CS2 acayip iyi olmuş

Red3481

Hectopat
Katılım
18 Kasım 2020
Mesajlar
184
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Evet hocam. Başlığı duydunuz. CS'nin neredeyse 20 yıllık süresi ardından yeni bir oyunu güncelleme olarak geliyor. Evet, bu oyun yeni bir oyun. "yok Vfx'ler sadece değişmiş, yok sadece grafik güncellenmiş, yok sesler değişmiş" vesaire zırvalamamak gerek adamlar sonuç olarak 2015'ten beridir Source 2 üzerinde çalışıyorlar. Ki zaten bu kadar hype train olmasının asıl nedeni 2015'ten beridir bu oyunun geliştiriliyor oluşuydu zaten. Gerek herkesin duyduğu smoke muhabbeti olsun gerek gerçekçi kan sıçrayışı olsun gerek yeni Model'ler ve gelişmiş hitboxlar olsun, gerek Grafik'ler olsun bu oyun yeni bir oyun arkadaşlar. Sadece Bedava'ya CS:GO üzerine geliyor. Overwatch 2 gibi hiçbir şey değiştirip sadece adına 2 konulmamış yani.

Peki bu oyun neden olmuş, neden iyi olmuş?
Hocam birincisi ve herkesin konuştuğu smoke olayı. Bence insanlar anlamamış bu olayı. Vfx'den fazlası dönüyor çünkü Smoke'de artık. Sis 3D bir obje olarak direk dünya'da doğuyor yani map içi etkileşimli. Siz bir Tune'le attığınızda genişlik yetmezse yüksekliğe kayıyor yani tamamen çevreliyor. Kısa veya çevresel bir yere attığınızda o çevreyi sarıyor aynı gerçek'te olduğu gibi fiziklere kavuşmuş durumda. Ve Herkes'in gördüğü smoke aynı. Artık "One-way" diye bir şey kalmadı. Yok ben buraya smoke atayım köşesinden peekliyim de adam beni göremesin muhabbeti yok artık. Sen göremiyorsan o adam da göremiyor. Bir diğer özelliği de Herkesin konuştuğu smoke içi vurmada Smoke'nin yarılıp adamı göstermesi. Bu da yanlış yorumlanmış bir özellik. O dediğiniz olay sadece köşelerden oluyor. Yani smoke ortası vurmaya çalışırsanız hala göremeyeceksiniz ve sadece orada Grilik olacak. Sis'i kısa süreliğine yok etmenin tek yolu el bombası atmaktır. Ki bu bile oyun içi taktikleri değiştirmeye yeten bir özellik. Bütün oynanışı değiştirebilen basit ama çok önemli bir özellik.

Bir diğer konu ise ses muhabbeti. Artık 3D ses ile gerçek Sesleri duyacaksınız yani "yok ben o adamı duymadım" muhabbetleri bitiyor. Adam koşuyormuş ben duyamadım işi bitti. Adam Lower'da ise Lower'dan geliyor veya adam Short'da ise short. Bu konu hakkında pek üstüne konuşulacak bir şey yok aslında, sesler bayağı iyi olmuş. Ayrıca birkaç silahın sesleri değişmiş Beta'da bu da zaten yeni seslerin geleceğinin bir göstergesi. Sadece o silahlarla kalınmayacak kısacası bütün silahların değişeceğini düşünüyorum. Tünel içi artık sıkarken yankı yapıyor mesela bu en iyi verebileceğim örnek.

Asıl vfx konusuna değinecek olursak artık vurduğunuz adamdan gerçekçi kan efektleri çıkacak ve duvarda zamanla yok olacak. Tıpkı Grafiti'de olduğu gibi ama bu gerçek zamanlı olacak yani durmadan Kan'ları yok etmek için komut girmenize gerek kalmadı artık. Ve bu sadece yavaş yavaş silinen bir özellik değil, bildiğimiz geçrekçı bir özellik olarak gelecek. Kan kırmızıyken yavaş yavaş siyah kurumuş tonlarına dönüp silinmeye başlayacak. Bir diğer özellik ise smoke içi Renk'ler hangi takımın Smoke'si olduğunu gösterecek. Sadece dışından değil, içinden de eğer turuncu tonlarında ise T'lerin, mavi tonlarında ise Ct'lerin olduğu rahatlıkla anlaşılacak. Artık AWP ve ssg ile sıktığınız zaman tracer çıkacak bu da zaten sadece görsel odaklı. Muzzle flash artık bir animasyon değil de çevreyi de etkileyen bir etken haline gelmiş. Molotov'un içindeki Alkol'ü görebiliyorsunuz ve artık attığınızda hangi Materyal'le yapıldıysa atıyorum molotov, cam şişe düşme sesi çıkacak.

Bir başka konu ise yenilenmiş Map'ler. Zaten adamlar anlatmış üstüne durmaya gerek yok fakat bazı Mapler'in değişmediğini görmek bir tık üzdü. Ama neden değişmediklerini anlamak zor değil sonuç olarak Herkes'in oynadığı ve alıştığı Map'ler öyle kolay kolay değişemezdi. Zamanla onlara da güncelleme ya da re-make gelebilir. Ama kısa sürede zor. Tabii ki bu demek olmuyor ki diğer mapler değişmedi, ki overpass ve ıtaly olsun acayip estetik ve bayağı güzel değişikliklere gidilmiş. Genel renk paleti açılmış sonunda şu saçma sapan gri tonlarından kurtulmuşlar. Çok daha renkli bir oyun olmuş ve bu gayet iyi bir seçenek. FPS türklerinde'ki gri tonlarından açıkçası nefret ediyorum. Hem görmeyi zorlaştırıyor hem de bakması bir o kadar iç karartıyor. Artistik ve tercih yanı bir yana tabii. Sonuç olarak renk paleti üzerinde tek bir kişi çalışmıyor koca bir takım var ama yine de iç karartan Renklerin olmadığını görmek güzel.

Modeller'e gelecek Olursak da silah modellerinin değiştiğini görmek guzel. Daha modern, daha güzel bir değişikliğe gidilmiş. Yine bir tercih meselesi bence eski modelleri isteyenler olabilir fakat modernleşme'ye Pozitif'im AWP'nin yeni modeli bile acayip iyi gözüklüyor. Deagle'de fena sayılmaz. Skinlerin tutulduğunu da görmek her zaman bir artı zaten.

Şimdi asıl konuya gelelim, yeni VAC sistemi. Biliyorsunuz ki CS:GO'da hileciler bir hayli fazla ve VAC sisteminin çalışmadığının en büyük örneği. Valve sağ olsun dikine gitmek yerine daha modern bir VAC sistemini getirmiş. Kesinleşmiş değil fakat sızdırıldığı için %80 oyun çıkışı geleceğini düşündüğüm VAC Live sistemi. Bu sistemle neredeyse aynı Valorant, R6 veya Warzone'deki gibi bir sistem göreceğiz yani anlık izleyen bir sistem. Report tuşuna bastığımız an VAC Live sistemi devreye girip report'lanan kişiyi izlemeye başlayacak ve duvar içi veya bir anda kilitlenme olsun direk yakalayıp maçı iptal edecek ve oyuncuyu banlayacak. Tabii ki bu bir engel olacağını düşünmüyorum. Valorant'ta da hile var. Warzone'de hile var. R6'de bile hile var. Hile bir gerçek arkadaşlar ama eminim ki sağlam bir sistem geleceği kesin. Valve'nin bu zamana kadar yarım yamalak çıkarıp saçma sapan yorumlarda bulunduğunu görmedim.

Bu saydıklarım bizim gördüğümüz ve açıklanan değişimler. Ve dediğim gibi, bu yeni bir oyun. Source 1'den Source 2'ye geçiş demek zaten direk oyun fiziğinin değişmesi demek. Valorant vs CS2 muhabbetine hiç girmeyeceğim zaten Valorant'ın oyuncusu belli. Ama eminim ki CS'de hile var deyip Valorant'ya geçenlerin çoğu geri dönecek bu güncellemeden sonra.

Kısaca bu tür özellikler ile sadece "üstünden geçilmiş sadece ışık getirmişler" falan gibi yorumlara cevaben açtım bu Thread'i. Umarım birazcık daha ışık tutabilmişimdir neden CS2 adı ile çıkıldığını. Source 2 oyun motorunun gelişmesi bittiğinin de bir diğer göstergesidir ayrıca bu. Umarım Valve en kısa zamanda Half-Life 3 veya portal 3, L4D3 veya başka oyunlarını da gösterir. Tabii ki ne zaman? Bilemeyeceğiz.

Not: Sub-tickrate muhabbetini atlamışım. Kısaca özetlemek gerekirse artık Tick Rate diye bir şey yok oyunda. Ne görüyorsan o olacak. Sen ateş'e bastığın an ateş edecek. Peek attın mı peek atacak. Artık gecikme süreleri sadece ama sadece ping ile sınırlanacak o da sizin internetinizin hızınıza göre dayalı yani. :D
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Evet hocam. Başlığı duydunuz. CS'nin neredeyse 20 yıllık süresi ardından yeni bir oyunu güncelleme olarak geliyor. Evet, bu oyun yeni bir oyun. "yok Vfx'ler sadece değişmiş, yok sadece grafik güncellenmiş, yok sesler değişmiş" vesaire zırvalamamak gerek adamlar sonuç olarak 2015'ten beridir Source 2 üzerinde çalışıyorlar. Ki zaten bu kadar hype train olmasının asıl nedeni 2015'ten beridir bu oyunun geliştiriliyor oluşuydu zaten. Gerek herkesin duyduğu smoke muhabbeti olsun gerek gerçekçi kan sıçrayışı olsun gerek yeni Model'ler ve gelişmiş hitboxlar olsun, gerek Grafik'ler olsun bu oyun yeni bir oyun arkadaşlar. Sadece Bedava'ya CS:GO üzerine geliyor. Overwatch 2 gibi hiçbir şey değiştirip sadece adına 2 konulmamış yani.

Peki bu oyun neden olmuş, neden iyi olmuş?
Hocam birincisi ve herkesin konuştuğu smoke olayı. Bence insanlar anlamamış bu olayı. Vfx'den fazlası dönüyor çünkü Smoke'de artık. Sis 3D bir obje olarak direk dünya'da doğuyor yani map içi etkileşimli. Siz bir Tune'le attığınızda genişlik yetmezse yüksekliğe kayıyor yani tamamen çevreliyor. Kısa veya çevresel bir yere attığınızda o çevreyi sarıyor aynı gerçek'te olduğu gibi fiziklere kavuşmuş durumda. Ve Herkes'in gördüğü smoke aynı. Artık "One-way" diye bir şey kalmadı. Yok ben buraya smoke atayım köşesinden peekliyim de adam beni göremesin muhabbeti yok artık. Sen göremiyorsan o adam da göremiyor. Bir diğer özelliği de Herkes'in konuştuğu smoke içi vurmada Smoke'nin yarılıp adamı göstermesi. Bu da yanlış yorumlanmış bir özellik. O dediğiniz olay sadece köşelerden oluyor. Yani smoke ortası vurmaya çalışırsanız hala göremeyeceksiniz ve sadece orada Gri'lik olacak. Sis'i kısa süreliğine yok etmenin tek yolu el bombası atmaktır. Ki bu bile oyun içi taktikleri değiştirmeye yeten bir özellik. Bütün oynanışı değiştirebilen basit ama çok önemli bir özellik.

Bir diğer konu ise ses muhabbeti. Artık 3D ses ile gerçek Ses'leri duyacaksınız yani "yok ben o adamı duymadım" muhabbetleri bitiyor. Adam koşuyormuş ben duyamadım işi bitti. Adam Lower'da ise Lower'dan geliyor veya adam Short'da ise short. Bu konu hakkında pek üstüne konuşulacak bir şey yok aslında, sesler bayağı iyi olmuş. Ayrıca birkaç silahın sesleri değişmiş Beta'da bu da zaten yeni seslerin geleceğinin bir göstergesi. Sadece o silahlarla kalınmayacak kısacası bütün silahların değişeceğini düşünüyorum. Tünel içi artık sıkarken yankı yapıyor mesela bu en iyi verebileceğim örnek.

Asıl vfx konusuna değinecek olursak artık vurduğunuz adamdan gerçekçi kan efektleri çıkacak ve duvarda zamanla yok olacak. Tıpkı Grafiti'de olduğu gibi ama bu gerçek zamanlı olacak yani durmadan Kan'ları yok etmek için komut girmenize gerek kalmadı artık. Ve bu sadece yavaş yavaş silinen bir özellik değil, bildiğimiz geçrekçı bir özellik olarak gelecek. Kan kırmızıyken yavaş yavaş siyah kurumuş tonlarına dönüp silinmeye başlayacak. Bir diğer özellik ise smoke içi Renk'ler hangi takımın Smoke'si olduğunu gösterecek. Sadece dışından değil, içinden de eğer turuncu tonlarında ise T'lerin, mavi tonlarında ise Ct'lerin olduğu rahatlıkla anlaşılacak. Artık AWP ve ssg ile sıktığınız zaman tracer çıkacak bu da zaten sadece görsel odaklı. Muzzle flash artık bir animasyon değil'de çevreyi de etkileyen bir etken haline gelmiş. Molotov'un içindeki Alkol'ü görebiliyorsunuz ve artık attığınızda hangi Materyal'le yapıldıysa atıyorum molotov, cam şişe düşme sesi çıkacak.

Bir başka konu ise yenilenmiş Map'ler. Zaten adamlar anlatmış üstüne durmaya gerek yok fakat bazı Mapler'in değişmediğini görmek bir tık üzdü. Ama neden değişmediklerini anlamak zor değil sonuç olarak Herkes'in oynadığı ve alıştığı Map'ler öyle kolay kolay değişemezdi. Zamanla onlara da güncelleme ya da re-make gelebilir. Ama kısa sürede zor. Tabii ki bu demek olmuyor ki diğer mapler değişmedi, ki overpass ve ıtaly olsun acayip estetik ve bayağı güzel değişikliklere gidilmiş. Genel renk paleti açılmış sonunda şu saçma sapan gri tonlarından kurtulmuşlar. Çok daha renkli bir oyun olmuş ve bu gayet iyi bir seçenek. FPS türklerinde'ki gri tonlarından açıkçası nefret ediyorum. Hem görmeyi zorlaştırıyor hem de bakması bir o kadar iç karartıyor. Artistik ve tercih yanı bir yana tabii. Sonuç olarak renk paleti üzerinde tek bir kişi çalışmıyor koca bir takım var ama yine de iç karartan Renk'lerin olmadığını görmek güzel.

Modeller'e gelecek Olursak'da silah modellerinin değiştiğini görmek guzel. Daha modern, daha güzel bir değişikliğe gidilmiş. Yine bir tercih meselesi bence eski modelleri isteyenler olabilir fakat modernleşme'ye Pozitif'im AWP'nin yeni modeli bile acayip iyi gözüklüyor. Deagle'de fena sayılmaz. Skin'lerin tutulduğunu da görmek her zaman bir artı zaten.

Şimdi asıl konuya gelelim, yeni VAC sistemi. Biliyorsunuz ki CS:GO'da hileciler bir hayli fazla ve VAC sisteminin çalışmadığının en büyük örneği. Valve sağ olsun dikine gitmek yerine daha modern bir VAC sistemini getirmiş. Kesinleşmiş değil fakat sızdırıldığı için %80 oyun çıkışı geleceğini düşündüğüm VAC Live sistemi. Bu sistemle neredeyse aynı Valorant, R6 veya Warzone'deki gibi bir sistem göreceğiz yani anlık izleyen bir sistem. Report tuşuna bastığımız an VAC Live sistemi devreye girip report'lanan kişiyi izlemeye başlayacak ve duvar içi veya bir anda kilitlenme olsun direk yakalayıp maç'ı iptal edecek ve oyuncuyu banlayacak. Tabii ki bu bir engel olacağını düşünmüyorum. Valorant'ta da hile var. Warzone'de hile var. R6'de bile hile var. Hile bir gerçek arkadaşlar ama eminim ki sağlam bir sistem geliceği kesin. Valve'nin bu zamana kadar yarım yamalak çıkarıp saçma sapan yorumlarda bulunduğunu görmedim.

Bu saydıklarım bizim gördüğümüz ve açıklanan değişimler. Ve dediğim gibi, bu yeni bir oyun. Source 1'den Source 2'ye geçiş demek zaten direk oyun fiziği'nin değişmesi demek. Valorant vs CS2 muhabbetine hiç girmeyeceğim zaten Valorant'ın oyuncusu belli. Ama eminim ki CS'de hile var deyip Valorant'ya geçenlerin çoğu geri dönecek bu güncellemeden sonra.

Kısaca bu tür özellikler ile sadece "üstünden geçilmiş sadece ışık getirmişler" falan gibi yorumlara cevaben açtım bu Thread'i. Umarım birazcık daha ışık tutabilmişimdir neden CS2 adı ile çıkıldığını. Source 2 oyun motorunun gelişmesi bittiğinin de bir diğer göstergesidir ayrıca bu. Umarım Valve en kısa zamanda Half-Life 3 veya portal 3, L4D3 veya başka oyunlarını da gösterir. Tabii ki ne zaman? Bilemeyeceğiz.
Tamamını oturdum ve okudur. Haklısın. Ama bu kadar ses getirmesini anlamadım ben. Sadece benim gibi günde 25 saat tryhard cs oynayan tayfayı mutlu etti bunlar.
 
Overwatch 2'ye CS2'den daha fazla içerik getirildi ama CS2 acayip iyi olmuş deyip "Overwatch 2 gibi yanına sadece 2 koymamışlar." diyorsun, garip.
Kankam saysana içerikleri? Yeni bir oyun modu dışında ben başka bi yenilik görmedim ki Overwatch 1'i beta'dan beridir oynuyorum. Oyunu bırakmamın tek sebebi Lootbox'ların kaldırılması o da zaten bedavaya para veriyordu şimdi sadece kasmak zorundasın saçma sapan challengler'i.

Yeni bir oyun yazmış, seri eksiledim.
Güldüm

Rank atlamak için Prime lazım mı gene
Evet, free to play tayfadan uzak tutmak için yapılmış birşey zaten ftp güncellemesi.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı