DirectX 12 ve Feature Level Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Katılım
6 Ekim 2013
Mesajlar
13.203
Makaleler
44
Çözümler
124
Yer
Sakarya
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
Sanırım yaptığım ilk açıklama yetersiz kaldı veya anlam kargaşası ortaya çıkarttı.
Evet, olacak. DirectX 12'nin üç segmenti mevcut.
  1. DirectX 12 (Feature Level 0) -> nVidia için 400 ve 500 serisi Fermi GPU'lar kısmen yararlanabilecekler. AMD'nin 7730 ve üstü tüm kartları (R9 300 serisi dahil) bu seviyede kalacak.
  2. DirectX 12 (Feature Level 1) -> nVidia için 600 ve 700 serisi Kepler GPU'lar yararlanabilecek. 700 serisi Kepler kartlar tam olarak Feature Level 1'i kullanabilirken, 600 serisi Kepler kartlar Feature Level 1'in bazı can alıcı özelliklerini kullanamayacaklar.
  3. DirectX 12 (Feature Level 2) -> Sadece ve sadece nVidia 700 serisi Maxwell ve 900 serisi Maxwell kartlar tam olarak destekleniyor.

"Peki bu Level 1 ve Level 2 arasındaki farklar nelerdir?" diyecek olursan, şöyle izah edeyim. Bazı gelişmiş ışıklandırma, fizik hesaplama tarzı yapıların uygulanma seviyesi diyeyim. Misal Feature Level 0 sadece oyunun kendi grafikleri, Feature Level 1 işte yumuşak ışıklar, hafif sisler MSAA 4x olmuş gibi düşün. Feature Level 2 ise tamamen yumuşak ışıklandırmalar, süper ötesi gerçekçi sisler, MSAA 16x falan gibi.

Umarım anlamışsındır.

windows-10-launch-directx-12-advanced-api-support.png


DX12 ile gelen Feature Level özellikleri nelerdir?
  • Hacimsel Karo Kaynağı
  • Korunumlu Katmanlar
  • İsteğe Bağlı Katman Gösterimi
  • Karo Kaynağı
  • Çoğaltılmış UAV Erişimi
  • Bağlayıcısız
DX12 API ile gelen özellikler nelerdir?
  • Daha az API çizim hatası
  • Daha çok kontrol
  • aSenkron işlem yeteneği
  • Yeni hacimsel sisler
  • Yeni gerçekçi ateş fizikleri
  • Yeni ışıklandırma ve shader teknolojileri
windows-10-launch-directx-12-new-graphics-effects.png


Gelelim kafanızı karıştıran DirectX 12 polemiğine...

S: Ekran kartım DirectX 12 destekliyor mu?
Ekran kartınız buradaki listede yer alan modeller arasında ise yani nVidia 400GT(X) ve AMD 7730HD serilerinin üstündeyse DirectX 12 teknolojisinden Windows 10 ve en güncel sürücüyü kullanmak şartı ile yararlanabilirsiniz demektir.

S: DirectX 12 ile çıkacak oyunları oynayabilecek miyim?
Evet, DirectX 12'nin API'sini kullanan oyunları oynayabileceksiniz.

S: Performans artışım olacak mı?
Her yeni DirectX ile gelen artışa tabii ki sahip olacaksınız. Özellikle 10 ile 11 arasında fazla hissedilmeyen performans artışı 11 ile 12 arasında ciddi manaya çıkacak. Orta seviye bir kartta çoklu-çekirdek kullanımından dolayı ortalama %150 artış vaat ediliyor.

S: Peki bu Feature Level denen şey ne anlama geliyor?
Oyun içerisinde açabileceğiniz grafik özellikleri anlamına geliyor. Siz her halükarda DirectX 12 kullanıyorsunuz zaten. Fakat oyunun detaylı grafik ayarlarında bazen markalara özgü sadece Intel HD, nVidia veya AMD sahiplerinin yararlanabildiği özellikler gibi DX12 özellikleri olacak. Kartını yeterli FL'ye sahip değilse bunlardan mahrumsunuz bir tek, o kadar.

S: API, Feature Level 1 ve bunun gelişmiş hali olan Feature Level 2 hangi kısımlarda ayrılıyor?
Cevap görselde saklı.
NVIDIA-GeForce-GTX-980-Ti-DirectX-12-Support.jpg


S: Madem öyle, benim kartım hangi Feature Level seviyesinde kalıyor?
  • DirectX 12 (Feature Level 0 veya D3D12 API 11_1)
    • nVidia için 400 ve 500 serisi Fermi GPU'lar yararlanabilecekler. AMD'nin 7730 ve üstü tüm kartları (R9 300 serisi dahil) bu seviyede kalacak.
  • DirectX 12 (Feature Level 1 veya D3D12 API 12_0)
    • nVidia için 600 ve 700 serisi Kepler GPU'lar yararlanabilecek. 600 ve 700 serisi Kepler kartlar tam olarak Feature Level 1'i kullanabilecek. Bazı GCN 1.2 veya 2.0 kartlar 12_0 olacak deniyor ama resmi açıklama yok.
  • DirectX 12 (Feature Level 2 veya D3D12 API 12_1)
    • Sadece ve sadece nVidia 700 serisi Maxwell ve 900 serisi Maxwell kartlar tam olarak destekleniyor.
S: Feature Level 0 (D3D12 API), Feature Level 1 (12_0) ile Feature Level 2 (12_1) arasındaki farklar neye benziyor, açıklar mısın?
Önceki yazımda yanlış anlaşılmalar olduğu için bu sefer çok daha anlaşılır ve tane tane görsel örneğiyle beraber bir doğum günü pastası üzerinden örnekleyeceğim. Eğer yine anlamazsanız yorum yok. :sustum:

Öncelikle tüm seviyeler DirextX 12 kullanıyor, bu kargaşayı ortadan kaldıralım.

  • Feature Level 0 (API)
    • Kendisi yalnızca Direct3D 12 API'nin getirdiklerine sahiptir. Yani çizim miktarı, Multi-Core kullanım miktarı gibi artışlara sahiptir. Başka ek bir özelliğe sahip değildir. Bu haliyle pastanın sadece kekine benzer.
Pasta-Keki2.jpg


  • Feature Level 1 (12_0)
    • API'nin getirdikleriyle beraber DirectX 12'nin bir çok nimetinden faydalanan kısımdır. Yani pastanın kekine kremasını sürer, arasına malzemelerini koyarsak ve üstünü süsler şekiller çizersek elimizde Feature Level 1 olmuş oluyor.
Pasta-Keki3.jpg


  • Feature Level 2 (12_1)
    • DirectX 12'nin tamamına sahiptir. Selefine göre süsler için yer kalmamış, ikinci hatta üçüncü katı çıkılmıştır. Her türlü grafiksel yeniliğe, yeniden kodlanan veya oluşturulan tüm ışıklandırmalara, grafik paketlerine sahiptir. API artık bu pastada görünmez olmuştur.
Pasta-Keki4.jpg


Daha başka nasıl anlatılır ve somutlaştırılarak açıklanır bilmiyorum.

Dipnot: Bu yazının tüm hakları Technopat.net'e aittir. Hiçbir şekilde başka sitede izin alınmadan kopyalanamaz, paylaşılamaz. Eğer ki izin alınmadan kopyalandığı veya paylaşıldığı tespit edilirse ilgili kişi/site hakkında yasal işlemler uygulanacaktır.
 
Burada yanlış bilgi mevcut.

1.si : GTX 700 serisindeki Maxwell mimarisi FUTURE Level 12.1 desteklemiyor.

2.si :Future level 11.1'de 7730 ve üstü değil. 7700 serisi ve üstü olacak.

3.sü : Nvidia'nın hiç bir kartı Future Level 12.0 desteklemiyor.

Feature levels in Direct3D - Wikipedia, the free encyclopedia

Ayrıca ben yanlışı düzeltmeme rağmen ban yerken, yanlış bilgi verenlerin ban yememesi konusunda (Özellikle Moderatör @JaroxJamaica ) neden bu kadar ayrıcalık oluyor. Sadece bir uyarı vermekten ise normal kullanıcılara attığınız gibi ban atmanızı rica ediyorum.

Okumak istemeyenler için ben bilgilendireyim.

Future Level 11.0 Kartlar : Nvidia GeForce GTX 400/500/600/700/Titan series (Fermi/Kepler), GTX 745/750 series (Maxwell, 1st gen)

Future Level 11.1 Kartlar : AMD HD 7700-7900/8500-8900, Rx 240/250/265/270/280, Rx 330/340/350/370 series (GCN 1.0); Intel HD Graphics 4200-5200 (7.5 gen, Haswell), 5300-6300 (8 gen,Broadwell)

Future Level 12.0 Kartlar : AMD HD 7790/8770, Rx 260/290, Rx 360/390 series, Xbox One (GCN 1.1), R9 285/380, Fury series (GCN 1.2)

Future Level 12.1 Kartlar : Nvidia GeForce 900/Titan series (Maxwell, 2nd gen); Intel Skylake (9 gen)

Ama ben Microsoft açıklamadan bunlara inanmıyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Türkçeyi, terimleri ve konuşma şablonunu düzgün kullan. Her cümle sonrası satır başı yapıp devam etmen ve bunda ısrar etmen sırf 1 haftalık CEZA sebebi.
  1. AnandTech Forum'u üzerindeki 25-30 mesajlı bir aptal Wikipedia'ya atmış, uydurduğu bilgiler dolu bir tablo, kimse araştırmadan etmeden oradaki bilgilere koşup, paylaşıyor sonra da bunu MK, DB ve DH üzerinde, çevirisi ve en önemlisi araştırması yarım yamalak olan bir grup alıp paylaşıyor ve bizleri uğraştırıyor.
  2. 7700 serisi zaten 7730'dan başlar...
  3. Değil mi, o yüzden Maxwell 1.0 ve 2.0 GPU'lar driver desteğinden kaynaklı sadece asenkron işlem özelliği zayıf çalışıyor...
  4. Ah birde o makalede bulunan yazıları ve görselleri gözün görse o zaman Feature Level 2 ne anlama geliyormuş anlardın...
  5. @JaroxJamaica Sana ban atarken bildiği şeyden şüphe etmiş ve tekrardan bana danışmıştır. Verdiği ceza ise haklı bir cezaydı. Sen okuduğunu yanlış anladığın için Feature Level 2'yi DirectX12.2 sandın...
  6. Wikipedia makalesinde o kartlara ait bilginin kaynağı yok, neye göre bana onu savunuyorsun? Hiçbir AMD, nVidia ve Intel çalışanı böyle bir şey yayınlamadı veya doğrulamadı.
  7. Göz doktoruna görünmeni ve iyi bir yabancı dil eğitimi almanı tavsiye ederim. Böylece yaptığın araştırmalarda kullandığın makaleleri dikkatli seçer ve düzgün çevirirsin.
Hadi diyelim ki Maxwell 1.0 serisi de Kepler kadar yararlanıyor olsun. nVidia kendi sitesinde zaten Fermi, Kepler ve Maxwell kartlardaki DX12 level farkına dikkat çekiyor.
  • Fermi serisi GPU'lar sadece kartın kısa özetinde desteklediği teknolojiler arasında DirectX 12'yi gösteriyor.
  • Kepler ve Maxwell 1.0 GPU'lar kartın kısa özetine ek detaylı bilgiler arasında DirectX 12 desteğini belirtiyor.
  • Maxwell 2.0 GPU'lar kartın kısa özetine ve detaylı bilgilerine ek DirectX 12'nin Feature Level 2 (12_1) desteğini belirtiyor.
Fermi_10_20.png


Kepler_10_20.png


Maxwell_20.png


Maxwell serisini tam desteğinden bahsetmişken bu arada bir kanıtta PCPer'in yaptığı açıklamadan geliyor. "...biz şimdi Maxwell'in DirectX 12 Feature Level 2 (12_1)'yi hacimsel karo kaynağı ile desteklediğini onaylıyoruz. ..." Buna ek olarak makalenin önceki cümlelerinde yer aldığına göre GM200 yani Maxwell 2.0, 1.0'a göre ekstra olarak sadece Hacimsel karo kaynağı desteğine sahip. Zira GM100 serisi GPU'lar Kepler mimarisinden izler taşıması buna sebep olarak gösteriliyor.
PCPer dedi:
There is a still lot yet to be shown or discussed about DX12 but we can confirm now that Maxwell will support DirectX 12 Feature Level 12.1 as well as the volume tiled resources capability. I'm sure we'll hear AMD's side of this story very soon as well and hopefully some news from Microsoft this summer will help us better understand the overall direction of the API.

Kaynak: The NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6GB Review - Matching TITAN X at $650 | DX12 Support, GameWorks VR, G-Sync Updates

Ek olarak bu makalemizde yer alan açıklamaya göre Hallock hiçbir GCN kartın tam destek vermeyeceğini belirtmiş zaten.
AMD GCN Mimarisinde DirectX 12 Desteğini Duyurdu - Technopat
Technopat dedi:
DirectX 12’nin birden fazla destek seviyesi bulunuyor. Referans seviyesi olan Level 11_0, performans iyileştirmeleri sunarken, daha üst seviyeler olan Level 12_0 ve Level 12_1, grafiksel geliştirmelerin önünü açıyor. Level 12_1 seviyesi şu anda DirectX 12’nin doruk noktası ve AMD yetkilisi Hallock’un açıkladığı üzere hiçbir GCN mimarili kart bu seviyeyi desteklemiyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Feature Level 12.2'ye gelecek olursak, ilk mesajdaki 3. görsele iyi bakınız. Ben bu anlatılanların üstüne bir şey anlatma gereği duymuyorum. Büyük vakit kaybı.
 
2 kişi çıkmış teki birinin yazdığını doğruluyor. Diğeri birinin yazdığını doğruluyor ve beğeniyor. @SypeR atmış olduğum Wikipedia linkini bana Recep Baltaş abi yolladı. Demek oradaki bilgeler doğru ki Recep abi bana yolladı. Future Level konusunda ise haber ilk çıktığında okudum. Ama en son destek düzeyi Feature Level 12.1. Feature Level 12.2 yoktur yani.

Adsız2.png


Zaten bu konuya girmek, okumak ve yazmak bugüne kadar yaptığım en büyük hata. Nvidia'nın fanboyluğu mevcut. Her görsel Nvidia'dan. Size anlatmak istediğim şuydu benim. Maxwell mimari 2 jenerasyondan oluşuyor. 1. Jenerasyon ve 2. Jenerasyon. Tekrar belirtmek istiyorum.

Future Level 11.0 Kartlar : Nvidia GeForce GTX 400/500/600/700/Titan series (Fermi/Kepler), GTX 745/750 series (Maxwell, 1st gen)
Future Level 11.1 Kartlar : AMD HD 7700-7900/8500-8900, Rx 240/250/265/270/280, Rx 330/340/350/370 series (GCN 1.0); Intel HD Graphics 4200-5200 (7.5 gen, Haswell), 5300-6300 (8 gen,Broadwell)
Future Level 12.0 Kartlar : AMD HD 7790/8770, Rx 260/290, Rx 360/390 series, Xbox One (GCN 1.1), R9 285/380, Fury series (GCN 1.2)
Future Level 12.1 Kartlar : Nvidia GeForce 900/Titan series (Maxwell, 2nd gen); Intel Skylake (9 gen) Mevcut Kartlar : [950, 960, 970, 980, 980ti, Titan X]

Şu anda en son seviye olan 12.1 düzeyini sadece Nvidia'nın 6 adet kartı desteklemektedir. Başka kart mevcut değildir. Ama baktığımızda da 11.1 ve 12.0 düzeyini hiç bir Nvidia kartı desteklememektedir. Bu durumda AMD'nin çok avantajlı olduğunu görüyoruz. Yani elinizde 900 serisi kart yok ise DirectX 12 sizin için hayal oluyor. Ama AMD kart var ise durum böyle değil.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Öncelikle bir eleştiri yapmama izin verin:

Hacimsel Karo Kaynağı, Korunumlu Katmanlar gibi çeviriler yapmak yerine bu kavramların orijinalini kullanmanız daha doğru olurdu. Çünkü bunları burada görüp araştıracak bir okur Google'da hiçbir bilgi bulamayacak.

Ayrıca Kepler'in nasıl Volume Tiled-resources desteklediğini bir türlü anlamış değilim. Daha tiled resources bile desteklemiyor. Tam aksine AMD 2012 başından beri bunu desteklemekte(Partially Resident Textures) Ha belki bunun hacim kazandırılmış halini desteklemeyebilir (ki bu çoğu kişiye göre kolayca genişletilebilir bir şey) ama bu virtual texture konusunda zaten ilerideydi.
 
Öncelikle bir eleştiri yapmama izin verin:

Hacimsel Karo Kaynağı, Korunumlu Katmanlar gibi çeviriler yapmak yerine bu kavramların orijinalini kullanmanız daha doğru olurdu. Çünkü bunları burada görüp araştıracak bir okur Google'da hiçbir bilgi bulamayacak.

Ayrıca Kepler'in nasıl Volume Tiled-resources desteklediğini bir türlü anlamış değilim. Daha tiled resources bile desteklemiyor. Tam aksine AMD 2012 başından beri bunu desteklemekte(Partially Resident Textures) Ha belki bunun hacim kazandırılmış halini desteklemeyebilir (ki bu çoğu kişiye göre kolayca genişletilebilir bir şey) ama bu virtual texture konusunda zaten ilerideydi.
Arkadaşım burada bilgi yanlışlı var. Feature Level kısımları yanlış bilgi.
 
Daha nasıl açıklayacağımız konusunda hiçbir fikrimiz yok. :) Tabloyu görsel şekilde paylaştık, ne anlama geldiklerini ve ne olduklarını açıkladık. Gerekli kişilerin ağızlarından çıkan lafları alıntı yaptık. Anlamak istemiyorsanız anlamayın arkadaşlar. Oyunlar çıktığında oturup "yaa bir arkadaş vardı, böyle böyle dediydi" demeyin sonra. :) Ali abim ve Hakan abim (Dıs. üzerinden) de gerekli açıklamayı yapmış size. Bu saatten sonra bir şey demeye şahsen ben gerek görmüyorum. İyi sosyaller dilerim.
 
Son düzenleme:
Öncelikle bir eleştiri yapmama izin verin:

Hacimsel Karo Kaynağı, Korunumlu Katmanlar gibi çeviriler yapmak yerine bu kavramların orijinalini kullanmanız daha doğru olurdu. Çünkü bunları burada görüp araştıracak bir okur Google'da hiçbir bilgi bulamayacak.

Ayrıca Kepler'in nasıl Volume Tiled-resources desteklediğini bir türlü anlamış değilim. Daha tiled resources bile desteklemiyor. Tam aksine AMD 2012 başından beri bunu desteklemekte(Partially Resident Textures) Ha belki bunun hacim kazandırılmış halini desteklemeyebilir (ki bu çoğu kişiye göre kolayca genişletilebilir bir şey) ama bu virtual texture konusunda zaten ilerideydi.
Kepler hacimsel karo kaynağı destekliyor demedim. Volume Tiled Resource sadece Feature Level 2 (12_1) üzerinde destekleniyor. İkinci olarak özellikle görseldeki metinleri değiştirmeden çevirmeden bıraktım.

2 kişi çıkmış teki birinin yazdığını doğruluyor. Diğeri birinin yazdığını doğruluyor ve beğeniyor. @SypeR atmış olduğum Wikipedia linkini bana Recep Baltaş abi yolladı. Demek oradaki bilgeler doğru ki Recep abi bana yolladı. Future Level konusunda ise haber ilk çıktığında okudum. Ama en son destek düzeyi Feature Level 12.1. Feature Level 12.2 yoktur yani.
Eki Görüntüle 104826
Zaten bu konuya girmek, okumak ve yazmak bugüne kadar yaptığım en büyük hata. Nvidia'nın fanboyluğu mevcut. Her görsel Nvidia'dan. Size anlatmak istediğim şuydu benim. Maxwell mimari 2 jenerasyondan oluşuyor. 1. Jenerasyon ve 2. Jenerasyon. Tekrar belirtmek istiyorum.

Future Level 11.0 Kartlar : Nvidia GeForce GTX 400/500/600/700/Titan series (Fermi/Kepler), GTX 745/750 series (Maxwell, 1st gen)
Future Level 11.1 Kartlar : AMD HD 7700-7900/8500-8900, Rx 240/250/265/270/280, Rx 330/340/350/370 series (GCN 1.0); Intel HD Graphics 4200-5200 (7.5 gen, Haswell), 5300-6300 (8 gen,Broadwell)
Future Level 12.0 Kartlar : AMD HD 7790/8770, Rx 260/290, Rx 360/390 series, Xbox One (GCN 1.1), R9 285/380, Fury series (GCN 1.2)
Future Level 12.1 Kartlar : Nvidia GeForce 900/Titan series (Maxwell, 2nd gen); Intel Skylake (9 gen) Mevcut Kartlar : [950, 960, 970, 980, 980ti, Titan X]

Şu anda en son seviye olan 12.1 düzeyini sadece Nvidia'nın 6 adet kartı desteklemektedir. Başka kart mevcut değildir. Ama baktığımızda da 11.1 ve 12.0 düzeyini hiç bir Nvidia kartı desteklememektedir. Bu durumda AMD'nin çok avantajlı olduğunu görüyoruz. Yani elinizde 900 serisi kart yok ise DirectX 12 sizin için hayal oluyor. Ama AMD kart var ise durum böyle değil.
  1. Kardeşim sen katıksız süzme körsün. Görsellerde, metinlerde yazdığım yazıyıda mı görmüyorsun sen? Feature Level 2 (12_1) olarak belirtiyorum ama hala yok diye ısrar ediyorsun.
  2. AMD görsel yayınladı da biz mi koymadık? Kaynağı veren bir tek nVidia var. Tabii araştırmadığın için oturduğun yerden saydırmak kolay...
  3. Valla benimde bu konuyu kilitli açmamam en büyük hataydı. Böylece seninle uğraşmayacak, asabımın sınırlarını zorlamayacaktım...
  4. Sen yenisin galiba? Recep Baltaş ile ben zaten sürekli iletişim halindeyim. Wikipedia makalesi hakkında Ali abi bile fikrini beyan etti, araştırdık.
  5. Yıl oldu söyleyeli Maxwell'in 1.0 ve 2.0 sürümleri olduğunu söylediğimiz. Bunu mu bana savunma olarak söylüyorsun?
  6. Hep aynı kaynakları bana gösteriyorsun. Ben sana farklı farklı kaynakları örnek gösteriyorum. Hatta o Tier ile Feature Level olayını birbirine katan zihniyetin AnandTech içinden çıktığını bile söyledim. Ama senin tek dediğin o salağın verdiği sıralamayı önüme ısıtıp ısıtıp vermen.
  7. Feature Level 0 (11_1 yani API) Fermi, GCN 1.0 ve 1.1 tarafından destekleniyor.
  8. Feature Level 1 (12_0) Kepler ve söylentilere göre GCN 1.2 tarafından destekleniyor.
Bundan sonra sen yazsanda açıklamayacağım çünkü dediklerin hep aynı ve şikayet tipin şekeri elinden alınmış çocuklar gibi... Bana Fanboy demeden önce 5 kere düşünmelisin.
 
Son düzenleme:
@SypeR : Kusura bakmayın, yanlış okumuşum. Kepler 12_1 yazmamışsınız.

@Serkan Doğan : Vardığınız sonuç korkunç hatalı. Bir kere DirectX 12'den eksiksiz yararlanmaktan bahsedeceksek GTX TITAN X ve Fury X de dahil olmak üzere hiçbir kart bu yeni API'den faydalanamayacak. Tüm GCNlerin eksik kalan bir yanı var. Öte yandan NVIDIA da Async Shaders konusunda kötü durumda.

Peki üstte anlatılan şeyler gerçek hayatta ne kadar işimize yarayacak ? Volume Tiled Resources maalesef yarayacak gibi gözükmüyor. Kullanılabilir olsa bugün ekran kartlarındaki bellek miktarı neredeyse tamamen önemsiz hale bile gelebilir, çünkü Rage'deki gibi texturelar sorunsuz bir şekilde stream edilebilir. Conservative Rasterization'ın önemliliği konusunda şüphelerim var.

Ancak DX12'nin esas getirisi ne VTR ne de üst feature levellardaki başka bir şey. Önemli olan overhead'in azalması, seri işlemlerin paralelleştirilebilir olması (ki bu GPGPU konusnda devrim yaratabilir) ve programcıya sağladığı özgürlük. İlk etapta sadece çizim çağrıları konusunda avantaj olacak ki bundan bütün kartlar az ya da çok yararlanacak. Programcıya verdiği özgürlükler ise kısa zamanda yararını göremeyeceğimiz ancak inanılmaz potansiyeli olan bir şey.

İşte tam bu noktalardan bakarsak DX 12 GCN'e daha çok yarayacak gibi gözüküyor. Tabi AMD (daha doğrusu AMD ve Radeon Technologies Group) o zamana kadar sağ kalırsa. (Sağ kalmak=rekabette toparlanamayacak kadar geri düşmemek) Bu şekil söylüyor olsaydınız hak verirdim.
 
Uyarı! Bu konu 9 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı