- Katılım
- 28 Nisan 2020
- Mesajlar
- 46.483
- Makaleler
- 42
- Çözümler
- 150
İleride hem inceleme konusu hem de video çekerek bir konu açacağım lakin o güne kadar kaynak kullanımını ve DLSS 3.0 Frame Generation'ın tam ne işe yaradığını gösterecek bazı ekran görüntüleri atacağım.
Öncelikle 3300X 4/8 bir işlemci olduğu için yüzdesi hep yüksek böyle büyük bir açık dünya oyunda. Eğer merak ediyorsanız %100 vurduğunda bile hiç bir drop, takılma yaşamıyorum. Bu 6600 XT kullanırken FSR köklediğimde ya da ayarları en dibe indirdiğimde de aynıydı. Zaten buradaki amaç darboğaz olmasına rağmen kazanıma bakmak.
İlk önce RT kapalı aldığım ekran görüntülerini koyacağım. Native + DLSS + DLSS & Frame Generation sıralamasıyla geliyorlar.
Görsellerden anlayacağımız üzere 3300X native ultra ayarlarda 4060 Ti'ın gücüne yetişemediği için DLSS açmamız GPU yüzdesini düşürmek dışında bir şey yapmamış. Bu da demek oluyor ki eğer işlemcimiz güçlü değilse tek başına DLSS açmanın pek de bir anlamı yok. Frame Generation geldiğimizde ise CPU ve GPU kullanım yüzdesi artmış fakat FPS 85'den 163'e fırlamış. anlayacağımız üzere ekran kartı tüm bu kareleri neredeyse tek başına üretmeyi başarmış.
Bu sefer ışın izlemeyi açıp ultra yapıyorum.
Bu sefer native çözünürlükte 4060 Ti'ın RT çekirdekleri yeterince fazla olmadığı için yalnızca 40 kare civarında kalmış. DLSS açtığımda 3300X'in vereceği daha fazla kare olduğu için 67 FPS'e kadar çıkmışız. Frame Generation açtığımda ise işlemci kullanımı neredeyse hiç değişmeden 108 FPS'i görüyor.
Ve son olarak NVIDIA'nın yeni oyuncalarından Path Tracing'e (Overdrive) geliyorum.
Bu özellik GPU'nun üzerine özellikle çöktüğü için 3300X'i artık rahat görüyoruz. Native çözünürlükte 4060 Ti yalnızca 20 FPS civarı kalmış, DLSS 40 üzerine çıkmış, Frame Generation ise 74 FPS vermeyi başarmış.
Özetlersem bunlar durduğum yerde aldığım ekran görüntüleri lakin video kaydı alıp yüklediğimde de daha iyi göreceksiniz. Şu durumda ultra ayarlar + path tracing + Frame Generation ile nativeden farksız şekilde 60 FPS üzeri oynayabiliyorum. DLSS 3.0, Frame Generation ile bir görüntü bozukluğuna denk gelmek ya da gecikme hissi hiçbir şekilde olmadı. Cyberpunk 2077 özelinde konuşursam RTX 3060 ile 6600 XT'yi üst üste koysam 4060 Ti'ın performansına yetişemezler. Frame Generation bayağı bayağı olmuş bir teknoloji ve NVIDIA bu özelliği gelecekteki tüm oyunlara koyarsa eski jenerasyonların pek kapışma şansı kalmaz.
Öncelikle 3300X 4/8 bir işlemci olduğu için yüzdesi hep yüksek böyle büyük bir açık dünya oyunda. Eğer merak ediyorsanız %100 vurduğunda bile hiç bir drop, takılma yaşamıyorum. Bu 6600 XT kullanırken FSR köklediğimde ya da ayarları en dibe indirdiğimde de aynıydı. Zaten buradaki amaç darboğaz olmasına rağmen kazanıma bakmak.
İlk önce RT kapalı aldığım ekran görüntülerini koyacağım. Native + DLSS + DLSS & Frame Generation sıralamasıyla geliyorlar.
Görsellerden anlayacağımız üzere 3300X native ultra ayarlarda 4060 Ti'ın gücüne yetişemediği için DLSS açmamız GPU yüzdesini düşürmek dışında bir şey yapmamış. Bu da demek oluyor ki eğer işlemcimiz güçlü değilse tek başına DLSS açmanın pek de bir anlamı yok. Frame Generation geldiğimizde ise CPU ve GPU kullanım yüzdesi artmış fakat FPS 85'den 163'e fırlamış. anlayacağımız üzere ekran kartı tüm bu kareleri neredeyse tek başına üretmeyi başarmış.
Bu sefer ışın izlemeyi açıp ultra yapıyorum.
Bu sefer native çözünürlükte 4060 Ti'ın RT çekirdekleri yeterince fazla olmadığı için yalnızca 40 kare civarında kalmış. DLSS açtığımda 3300X'in vereceği daha fazla kare olduğu için 67 FPS'e kadar çıkmışız. Frame Generation açtığımda ise işlemci kullanımı neredeyse hiç değişmeden 108 FPS'i görüyor.
Ve son olarak NVIDIA'nın yeni oyuncalarından Path Tracing'e (Overdrive) geliyorum.
Bu özellik GPU'nun üzerine özellikle çöktüğü için 3300X'i artık rahat görüyoruz. Native çözünürlükte 4060 Ti yalnızca 20 FPS civarı kalmış, DLSS 40 üzerine çıkmış, Frame Generation ise 74 FPS vermeyi başarmış.
Özetlersem bunlar durduğum yerde aldığım ekran görüntüleri lakin video kaydı alıp yüklediğimde de daha iyi göreceksiniz. Şu durumda ultra ayarlar + path tracing + Frame Generation ile nativeden farksız şekilde 60 FPS üzeri oynayabiliyorum. DLSS 3.0, Frame Generation ile bir görüntü bozukluğuna denk gelmek ya da gecikme hissi hiçbir şekilde olmadı. Cyberpunk 2077 özelinde konuşursam RTX 3060 ile 6600 XT'yi üst üste koysam 4060 Ti'ın performansına yetişemezler. Frame Generation bayağı bayağı olmuş bir teknoloji ve NVIDIA bu özelliği gelecekteki tüm oyunlara koyarsa eski jenerasyonların pek kapışma şansı kalmaz.