Son zamanlarda halk bazında ülkede artan oyun girişimciliği

Emin90

Decapat
Katılım
15 Aralık 2019
Mesajlar
1
YouTube'da sevdiğim birkaç kanal var. Birisi, oyun yayıncısı; biri, oyun yorumcusu ve biri de oyun yapımcısı. Birkaç görece büyük "kişiler" bir olup, işte bilmem ne derecesine girene şu kadar para diye yarışma düzenlemişler.
Monster firması da, belki görmüşsünüzdür, WASD etkinliği düzenliyor. Ciddi bir projesi olan ekiplere maddi yatırım yapacaklarmış vs vs.

Girişimlerin bu kadar desteklenmesine karşın ortaya çok az elle tutulur ürün çıkıyor. Tabi son zamanlarda sayıları her ne kadar artsa da yine de genel oyuncu kitlesine hitap etmekten çok, kendi alanlarında, güzel oyunlar olarak kalıyorlar.

Örneğin, elin adamı Hades gibi, Undertale gibi veya Stardew Valley gibi bir oyun çıkarıp dünyada geniş kitlelere pazarlayabilirken biz neden pazarlayamıyoruz?

Yaklaşık 3 senedir gözlerimi oyun sektörüne diktim, yapılan oyunlar ya aşırı yerli kalıyor ya da aşırı yabancı kalıyor. Bu da yapılan işlerin konu olarak ne kadar farklı olsalar da başka yerlerde tekrarı bulunduğundan parlamasına mani oluyor. Tabi, kendine özel oyunlar da yok değil ama bu sektörün büyümesi için de genele hitap ederken sanata, kültüre ve farklılığa bağlı kalmamızın pazar payımızı artıracağını düşünüyorum.

Eğer benim için işler yolunda giderse, bu dediklerimi gerçekleştirecek mekanik ve konu bakımından farklı ama bir o kadar da yerel bir oyunla karşınıza çıkacağım umarım. Sadece içimi dökmek istedim, iyi forumlar.
 
Oyun sektörü cidden gelişmekte olan bir sektör. Her geçen gün pazar payı yükseliyor. Bu iş ile uğraşanlar ve bu işe kendini adayanlar kesinlikle karşılığını görecektir.
 
YouTube'da sevdiğim birkaç kanal var. Birisi, oyun yayıncısı; biri, oyun yorumcusu ve biri de oyun yapımcısı. Birkaç görece büyük "kişiler" bir olup, işte bilmem ne derecesine girene şu kadar para diye yarışma düzenlemişler.
Monster firması da, belki görmüşsünüzdür, WASD etkinliği düzenliyor. Ciddi bir projesi olan ekiplere maddi yatırım yapacaklarmış vs vs.

Girişimlerin bu kadar desteklenmesine karşın ortaya çok az elle tutulur ürün çıkıyor. Tabi son zamanlarda sayıları her ne kadar artsa da yine de genel oyuncu kitlesine hitap etmekten çok, kendi alanlarında, güzel oyunlar olarak kalıyorlar.

Örneğin, elin adamı Hades gibi, Undertale gibi veya Stardew Valley gibi bir oyun çıkarıp dünyada geniş kitlelere pazarlayabilirken biz neden pazarlayamıyoruz?

Yaklaşık 3 senedir gözlerimi oyun sektörüne diktim, yapılan oyunlar ya aşırı yerli kalıyor ya da aşırı yabancı kalıyor. Bu da yapılan işlerin konu olarak ne kadar farklı olsalar da başka yerlerde tekrarı bulunduğundan parlamasına mani oluyor. Tabi, kendine özel oyunlar da yok değil ama bu sektörün büyümesi için de genele hitap ederken sanata, kültüre ve farklılığa bağlı kalmamızın pazar payımızı artıracağını düşünüyorum.

Eğer benim için işler yolunda giderse, bu dediklerimi gerçekleştirecek mekanik ve konu bakımından farklı ama bir o kadar da yerel bir oyunla karşınıza çıkacağım umarım. Sadece içimi dökmek istedim, iyi forumlar.
Hocam bizim de Zula'mız var. Hahahaha hepsine bin basar. (!)
 
Yerli ve milli duyguları sömürmek daha kolay geliyordur.
1625774023689.png


1625774054281.png


Burada duyguların sömürüldüğünü gayet görebiliyoruz. Bu da para kazandırıyor tabii.
 
YouTube'da sevdiğim birkaç kanal var. Birisi, oyun yayıncısı; biri, oyun yorumcusu ve biri de oyun yapımcısı. Birkaç görece büyük "kişiler" bir olup, işte bilmem ne derecesine girene şu kadar para diye yarışma düzenlemişler.
Monster firması da, belki görmüşsünüzdür, WASD etkinliği düzenliyor. Ciddi bir projesi olan ekiplere maddi yatırım yapacaklarmış vs vs.

Girişimlerin bu kadar desteklenmesine karşın ortaya çok az elle tutulur ürün çıkıyor. Tabi son zamanlarda sayıları her ne kadar artsa da yine de genel oyuncu kitlesine hitap etmekten çok, kendi alanlarında, güzel oyunlar olarak kalıyorlar.

Örneğin, elin adamı Hades gibi, Undertale gibi veya Stardew Valley gibi bir oyun çıkarıp dünyada geniş kitlelere pazarlayabilirken biz neden pazarlayamıyoruz?

Yaklaşık 3 senedir gözlerimi oyun sektörüne diktim, yapılan oyunlar ya aşırı yerli kalıyor ya da aşırı yabancı kalıyor. Bu da yapılan işlerin konu olarak ne kadar farklı olsalar da başka yerlerde tekrarı bulunduğundan parlamasına mani oluyor. Tabi, kendine özel oyunlar da yok değil ama bu sektörün büyümesi için de genele hitap ederken sanata, kültüre ve farklılığa bağlı kalmamızın pazar payımızı artıracağını düşünüyorum.

Eğer benim için işler yolunda giderse, bu dediklerimi gerçekleştirecek mekanik ve konu bakımından farklı ama bir o kadar da yerel bir oyunla karşınıza çıkacağım umarım. Sadece içimi dökmek istedim, iyi forumlar.
Öncelikle Türkiye'nin oyun sektöründe dünyada epey ses getiren başarılarının olduğu bir alan var. O da mobil oyunlar. Gerçekten hypercasual denilen türdeki oyunlarda inanılmaz başarıları var Türkiye'nin. Her ay en çok oynanan 10 ios oyunundan 3-5 i türk en az. Sektörde başarılı olduğumuz bu alanda tecrübe kazandıkça bilgisayar oyunlarında da gelişeceğiz. Ancak sektörde çalışan biri olarak gözlemlediğim şey herkes kolay para kazanmanın derdine. Risksiz kısa sürede çok para istiyor herkes. Bu yüzden hypercasual oyunlara çok yatırım var ama öyle böyle değil gerçekten her yerde var.
Bu çok da kötü bir şey değil. Çünkü çeşit çeşit mekaniği yapmasını öğrenen bir sürü insan yetişiyor sektörde. Büyüdükçe artık bunlardan risk alıp bilgisayar konsol tarafına geçen firmalar da olacak. Oradan itibaren daha mümkün hale gelecek böyle oyunlar. Angelic gibi oyunların sayısı gün geçtikçe artacak ve adımızı duyurabileceğimiz ( dünya pazarına tabi ki. Aman da yerliyiz duman da milliyiz falan diyip üç beş Türk'e satmak için değil. Çünkü pazar payı Amerika ile kıyaslanınca devede kulak bile değiliz. ) Oyunlar gelecek diye umuyorum. Umarım ben de tecrübemi ve bütçemi arttırdıktan sonra hayallerimdeki hikaye tabanlı oyunumu yapabilirim. O zamana kadar sektörün benden çok daha önde gitmesi dileğiyle tabii.
 
Oyun sektörü cidden gelişmekte olan bir sektör. Her geçen gün pazar payı yükseliyor. Bu iş ile uğraşanlar ve bu işe kendini adayanlar kesinlikle karşılığını görecektir.
Bu şekilde, bireysel olarak yazılımcılar kendini geliştirir ama sadece Türkiyede o kadar oyun oynanmasına karşın adam gibi bir firma yatırım yapıp da bir oyun şirketi kurmamış. Yani hardcore oyunlardan bahsediyorum yoksa peak gibi bir firma da geldi geçti ama işte çapımız yok.. Normalde en alakasız şeylere bile en azından bir büyük firma parmak atar. Neredeyse 200 milyar doların döndüğü bir sektör nasıl görmezden gelinir anlamıyorum...
 
Bu şekilde, bireysel olarak yazılımcılar kendini geliştirir ama sadece Türkiyede o kadar oyun oynanmasına karşın adam gibi bir firma yatırım yapıp da bir oyun şirketi kurmamış. Yani hardcore oyunlardan bahsediyorum yoksa peak gibi bir firma da geldi geçti ama işte çapımız yok.. Normalde en alakasız şeylere bile en azından bir büyük firma parmak atar. Neredeyse 200 milyar doların döndüğü bir sektör nasıl görmezden gelinir anlamıyorum...
Çünkü 200 milyarın en büyük paylarından biri mobil oyundan dönüyor hocam. Ve bu çok daha az riskli. Anlatmak gerekirse benim çalıştığım yerde yayıncı firma elindeki oyun fikri için 1 ay süre veriyor ve 1 ay sonra teste çıkacak bir versiyon istiyor. Burada firmanın bu oyunu tutturamaması durumunda kaybedeceği şey 1 geliştirici 1 designer belki yarım 3D çizer maaşı. Ama pc oyununda en az 1 sene daha büyük ekiplerle geliştiriliyor. Bu oyunun tutmaması durumunda onlarca kişinin giderini ödemek durumunda kalıyorsunuz ve çok büyük ihtimalle işler kötüye gidiyor. Mobilde zaten verilen projelerin yüzde 99 u testi geçmiyor/vazgeçiliyor. Olmadı mı? Bir daha yenisine seri geçilebiliyor. Mobil alanda Peak Games'ten sonra Dream Games de 1 milyar dolar barajını aşan firmalar arasına girdi. Ve yaklaşan birçok firma da var. Sektörün büyümesi harika bir şey ama daha da büyüyüp PC'ye daha çok ilgi gösterecek firmalara hala çok ihtiyaç var
1625779070365.png
 

Geri
Yukarı