Thread sayısı arttıkça daha iyi bir performans alabilirsiniz, almayadabilirsiniz. Çok sayıda işçi olursa kullanmaları gereken kaynak artar. Cache erişiminde, RAM miktarında-frekansınsa, giriş-çıkışlarda yetersizlik oluşur. Bir de, threadlerin olayı işleri paralelleştirmektir diyebiliriz basitçe. Lakin her iş paralel olamaz, bir oyunu düşünelim. Bir karar verince bir yola sapıyorsunuz. Bunu yapmak için 10 çekirdek de olsa 1 çekirdek de olsa süre harcanacak. Bu şekilde paralelize edilemeyen işlemler yüzünden bir süre sonra fazla çekirdekler size yük olmaya başlıyor. Bir de işçilerin başka işçileri beklemesi geliyor aklıma. Daha bulunur da aklıma gelmiyor.
Bazı oyunlar multithread optimizedirler, bazıları multithread kullanırlar, bazıları tek çekirdeğe önem verir falan filan inter milan. İşin içine IPC giriyor bir de. Çoğu oyunun çoklu çekirdek kullandığı göz önüne alınırsa evet, etkileyecektir. Çekirdek ile thread farklı kavramlardır.