Rehber Red Dead Redemption 2 İnce Grafik Ayarlamaları

Öncelikle herkese merhaba. Uzun bir zamandır bu rehberi hazırlamak istiyordum. Forumdaki birçok kişide RDR2 detaylı grafik ayarları rehberi hazırlamam gerektiğini dile getirmişti. Bu rehberi hazırlamamdaki en büyük sebep düşük seviyeli bir sistemle bile oyunu gayet iyi seviyede oynayabilmiş olmamdır. Birçok rehber hazırlayan kişinin RTX'li sistemlerde alay eder mişçesine "FPS için her şeyi düşüğe alın" demesi ve sanki her şey buraya kadarmış gibi tebrikler alması sinirime dokunmuştu. RDR2 grafik ayarlarına tanımlama yapma isteğim olsaydı muhtemelen "mini Games" derdim çünkü diğer oyun ayarlarına kesinlikle benzemiyor. Sistemimi belirtmem gerekirse;
• NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2 GB VRAM.
• i5 1035G7 (10th gen) 3.6 GHz.
•8 GB RAM DDR4 2666 MHz.
•Windows 10 Home.
720P15 FPS ile en düşük ayarlarda oynayacağım söylenirken, yaptığım ince ayarlamalarla 1600x900 yüksek-orta karışımı ayarlarla 25-35 FPS değerlerinde oyunu bitirdim 😊
Birkaç fotoğraf göstermem gerekirse;

Eki Görüntüle 1295277

Eki Görüntüle 1295279

Eki Görüntüle 1295280

Lafı fazla uzatmadan rehbere geçmek istiyorum 🙂

başlangıç ayarları:

resolution: 1920x1080
• Çözünürlüğünüzü seçebilirsiniz)

V-Sync: On
• Ekranda yırtılmalar varsa açılabilir.

tripple buffering: On
• 2-3 FPS arttırır.


temel ayarlar:

texture quality: High

• Oyundaki gerçekçiliği en fazla etkileyen ayarlardan biridir. Dokuların kalitesini değiştirir. Low ile Ultra arasında 6-7 FPS fark var. Oyunda en az high texture kullanılmasını öneririm.

anisotropic filtering: 8X
• 2K'da veya 4K'da oynamadığınız sürece FPS kaybı yok.

lightning quality: Medium
• Oyundaki lambaların, kamp ateşlerinin ve mumların ışık kalitelerini belirler. High ile medium arasında 5 FPS var. Low ile aralarında FPS farkı yok.

global ılluminations quality: High
• Oyundaki atmosferik ışıklandırma kalitesini ayarlar. Low/Med/High FPS farkı yok. Ultra ile 5 FPS fark var.

Eki Görüntüle 1295289

Shadow quality: High
• Gölge kalitesini ayarlar. Saçma gelebilir ancak Low ve Med'den daha yüksek FPS veriyor.

far Shadow quality: Medium
• Uzaktaki gölgelerin kalitesini ayarlar.

screen space ambient occlusion: Medium
• Low yapınca kötü gözükür. Medium ideal. Kapalı alanlardaki ışıklandırma kalitesini ayarlar.

reflection quality: Low-medium
• Her bir ayar arasında 5'er FPS'lik kayıp var. Oyundaki cam/su birikintisi gibi yansıtıcı yüzeylerdeki yansıma kalitesini ayarlar.

mirror quality: Medium
• Şehir ortamında fazla FPS kaybına sebep oluyor. Aynalardaki yansıma kalitesini ayarlar.

Eki Görüntüle 1295298

water quality: Özel (ince ayarlamalar yapılacak)

Volumetric quality: Özel (ince ayarlamalar yapılacak)

Particle quality: Low-Ultra

• İşlemciye yük bindiren gereksiz bir ayar. Eğer işlemciniz iyiyse FPS kaybı olmadan.
Ultra'da kullanabilirsiniz. Rhodes'te ve emerald Ranch'te FPS farkı hissedilir.

tesellation quality: Low-Ultra
• Bu ayarda particle quality gibi işlemciye yük bindiren bir ayardır. Atların ve.
İnsanların yumuşak zeminde bıraktığı ayak izlerinin kalitesini ayarlar. İsteğe bağlı.

Eki Görüntüle 1295291

TAA: Medium-high
• Kapalı olması durumunda oyundaki görüntüyü bozan bir ayar.

FXAA: Açık-kapalı
• Görüntü kalitesini etkileyen bir ayar. Kullanıcıya bağlı denenebilir. 1-2 FPS fark eder.

MSAA: Kapalı!
• Herkesin bileceği üzere en fazla FPS kaybına sebep olan ayar. Açılması halinde güzel.
Bir görüntü elde edilebilir. Ancak FPS kaybı fazla olur.


ince ayarlamalar:

Graphics API: DirectX12-Vulkan

• Yüksek FPS için Vulkan tercih edilmelidir. Laptop kullanıcıları Vulkan + çerçevesiz pencereli.
Kullanmalıdır. DirectX12 daha stabildir ve daha az hatalıdır. FPS farkları 2-3 olmakla birlikte.
Görüntü arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır. DX12 her daim tam ekranda yüksek FPS verir.

near volumetric resolution: Low
• Gereksiz bir ayar. Yakındaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

far volumetric resolution: Medium
• Uzaktaki tozlu rüzgar kalitesini ayarlar.

Eki Görüntüle 1295294

volumetric lightning quality: Medium
• Sislerin ve toz bulutlarının arasından süzülen ışığın kalitesini ayarlar.

unlocked volumetric raymarch resolution: Off
• oyundaki gereksiz bir ayar.

particle lightning quality: Low
• Gereksiz bir ayar. Partiküler ışıklandırma kalitesini ayarlar.

soft shadows: Off
• Daha keskin gölgeler için kapalı olmalıdır. Birkaç FPS fark eder. Kullanıcıya bağlı olduğundan fazla söze gerek yok.

grass shadows: Medium
• Çimenlerin gölgelendirme kalitesini ayarlar. High'te 2-3 FPS kayıp oluşurken, Low ve mediumda FPS değerleri aynıdır.

long shadows: Off
• Gün batımında oluşan uzun gölgeleri ayarlar. FPS farkı yok denebilir.

Full resolution ssao: Off
• Gerçekten gereksiz bir ayar.

water refraction quality: Low
• Sulardaki yansımaların kırılmasını ayarlar.

water reflection quality: Medium
• Sulardaki yansımaları ayarlar. Hatırı sayılır bir FPS değişimi sağlar.

Eki Görüntüle 1295295

water physics quality: 1 seviye
• Fazlasıyla FPS kaybı var.

resolution scale: 0.667-1.25
• Oyunda yüksek FPS almak için 0.667'e düşürülebilir. Ancak uzaktaki nesneler bulanık olur. Ancak diğer oyunlardaki gibi bozuk bir bulanıklık söz konusu değil.
Arttırılması, FPS kaybına karşılık görüntüde keskinlik sağlar. 0.5 (1/2) resolution scale yapılması tavsiye edilmez çünkü görüntüde bariz bozulmalar meydana gelir.

TAA sharpening: %50

Motion blur: Off

• Sağa sola dönerken bulanıklık efekti oluşturur.

reflection MSAA: Off-4X
• Eğer reflection quality Low ise kapalı, medium ise 4X yapılmalıdır. Daha yüksek yansıma seviyelerinde.
Devasa FPS kayıpları oluşabilir. Yansımaların daha pürüzsüz gözükmesini sağlar.

geometry level of detail: %0-%50
• Oyunda herkese göre değişken olan bir ayar. FPS kazanımı açısından %0 kullanilabilir. Eşyaların oluşma uzaklığını ayarlar. Ancak %0'la bile eksiklik hissedilmezken %100'e çekip devasa FPS kayıpları yaşamak kullanıcıya bağlı.

Eki Görüntüle 1295297

grass level of detail: 4/10
• Çimenlerin çizim mesafesini ayarlar. İdeal olarak 4. seviye tercih edilebilir.

tree quality: Medium
• Ağaçların kalitesini ayarlar. Ormanlarda FPS farkı hissedielbilir. Görüntüde devasa bir değişim yaşanmaz.

parallax occlusion mapping: Low
• İki farklı zeminin birbiriyle örtüşmesini ayarlar.

decal quality: Low
• Kurşun deliklerinin sıklıklarını ayarlar.

fur quality: High
• Kürk kalitesini ayarlar. Kişiye bağlı değiştirilebilir.

Eki Görüntüle 1295290

tree tesellation: Off
• Ağaçların daha kabarık olmasını sağlar. FPS farkı fazla.

son sözler:

Eki Görüntüle 1295303

Rehberimin burada sonuna geliyorum. Umuyorum herkes istediği gibi ayarlamalarını çekerek oyuna dahil olur 😄 muazzam ötesi bir oyun. Oynamadan geçmeyin derim 😊


R5 3600
GT 1030 DDR4
16 GB RAM ile işe yarar mı? 720p Low'da 18 FPS falan alıyordum.
 
Ramin çok bi artısı yok dostum 8 gb ram bile yetiyordu bana. Ayrıca o ekran kartıylada lowdan üstüne çıkamazsın malesef.
Ram aslında bu tip oyunlarda etkili oluyor. Özellikle God of War'da 10 FPSlik fark yaratmıştı. RDR2'deyse VRAM sınırını aşan ayarlarda biraz daha rahatlamamı ve işlemciye bindirilen yükün azalmasını sağlamıştı.
R5 3600
GT 1030 DDR4
16 GB RAM ile işe yarar mı? 720p Low'da 18 FPS falan alıyordum.
İşlemcinizin performansını maalesef bilmiyorum. Ama ekran kartına net bir şekilde yorum yapabilirim. Ekran kartın GDDR5 olsaydı rehberde belirttiğim grafik ayarlarıyla oynayabileceğinizin teminatını verebilirdim. Ddr4 ve GDDR5 arasında biraz performans farkı olmasından ötürü garanti veremiyorum . Yinede mümkünse denemenizi tavsiye ederim. Hatırlatmam gerekirse benim bu sistemim içinde "720p lowestta 15 fpste oynarsın." denmişti. Yaptığım ayarlamalarlada 1600x900 High-Med arasında 30-35 fpsle oynamıştım.
 
RAM aslında bu tip oyunlarda etkili oluyor. Özellikle God of War'da 10 FPS'lik fark yaratmıştı. RDR2'deyse VRAM sınırını aşan ayarlarda biraz daha rahatlamamı ve işlemciye bindirilen yükün azalmasını sağlamıştı.

İşlemcinizin performansını maalesef bilmiyorum. Ama ekran kartına net bir şekilde yorum yapabilirim. Ekran kartın GDDR5 olsaydı rehberde belirttiğim grafik ayarlarıyla oynayabileceğinizin teminatını verebilirdim. DDR4 ve GDDR5 arasında biraz performans farkı olmasından ötürü garanti veremiyorum. Yine de mümkünse denemenizi tavsiye ederim. Hatırlatmam gerekirse benim bu sistemim içinde "720p lowestta 15 FPS'te oynarsın." denmişti. Yaptığım ayarlamalarlada 1600x900 high-med arasında 30-35 FPS'le oynamıştım.

30 FPS üstü grafikler çamur gibi olmadan oynasam yeter valla.
 
Biraz geç bir geri dönüş olacak ancak ben de tecrübelerimi paylaşmak isterim. Bahsettiğin ayarlamalardan önce, yerleşim yerleri dışında 55-60 fps arası alıyordum, yerleşim yerlerinde ise 45-50 arası fps alıyordum. Ayarları rehberdeki söylenenlere göre değiştirdiğimde yerleşim yeri dışında fps üzerinde çok bir etkisi olmadı belki 2-3 fps arttırmış olabilir ancak yerleşim yerlerinde 10-12 fps artış söz konusu. Büyük ihtimalle aydınlatma ve yansıma ayarlarıyla ilgili. Gerçekten yararlı bir rehber dostum tebrik ederim.
 
Hocam mx330 ekran kartı i3 1005g1 işlemci ve 8gb ram ile bu ayarlarda en fazla 15 fps alabiliyorum. Bu normal midir?
 
Hocam Ryzen 7 3700U 4+4 RAM aynı ayarlarda nasıl olur acaba?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Geri
Yukarı