Unity'de haritaya ağaç, çim vb. nesneler eklenince hata alınıyor

Mustafa Eroğlu

Kilopat
Katılım
15 Kasım 2015
Mesajlar
218
Çözümler
3
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
C# programlamada biraz deneyimim var fakat Unity programlama konusunda yeniyim. Unity 2022.1.0a16 ile proje oluşturdum.

Terrain Tools kullanarak bir alan oluşturuyorum ve toprak, yosun renklerini ücretsiz sunulan Unity Assets ile ayarlıyorum. Çalıştırdığımda konsolda bir hata oluşmuyor. Ancak ağaç, çimen gibi 3D nesne eklediğimde hata almaya başlıyorum.

  • Free SpeedTrees Package,
  • Grass And Flowers Pack 1,
  • Conifers [BOTD]

Bu varlıklarla bir nesne eklediğimde konsolda hata oluşuyor. Eklediğim nesnenin rüzgardan sallanan ağaç animasyonu olduğu için hata veriyor olabilir diye düşünüyorum. Bu animasyonu kaldırarak nasıl ekleyebilirim?
 
C# programlamada biraz deneyimim var fakat Unity programlama konusunda yeniyim. Unity 2022.1.0a16 ile proje oluşturdum.

Terrain Tools kullanarak bir alan oluşturuyorum ve toprak, yosun renklerini ücretsiz sunulan Unity Assets ile ayarlıyorum. Çalıştırdığımda konsolda bir hata oluşmuyor. Ancak ağaç, çimen gibi 3D nesne eklediğimde hata almaya başlıyorum.

  • Free SpeedTrees Package,
  • Grass And Flowers Pack 1,
  • Conifers [BOTD]

Bu varlıklarla bir nesne eklediğimde konsolda hata oluşuyor. Eklediğim nesnenin rüzgardan sallanan ağaç animasyonu olduğu için hata veriyor olabilir diye düşünüyorum. Bu animasyonu kaldırarak nasıl ekleyebilirim?
Unity bilenler hatayı tahmin edecek galiba, lütfen hata hakkında detay verin.
 
Hatayı yazmamışsınız ama size bir rehber videosu atayım. Belki yardımı dokunur:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Ağaç eklediğimde aldığım hata
Kod:
DivideByZeroException: Attempted to divide by zero.
UnityEditor.TerrainInspector.GetAspectRect (System.Int32 elementCount, System.Int32 approxSize, System.Int32 extraLineHeight, System.Int32& itemsPerRow) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.AspectSelectionGridImageAndText (System.Int32 selected, System.Int32 itemCount, UnityEngine.GUI+CustomSelectionGridItemGUI itemGUI, System.Int32 approxSize, UnityEngine.GUIContent emptyString, System.Boolean& doubleClick) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.AspectSelectionGridImageAndText (System.Int32 selected, UnityEngine.GUIContent[] textures, System.Int32 approxSize, UnityEngine.GUIContent emptyString, System.Boolean& doubleClick) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.ShowTrees () (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.OnInspectorGUI () (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.UIElements.InspectorElement+<>c__DisplayClass62_0.<CreateIMGUIInspectorFromEditor>b__0 () (at <ee48b8ae69154dea8f7fbc0df7f71dc6>:0)
UnityEditor.InspectorWindow:RedrawFromNative()
Çimen eklediğimde aldığım hata
Kod:
DivideByZeroException: Attempted to divide by zero.
UnityEditor.TerrainInspector.GetAspectRect (System.Int32 elementCount, System.Int32 approxSize, System.Int32 extraLineHeight, System.Int32& itemsPerRow) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.AspectSelectionGridImageAndText (System.Int32 selected, System.Int32 itemCount, UnityEngine.GUI+CustomSelectionGridItemGUI itemGUI, System.Int32 approxSize, UnityEngine.GUIContent emptyString, System.Boolean& doubleClick) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainTools.PaintDetailsTool.OnInspectorGUI (UnityEngine.Terrain terrain, UnityEditor.TerrainTools.IOnInspectorGUI editContext) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.ShowDetails () (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.TerrainInspector.OnInspectorGUI () (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
UnityEditor.UIElements.InspectorElement+<>c__DisplayClass62_0.<CreateIMGUIInspectorFromEditor>b__0 () (at <ee48b8ae69154dea8f7fbc0df7f71dc6>:0)
UnityEditor.InspectorWindow:RedrawFromNative()
Eklediklerimi Inspector>Terrain>Details kısmından silince hata gidiyor.
TerrainTools ile ilgili bu hatayı alıyorum.
Kod:
MissingReferenceException: The object of type 'Material' has been destroyed but you are still trying to access it.
Your script should either check if it is null or you should not destroy the object.
UnityEditor.TerrainTools.TerrainToolboxUtilities.RevertPreviewMaterial () (at Library/PackageCache/[email protected]/Editor/TerrainToolbox/TerrainToolboxUtilities.cs:1853)
UnityEditor.TerrainTools.TerrainToolboxUtilities.OnPlayModeChanged (UnityEditor.PlayModeStateChange state) (at Library/PackageCache/[email protected]/Editor/TerrainToolbox/TerrainToolboxUtilities.cs:2082)
UnityEditor.EditorApplication.Internal_PlayModeStateChanged (UnityEditor.PlayModeStateChange state) (at <b8968fbbb2c44f7fa1b07fef0419683f>:0)
Hataya çift tıkladığımda hata satırında Visual Studio'yu açıyor.
1853. satır:
Kod:
m_PreviewMaterial.DisableKeyword("_SPLATMAP_PREVIEW");
2082. satır:
Kod:
RevertPreviewMaterial();
 
Son düzenleme:

Yeni konular

Geri
Yukarı