yaraliordek
Hectopat
- Katılım
- 21 Mayıs 2021
- Mesajlar
- 4.830
- Makaleler
- 3
- Çözümler
- 15
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Ben düşünmek oluşturmaktır demedim. Sadece deneyimlenmiş varlıklar düşünülebilir ve deneyim bir varlığın gerçekliğine dair işarettir ama bir varlığı düşünememek onun var olmadığını göstermez sadece deneyimlenmediğini gösterir.
Yanlışın var. deneyimlenmemiş bir varlıkta olmayan gerçekliği insan beyni düşünemez. Fazla ifade kullanmışsın.
Platon'u anlayarak okumanı tavsiye ederim. Felsefi kitaplar 1 ayda bitirilecek şeyler değillerdir.
Yazının sonunda başka bir argüman sunacağım. Bunu beğenmediysen onu çürütürsün.
Bu soruların cevapları için bir argüman daha sunmam gerek.
Metafizik evren ve shemuckshuarsjede arasındaki farklardan biri de metafizik evrene ihtiyaç olmasıdır zaten bu yüzden metafizik evrenin varlığı bu kadar çok sorgulanır ve cevaplar alınılmaya çalışılır.
Varlıklar sürekli bir oluş içerisindedirler aynı ateş gibi. Bunu herakleitos da söyler. Varlık değişirken asla tamamıyla özgür değildir. Hep benliğine sadık kalarak değişir. Hep bir şeyi referans alır. Ateşe yeteri kadar odun atarsan ateş bir anda suya dönüşmez hep ateş olarak kalır. Ateşin ateş olarak kalmasının nedeni benliğine sadık kalmasıdır. Bu benlik ise metafizik evrendedir çünkü benliği deneyleyemezsin. Eğer metafizik evreni yok edersen bu benliği de yok edersin ve etrafımızda sürekli şekil değiştiren cisimler ve canlılar olur.
Varlıklar değişim içerisindeki referanslarını metafizik evrendeki benliklerinden alır çünkü metafizik evren bir oluş içerisinde değildir.
Metafizik evrene ihtiyaç yoktur.
Metafiziğin varlığı dolaylı yoldan ruhun varlığı ile alakalıdır, ruh var mı diye soracak olursan bilmiyorum, ama olması olağan durmuyor.
Metafizik evreni var olsa bile, bizim varoluşumuza hiçbir şekilde etki edemez, etki edebildiğini düşündüğünüz zamanların her zaman daha mantıklı bir açıklaması olmuştur, olacaktır.
Solucanlar uzaya çıkamaz, uzayın var olduğunu bile bilemezler. Bu solucanlar için uzayın var olmadığını gösterir. Bir solucanın uzaya erişmesi imkansız olduğu için uzay, solucan için yoktur. Aynı şekilde metafizik evreni bizim için yoktur. Ama metafizik için var olabilir. Metafiziğin var olup olmamasının kanıtlanabilmesi için, metafiziğin bizim varoluşumuzda bir etkisi olması gerekmektedir.
Orada bir köy var uzakta, hiç gitmesek de, hiç görmesek de o köy bizim köyümüzdür. Aslında o köy yoktur. Metafizik evrenini felsefe ile açıklamak kolaydır, her şeyi felsefe ile açıklayabilirsiniz. Örneğin tanrının varlığını kabul eden kesim, tanrıyı açıklarken; her şeyi tanrıya bağlarlar ve tanrıyı şekilden şekle sokarlar. Örneğin; tanrı aslında umuttur. Tanrı ne işe yarar? İstediklerimizi yerine getirir. Eğer işe yaramasını istiyorsan, umudunu kendi benliğinden uzaklaştırıp ona kendinden daha yakın olmalısın. Onunla konuşmalısın, en basitinden; ondan yağmur yağmasını iste, yağmur er ya da geç yağacaktır. Peki bunu umut mu yaptı? Sen nasıl istersen.
Felsefe sana bu açıklamayı yapar, tanrıyı umuda çevirir, sen umudun yokluğunu inkar edemezsin. Bu yüzden tanrı var dersin, sonra felsefe senin en başta inkar ettiğin tanrıya ibadet etmek için tartışmadan ayrılır.