Çekirdek sayısı ne kadar önemli?

mklylcn

Centipat
Katılım
28 Mart 2020
Mesajlar
17
Çözümler
1
Merak ettiğim bir husu var şimdi 4 çekirdek ve 6 ya da 8 çekirdeğin ne avantajı var Ryzen 3 3600X ve Ryzen 7 3700X arasında sadece neredeyse çekirdek farkı var, biri 6 çekirdek biri 8 yani bu çekirdek farkının sisteme ne gibi bir yararı var.
 
Arkadas kısaca dile getirmis. Örneğin eğer elinizde 4 çekirdek 4 izlek bir islemci varsa ve bir oyunda darboğaz yasıyorsanız, 4 çekirdek 8 izlekli bir islemciye geçtiğinizde kesinlikle performans artısı olacaktır. (Tecrübeyle sabit. Eskiden i5 6500'üm vardı, su an i7 6700k var. BF1 gibi oyunlarda kayda değer performans artısı yasadım.) He ama normalde darboğazınız yoksa bir oyunda pek bir fark hissetmezsiniz.

BF1 Online bir AC Odyssey/Origins gibi işlemci kullanmıyor, tecrübeyle sabit. Ben i5 7500 + 1060 6GB ikilisiyle 64 kişilik sunucularda neredeyse hiç darboğaz olmadan rahat rahat oynuyorum, ama sınırda beslediği de gerçek bu işlemcinin, yer yer ağır sahnelerde GPU kullanımı %89-92 gibi değerlere düşebiliyor ama genelde %98-99 civarında takılıyor. Odyssey'de durum daha ağırdı açıkçası, GPU kullanımının %90'lara geldiğini hiç hatırlamam bile, o derece multi-thread gücü isteyen bir oyun 🙂. Ama dediğiniz gibi darboğaz olmuyorsa, HT'le de performans anlamında pek bir şey fark etmez. 6500 ile kullandığınız kart GTX 1060/1660/1070+ gibi bir şeyse BF1'de 6700K ile kayda değer performans artışı gözlemlemeniz normal bir durum.
 
Son düzenleme:
Threadler de aynı çekirdek gibi çalışır. Güçsüz birer çekirdek gibi. Oyun motoru çok çekirdeğe göre optimize edildiyse threadler ekran kartını beslemeye yardımcı olur. Oyunu ekran kartı oynatır, işlemci değil. Olay ekran kartını beslemede yatar.

i5 7600K ve i7 7700K arasındaki 4 threadlik fark hiç de az değil. Oyunlar thread kullanmıyor diye bir şey yok. Nasıl Ryzen 2200G RX 570'e darboğaz yapıyorken Ryzen 1600 yapmıyor? Tek çekirdek olarak ikisi de aynı güçte, Zen mimarili. 2200G 4 threadken 1600 12 thread. Demek ki modern i5'lerin de 6 çekirdeğe geçiş yapmasıyla artık oyun motorları da bal gibi çok çekirdeğe göre optimize edilimeye başlandı. Ryzen 1600'ün threadlerini kapatıp 4.1 GHz'e hız aşırttığım zaman R6'yı low ayarlarda oynarken işlemcinin %100'ü gördüğünü çok net hatırlıyorum. Oyunlar çok çekirdek kullanmıyorsa bu 6 çekirdeği kim fulledi?

Şu an biraz işim var. Akşama doğru elimdeki Ryzen 1600'ün çekirdeklerini kapatıp denemek istiyorum. Elimde maalesef az sayıda oyun var ancak işlemciye oldukça yüklenen oyunlardan birisi olan R6 var. Aklımda 4 çekirdek 4 thread, 4 çekirdek 8 thread ve 6 çekirdek 6 thread demek var. Bunlar dışında fantezileriniz varsa buraya yazın. Denerim 🙂
 
@Shimada Sensei, önceki yazınızda da bu Ryzen ve Intel işlemcilerinin yazılımsal mimarisinden kaynaklanan bir kullanım değer farklılıklarının da oyundan oyuna değişkenlik gösterebildiği hakkında bir tahminde bulunmuştuk. Hatta bunu ilk ortaya atan da sizdiniz. Örneğin i7 7700 ile R5 1600'ün BF5'teki CPU kullanım değerlerinin benzer olduğunu hepimiz görmüştük. Eğer R6'yı low ayarlarda 6 thread şeklinde test ettiyseniz normal bir durum, çünkü ben 4/4 7500 ile ultra ayarlarda 80-90 arası kullanım görüyorum.
 
@Shimada Sensei, önceki yazınızda da bu Ryzen ve Intel işlemcilerinin yazılımsal mimarisinden kaynaklanan bir kullanım değer farklılıkları da oyundan oyuna değişkenlik gösterebildiği hakkında bir tahminde bulunmuştuk. Hatta bunu ilk ortaya atan da sizdiniz. Örneğin i7 7700 ile R5 1600'ün BF5'te ki CPU kullanım değerlerinin benzer olduğunu hepimiz görmüştük. Eğer R6'yı low ayarlarda 6 thread şeklinde test ettiyseniz normal bir durum, çünkü ben 4/4 7500 ile ultra ayarlarda 80-90 arası kullanım görüyorum.
İşin bu tarafı da var elbette. Çok karışık, beyin yakan konular bunlar. Üstteki mesajımda i5/i7 arasındaki thread farkının önemli olduğuna odaklanarak yazmıştım.
 
BF1 Online bir AC Odyssey/Origins gibi işlemci kullanmıyor, tecrübeyle sabit. Ben i5 7500 + 1060 6GB ikilisiyle 64 kişilik sunucularda neredeyse hiç darboğaz olmadan rahat rahat oynuyorum, ama sınırda beslediği de gerçek bu işlemcinin, yer yer ağır sahnelerde GPU kullanımı %89-92 gibi değerlere düşebiliyor ama genelde %98-99 civarında takılıyor. Odyssey'de durum daha ağırdı açıkçası, GPU kullanımının %90'lara geldiğini hiç hatırlamam bile, o derece multi-thread gücü isteyen bir oyun 🙂. Ama dediğiniz gibi darboğaz olmuyorsa, HT'le de performans anlamında pek bir şey fark etmez. 6500 ile kullandığınız kart GTX 1060/1660/1070+ gibi bir şeyse BF1'de 6700K ile kayda değer performans artışı gözlemlemeniz normal bir durum.
O oyun bana sorarsan optimizasyon sorunlu bir oyun. (AC) Bir oyunun bu kadar islemciyi sömürmesi imkansız. Özellikle sehirlerde islemcim ağlıyor. Tamam büyük bir darboğaz olmuyor ama ara ara hafif takılmalar hissedebiliyorum. Bu da hos bir sey değil.
 
anladım teşekkür ederim işlemci mi yükselticem ryzen 5 3600x almayı düşünüyorum önbellekte uygun çekirdek sayısı da
Bütçeniz yetiyorsa 2.el 3700x almanızı öneririm

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Fps değer farkında 5 6 fps fark var 3600xde işinizi çok rahatlıkla işinizi görür
 
Son düzenleme:
Bütçeniz yetiyorsa 2.el 3700x almanızı öneririm

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Fps değer farkında 5 6 fps fark var 3600xde işinizi çok rahatlıkla işinizi görür
denk gelirse ikici el bakıcam
 
Uyarı! Bu konu 5 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı