planet 2 (16 - 28 Şubat)
Xbox
Indiana Jones and the Emperor's Tomb (1 - 15 Şubat)
Oyunlar geriye uyumlulukla Xbox One ve Xbox Series üzerinde de oynanabilir.
Artık F2P oyunları online oynamak için XLG abonesi olmanıza gerek yok!
Microsoft, dün yaptığı duyuruyla birlikte Xbox Live Gold bir aylık abonelik fiyatının $1, üç aylık abonelik fiyatının $5 ve altı aylık abonelik fiyatının $20 artacağını açıklamıştı fakat oyunculardan gelen tepkilerden sonra geri adım attılar.
Xbox Live Gold'un abonelik fiyatları değişmeyecek ve şu şekilde devam edecek:
1 ay için $9.99
3 ay için $24.99
6 ay için $39.99
12 ay için $59.99
Microsoft ayrıca oynaması ücretsiz oyunların artık Xbox Live Gold aboneliğini gerektirmeyeceğini belirtti.
KAYNAK:
BSC - Bedava Oyunlar
BSC - XLG Fiyat Politikası
KLEI ENTERTAINMENT ÇİN'E OYUN ÇIKARAYIM DERKEN FİRMAYI KAPTIRDI!
Don't Starve, Mark of the Ninja, Oxygen Not Included ve Shank'in geliştiricisi olan Klei Entertainment oyunlarını Çin pazarına sokmak isterken Tencent devi "Abi sen oyunu verme direk şirketi saralım" demesi üzerine Klei "OK" diyerek şirketi Tencent'in altına aldı. Tencent klasik yöntemi ile hisse üstünlüğü kurarak karar mekanizmasının sahibi oldu. Lakin, Klei Entertainment'ın kurucusu Jaime “Bigfoot” Chen tarafından belirtilene göre bu anlaşma stüdyonun en iyi olduğu konu olan başka kimsenin yapamayacağı benzersiz deneyimler oluşturmaya odaklanmalarına yardımcı olacak. Stüdyonun projelerinde, yaratıcılığında, personelinde ve diğer yönetim alanlarında herhangi bir değişiklik olmayacak. Klei Entertainment'ın Tencent'i seçme nedeni ise istedikleri kontrol seviyesini korumalarına izin vereceğini düşündükleri tek firma olması.
KAYNAK:
Geeklik ve Ötesine
BSC
GOD OF WAR SERİSİNİN YAPIMCISI SANTA MONICA, YENİ ELEMANLAR ARIYOR!
Santa Monica Studio resmi twitter hesabı, henüz duyurulmamış yeni bir oyunun geliştirilmesi için deneyimli bir sanat yönetmeni aradıklarını duyurdu. İşe alınacak kişide aradıkları özellikler ise oldukça çarpıcı. "Sınıfının en iyisi" tanımı ile ekibe ilham katabilecek birini arıyorlar. (boards.greenhouse.io)
Yapılan bu açıklama geçtiğimiz Eylül ayında PlayStation 5 için duyurulan God of War dışında başka bir oyunun daha yolda olduğunu işaret ediyor. Ayrıca 2018'de Santa Monica Studio teknik yönetmeninin LinkedIn profilinde stüdyonun iki proje planladığı yazıyordu.
Santa Monica Studio'nun God of War'ın yanı sıra ne üzerinde çalıştığı henüz belli değil. Bir ara bilim-kurgu oyunu geliştiriliyorlardı fakat 2014'te iptal edildi. Konsept görselleri 2017'de ortaya çıktı. Sizce nasıl bir oyundur bu oyun? Haberi alıntılayarak cevaplarsanız sevinirim.
KAYNAK :
VG247
KORKU GELİYOR...GERİLİM GELİYOR...RESIDEN EVIL 8: VILLAGE GELİYOR!
7 Mayıs 2021'de PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One ve PC için çıkacak. (Maşallah)
PlayStation 5 özel demosu Maiden bugün yayınlandı. Oyundaki görselliği ve 3D sesi tanıtan bağımsız deneyimi PlayStation Store üzerinden indirip oynayabilirsiniz. Daha sonraki bir tarihte tüm platformlar için ayrı, yeni bir demo daha gelecek.
Ön siparişler başladı. Her sürüm için ön sipariş bonusları dekoratif bir silah eklentisi Mr. Raccoon Weapon Charm ve tabanca mühimmatı, av tüfeği mühimmatı, bir ilk yardım tedavi paketi ve bir maymuncuk bulunan Survival Resources Pack. Dijital deluxe sürüm Trauma Pack (Samurai Edge silahı ve Mr. Everywhere aksesuarı gibi hatıra eşyaları), bir ekran filtresi, özel güvenli oda arka plan müziği ve Resident Evil Village deneyimini destekleyecek pek çok öğe içerecek.
PS Store Standart | PS Store Deluxe | Xbox Store Standart | Xbox Store Deluxe | Steam Standart | Steam Deluxe |
499 ₺ | 569 ₺ | 485 ₺ | 554 ₺ | 279 ₺ | 332,22 ₺ |
Capcom ayrıca çok oyunculu Resident Evil oyunu Resident Evil Re:Verse'ü duyurdu. Resident Evil Village'ı satın alan tüm kullanıcılara ücretsiz sunulacak.
Resident Evil Village, ilk olarak Resident Evil 7 biohazard'da başlayan Ethan Winters'ın hikayesine devam ediyor. En son oyunda, nabız hızlandırıcı aksiyon, Resident Evil serisiyle eşanlamlı, hayatta kalma korku oyunuyla birleşiyor. Oyun oynanışına ilk kapsamlı bakışta geliştirme ekibi, önceki Resident Evil oyunlarından hayranların en sevdiği öğelere geri dönen bazı özellikler dahil olmak üzere birkaç yeni ayrıntı ortaya çıkardı. Kahramanı Ethan artık "Dük" adlı bir tüccar ile eşya alıp satabilecek, üretim için tarifler satın alabilecek ve silahları özelleştirebilecek. Oyun boyunca bulunan malzemeleri kullanarak, köyün dehşetinden kurtulmak için gereken paha biçilmez sarf malzemelerini üretebilecek. Bu malzemelerin kullanılması, serinin fanların aşina olabileceği alan yönetimine dayalı revize edilmiş bir envanter sistemi ile daha stratejik planlama da içerecek.
Bugünkün sunumda görünen düşman kadrosu, şimdiye kadar Resident Evil Village'da gösterilenlerin sadece birkaçı. Ethan, kendisini amansızca takip eden hızlı hareket eden yaratıklar ve Leydi Dimitrescu’nun böcek sürülerine dönüşebilen gizemli kızları gibi birçok tehdit ile karşı karşıya gelecek. Oyunun farklı rakipleri kendi kendine özgü saldırı yöntemlerine sahip olacak, bu nedenle oyuncuların hayatta kalmak için ne zaman saldıracaklarına, ne zaman korunacaklarına veya kaçacaklarına dair hızlı kararlar alarak stratejilerini uyarlamaları gerekecek. Ethan'ın cephaneliğinde düşmanlardan uzaklaşmak ve bir sonraki hamlesine karar verebilmek için ona zaman kazandıracak yeni bir hareketi var.
Yeni fragman:
Oynanış videosu: (34:42 - 39:47)
KAYNAK VE METİN :
BSC
PLAYDEAD, LIMBO VE INSIDE OYUNLARINDAN SONRA GAZA GELMİŞ!
Limbo ve Inside'ı yapan Playdead'in sıradaki oyunu "Third Person", açık dünya, bilim-kurgu, macera türünde olacakmış. Hocam kusura bakmayında siz niye çıtayı buraya koydunuz bak yanarsınız bak, hem senin içinde Keanu Reeves yer alan bir oyuncu kadronda yok insanları dürtükleyemezsin de. Sen yapsana şöyle zıplamalı, kaçmalı oyunlar.
EpicGames firmasının yayıncı olarak görev alacağı oyunun PC tarafında EpicGames özel olarak çıkması da kaçınılmaz gibi. Bakalım neler olacak sana da güveneceğiz artık Playdead, elden bir şey gelmez. Bu arada konsept bazı görselleride şu şekilde:
KAYNAK :
PUBG EVRENİ BÜYÜYOR : YENİ BİR PUBG EVRENİNDE GEÇEN OYUN GELİYOR!
PC sürümü eskisi kadar çok oynanmasa da (70 milyon konsol ve PC kopyası satmış durumda) hala hatrı sayılır oyuncu sayısına sahip PUBG, mobil pazarda ise çok güçlü bir hale geldi. (600 milyondan fazla cihazda yüklü! ) Haliyle PUBG'nin yaratıcıları bu evreni bırakmayı düşünmüyor. Bloomberg'in haberine göre PUBG ile ilişkili yeni bir oyun konsollar ile PC için geliştiriliyor ve bu yıl çıkması planlanıyor. Mobil için de yine bu yıl çıkacak bir battle royale oyunu yolda.
Ayrıca bir animasyon projesinin yapım aşamasında olduğu ve bununla ilgili stüdyo satın almalarının muhtemel olduğunu belirtildi.
Bluehole, PUBG Corp ve The Callisto Protocol'ün yayıncısı Striking Distance, Güney Kore merkezli şirket Krafton'un bünyesinde bulunuyor. Bloomberg, Krafton'un bu yıl içinde halka açılacağını ve değerinin 27.2 milyar dolar olabileceğini söylüyor.
Büyü bakalım PUBG, büyü. Sizce nasıl bir oyun olur?
KAYNAK :
PC GAMER
BU NASIL OYUN BÖYLE! - NINJA THEORY'NİN PROJECT MARA'SI ORTAYA ÇIKMAYA BAŞLADI
Project Mara kod adlı, Ninja Theory oyunu ile alakalı yeni videolar sergilendi. Videoda ki göz alıcı detayların sebebi ve oyunun nasıl bir yol izleyeceği konusunda da bazı detaylar paylaşıldı.
Ninja Theory bu oyunda yeni bir hikaye kurgusu deneyecek. Klasik anlatımlardan uzak olan Hellblade Senua's Sacrifice oynamış biri olarak bu firmanın yapacağı şeylerin gerçekten oyun dünyasına farklı izler bırakmakta üstüne olmayacağına eminim. Aynı zamanda Senua'nın hikayesinin 2. oyunuda yolda. Orada da çok farklı şeyler denerler mi bilmiyorum ama mevcut Senua oyunu bile gayet iyiydi.
Oyunun geliştirilme aşamasından paylaşılan videolarda ki görsel detaylar gerçekten göz alıcı ve aşırı detaylı duruyor. Peki nasıl bu kadar göz alıcı? Aslında bu oyun için tamamen deneysel bir deneyim ve yapım diyebiliriz. Yani bir teknoloji demosunun oynanabilir bir hal alması gibi bir şey de denebilir. Oyunda oldukça farklı değişik oynanış mekanikleri ve kurgu olacağını söyleyen firma, detayların bu kadar iyi olmasını oyunun sadece bir apartmanda geçiceğini ve dış mekan gibi detaylandırılması zor mekanların olmamasını sebep gösterdi.
Yayınlanan videoda da gerçek hayatta var olan bir apartmandan ne kadar da detaylı bir çalışma çıkardıklarını görebiliyoruz. Görsellerden yeterince etkilenmeyen veya daha fazlasını merak edenler için işte o video :
KAYNAK:
IGN
SHERLOCK HOLMES: CHAPTER ONE'DAN YENİ DETAYLAR GELDİ
Geliştirici Frogwares, Sherlock Holmes: Chapter One için ‘Sorularınız Yanıtlandı’ video serisinin ilk bölümünü yayınladı.
Beş ana görev ve 30'dan fazla yan görev bulunacak. Bu yan görevlerin bazıları ana görevler kadar büyük. Sadece ana hikayeden giderseniz oyunun süresi yaklaşık 12-15 saat fakat oyundaki her şeyi göreceğim diyorsanız 40-50 saat.
Ana hikaye Sherlock'un annesinin ölümünü araştırmak üzerine. Ancak genç Sherlock kendisinin gerçek bir dedektif olduğunu kanıtlamak için her bir olayı araştırmak konusunda istekli ve yan görevlerin hepsi farklı hikayelere odaklanacak.
Oyun açık dünya. İlk ana görevi tamamladıktan sonra adayı keşfetmekte ve yeni görevleri kendiniz bulmakta özgürsünüz. Neyi ne zaman yapmak istediğiniz size kalmış.
Kılık değiştirme oyunun önemli bir parçası. Bulduğunuz veya satın aldığınız kıyafetlerle farklı sosyal grupların güvenini kazanma ve kapalı özel bölgelere erişme şansı yakalayacaksınız. Kıyafet, şapka, gözlük ve sakal gibi unsurlar özelleştirilebilecek. Yaşlı görünmeniz gerekiyorsa makyajla kırışıklık dahi ekleyebileceksiniz. Oyuncular oturduğu malikaneyi de özelleştirebilecek.
Seçimlerinize göre ana ve yan görevlerin farklı sonuçları olacak. Oyunun da birkaç farklı sonu bulunmakta. Sherlock sadece bulmaca çözmeyecek. Hikayede uygun yerlerde dövüştüğü sahneler de olacak.
Geliştirici ekip oynanış göstermeye henüz hazır değil. Sherlock'u Alex Jordan ve yardımcısı Jon'u Wil Coban seslendiriyor.
Sherlock Holmes: Chapter One PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One ve PC için 2021'de çıkacak ve Türkçe altyazı desteği sunacak.
Daha fazla detayı soru & cevap videosunda bulabilirsiniz.
KAYNAK VE METİN:
BSC
ATOMIC HEART'TAN RTX ŞOVU
KAYNAK :
Nvidia
THE MEDIUM'DAN ÜRKÜTEN SİSTEM GEREKSİNİMLERİ
Sahip olduğu farklı atmosfer ile oyunculara bambaşka bir deneyim yaşatmayı hedefleyen The Medium, bildiğiniz gibi 28 Ocak 2021 tarihinde resmi olarak satışa sunulacak. Satışa sunulduğu ilk günden Xbox Game Pass sistemine de dahil olacak olan yapım ise, iki farklı gerçekliği oyunculara gösterecek. Bu açıdan oyunculara oldukça farklı bir deneyim de sunacak olan geliştirici stüdyo, bugün ise oyunun detaylı sistem gereksinimleri açıkladı.
Oyunun açıklanan sistem gereksinimleri incelediğimizdeyse, yapımcı firma oyunu en yüksek Ray Tracing ayarlarında 4K/30 FPS oynamak isteyen oyuncular için RTX 3080 ekran kartını öneriyor.
En düşük ayarlarda 1080p/30 FPS değerlerinde The Medium’u oynamak isteyen oyunculara GTX 1060 ekran kartını tavsiye eden yapımcı firma, ayrıca Ray Tracing olmadan oyunu en yüksek ayarlarda 4K/30 FPS’de oynamak isteyenler içinse de RTX 3060 Ti ekran kartını öneriyor.
Minimum
|
Önerilen
|
Yüksek
|
Ultra
|
RT Minimum
|
RT Önerilen
|
RT Yüksek
|
KAYNAK:
Technopat
CIVILIZATION VI'NIN YENİ DLC'Sİ KUBİLAY HAN, VİETNAM VE DAHA FAZLASINI İÇERECEK
Yeni lider, yeni uygarlık, yeni oyun modu, yeni ilçe ve iki yeni bina/yapı ekleyecek.
Yeni lider Kubilay Han. Çin ve Moğolistan için alternatif lider olarak sunulacak ve yeni ve benzersiz fırsatlar oluşturacak. Yeni uygarlık Vietnam. Kültür ve arazi odaklı olacak. Cesareti, gerilla taktikleri ve ölümcül öfkesi ile tanınan, başarıları ile efsane haline gelen gizemli bir tanrı benzeri figür tarafından yönetilecek.
Yeni oyun modu, ekonomik bir imparatorluk kurmanıza ve madeni para havuzlarında yüzme fantezilerinizi yaşamanıza olanak tanıyan Monopolies & Corporation olarak adlandırılmış. Yeni oyun modu ile, yinelenen kaynaklar etrafında bütün bir Endüstri yaratabileceksiniz. Endüstriler, ana şehirlerine güçlü güçlendirmeler ve düzenli olarak Great Merchant puanları sağlar; daha fazla toplamaya devam ederseniz, bir Endüstriyi bir Şirkete yükseltebilirsiniz. Şirketleriniz, Borsa ve Liman binalarına yerleştirilmiş Ürünler oluşturmanıza izin verecektir. Lüks bir kaynağın küresel arzına hakim olmayı başarırsanız, muazzam miktarda altın ve Turizm üreten bir Tekel yaratabilirsiniz.
Bu indirilebilir içerik, New Frontier Pass'in beşinci ve sondan bir önceki indirilebilir içeriği. 199,00 TL olan New Frontier Pass'e dahil olacak veya 38,99 TL'den tek olarak satın alınabilecek.
Geliştirici güncellemesini aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz.
KAYNAK VE METİN:
BSC
CYBERPUNK 2077'YE İLK BÜYÜK YAMA GELDİ (1.1)
Cyberpunk 2077 ile başladığımız bu bülteni onunla bitiriyoruz. Cyberpunk 2077'nin birçok problemine çözüm ve gelecek güncellemelerin zemini oluşturacka yeni yaması tüm platformlara aynı anda geldi. Yamada ki bazı değişiklikler ise şu şekilde :
Kararlılık
- Oyundaki çeşitli sistemlerdeki bellek kullanımları iyileştirildi. (Karakterler, etkileşimler, navigasyon, oyun içi videolar, yeşillikler, lazer efektleri, minimap, cihazlar, yapay zeka, sokak trafiği, çevre hasar sistemi, GPU ilişkili sistemler ve daha fazlası)
- Çeşitli çökme sorunları giderildi. (Diğerlerinin yanı sıra kayıttan yüklerken, oyunu açıp kapatırken ve geri dönüşü olmayan noktaya gelindiğinde yaşanan çökme sorunları da giderildi.)
UI (Kullanıcı Arayüzü
- Beyin Dansından çıkış isteminin eksik olabileceği bir sorun düzeltildi. (Çıkış yazısı ve yanındaki ilgili tuş atamasının ekranda görünmemesinden bahsediliyor.)
- Geçersiz bir eşya oyundan kaldırıldı. (Hangi eşya olduğu belirtilmemiş.)
PlayStation Özel
- PS4 pro ve PS5 için kalabalığa girildiğinde düşen performans konusunda iyileştirmeler yapıldı.
- PlayStation 4 üzerindeki çeşitli çökme sorunları düzeltildi.
Xbox Özel
- Oyundaki çeşitli işlemler için Xbox One X ve Xbox One S üzerinde bellek kullanımı iyileştirildi.
Bunların yanı sıra Cyberpunk 2077 Patch 1.1 yamasıyla birlikte oyun kayıtlarınızın tutulduğu dosyanın yüksek boyutlara ulaşılması da kısıtlandı. Daha önce 8 MB boyutunu geçmiş bir kaydınız bozulmuşsa ne yazık ki geri getirmenin bir yolu yok. Ayrıca artık Steam üzerinde çevrimdışı modda da olsanız başarımları kazanabileceksiniz. Ancak yama notlarında belirtildiği üzere oyunu açmadan önce çevrimdışı moda geçmeniz gerekiyor. NVidia ekran kartları için oyunun çökmesine sebep olan bir hata da giderilmiş.
Bunlar dışındaki tüm detaylar için buradan güncelleme notlarına ulaşabilirsiniz. Beklenen büyük güncellemelerden biri olan bu güncelleme ile oyunda irili ufaklı hata ve optimizasyon problemleri giderilse de henüz tam anlamıyla oturmuş bir oyun diyemeyiz. Aynı zamanda bu büyük güncellemeyi daha ufak patchlerde destekleyeceklerdir. Güncelleme ile oyuna yeni bir içerik eklenmediğini hatırlatıyorum.
Dipnot: 1.1 diyoruz fakat oyunun sürümü bu güncelleme ile 1.07 olarak güncellendi.
KAYNAK :
MerlininKazanı
Hafta biterken oyun dünyasının gelişmelerine gözattınız, her hafta buranın tozunu almaya gelmeyi unutmayın!
KralYolu'ndan Esintiler :
| [İnceleme] Haylou GT1-Pro Wireless Kulaklık | [İnceleme] CP77 İncelemem - Bu oyun olmuş mu? | Neden Signal Messenger kullanmalıyız?
Bu içerik Technopat.net Sosyal ailesi için hazırlanmıştır. Belirtilen kaynaklardan derlenerek hazırlanan bu haberlerde bazı metinler kaynaklardan doğrudan alınırken bazı metinler bizzat benim tarafından yazılmış, bazıları ise harmanlanarak sunulmuştur. Kaynak belirtilmeyen içerik görmeniz durumunda alıntılayarak, yanıtlarsanız sevinirim. İçerik ile ilgili görüş ve fikirlerinizi, eksik bulduğunuz şeyleri : [email protected] adresine iletebilirsiniz.