Dinlerin çoğunun genel emirleri aynıysa ibadetlerin amacı ne?

Ama kuranda öyle yazmıyor kiiii. :D

Tamamı tekrardan oluşan tevratın edit v2 versiyonu :D

Tevrattan oluşan vay be, kaç kere tevrat okudunuz. Yada kaç kere elinize alıp kuran-ı kerimi baştan sona okudunuz. Yoksa Efe Aydal dedi diye mi diyorsunuz?

Tevratta art arta gelen yaratılış çelişkileri verebilirsin, ancak kuranda çelişki veremezsin. Tevratta Adem kısassının sonu yoktur, Kuranda düzgün bir biçimde anlatılır.
 
Tevrattan oluşan vay be, kaç kere tevrat okudunuz. Yada kaç kere elinize alıp kuran-ı kerimi baştan sona okudunuz. Yoksa Efe Aydal dedi diye mi diyorsunuz?

Tevratta art arta gelen yaratılış çelişkileri verebilirsin, ancak kuranda çelişki veremezsin. Tevratta Adem kısassının sonu yoktur, Kuranda düzgün bir biçimde anlatılır.
yarısında bıraktım tekrarlardan sıkıldım çünkü :D okursan kuranı sende sıkılıp bırakırsın
 
yarısında bıraktım tekrarlardan sıkıldım çünkü :D okursan kuranı sende sıkılıp bırakırsın

Kuran-ı kerimi okudum ancak sıkılmadım, belki hakikatini bilmeyip "Ya abi zaten Muhammed uydurması" diye okuduğunuz içindir. Yada okumadığınız içindir.

Bakarayı başından sonuna düzgün okuyan bir insanın hayretle bakmama ihtimali yoktur.

Buyurun tartışmaya, neden inanmıyorsunuz?
 
Kanka tevrattaki öyküleri alıp düzenleyip koymuşlar işte
O da kutsal kitaptı ve Allah Kuran'da bunu bildiriyor zaten. Hz. Muhammed'e anlatılanlar diğer peygamber efendilerimize de anlatılıdı. Sen o kısımları belli ki okumamışın. Tevratta tıpkı diğer dinlerde olduğu gibi geleneklere bağlı kaldı ve bozuldu.

Bir tek Kuran bozulmadı. Kanıtları da var;
 
Son düzenleme:
Tevrattan oluşan vay be, kaç kere tevrat okudunuz. Yada kaç kere elinize alıp kuran-ı kerimi baştan sona okudunuz. Yoksa Efe Aydal dedi diye mi diyorsunuz?

Tevratta art arta gelen yaratılış çelişkileri verebilirsin, ancak kuranda çelişki veremezsin. Tevratta Adem kısassının sonu yoktur, Kuranda düzgün bir biçimde anlatılır.
Bakara 256 - Tevbe 5
Sana sadece bir tane örnek verdim. Çünkü bir tane çelişki olması bile yeterlidir. İstersen 15-20 tane birbiriyle çelişen ayet yazarım. Türkçe olarak anlayarak ve kıyas yaparak baştan sonuna 2 farklı kişiden mealen okudum. Eğer sende tamamını okuduysan uzun uzun tartışabiliriz?
 
Bakara 256 - Tevbe 5
Sana sadece bir tane örnek verdim. Çünkü bir tane çelişki olması bile yeterlidir. İstersen 15-20 tane birbiriyle çelişen ayet yazarım. Türkçe olarak anlayarak ve kıyas yaparak baştan sonuna 2 farklı kişiden mealen okudum. Eğer sende tamamını okuduysan uzun uzun tartışabiliriz?

Ayetleri bağlamıyla okumamak zararlıdır,

Tevbe 4;
Ancak müşriklerden ahitleştiğiniz kimseler, bu ahitten sonra size karşı sözlerinden hiçbir suretle dönmemiş, şartlardan hiçbirini bozmamış ve aleyhinize hiçbir kimseye yardıma kalkışmamış olanlar müstesna. Onlarla olan ahdinizi, müddeti bitinciyedek tamamlayın. Şüphe yok ki Allah, çekinenleri sever.

Tevbe 5;

Haram aylar çıkınca müşrikleri Nerede bulursanız öldürün, yakalayın, kuşatın, hapsedin onları, gelip geçecekleri bütün yolları tutun. Fakat tövbe ederler, namaz kılarlar ve zekat verirlerse bırakın onları, şüphe yok ki Allah suçları örter, rahimdir.

Tevbe 6;

Müşriklerden biri, senden aman dilerse aman ver ona da Allah sözünü dinlesin, sonra da emin olduğu yere dek yolla onu. Bunun sebebi de, onların, bilmeyen bir topluluk olmalarıdır.

Tevbe 12;

Ahitlerinden sonra gene yeminlerini bozarlar ve dininizi kınarlarsa kafirliğe baş olanlarla savaşın, şüphe yok ki yeminini tutmayan kişilerdir onlar, belki bu suretle yaptıklarından vazgeçerler.

Tevbe 13;

Yeminlerinden dönen ve Peygamberi, ülkesinden çıkarmaya çabalayan ve size karşı ahitlerini ilkin bozan bir toplulukla savaşmaz mısınız, korkar mısınız onlardan? İnanmışsanız kendisinden korkulmaya daha layık olan Allah'tır.

Demek ki ne demek istiyormuş, antlaşmaya gelmeyen düşman kesilen müşriklere karşı savaşın diyormuş kuran.

Ayetleri bağlamlarıyla okumadan atacaksanız tartışmaya girmek gereksizdir, militan ateist kesilecekseniz başımıza aynısı geçerlidir.
 
Ayetleri bağlamıyla okumamak zararlıdır,

Tevbe 4;
Ancak müşriklerden ahitleştiğiniz kimseler, bu ahitten sonra size karşı sözlerinden hiçbir suretle dönmemiş, şartlardan hiçbirini bozmamış ve aleyhinize hiçbir kimseye yardıma kalkışmamış olanlar müstesna. Onlarla olan ahdinizi, müddeti bitinciyedek tamamlayın. Şüphe yok ki Allah, çekinenleri sever.

Tevbe 5;

Haram aylar çıkınca müşrikleri Nerede bulursanız öldürün, yakalayın, kuşatın, hapsedin onları, gelip geçecekleri bütün yolları tutun. Fakat tövbe ederler, namaz kılarlar ve zekat verirlerse bırakın onları, şüphe yok ki Allah suçları örter, rahimdir.

Tevbe 6;

Müşriklerden biri, senden aman dilerse aman ver ona da Allah sözünü dinlesin, sonra da emin olduğu yere dek yolla onu. Bunun sebebi de, onların, bilmeyen bir topluluk olmalarıdır.

Tevbe 12;

Ahitlerinden sonra gene yeminlerini bozarlar ve dininizi kınarlarsa kafirliğe baş olanlarla savaşın, şüphe yok ki yeminini tutmayan kişilerdir onlar, belki bu suretle yaptıklarından vazgeçerler.

Tevbe 13;

Yeminlerinden dönen ve Peygamberi, ülkesinden çıkarmaya çabalayan ve size karşı ahitlerini ilkin bozan bir toplulukla savaşmaz mısınız, korkar mısınız onlardan? İnanmışsanız kendisinden korkulmaya daha layık olan Allah'tır.

Demek ki ne demek istiyormuş, antlaşmaya gelmeyen düşman kesilen müşriklere karşı savaşın diyormuş kuran.

Ayetleri bağlamlarıyla okumadan atacaksanız tartışmaya girmek gereksizdir, militan ateist kesilecekseniz başımıza aynısı geçerlidir.
Devamını biliyorum zaten. Ancak devamı benim söylediğim çelişkiye karşı bir anekdot olmuyor. Bildiğin cinayete teşvik eden bir ayet var ortada. Devamında eğer sözünüzü dinler namaz kılar Allah'a inanırlarsa bırakın diyor. Yani müslüman olmayan herkesi öldürün diyen bir ayet var ortada. Sen hala neyden bahsediyorsun dostum? Zorla namaz mı kıldıracaksın? Kılmazsa açık açık öldürün diyor. Maalesef gerçekler böyle. Şuan ben müslüman olmadığım için beni dininin kurallarına göre öldürmen gerekecek dostum. Gerçek böyle :)
 

Geri
Yukarı