Resident Evil 3 Remake incelemesi

Katılım
19 Eylül 2021
Mesajlar
13.775
Makaleler
2
Çözümler
89
Yer
Ankara
Adından anlaşılacağı üzere kısaca düşüncelerimi belirttim. Diğer incelemelerin aksine hiç resim veya başlık falan yok. Direkt girdim ve aklıma geldikçe yazıp bahsedecek bir şey kalmayınca bitirdim. Steam'e yazdığım yazıyı kopyala yapıştır yaptım. Bazılarınız için spoiler sayılabilecek şeyler olabilir. Senaryodan bahsetmedim sadece bazı sahnelerde saçma gelen olaylardan bahsettim.

3 buçuk saatte biten ve sözde korkunç olan oyun. İnsanların bahsettiği o orijinal Nemesis'i düşününce buradaki nemesis zombiden bile kötü kalıyor. İlk karşılaşmadan arka arkaya 3 yumruk atıp anında öldürebilmesi, koşabilmesi, uçup kaçarak anında önüne ışınlanması korkutucu geliyor ama 1- 2 dakika sonra korku hissi gidiyor. Oyunda nemesis sadece 1 kere gerçekten etrafta eşya ararken kovalıyor ve onda da çok geremiyor. Onun dışında hep script sahneler, boss savaşları ve dümdüz bir yolda A'dan B'ye koşarken karşına çıkıyor ki bu da germiyor. 5 saniye süren bir koridorda koşarken kovalıyor ya da 20 tane bomba atar mermisi konulan bir alanda boss savaşı yapıyoruz ve bu korkutmuyor. Zaten hızlıca form değiştiriyor ve 2. formu hiç iyi değil. Zombi köpek ama büyüğü gibi. Tabii bir de oyunun sürekli mermi vermesi, sürekli alan değiştiğin için 2. oyunun aksine zombi öldü mü bilememek geri döndüğünde korkuyla yaklaşmak gibi şeyler de yok ve bunlar gerginliği azaltıyor. 2. oyunda tüm zombileri öldürmeye yetecek mermi yok deniyordu. Bu oyunda karşıma çıkan çoğu zombiyi öldürmeme rağmen bir tane bile magnum mermisi kullanmadım. Gerçi boss savaşlarında etrafı lootlarsanız bossdan sonrası için bile mermi kalır. Ben oyunu 14 saatte fullemişim(7 kere bitirerek tüm başarıları ve dükkan öğelerini açtım). Oyun ancak hardcore zorluğunda keyif verir. Nightmare ilk defa oynayanı zorlar, Inferno infinite rocket Launcher olmadan oynanmaz. Hatta final boss kesin tek atıyor ve zombilerin tek atma oranı yüksek diye defence coin gibi şeyler de şart o zorluğa. Bunların dışında hikâye de tırt. Adamın kafasına 4 kere silahı doğrultmuşsun tetiği çekeceğine tekme atmasını bekliyorsun, nemesis kafamızı tutuyor öldürmek yerine fırlatıyor. Stars stars diye etrafta dolanıp bizi öldürmeye çalışıyorsun fakat o şansı elde edince kenara atıyorsun kaçalım diye. Azıcık mantık çerçevesinde anlatsalar iyi olurmuş. Orijinal oyunu oynamış ve serinin hayranları çoktan almıştır ve eminim ki olumsuzu yapıştırmıştır. Benim gibi serinin hayranı olmayan(RE8 ve RE2 bence harika) insanlar ise indirimde bile almasa çok şey kaçırmaz. Alınır mı? Derseniz alınmaz. RE2, RE8 varken ve hatta zamlı fiyatının değmeyeceğini düşünsem bile RE7 varken bunu almayın derim. Racoon City'e ne oldu görmek için güzel bir fırsat fakat bundan daha fazla içerik barındıran orijinal oyuna bakın derim. Malum bu oyundan saat kulesi, park gibi insanların çıkarıldığını fark edeceği kadar önemli sahneler yer alıyor. Zarar görünce tyrant yiyerek iyileşen nemesis, eski fabrika gibi şeyler bu oyunda yok.

Bir yanda bana oyunu bıraktıran mr. X diğer yanda sözde kabuslara giren nemesis. Buradaki Nemesis'in ilacını yanlış hazırlamışlar. Yazık olmuş sana nemesis. Halbuki kişiliksiz mr. X'e nazaran insanların gerçekten korktuğu ve kişiliği varmış gibi görünen bir karakterdin. Aynı RE2 (1998) başarılı olunca PlayStation 2 gelmeden aceleyle geliştirilen orijinal RE3 gibi olmuş bu oyun. RE2 remake başarılı olunca aceleyle birebir aynı assetlerle RE3 remake yapmışlar. Tarih tekerrür üretiyor diye boşa demiyorlar. RE4'ü aceleyle geliştirmiyorlar en azından umarım o 15 saatlik güzelim oyunu da eksik çıkararak 9 saatte biten bir oyun yapmazlar. RE4 gibi bir efsanenin remake ile çöp olmasını istemem.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Yeni konular

Geri
Yukarı