Şeriat'ın kanunları nelerdir?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
Tartışma amaçlı yazmadım, doğru bulduğumu yazdım.
Arkadaş da diyor ki "ben sizin doğrunuzu sormadım." Siz kendinizi geliştirin efendim, 2020 yılında kültürlenin madem. Ne işiniz var, şeriati anlamaya çalışanlara laf yetiştirme ile uğraşıyorsunuz, bırakınız ne halimiz varsa görelim.
 
Nedir bu öfke, nefret?

Madem konuyla ilgili bir şey yazmayacaksın, madem dine sallayacaksın, git sokakta salla. Burada bir şeyi merak edip girdim, adam akıllı 1 tane cevap. Yok ya, bu milletten hiçbir şey olmaz.

Karşındaki insana saygı duymadan kendin de saygı görmezsin. En azından bu konuları gezerek engelleyeceğim daha fazla kişi bulacağım. Moderatörler de hiç ses çıkarmıyor.

PC bölümünde gidip PS yorumu yazmakla aynı şey. Alakasız. Konuyla alakası yok. Ama izin veriliyor. İlginç.
 
Ceza Hukuku;
Zina: Kur’an’a göre 100 sopadır. Zina yapan cariye ise o zaman da bu cezanın yarısı kadar ceza alır. Ancak hadislere göre bekarlara 100 sopa evlilere ise recm cezası verilir.
Eşcinsellik: Şeriat hukukunda eşcinselliğin ölünceye kadar hapis, 100 sopa veya recm şeklinde mezheplere göre farklılıklar gösteren tâzir cezaları bulunmaktadır.
Hırsızlık: Hırsızlık eyleminde sağ elden başlayarak, ellerinden bir tanesinin kesilmesi şeklindedir.
İçki içmek: Kur’an’da cezası belirtilmeyen bir suç olan içki içmenin cezası icma yoluyla 80 sopa olarak tayin edilmiştir.
Kazf: İffetli kadına yapılan zina isnadı, 80 sopa ile cezalandırılır ve şahitliği kabul edilmez.
Yol kesme
: Eylemlerinin çeşidine ve ağırlığına göre sağ el ve sol ayaklarının çapraz olarak kesilmesi, hapsedilme veya sürgün cezaları verilir.
Dinden çıkma: Cezası ölümdür.



Evlenme ve boşanmalar;
Erkek gücü yetiyorsa aynı anda esir ve cariyelerden sınırsız olarak, ayrıca ayette bir üst limit ifadesi bulunmamasına rağmen genel anlayışa göre hür olanlardan en fazla 4 kadınla evlenebilir. Nisa Suresi 3. Ayet.

Şeriata göre gerekçesiz mutlak boşanma yetkisi erkeğe verilmiştir. Kadın erkeği; ancak hakimi ikna edecek geçerli sebepleri sunması durumunda hakim kararıyla boşayabilir. Ayrıca boşanma yetkisi evlilik sırasında veya sonrasında eşi tarafından kadına verilirse kadın da gerekçesiz olarak eşini boşayabilir.
 
Ceza Hukuku;
Zina: Kur’an’a göre 100 sopadır. Zina yapan cariye ise o zaman da bu cezanın yarısı kadar ceza alır. Ancak hadislere göre bekarlara 100 sopa evlilere ise recm cezası verilir.
Eşcinsellik: Şeriat hukukunda eşcinselliğin ölünceye kadar hapis, 100 sopa veya recm şeklinde mezheplere göre farklılıklar gösteren tâzir cezaları bulunmaktadır.
Hırsızlık: Hırsızlık eyleminde sağ elden başlayarak, ellerinden bir tanesinin kesilmesi şeklindedir.
İçki içmek: Kur’an’da cezası belirtilmeyen bir suç olan içki içmenin cezası icma yoluyla 80 sopa olarak tayin edilmiştir.
Kazf: İffetli kadına yapılan zina isnadı, 80 sopa ile cezalandırılır ve şahitliği kabul edilmez.
Yol kesme
: Eylemlerinin çeşidine ve ağırlığına göre sağ el ve sol ayaklarının çapraz olarak kesilmesi, hapsedilme veya sürgün cezaları verilir.
Dinden çıkma: Cezası ölümdür.

Evlenme ve boşanmalar;
Erkek gücü yetiyorsa aynı anda esir ve cariyelerden sınırsız olarak, ayrıca ayette bir üst limit ifadesi bulunmamasına rağmen genel anlayışa göre hür olanlardan en fazla 4 kadınla evlenebilir. Nisa Suresi 3. Ayet.

Şeriata göre gerekçesiz mutlak boşanma yetkisi erkeğe verilmiştir. Kadın erkeği; ancak hakimi ikna edecek geçerli sebepleri sunması durumunda hakim kararıyla boşayabilir. Ayrıca boşanma yetkisi evlilik sırasında veya sonrasında eşi tarafından kadına verilirse kadın da gerekçesiz olarak eşini boşayabilir.

Şu kitabı okumadan, farklı görüşlere ve değerlendirmelere bakmadan, sağdan soldan işinize geleni almanız ve üzerine herhangi bir şekilde düşünme zahmetinde bulunmadan sanki bütün mezheplerdeki kabuller aynıymış gibi bunları paylaşmanız yok mu? Zina ve hırsızlık konusunda Kuran ayetleri sabittir. Lakin had cezasının uygulanmasında farklı içtihadlar vardır. "Merhamet edin" şeklindeki kelam yüzünden ulemada görüş ayrılıkları oluşmuştur. Eşcinsellik ve içki konusunda insanın uygulayabileceği cezanın Kuran'da dayanağı yoktur. Recm diye bir şey de yoktur.

Bir de şu 4 kadın meselesi, Nisa 1 den 6 ya kadar olan ayetler yetimler ile alakalıdır. Nisa 3 de de bakamayacağınız yetimlerin kadın olanlarını 2'şer 3 er 4 er nikahlayın manasının olması mümkündür, gidin kafanıza göre 4 kadın ile evlenin manasını çıkarmak için bir miktar uğraşmak ve mana bütünlüğünü sekteye uğratmak gerekir. Hatta Nisa 6 evlilik zamanı konusunda ölçü olabilecek ayettir. Nisa 6 da evlilik çağını, bir malı çekip çevirebilecek akli olgunluk ile ilişkilendirir, yani biyolojik olarak değil zihnen gelişen insanların evlenmesini tavsiye eder.

İslam üzerine, ayetler üzerine getirilen yorumlar ve o yorumlar ile işlenen ameller kişinin takdiridir. Yaratanın anlattığının ne olduğunu bilmek ve anlamak için ise üzerine çokça düşünmek ve bağlantıları anlayabilmek elzemdir. Hakka riayet ve zalimlerden olmamanın gereklerinden biri de aklını kullanmaktır.

Bilmediklerimiz ve düşünmediklerimiz hakkında söylediklerimizin de Allah katında karşılığı mevcuttur. Sonuçta insana aklı bahşeden Allah'dır ve kullanmamız için vermiştir.

"Allah, merhametli olanlara rahmetle muamele eder. Öyleyse, sizler yeryüzündekilere karşı merhametli olun ki, semâda bulunanlar da size rahmet etsinler. Rahim, Rahman'dan bir bağdır. Kim bunu korursa Allah onunla kurar, kim de koparırsa, Allah da ondan koparır." (Hadis - Tırmizi / Ebu Davud)
 
Son düzenleme:
Şu kitabı okumadan, farklı görüşlere ve değerlendirmelere bakmadan, sağdan soldan işinize geleni almanız ve üzerine herhangi bir şekilde düşünme zahmetinde bulunmadan sanki bütün mezheplerdeki kabuller aynıymış gibi bunları paylaşmanız yok mu? Zina ve hırsızlık konusunda Kuran ayetleri sabittir. Lakin had cezasının uygulanmasında farklı içtihadlar vardır. "Merhamet edin" şeklindeki kelam yüzünden ulemada görüş ayrılıkları oluşmuştur. Eşcinsellik ve içki konusunda insanın uygulayabileceği cezanın Kuran'da dayanağı yoktur. Recm diye bir şey de yoktur.

Bir de şu 4 kadın meselesi, Nisa 1 den 6 ya kadar olan ayetler yetimler ile alakalıdır. Nisa 3 de de bakamayacağınız yetimlerin kadın olanlarını 2'şer 3 er 4 er nikahlayın manasının olması mümkündür, gidin kafanıza göre 4 kadın ile evlenin manasını çıkarmak için bir miktar uğraşmak ve mana bütünlüğünü sekteye uğratmak gerekir. Hatta Nisa 6 evlilik zamanı konusunda ölçü olabilecek ayettir. Nisa 6 da evlilik çağını, bir malı çekip çevirebilecek akli olgunluk ile ilişkilendirir, yani biyolojik olarak değil zihnen gelişen insanların evlenmesini tavsiye eder.

İslam üzerine, ayetler üzerine getirilen yorumlar ve o yorumlar ile işlenen ameller kişinin takdiridir. Yaratanın anlattığının ne olduğunu bilmek ve anlamak için ise üzerine çokça düşünmek ve bağlantıları anlayabilmek elzemdir. Hakka riayet ve zalimlerden olmamanın gereklerinden biri de aklını kullanmaktır.

Bilmediklerimiz ve düşünmediklerimiz hakkında söylediklerimizin de Allah katında karşılığı mevcuttur. Sonuçta insana aklı bahşeden Allah'dır ve kullanmamız için vermiştir.

"Allah, merhametli olanlara rahmetle muamele eder. Öyleyse, sizler yeryüzündekilere karşı merhametli olun ki, semâda bulunanlar da size rahmet etsinler. Rahim, Rahman'dan bir bağdır. Kim bunu korursa Allah onunla kurar, kim de koparırsa, Allah da ondan koparır." (Hadis - Tırmizi / Ebu Davud)
Allah tarafından gönderilmiş ve kıyamete kadar geçerli olacak son kitapta bulunan bir kaç ayete bakalım.
Ahzab 53: Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin Peygamber'in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de sohbete dalmayın hemen dağılın.
Nisa 34: Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün.
Mücadele 12: Ey iman edenler! Peygamber ile gizli bir şey konuşacağınız zaman özel görüşme sadakası takdim ediniz.
 
Arkadaş da diyor ki "ben sizin doğrunuzu sormadım." Siz kendinizi geliştirin efendim, 2020 yılında kültürlenin madem. Ne işiniz var, şeriati anlamaya çalışanlara laf yetiştirme ile uğraşıyorsunuz, bırakınız ne halimiz varsa görelim.

Cidden o kadar yazdığım konuya cevabınız bu mu? Siz kendinizi geliştirin kendi yolunuzda devam edin gibi cümleler kurup mantıklı bir açıklama yapmamak mı? bir konunun doğruluğu üzerine konuşmadan o konunun geçerliliğini kabul etmek ne kadar doğru?
 
Şu kitabı okumadan, farklı görüşlere ve değerlendirmelere bakmadan, sağdan soldan işinize geleni almanız ve üzerine herhangi bir şekilde düşünme zahmetinde bulunmadan sanki bütün mezheplerdeki kabuller aynıymış gibi bunları paylaşmanız yok mu?
Yukarıda belirttiğim kurallar İslam da en yaygın olan kurallardır. Yukarıda yazanlar ayetlere ve hadislere dayandırılmıştır. Recm geçmese ne olur, yüz sopa çok farklı bir şey mi? Neyi açıklamaya çalışıyorsunuz anlamıyorum arkadaş şeriatın kurallarını istedi bende yaygın olanları listeledim. Kaynak Wikipedia.
 
Şu kitabı okumadan, farklı görüşlere ve değerlendirmelere bakmadan, sağdan soldan işinize geleni almanız ve üzerine herhangi bir şekilde düşünme zahmetinde bulunmadan sanki bütün mezheplerdeki kabuller aynıymış gibi bunları paylaşmanız yok mu? Zina ve hırsızlık konusunda Kuran ayetleri sabittir. Lakin had cezasının uygulanmasında farklı içtihadlar vardır. "Merhamet edin" şeklindeki kelam yüzünden ulemada görüş ayrılıkları oluşmuştur. Eşcinsellik ve içki konusunda insanın uygulayabileceği cezanın Kuran'da dayanağı yoktur. Recm diye bir şey de yoktur.

Bir de şu 4 kadın meselesi, Nisa 1 den 6 ya kadar olan ayetler yetimler ile alakalıdır. Nisa 3 de de bakamayacağınız yetimlerin kadın olanlarını 2'şer 3 er 4 er nikahlayın manasının olması mümkündür, gidin kafanıza göre 4 kadın ile evlenin manasını çıkarmak için bir miktar uğraşmak ve mana bütünlüğünü sekteye uğratmak gerekir. Hatta Nisa 6 evlilik zamanı konusunda ölçü olabilecek ayettir. Nisa 6 da evlilik çağını, bir malı çekip çevirebilecek akli olgunluk ile ilişkilendirir, yani biyolojik olarak değil zihnen gelişen insanların evlenmesini tavsiye eder.

İslam üzerine, ayetler üzerine getirilen yorumlar ve o yorumlar ile işlenen ameller kişinin takdiridir. Yaratanın anlattığının ne olduğunu bilmek ve anlamak için ise üzerine çokça düşünmek ve bağlantıları anlayabilmek elzemdir. Hakka riayet ve zalimlerden olmamanın gereklerinden biri de aklını kullanmaktır.

Bilmediklerimiz ve düşünmediklerimiz hakkında söylediklerimizin de Allah katında karşılığı mevcuttur. Sonuçta insana aklı bahşeden Allah'dır ve kullanmamız için vermiştir.

"Allah, merhametli olanlara rahmetle muamele eder. Öyleyse, sizler yeryüzündekilere karşı merhametli olun ki, semâda bulunanlar da size rahmet etsinler. Rahim, Rahman'dan bir bağdır. Kim bunu korursa Allah onunla kurar, kim de koparırsa, Allah da ondan koparır." (Hadis - Tırmizi / Ebu Davud)
Siz hadisleri kabul ediyor musunuz etmiyor musunuz bir türlü anlayamadım. Hadis paylaştığınıza göre hadisleri kabul ediyorsunuz sanırım. O halde Hz. Muhammed zamanında uygulanan ve 4 mezhebin kabul ettiği recm cezasını neden kabul etmiyorsunuz?
 
Siz hadisleri kabul ediyor musunuz etmiyor musunuz bir türlü anlayamadım. Hadis paylaştığınıza göre hadisleri kabul ediyorsunuz sanırım. O halde Hz. Muhammed zamanında uygulanan ve 4 mezhebin kabul ettiği recm cezasını neden kabul etmiyorsunuz?
Etmiyorlar ise neden namaz kılıyorlar baştan sona kendileri ile çelişiyorlar boş verin.
 
Yukarıda belirttiğim kurallar İslam da en yaygın olan kurallardır. Yukarıda yazanlar ayetlere ve hadislere dayandırılmıştır. Recm geçmese ne olur, yüz sopa çok farklı bir şey mi? Neyi açıklamaya çalışıyorsunuz anlamıyorum arkadaş şeriatın kurallarını istedi bende yaygın olanları listeledim. Kaynak Wikipedia.
Okumuyor musunuz? Yorum ile Allah'ın hükmünü eş tutamazsınız. Eğer genel ile doğru belirlense idi nebi ve resuller gönderildikleri toplumun çoğunluğu tarafından zulüm görmezlerdi.
Nisa 34: Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün.
Okuyup üzerine düşünmediğiniz konularda başkalarının iddiaları ile hareket etmeye devam edin.
"Darabe" "darb" ın fiilidir. Arapçada "darb-ı mesel" diye bir tabir vardır. Atasözü, örnek alınacak söz manasında, mesel "örnektir" "darb" ise söz dür, buradan hareketle "darabe"de "konuşmak"tır.

Mücadele 12 için ise okumuş olsanız bir sonraki ayet yani Mücadele 13 yeter. "Özel görüşme yapmadan önce sadaka verecek olmanızdan dolayı (vermediğiniz takdirde) korkuya mı kapıldınız? Madem bunu yapmadınız ve Allah da sizi bağışladı, o halde namazı özenle kılın, zekâtı verin, Allah’a ve resulüne itaat edin. Allah yapıp ettiklerinizden tamamen haberdardır."

Siz hadisleri kabul ediyor musunuz etmiyor musunuz bir türlü anlayamadım. Hadis paylaştığınıza göre hadisleri kabul ediyorsunuz sanırım. O halde Hz. Muhammed zamanında uygulanan ve 4 mezhebin kabul ettiği recm cezasını neden kabul etmiyorsunuz?
Kuran ile celişen hadisi niye kabul edeyim?

Ayrıca tek tek bütün konulara cevap verecek olan da ben değilim, burada konu şeriatın ne olduğu. Diğer konuları merak ediyorsaniz kaynak çok ama sizin derdiniz bağcı dövmek.
 
Son düzenleme:
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı