Threadler de aynı çekirdek gibi çalışır. Güçsüz birer çekirdek gibi. Oyun motoru çok çekirdeğe göre optimize edildiyse threadler ekran kartını beslemeye yardımcı olur. Oyunu ekran kartı oynatır, işlemci değil. Olay ekran kartını beslemede yatar.
i5 7600K ve i7 7700K arasındaki 4 threadlik fark hiç de az değil. Oyunlar thread kullanmıyor diye bir şey yok. Nasıl Ryzen 2200G RX 570'e darboğaz yapıyorken Ryzen 1600 yapmıyor? Tek çekirdek olarak ikisi de aynı güçte, Zen mimarili. 2200G 4 threadken 1600 12 thread. Demek ki modern i5'lerin de 6 çekirdeğe geçiş yapmasıyla artık oyun motorları da bal gibi çok çekirdeğe göre optimize edilimeye başlandı. Ryzen 1600'ün threadlerini kapatıp 4.1 GHz'e hız aşırttığım zaman R6'yı low ayarlarda oynarken işlemcinin %100'ü gördüğünü çok net hatırlıyorum. Oyunlar çok çekirdek kullanmıyorsa bu 6 çekirdeği kim fulledi?
Şu an biraz işim var. Akşama doğru elimdeki Ryzen 1600'ün çekirdeklerini kapatıp denemek istiyorum. Elimde maalesef az sayıda oyun var ancak işlemciye oldukça yüklenen oyunlardan birisi olan R6 var. Aklımda 4 çekirdek 4 thread, 4 çekirdek 8 thread ve 6 çekirdek 6 thread demek var. Bunlar dışında fantezileriniz varsa buraya yazın. Denerim