Sağ ol hocam, ben uzaktan çalışmayı tercih ettiğim için çağırsalar da gitmek istemem. Bu sebeple uzaktan çalışma seçeneği olmayan 3A geliştiricilere başvuru yapmadım hiç. Türkiye'nin dışına fiziksel olarak hiç çıkmak istemiyorum açıkçası. Kafa olarak çıkmış oldum sadece.
Bir de evden çalışmak tahmin edersiniz ofiste fiziksel olarak bulunmaya göre çok daha rahat ve serbest oluyor.
Lise son sınıf olman çok büyük bir avantaj, çünkü öğrenim hayatın devam edeceğin için bu işi öğrenmeye vaktin var demektir. Bu mesleği öğrenmek için üniversite eğitimine ihtiyaç yok, zaten bizdeki eğitim şekli seni bu alanda uzmanlaştırmaz, boşa vakit kaybı olur sadece akademik eğitimle işi çözmeye çalışmak.
Yapman gereken asıl şey internetten eğitim setleri bulup istikrarlı bir şekilde ve uzun süreli olarak onları takip etmek. Üniversiteye gidebilirsin bu sorun değil, hem daha iyi olur öğrenci sıfatı taşıyacağın için kimse sana bir iş bul çalışmaya başla gibi baskı yapmaz. Önünde minimum 4 yıl var ve bunu iyi değerlendir, istikrarlı bir şekilde eğitim setleri izleyerek, ve gördüklerini uygulayarak mümkünse her gün çalış.
Bende aynı yöntemle öğrendim zaten hiç merak etme istikrarını bozmazsan oluyor. Seni yönlendireceğim bu konuda. Aşağıda maya programı hakkında temel eğitim dersleri veren bir link vereceğim, internetten Maya'yı indir, linkteki videoları uygulamalı olarak takip et. Bu sadece temel eğitim, dersler bittiğinde bir maya uzmanı olmayacaksın, sadece giriş yapmış olacaksın.
Eğer dersler bitince hala motivasyonunu koruyabiliyorsan, daha uzman seviyedeki dersleri aratman yeterli YouTube'dan, veya Google aramaları yaparak. İstemediğin kadar eğitim videosu gelir, ancak uzman seviyedeki videolar İngilizce olur, ilerleme kaydettikçe Türkçe kaynak bulamamaya başlayacaksın, bir parça ingilizceye hazırlıklı ol, bu önemli bir husus.
oyun sektörüne 3D ve texture kanadından girmek istiyorsan öğrenmen gerekenlerin ismini vereceğim:
- Maya (veya Blender, veya 3DS Max, üçünden biri yeterli, benim tavsiyem maya)
- ZBrush.
- Substance painter.
- Photoshop.
ilk etapta bu 4 programı uzman seviyelere kadar öğren, bunların haricinde elzem olmasa da öğrenmen halinde sana büyük artılar katacak olan şu programları da öğrenmeni tavsiye ediyorum:
- Marvelous designer.
- Speedtree.
- Substance designer.
- Unreal Engine 5 -
bu oyun motoru, bunun uzmanı olmana gerek yok çünkü oyun motorlarının alanı çok geniştir. Kodlama da yapılır, 3D ortam ve ışıklandırma da yapılır vs. vs. Senin alanın 3D ortam ve ışıklandırma üzerine olacaksa, sadece bu kadarlık bir kısmını öğrenmen yeterli. Bu sayede sektörde çalışırken oyun motorlarının mantığı hakkında bilgi sahibi olmuş olursun, neticede oyun geliştirme odaklı bir iş ve oyun motorlarından bir parça anlıyor olman lazım.
Bunları da ek olarak öğrenirsen büyük faydalarını göreceksin, ama şimdi acele etmene gerek yok. Yavaş yavaş, aylara - yıllara yayarak. Sen maya ile başla, temelden uzmana doğru programın her detayını öğren, iyi bir seviyeye gelince ZBrush'a başla, onda da iyi seviyeye gelince substance Painter'a başla ve iyi seviyeye geldikten sonra ders takip etmeyi bırakma, çünkü ne kadar çok ders izlersen o kadar çok ince detay öğrenirsin, öğrenmenin ucu bucağı yok alabildiğin kadar al.
Yukarıdaki link maya için temel bir eğitim seti, Türkçe. Bu set bitince bir başka temel eğitim seti daha bulabilirsin YouTube'dan, her anlatımcı farklı bir detayına değinir çünkü. Temel eğitimin üstünden farklı setler ile 2-3 defa geçmekte fayda var. Sonrasında arama kriterlerini genişlet.
Örneğin şöyle yazarsın: Maya modelleme dersleri. İngilizce olarak: Maya modelling tutorial.
Bak ben maya modelling tutorial diye aradığımda bir silah modelleme ders seti geldi karşıma.
Hiç durmayıp buna geçersin, bunu bitirince bir başka set bulup ona geçersin, bir zaman sonra maya tips and tricks diye arama yap, mayanın inceliklerini gösteren videolar gelir, ne kadar detaya inersen o kadar avantaj sağlarsın gelecekte. Yöntem bu yani, yapacağın tek şey öğreneceğin programın adını yazıp, seviyene göre ders aramak. Emin ol üniversitede alamayacağın kadar ileri düzey bir eğitim almış olursun işin sonunda. Ama birkaç yıl sürecek, 3-4 yıl ideal bir süre ki ilk 1 yılın sonunda bile kendinde bayağı değişim fark edersin 3D alanında. O yüzden acele etmeyip sabırla devam et. 3-4 yılın sonunda ise hem sektörde çalışıp hem internetten öğrenmeye devam etmen gereken hususlar olacaktır. Zira her yazılım Update alarak yeni teknikler getiriyor.
Umarım yardımcı olmuştur, tek ihtiyacın olan öğrenme aşamasında orta halli bir bilgisayar ve internet, başka bir şeye gerek yok.