Ryzen 3300X & 4060 Ti Cyberpunk 2077 DLSS 3.0 testi

Katılım
28 Nisan 2020
Mesajlar
46.485
Makaleler
42
Çözümler
150
İleride hem inceleme konusu hem de video çekerek bir konu açacağım lakin o güne kadar kaynak kullanımını ve DLSS 3.0 Frame Generation'ın tam ne işe yaradığını gösterecek bazı ekran görüntüleri atacağım.

Öncelikle 3300X 4/8 bir işlemci olduğu için yüzdesi hep yüksek böyle büyük bir açık dünya oyunda. Eğer merak ediyorsanız %100 vurduğunda bile hiç bir drop, takılma yaşamıyorum. Bu 6600 XT kullanırken FSR köklediğimde ya da ayarları en dibe indirdiğimde de aynıydı. Zaten buradaki amaç darboğaz olmasına rağmen kazanıma bakmak.

İlk önce RT kapalı aldığım ekran görüntülerini koyacağım. Native + DLSS + DLSS & Frame Generation sıralamasıyla geliyorlar.

native.jpg

dlss.jpg

frame.jpg


Görsellerden anlayacağımız üzere 3300X native ultra ayarlarda 4060 Ti'ın gücüne yetişemediği için DLSS açmamız GPU yüzdesini düşürmek dışında bir şey yapmamış. Bu da demek oluyor ki eğer işlemcimiz güçlü değilse tek başına DLSS açmanın pek de bir anlamı yok. Frame Generation geldiğimizde ise CPU ve GPU kullanım yüzdesi artmış fakat FPS 85'den 163'e fırlamış. anlayacağımız üzere ekran kartı tüm bu kareleri neredeyse tek başına üretmeyi başarmış.

Bu sefer ışın izlemeyi açıp ultra yapıyorum.

rt ultra.jpg

rt ultra dlss.jpg

rt ultra fr.jpg


Bu sefer native çözünürlükte 4060 Ti'ın RT çekirdekleri yeterince fazla olmadığı için yalnızca 40 kare civarında kalmış. DLSS açtığımda 3300X'in vereceği daha fazla kare olduğu için 67 FPS'e kadar çıkmışız. Frame Generation açtığımda ise işlemci kullanımı neredeyse hiç değişmeden 108 FPS'i görüyor.

Ve son olarak NVIDIA'nın yeni oyuncalarından Path Tracing'e (Overdrive) geliyorum.

path.jpg

pathdlss.jpg

pathdlssfr.jpg


Bu özellik GPU'nun üzerine özellikle çöktüğü için 3300X'i artık rahat görüyoruz. Native çözünürlükte 4060 Ti yalnızca 20 FPS civarı kalmış, DLSS 40 üzerine çıkmış, Frame Generation ise 74 FPS vermeyi başarmış.

Özetlersem bunlar durduğum yerde aldığım ekran görüntüleri lakin video kaydı alıp yüklediğimde de daha iyi göreceksiniz. Şu durumda ultra ayarlar + path tracing + Frame Generation ile nativeden farksız şekilde 60 FPS üzeri oynayabiliyorum. DLSS 3.0, Frame Generation ile bir görüntü bozukluğuna denk gelmek ya da gecikme hissi hiçbir şekilde olmadı. Cyberpunk 2077 özelinde konuşursam RTX 3060 ile 6600 XT'yi üst üste koysam 4060 Ti'ın performansına yetişemezler. Frame Generation bayağı bayağı olmuş bir teknoloji ve NVIDIA bu özelliği gelecekteki tüm oyunlara koyarsa eski jenerasyonların pek kapışma şansı kalmaz.
 
Olay yavaş yavaş sadece kas gücü olmaktan çıkmaya başladı. Gelecekteki ekran kartı seçimlerimizde yazılım başarısının gözümüze daha önemli bir kriter olarak görüneceği aşikar. Ama bu demek değildir ki Nvidia VRAM'den kısmaya, oyun yapımcıları optimizasyonu boş vermeye devam edebilir.

Bilgilendirici bir test olmuş, eline sağlık.
 
Frame Generation darboğazı düşürmekle kalmadığı gibi hem GPU kullanımını hem de CPU kullanımını aynı anda %90 ve üzerine taşıyabiliyor. Ben bunu Bruce Lee'nin One-Inch Punch (Bir inçlik yumruk) tekniğine benzetiyorum.😊
 
Olay yavaş yavaş sadece kas gücü olmaktan çıkmaya başladı. Gelecekteki ekran kartı seçimlerimizde yazılım başarısının gözümüze daha önemli bir kriter olarak görüneceği aşikar. Ama bu demek değildir ki NVIDIA VRAM'den kısmaya, oyun yapımcıları optimizasyonu boş vermeye devam edebilir.

Bilgilendirici bir test olmuş, eline sağlık.

NVIDIA işi bam başka boyutlara taşımaya başladı hocam. Gerçekten başarılı bir marka.
Fakat şu VRAM cimriliğini de bıraksa tadından yenmez. Ayrıyeten yeni nesil oyunların yapımcıları umarım optimizasyonu boş vermeye devam etmez. Çünkü son zamanlarda çıkan oyunların çoğu vasat optimizasyonlara sahip.
 
1689200750013.png

Yavaştan pişman olmaya başladım bile... Klasik DLSS, RTX 2xxx ile çok fazla şey başaramamış olsa da Frame Generation ile gerçekten yapmışlar. Oyun yapımcıları da biraz özen gösterse dehşet iyi performans verir bu arkadaş.
 
Frame Generation darboğazı düşürmekle kalmadığı gibi hem GPU kullanımını hem de CPU kullanımını aynı anda %90 ve üzerine taşıyabiliyor. Ben bunu Bruce Lee'nin One-Inch Punch (Bir inçlik yumruk) tekniğine benzetiyorum.😊

O kısım benim bayağı ilgimi çekti, yalnızca RT açtığımda işlemci yüzdesiyle hiç ilgisi yokken native ve path tracingde işlemci yüzdesini gözle görülür derecede yukarı çekti.

Belki işlemci 5600 olsaydı 6/12 daha ufak yüzdeler görecektik. Zaten kim 3300X ve 4060 Ti'ı aynı kasaya koyar ki benim dışımda?

Bunu merak ediyordum, teşekkürler.

Bu da benim ilk etapta korktuğum şeydi "kesin gecikmeden sebep araba kayıyor gibi gidecek, ateş ettiğimde tepkime geç olacak" fakat şaşırttı beni. Sanıyorum bu teknolojinin ilk çıkışındaki sorunları zamanla düzeltmiş NVIDIA.
 
O kısım benim bayağı ilgimi çekti, yalnızca RT açtığımda işlemci yüzdesiyle hiç ilgisi yokken native ve path tracingde işlemci yüzdesini gözle görülür derecede yukarı çekti.

Belki işlemci 5600 olsaydı 6/12 daha ufak yüzdeler görecektik. Zaten kim 3300X ve 4060 Ti'ı aynı kasaya koyar ki benim dışımda?
İstemiyorsanız 5600 ve 6700XT'yi size verebilirim, bu kadar şikayetçiyseniz 😋 Şaka bir yana tahmin ettiğimden çok çok daha iyi sonuç verdi. Diğer medyalardan hiçbir şeye göz gezdirmeyip bu incelemeyi beklemiştim ve öylece kalakaldım.
Benim gözümde 4xxx serisi; Frame Geteration'u tanıtıp, sonraki nesilde yüksek VRAM'li kartlara tekrar para bayılmamız için çıkartılmış bir seri şu anda. Tabii akıbeti ne olur tam olarak kestirmesi zor, 4060 Ti 16G gibi kartlar da yine benzer bir duruma örnek.
 

Geri
Yukarı