Dark Souls oyunlarında temel mekanikler

@Smuya @Fatalis @dreambullet @Elio Talvinen @PlatonikPrens @hacıdanikinciel

Reisler bu oyun türü hakkında bilgilisiniz sanırım. Şimdi sizden bu resmi değerlendirmenizi istiyorum sizin değerlendirmelerinize göre oynayıp oynamayacağım şekillenecek. Üstadlarım resmi indirin, oylamayı sayı olarak değil şu şekilde yapın.

Muazzam - iyi - normal - kötü - berbat.

Yani paintten düzenleyip bu 5 kelimeyi o boşluklara yazın. Şimdiden merak ediyorum aklımdaki şu soru işaretleri kalksın. Sadece benim değil milletin de aklındaki suallere yanıt bulmuş oluruz.

Eki Görüntüle 1764743

Ben pek hakim değilim bu türe fakat gene de söyleyeyim.
Adsız.png
 
Rakam puanlamasını karışıklık oluyor diye istemedim mesela hantallık 1 ne oluyor? Çok mu hantal veya az puan hantal değil mi demek? Oyuncuya verdiği zorluklar 5 ne oluyor? Puan yüksek diye daha mı pozitif?

Karışıklık olduğu için puanlama yerine 5 kelimeyle kısaca tekrar yapsan benim için daha iyi olur ama yapmazsan da canın sağolsun 😊 liste için teşekkürler.


Nedir GI tam ismini süprizboanla versene bakayım 🙂
Sürpriz bozanı yapamadığım için sansürledim.😂 Son kategori hariç diğerleri 1 kötü 5 iyi olarak gidiyor. Son kısımdaysa tam tersi, puan ne kadar yüksekse o kadar zor, tabi sığ bir puanlamadan kastım buydu. Mesela listede sekiro olsa zorluk kısmında daha yüksek bir puan alacaktı belki de. Ama ds2 daha irite edici oyun benim için. Bosslardan spoiler yemeyin bence, elinizden geldiğince bakmadan oynayın. Zaten lineer bir yapısı var.
 
@Ebu Zalim Dostum edit işinden çok anlamam o yüzden yazarak anlatacağım.
Dark souls 1:

Hantallık: Burada ne kast ettin çok emin değilim o yüzden boş bırakacağım.
Boss kalitesi: Ana oyunun bossları genel olarak fazla kolay. DLC daha güzel
Bölüm dizaynı: Mükemmel. Bu kadar detaylı ve güzel bir harita yapısı görmemiştim diğer oyunlarda.
Oyuncuya verdiği zorluklar: Çok az bonfire dediğimiz checkpointler var bu yüzden sürekli yürümek zorunda kalıyorsun. Kısayolları bilmezsen bir yerlerden bir yere dakikalarca yürümek zorunda kalırsın. Işınlanma ise oyunun sonlarına doğru açılıyor.
Dark souls 2 daha oynamadım o yüzden 3'e geçiyorum.

Dark souls 3 :
Boss kalitesi: Boss kalitesi baya iyi bir sürü boss var farklı farklı
Bölüm dizaynı: Fena değil. Bataklık harici güzel.
Oyuncuya verdiği zorluklar: Bossların sonlara doğru özellikle fazlasıyla zorlaşması. Ben son bosslarda cidden hayattan soğumuştum. O yüzden bence dark souls remastered oynaman daha güzel olur fazla zorlanmadan bitirir geçersin öylesi daha keyifli geliyor bana.
 
@Ebu Zalim Dostum edit işinden çok anlamam o yüzden yazarak anlatacağım.
Dark souls 1:

Hantallık: Burada ne kast ettin çok emin değilim o yüzden boş bırakacağım.
Boss kalitesi: Ana oyunun bossları genel olarak fazla kolay. DLC daha güzel
Bölüm dizaynı: Mükemmel. Bu kadar detaylı ve güzel bir harita yapısı görmemiştim diğer oyunlarda.
Oyuncuya verdiği zorluklar: Çok az bonfire dediğimiz checkpointler var bu yüzden sürekli yürümek zorunda kalıyorsun. Kısayolları bilmezsen bir yerlerden bir yere dakikalarca yürümek zorunda kalırsın. Işınlanma ise oyunun sonlarına doğru açılıyor.
Dark souls 2 daha oynamadım o yüzden 3'e geçiyorum.

Dark souls 3 :
Boss kalitesi: Boss kalitesi baya iyi bir sürü boss var farklı farklı
Bölüm dizaynı: Fena değil. Bataklık harici güzel.
Oyuncuya verdiği zorluklar: Bossların sonlara doğru özellikle fazlasıyla zorlaşması. Ben son bosslarda cidden hayattan soğumuştum. O yüzden bence dark souls remastered oynaman daha güzel olur fazla zorlanmadan bitirir geçersin öylesi daha keyifli geliyor bana.
Evet ringed city çok zordu özellikle.
 
@Elio Talvinen Sen kaldın sadece reis 🙂 müsait olduğun zamanda listeyi değerlendirir misin.
HantallıkBoss kalitesiBölüm dizaynıZorlukAtmosferMüziklerPvP
DeSOrtalamaKötüKötüKolayOrtalamaKötüKötü
DS1FazlaİyiMuhteşemKolayİyiKötüOrtalama
DS2FazlaKötüOrtalamaZorİyiÇok iyiKanser
BloodborneYokİyiİyiOrtalamaMuhteşemMuhteşemKötü
DS3YokMuhteşemOrtalamaKolayMuhteşemMuhteşemMuhteşem
Elden RingYokÇok iyiMuhteşemOrtalamaMuhteşemOrtalamaÇok iyi

DeS bir deneme yanılma oyunduydu, asla kötü değildi ve döneminde getirdiği RPG özellikleri çok iyiydi ama listedeki zayıf oyunlardan.

DS1'deki hantallık oyun mekaniğiydi, zırhsız oynayınca hantallık yoktu mesela ama zırh giyince fatroll atmak sinir bozucuydu. Bir yerden sonra o bile güzel oluyor aslında. Bir de şu oyundaki bölüm dizaynını başka hiçbir oyunda görmedim, aslında gördüm Warrior Within'e çok benziyor. Müzikler konusunda kötü deme sebebim, son boss hariç yani Gwyn hariç akılda kalan bir müziğinin olmaması.

DS2'deki hantallık animasyon kıtlığından geliyor, teknik sebeplerden yani. Bossları bence Fume ve Sir Alonne dışında çok kötü belki Old Dragonslayer derdim ama o da DS1 de vardı. Fakat bu oyunun Elden Ring'e kattığı o kadar çok şey var ki anlatamam, bu oyun aslında ER olacakmışta başaramamışlar gibi.

BB'de her şey çok muhteşem gözükmese de, atmosfer ve müzikler ile çok şahane bir oyundu. Belki DS3'den bile iyi olabilir çoğu kişinin gözünde.

DS3, bu firmanın ustalık eseridir. DS2'deki çoğu iyi yanı, DS1'deki boss kalitesinin daha üstünü, BB'deki atmosferi taşımıştır. Boss atmosferi ve müzikleri ile bence ER'den bile iyidir. Mesela DS2 ve DS1'deki Dragonslayer Armor(Ornstein) ve DS3'deki Dragonslayer Armour'a bakın sadece bu bile yeterli. Ayrıca PvP olarak en oturmuş oyun budur, arada girer oynarım ki ben online oyunlardan nefret ederim. Bu oyunda bölüm dizaynı biraz zayıftı, çok tek düze ilerlediği için.

Elden Ring, zaten bir zirve oyunu. Keşif hissiyatı, önceki oyunlardan alınan en iyi özellikler vs. Şimdi burada bana boss kalitesinde ve müziklerde katılmayacak arkadaşlar olacaktır. Boss konusunda koskoca 150 saatlik oyunda 4-5 tane boss sayabiliriz iyi denilebilececek. Fakat DS3'de hepsi çok iyiydi, abartısız kötü olan yoktu. ER'de çok fazla boss var fakat çoğu bir süre sonra ya tekrar ediyor yada sunumları kötü olanlar. Müzikler konusunda da, ana tema haricinde hiçbir şey hatırlamıyorum 220 saat oynadım.
 
Elden Ring, zaten bir zirve oyunu. Keşif hissiyatı, önceki oyunlardan alınan en iyi özellikler vs. Şimdi burada bana boss kalitesinde ve müziklerde katılmayacak arkadaşlar olacaktır. Boss konusunda koskoca 150 saatlik oyunda 4-5 tane boss sayabiliriz iyi denilebilececek. Fakat DS3'de hepsi çok iyiydi, abartısız kötü olan yoktu. ER'de çok fazla boss var fakat çoğu bir süre sonra ya tekrar ediyor yada sunumları kötü olanlar. Müzikler konusunda da, ana tema haricinde hiçbir şey hatırlamıyorum 220 saat oynadım.
Elden Ring müzik konusunda biraz zayıf, müzikleri çok boş geliyor bana içlerinde heyecan yok gibi sanki. Öte yandan Dark Souls III, menü müziği bile muhteşem bir yapım, tabii bunun özünde Pontiff için tasarlanmış bir müzik olmasıyla da ilgisi vardır ama olsun.

Elden Ring boss kalitesi olarak DSIII kadar iyi değil ama iyi olan bossları da harbi çok iyi. Dragonlord Placidusax harika mesela, nuke saldırısı hayatımda gördüğüm en iyi nuke saldırılarından biri. Monster Hunter: World'deki Safi'Jiiva'nın nuke saldırısıyla ölümüne kapışır. (hala benim için en iyi ejder savaşı MHW:I'dan Fatalis ama...) Veya Maliketh, Maliketh özünde harika bir boss ama bana göre 1.phase'i Gurranq olmamalıydı, o boss biraz daha dengeli olmalı ama tüm savaş Maliketh'e karşı olmalıydı diye düşünüyorum. O zaman en sevdiğim bosslar listesine adını yazdırabilirdi, moveset'i, animasyonları falan müthiş çünkü.
 
Maliketh özünde harika bir boss ama bana göre 1.phase'i Gurranq olmamalıydı, o boss biraz daha dengeli olmalı ama tüm savaş Maliketh'e karşı olmalıydı diye düşünüyorum.
Gurranq'ın Deathroot vermediğimizde koşarak bize saldırması garip gelmişti bayağı ve sonradan Maliketh'e dönüşmesi daha garipti. Direkt Maliketh olsaydı, daha etkili bir fight olurdu katılıyorum.
 

Geri
Yukarı