Kemânkeş-
Megapat
Giriş
Merhaba dostlar. Oyunu ön siparişle aldım ve çıktığı günden yani 10 aralıktan itibaren tam olarak 25,4 saat oynadım. Ne yalan söyleyeyim, ben beklentimi çok yüksek tutmadım. Cyberpunk 2077 ve CD Projekt RED'i çok severim ancak fanboyu değilim ve objektif bakarım. Şimdi kâh spoilerlı, kâh spoilersız genel bir eleştiri ve inceleme yapacağım. Merak etmeyin, spoiler içeren kısımları sürprizbozan içerisinde ele alacağım. Yazımı sonuna kadar okursanız memnun olurum.Grafikler ve Atmosfer
Evet, gelelim yapımcı firma CD Projekt RED'in en çok övündüğü noktaya. Buraya da izninizle değinmek isterim.Grafikler
Grafikler gerçekten güzel, olmuş yani. Ancak beğenmediğim bir şey var, arkadaşlar görüntü bulanık. DLSS kapalı, Ultra-Yüksek karışık ayarlarda, 1920x1080pçözünürlükte, kumlanma gibi ayarlar kapalı vaziyette kontrol edildi ve görüntüde gerçekten bir bulanıklık var. Özellikle uzak çizim mesafesinde bu daha çok göze batıyor. Ancak kötü mü? Değil. Hatta uzakların bulanık olması, odaklanılmadığı için bulanık olduğu hissiyatı veriyor ve gerçeğe yakın bir deneyim sunuyor, oyun ayarlarından uzak mesafe bulanıklaştırmayı kapatabilirsiniz. Ancak yakınlarda bulanıklık olması hoş değil.
Atmosfer
Atmosfer gerçekten çok hoş arkadaşlar. Night City'nin geceleri o hali, şehrin renkli ışıkları gerçekten bambaşka bir atmosfere sokuyor. Görevlerin mekân tasarımı, ışıklandırması, o karmaşa insanı moda sokan şeyler. Ancak geceleri o atmosferde bulunmanın FPS'inizi düşürdüğünü belirteyim.RPG ve Aksiyon
Gelelim CD Projekt RED'in tabiri caizse biraz abarttığı kısma. Artık aksiyon tarafını mı, RPG tarafını mı abarttığını incelememde görürsünüz. Sadece şunu belirteyim; RPG tarafı beklentimin bir altında, aksiyon ise beklentimin üstünde.RPG
- Diyaloglar
değiştiriyor ama etki etmiyor, ya da alacağınız cevabı geciktiriyor ve yine etki etmiyor. Hikayede her şey tek düze. Mesela oyuna bir ilişki sistemi eklenebilirdi, en azından verdiğimiz fevri cevaplar veya karşıdakinin suyuna gidecek cevaplar, onun kişisel özellikleri ve huyları doğrultusunda ilişkimize etki edebilirdi, Bannerlord'daki ilişki mekaniği gibi.
- Yetenek ağacı ve Karakter geliştirme
Sizin teknik kabiliyetiniz 15 olabilir ancak bir yere 20 teknik kabiliyet istediği için erişemezsiniz.
"Güç" özelliğiniz 10 seviyedir ama bir kapıyı kırarak açmak için 15 güç gerekebilir ve gücünüz karşılamadığı için riskli yoldan gitmek zorunda kalabilirsiniz.
"Güç" özelliğiniz 10 seviyedir ama bir kapıyı kırarak açmak için 15 güç gerekebilir ve gücünüz karşılamadığı için riskli yoldan gitmek zorunda kalabilirsiniz.
Oyundaki yetenek ağacı mekaniğini gerçekten çok başarılı buldum. Bir Assassin's Creed vakası değil ve işe yaradığını hissediyorsunuz. Bu konu hakkında çok fazla tecrübem olmadığından yorumlayamayacağım.
- Karakter oluşturma
- Hack mekaniği
Aksiyon
Geldik aksiyon kısmına. Bunu da alt başlıklara bölerek anlatmak durumundayım.- Şehir içi aksiyon
- Görevlerde aksiyon
Yakın dövüş konusuna gelirsek dipte olan beklentilerimi yukarıya çekti. Katana kullanmak, balyozla adama saldırmak, Siberkasap'tan taktırabileceğiniz bıçaklı kollar ile çok seri bir şekilde düşmanın kolunu bacağını koparmak oldukça tatmin edici ve çok zevkli. Dodge mekaniği de yeterli seviyede.
Hikaye Sunumu
Sıra geldi en merak edilen kısımlardan birine. İzninizle konuya girelim.Hikaye güzel ancak anlamanız için her görevden sonra "Ne oldu şimdi?" sorusunu kendinize sormanız gerekli. Günün sonunda oynamayı bıraktığınızda ne yaptığınızı düşünmelisiniz. Oyunun hikaye sunumunu ve anlatımını çok beğenmedim, beklentimin altında kaldı.
Wakako Okada, Takemura, Arasaka ailesi ve bilumum gruplar, aslında hepsi birbiriyle önceden bağlıyken veya sonradan bağlanacakken sanki çok bağımsızlarmış hissi veriyor. Sanki anlatımda bir şey eksik, bir şey kopuk. Bağlantıyı ya ben kuramadım ya da oyun bağlantı kurduracak yeterli elementi bana sunmadı. Bu bağı yalnızca Takemura ve Arasaka arasında hissedebildim.
İlginç bir şekilde yan görevlerde de ufak ufak hikaye anlatımları var. Oyun zevkine etki eden hoş detaylar.
Oynanış
Hikayeden de önce gelen, bir oyunun en önemli noktasına geldik. Bir oyuna oynanış mekanikleri her şeyden önce gelir ve olabildiğince iyi olmalıdır. İsterseniz yazıma geçelim.Yapay zeka
- Karakter mekanikleri
- Araç mekanikleri
Yapay zeka
Objektif bakalım. Arkadaşlar NPC'lerin yapay zekaları vasat değil ancak iyi de değil. Kötünün iyisi. Düşmanlar FarCry serisindeki düşmanlar kadar aptal değil, ondan 2-3 tık iyi ancak yine de mükemmel değil. Yeterli seviyenin altında kalıyor.Optimizasyon, Sorunlar ve Buglar
Optimizasyon
Hepinizin malumu olduğu üzere oyunun optimizasyonu çok da iyi değil ancak her güncellemede topralıyorlar. Kendim, GeForce Experience'ın verdiği optimum ayarlarla, RTX ve DLSS açık vaziyette genelde 60-65 FPS alsam da Night City sokaklarında, şehrin en güzel olduğu saatlerde yani akşam saatlerinde 25-30 FPS alıyorum ve bu olay atmosferin içerisine girmeme engel oluyor. Grafik arttırıp düşürerek yerine göre bu sorunları çözmek mümkün anca bir oyuncu olarak stabil bir oyun deneyimi için bunlarla uğraşmamamız gerektiğine inanıyorum.
Sorunlar
Oyunda çökme problemleri var(dı), doğru. Ancak 1.04 Hotfix'i ile çok büyük ölçekte çözüldü. Ufak tefek çökmeler yok mu? Var. Ancak 1.04 güncellemesinden önce 10 çöküyorsa şu an 1 çöküyor. Ancak 1.04 Hotfix'inin ardından bir tane kayıt dosyamın çöp olduğunu, girmeye çalıştığımda oyunun çöktüğünü ve oraya kadar eski kayıttan oynamak zorunda kaldığımı belirteyim.Buglar
Oyunda bug bulunuyor ancak abartıldığından daha az, ya da bana öyle denk geldi emin değilim. Ancak dediğim gibi yine de oyun zevkini etkileyecek, girdiğiniz oyun atmosferinden sizi "Bu ne lan?" deyip çıkartabilecek hatalar ile karşılaştım. Bir yayaya çarptığımda birden kaybolması, duvarın içinden araba çıkması, ara sahnelerde animasyonun geç girmesi, birden araba spawnlanması, ara sahnelerde karakterlerin animasyonlarının ve mimiklerinin bazen sanki ping varmışçasına ışınlanması, karakterlerin konuşurken bazen ağızlarının oynamaması bu hatalara örnek.Sonuç ve Şahsi Fikrim
Arkadaşlar incelemem burada sonra eriyor. Sorunların en fazla 1, bilemedin 1.5 aya çözüleceğine inanıyorum. Dediğim gibi verdiğim paradan pişman değilim, oyunu çok beğendim ve oynamaya devam ediyorum ancak almayı düşünen herkese oyunu en az 1 ay sonra almalarını öneririm.İncelememi ve fikirlerimi okuduğunuz için teşekkür ederim. Benim fikirlerime ve incelememe ek olarak belirtmek istediklerinizi yazabilirsiniz. Yanlış bulduğunuz, orası öyle değil dediğiniz veya benim yanlış anladığım kısımlar varsa onları da saygı çerçevesi içerisinde belirtebilirsiniz.
Değerli yorumlarınızı bekliyorum. İyi sosyaller!