Tanrı neden kendini göstermiyor?

Durum
Mesaj gönderimine kapalı.
@enemaque Eğer yapacağım şeyleri kuşkusuz biliyor ve irademin olmadığını söylüyor ise, asla karşı çıkmazdım. Evren konusunda hiç girmeyelim konu sapar, ancak siz İngilizce olarak araştırırsanız rahatlıkla görebilirsiniz.
Tabii var olsaydı, ancak maalesef kendisi hayal ürününden başka bir şey değil :) Ha illa tanrı istiyor iseniz size güneşi örnek gösterebilirim, en azından görüyorsunuz ve ölüm sebebiniz de belli :D
İradenizin olmadığını kim söylüyor? Ağacın taşın toprağın ve hatta insan dışındaki tüm varlıkların islami inanışa göre imtihan olmuyor olmasının tek sebebi irade yani bilinçli seçim iken nerde gördünüz Allah'ın insanın iradesini yok saydığına dair bilgiyi?
Evren konusuna da istediğiniz kadar girelim ingilizcem var ve kaynak da önerebilirsiniz.
Dinozorların nesli meteor yüzünden tükenmedi mi? Hangi dünyadan bahsediyoruz?
Ben nasıl ki yorumdaki herşeyi okuyup ona göre cevap veriyorsam lütfen siz de bütüncül değerlendirip öyle yorum yapın. Kusursuz evren demenin ütopik bir evren demek olmadığını, bahsedilen şeyin düzen, nizam ve sistematiklik olduğunu yazdığımı görmemişsiniz gibi yorum yapmışsınız. Zamanı gelince dünyanın yarısını değil dünyanın tamamını yok edecek bir meteor da çarpabilir tıpkı dinozorların neslinin tükenmesinin zamanı geldiğinde olduğu gibi. Kusursuz evren denilen şey tam olarak bu. Herşeyin güllük gülistanlık olduğu bir evren değil kastedilen.
 
Ben görmedim. Ne yönetmenin ne de senaristin filme ya da diziye dahil olduğunu.
images (2).jpeg

Not:Müslümanım.
 
İnsanlar, tanrıyı kendileri gibi algılama eğilimindeler. Kendimiz gibi fiziksel bir şey olarak hayal edebiliyoruz. Çocukken öyleydik mesela. Ya tanrı dediğimiz şey matematikse mesela. Evrendeki her şey ince matematiksel hesaplamalarla düzenlenmiş. Kuantum dünyası ile gök cisimlerinin dünyasında aynı doğa kanunları hâkim. Tesadüf diyebilirsiniz buna. Fakat madde var yahu. Madde nasıl olmuş olabilir? Büyük patlama yaşanmadan önceki o madde zerreciği nasıl olmuş olabilir? O maddeye evrenin enerjisi nasıl sığmış olabilir? Her şeye tesadüf dedik diyelim. Bunun sonu nereye varacak? Başlangıcı olmak zorunda her şeyin. O hâlde tanrının da başlangıcı var diye düşünebiliriz. Ama bu sonsuza dek giden döngüde bir tek şey gerçek: Değişim durdurulamıyor. Bu değişim bence tanrının ta kendisi. O yüzden ben, tanrı deyince matematiği hatırlarım hep. Göremediğimiz ama şaşmayan bir gerçekliği olan matematiği.
 
İradenizin olmadığını kim söylüyor? Ağacın taşın toprağın ve hatta insan dışındaki tüm varlıkların islami inanışa göre imtihan olmuyor olmasının tek sebebi irade yani bilinçli seçim iken nerde gördünüz Allah'ın insanın iradesini yok saydığına dair bilgiyi?
Evren konusuna da istediğiniz kadar girelim ingilizcem var ve kaynak da önerebilirsiniz.
Tanrı geleceğimizi biliyorsa zaten ne yaparsak yapalım hangi duruma geleceğimizi ve neleri yapacağımızı biliyor. Bu da bizim irademiz olmadığını ve Tanrı'nın sözde sonsuz merhametinin olmadığını gösterir. Neden sonsuz merhamet sahibi olduğunu iddaa eden bir Tanrı yarattığı varlık için işkence alanı hazırlasın ve yanlış yöne gitmesine göz yumsun?

Eğer insanın irade sahibi olduğunu düşünürsek binlerce olasılık çıkıyor. Iyiyi veya kötüyü seçebiliyorsak Tanrı bizim geleceğimizi bilemez. Çünkü önümde binlerce seçim hakkı olacak ve ben ölene kadar tam olarak ne seçeceğimi bilemeyecek. Hep iyi olabilirim, hep kötü olabilirim, iyi olup sonradan kötüleşebilir veya önce iyi olup sonra kötü olabilirim. Bu durumda Tanrı aciz bir varlık kalıyor. Eğer bilirse zaten iradenin anlamı kalmaz. Ilk paragrafta yazdığım olasılığa döneriz.

Iki durumda da çelişki oluşuyor.
 
Tanrı geleceğimizi biliyorsa zaten ne yaparsak yapalım hangi duruma geleceğimizi ve neleri yapacağımızı biliyor. Bu da bizim irademiz olmadığını ve Tanrı'nın sözde sonsuz merhametinin olmadığını gösterir. Neden sonsuz merhamet sahibi olduğunu iddaa eden bir Tanrı yarattığı varlık için işkence alanı hazırlasın ve yanlış yöne gitmesine göz yumsun?

Eğer insanın irade sahibi olduğunu düşünürsek binlerce olasılık çıkıyor. Iyiyi veya kötüyü seçebiliyorsak Tanrı bizim geleceğimizi bilemez. Çünkü önümde binlerce seçim hakkı olacak ve ben ölene kadar tam olarak ne seçeceğimi bilemeyecek. Hep iyi olabilirim, hep kötü olabilirim, iyi olup sonradan kötüleşebilir veya önce iyi olup sonra kötü olabilirim. Bu durumda Tanrı aciz bir varlık kalıyor. Eğer bilirse zaten iradenin anlamı kalmaz. Ilk paragrafta yazdığım olasılığa döneriz.

Iki durumda da çelişki oluşuyor.
Tanrının gelecekte bizim ne yapacağımızı bilmesi ile bunu biliyor diye bizim irademiz yok demenin ne ilgisi var hiç anlamadım. Bu konuyu bir iki kişi alıntılayarak açıklamış tekrar benim açıklamama gerek yok.
 
Durum
Mesaj gönderimine kapalı.

Geri
Yukarı